Auteur Topic: Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!  (gelezen 13158 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Gepost op: 26 april 2014, 11:02:08 »
Gilbert won de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race al, maar zijn honger is nog niet gestild. "De Amstel is een van de mooiste klassiekers, maar Luik is een echt monument. Die koers staat altijd hoger aangeschreven", vertelt Gilbert.

"Ik werkte de laatste maanden hard met de BMC-trainers en heb vertrouwen. Het is wel moeilijk te voorspellen waar de beslissing zal vallen. Op dit parcours zijn verschillende tactieken mogelijk."

Betekent het voor Philippe Gilbert iets dat het de 100e editie is? "Dat is speciaal, maar ik rij met dezelfde motivatie als altijd. Eerst 260 kilometer door de Ardennen rijden en dan knallen in de finale. Misschien is het achteraf wel specialer dat dit de 100e editie is."

Gilbert lijkt in Luik vooral rekening te moeten houden met Alejandro Valverde, de winnaar van de Waalse Pijl. Kan hij de Spanjaard in een eventuele sprint kloppen?

"Ik ben goed en snel, maar het is niet simpel. Als ik me 100% voel in de sprint, kan ik hem misschien wel kloppen. Maar je mag nooit met te veel vertrouwen naar de streep rijden, want dan verlies je."
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
LBL: Gilbert, Valverde of toch maar Vanendert?
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2014, 11:05:16 »
Jelle Vanendert kende een moeilijk seizoensbegin, maar komt weer boven water in zijn klimklassiekers. Een tweede plaats in de Amstel Gold Race plaatste hem weer tussen de grote jongens. "Het grote verschil met de Amstel is dat ik nu veel rustiger naar zondag kan toeleven", vertelt Vanendert.

"Ik twijfel ook niet meer aan mijn vorm. Ik heb nog wat last van mijn knie, maar ik ondervind geen hinder meer tijdens het koersen. Maar met de conditie zit het dus wel snor. Ik heb weer hetzelfde gevoel als twee jaar geleden."

Het parcours van Luik-Bastenaken-Luik, dat al aan zijn 100e editie toe is, is door het eeuwfeest flink aangepast. Wat verwacht Vanendert? "De veranderingen zullen weinig invloed hebben op de koers. De echte explosie zal er pas komen op de Roche aux Faucons. Daar willen de betere renners zich onderscheiden."

"Ik verwacht zondag sterke blokken zoals BMC, Movistar, Katjoesja en Astana. Maar Lotto-Belisol moet zeker niet onderdoen. Onze ploeg is dit jaar sterker. Met Van den Broeck, Wellens en Gallopin kunnen we verschillende scenario's aan. En wat het beste scenario voor mij is? Alleen aankomen", besluit Vanendert.

"Als Vanendert koerst zoals in de Amstel, zit er iets in"

Ook Lotto-Belisol-manager Marc Sergeant beleeft nu leukere dagen dan in het eerste deel van het voorjaar. "Het Vlaamse voorjaar voldeed niet aan onze verwachtingen, maar we zijn ons nu aan het herpakken", zegt Sergeant. "Als we zondag winnen, hebben we er het maximale uit geperst."

"De vorige koersen maakten duidelijk dat Gilbert en Valverde in uitstekende vorm verkeren. Maar we moeten ook rekening houden met Rodriguez, Martin en Kwiatkowski."

"Ik zal zondagavond tevreden zijn als we een top vijf gehaald hebben en meegedaan hebben voor de zege. Als we niet actief meestrijden, zal dat toch een ontgoocheling zijn. Maar als Vanendert koerst zoals in de Amstel, zit er wel iets in."
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2014, 11:18:06 »
De meeste dromen zijn bedrog.
Vanendert heeft welgeteld één koers gewonnen in zijn leven, end at was omdat de groten niet wilden winnen, aankomst boven in de Ronde.
hij is geen winnaarstype, je zou hem 5 frank geven als je zijn janksmoel op tv ziet en vooral, hij heeft "het" niet.
killersinstict, kannibalisme, merckxisme, dat zie je niet in Vanendert.
mensen die steeds maar zeggen: "het zou wel kunnen", dat zal nooit iets worden.


IK WIN... IK BEN VAN NIEMAND BANG, IK RIJD ZE ALLEN IN DE VERNIELING.... Frank VDB, Gilbert, Merckx, Cancellara, Boonen, Sagan, dat zijn de winnaard, met uitstraling, met charisma, met net dat tikkeltje meer dat van hen grote kampioenen maakt.


Morgen dus de Phil zijn feestje.... tenzij Valverde roet in het luikse eten gooit, maar die wordt vermoord in de race door Rodriguez, Valverde heeft namelijk in het laatste WK broedermoord gepleegd door Rodriguez terug te gaan halen, die effenen dus m.i; het pad voor de Phil;
Een gevaarlijkere klant zal martin zijn, en Kiokowski.


Mijn prono
1 . Gilbert
2. Rodriguez
3. Valverde
4. Martin
27. Vanendert
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2014, 11:53:07 »
Klopt volkomen. Vanendert is absoluut geen winnaarstype en hij heeft het charisma van een schotelvod. Anderzijds: hij heeft klimmersbenen en is in vorm, dus als alles hem morgen mee zit: wie weet...

Ik zet mijn centen echter ook vooral in op Gilbert, met Valverde daar vlak achter. De volgens mij belangrijkste outsiders: Martin, Kwiatkowski, Albasini, Gerrans, Kreuziger, Nibali en Geschke.

Laten we vooral hopen op een heel mooie koers! 8)
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2017, 13:52:03 »
Vandaag: de 103de LBL! Wie, oh wie kan Valverde van eindwinst houden? Ik gok op: niemand 8).
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2017, 17:40:18 »
Voor de vierde keer in zijn leven heeft Alejandro Valverde de oppergaai bemachtigd in Luik. De Spanjaarde counterde in de absolute finale een uitval van Daniel Martin. Greg Van Avermaet eindigde als eerste Belg op de 11e plaats.
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline Kwakje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 444
    • Bekijk profiel
Nu zondag wordt de Waalse topklassieker gereden: de 100ste LBL!
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2017, 00:17:52 »
Beresterk van Valverde. Als favoriet ingeschreven. Met argus ogen gevolgd. De druk opgelegd. En de laatste klim met de vingers in de neus gewoon afgemaakt.