Auteur Topic: Prostitutiebeleid: dialoog der doven  (gelezen 54257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Prostitutiebeleid: dialoog der doven
« Gepost op: 22 mei 2013, 21:14:16 »
De politieke discussie over prostitutie ontbeert elke feitelijke onderbouwing, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. ‘Symboliek is  belangrijker dan de realiteit.’
Lees het hele artikel

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
Prostitutiebeleid: dialoog der doven
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:26:32 »
De politieke discussie over prostitutie ontbeert elke feitelijke onderbouwing, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. ‘Symboliek is  belangrijker dan de realiteit.’
Lees het hele artikel

Wat een gezwans zeg:

* bedrijfsruimte aanbieden: gaat de gemeente dat doen voor elke zelfstandige?
* gezeur over registratieplicht: elke zelfstandige dient zich te registeren, waarom zou er hiervoor een uitzondering gemaakt worden? Ze willen hun beroep normaliseren, maar vallen al over de eerste, basale verplichting: het registreren
* exploitanten die er aan verdienen: goh, niemand krijgt 100% van het geld wat hij/zij voor zijn baas verdient. Of krijgt de kapster die jou voor 20 euro knipt, 20 euro netto voor elke knipbeurt?
* al je gaat praten, als journalist, met DVP's krijg je natuurlijk geen betrouwbare steekproef. De doorsnee Bulgaarse DVP die geld moet maken, gaat niet gezellig 2 uur met een journalist thee drinken en alles in geuren en kleuren uitleggen.
* ze betalen nu al nauwelijks belasting en voeren geen fatsoenlijke administratie.

Ik vraag me soms weleens af wat men wil. Worden ze 'gewone' ZZP-ers of 'gewone' werknemers, dan houden ze netto heel wat minder over van elke beurt.... of ze moeten de prijzen fors omhoog gooien, maar dat willen de voorstanders ook weer niet.

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Prostitutiebeleid: dialoog der doven
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2014, 19:09:17 »
Ik vraag me af of je het wel goed hebt gelezen. De overheid ziet volgens het stuk dvp's als zielig en tegelijkertijd als gewone zzp'ers die vooral plichten hebben en geen rechten. Dat is vreemd en het stuk geeft keer op keer aan dat het een bijzondere groep is en er dus apart beleid voor nodig is.


Citaat
* bedrijfsruimte aanbieden: gaat de gemeente dat doen voor elke zelfstandige?
Kijk op de Wallen naar allerlei voormalige peeskamers, daar zitten ook allemaal bedrijfjes in die in handen zijn van de gemeente. Dat doet de gemeente om die bedrijfjes op weg te helpen. Waarom dus niet voor dvp's die een aparte groep zijn en dus misschien een aparte behandeling?

Citaat
* gezeur over registratieplicht: elke zelfstandige dient zich te registeren, waarom zou er hiervoor een uitzondering gemaakt worden? Ze willen hun beroep normaliseren, maar vallen al over de eerste, basale verplichting: het registreren
Nee. Als zelfstandig journalist registreer ik me alleen bij de bond van journalisten om een perskaart te krijgen, niet bij de gemeente waar ik werk of woon.

Citaat
* exploitanten die er aan verdienen: goh, niemand krijgt 100% van het geld wat hij/zij voor zijn baas verdient. Of krijgt de kapster die jou voor 20 euro knipt, 20 euro netto voor elke knipbeurt?
Daar gaat het helemaal niet om. Dankzij het Nederlandse beleid bestaat er in alle h.buurten in Nederland een oligarchie, soms zelfs een monopolie. En dat omdat de Nederlandse gemeenten het aantal vergunningen voor sexruimten steeds meer beperkt waardoor er steeds minder exploitanten van die ruimten zijn krijgen die dus steeds meer macht krijgen. Zo kunnen zij steeds hogere prijzen vragen.

Citaat
* al je gaat praten, als journalist, met DVP's krijg je natuurlijk geen betrouwbare steekproef. De doorsnee Bulgaarse DVP die geld moet maken, gaat niet gezellig 2 uur met een journalist thee drinken en alles in geuren en kleuren uitleggen.
Waarom niet? Werken ze 24 uur per dag? Hebben ze geen vrije tijd?

Citaat
* ze betalen nu al nauwelijks belasting en voeren geen fatsoenlijke administratie.
Ja, en? Het gaat meestal om buitenlandse vrouwen die geen idee hebben hoe het systeem hier in elkaar zit. Hetzelfde kun je zeggen van Poolse en Bulgaarse bouwvakkers.

Citaat
Ik vraag me soms weleens af wat men wil. Worden ze 'gewone' ZZP-ers of 'gewone' werknemers, dan houden ze netto heel wat minder over van elke beurt.... of ze moeten de prijzen fors omhoog gooien, maar dat willen de voorstanders ook weer niet.
Dat is de onduidelijkheid die onze regering en gemeenten heeft gecreëerd. Het artikel beschrijft juist dat in sommige landen de dvp's de mogelijkheid hebben een eigen corporatie op te richten en die blijken erg succesvol.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Prostitutiebeleid: dialoog der doven
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2014, 19:54:05 »
Ik lees geboeid mee, maar niemand gaat mij wijsmaken dat die Polen en Bulgaren en Roemenen (de bouwvakkers dus) de wetten hier (in het rijke Westen) niet kennen. Beter dan wij, maar ze nemen er maar al te graag een loopje mee.
Indien ik een hoertje was, zou ik onder het mom van 'ik weet het niet' hetzelfde doen.


Wat niet wegneemt dat de gemeenten in NL het graag bont maken en uit die meiden geld willen slaan. Dat doen ze trouwens uit iedere Nederlander ook, alleen beseffen de meesten dat gewoon nog niet  ;D :-\
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
Prostitutiebeleid: dialoog der doven
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2016, 21:35:20 »
@TnA-addict. Het artikel heb ik zeker wel gelezen.

- Omdat het simpelweg geen overheidstaak is. Er zijn meer dan voldoende partijen die best kamers willen verhuren aan dames van plezier, mits ze de benodigde vergunningen 'krijgen'.
- De dames dienen zich - net zoals elke ondernemer - te registreren in de Kamer van Koophandel. Dat is gewoon een openbaar register, waar iedereen in kan kijken.
- Als ze te hoge prijzen vragen, zal geen dame het huren. Je gaat immers niet iets huren dat je structureel meer kost dan het je oplevert. De dames die er elke dag zitten, huren het niet om dat ze het leuk vinden om er elke dag geld bij te moeten leggen. Ben het er overigens wel mee eens dat er meer legale gelegenheden zouden moeten komen. Dat kan door meer vergunningen te verstrekken, maar vooral ook door het illegale aanbod harder aan te pakken of gewoon überhaupt eens aan te pakken. Heb het idee dat het opheffen van het bordeelverbod er ook voor iets tussen zit. Dan kom je toch weer uit bij regeltjes, regeltjes en regeltjes. Overigens heeft elke ondernemer daar mee te maken.
- Taalbarriere, vriendjes die het niet fijn vinden als mevrouw uitgebreid (onbetaald?) gaat lopen praten met pers, politie of wie dan ook.
- Ze weten vaak prima hoe het systeem werkt, in elk geval hun vriendjes weten dat. Er lopen overigens ook gewoon belastingadviseurs rond in raambuurten. Net zoals dat veel Bulgaren prima weten hoe ze uit faillissementswetten, werkloosheidswetten, toeslagen-gebeuren voordeeltjes kunnen slaan. Je onderschat ze.
- Nieuw Zeeland lijkt me niet echt met Nederland te vergelijken. Sowieso al omdat Nieuw-Zeeland geen onderdeel van Schengen is en het voor iemand zonder permanente verblijfsvergunning niet mogelijk is om als DVP te werken. Compleet andere wereld.
- In bv. Duitsland neemt het aantal seksbedrijven vermoedelijk ook wel toe.  Ook in Oostenrijk werken dames volop illegaal, al dan niet gedoogd. Je hebt daar bv. vrij veel tippelaarsters nog, iets waar Nederland nu juist zo ongeveer vanaf is. Ik weet niet of je daar nu weer naar terug moet verlangen. Zo'n organistie als LEFÖ kun je in Nederland overigens ook gewoon oprichten. De vergunningen zijn juist met het opheffen van het bordeelverbod een stuk lastiger te verkrijgen. Dan kom je weer bij mijn punt. Legaliseren en regulariseren zorgt vaak vooral voor extra kosten.