Auteur Topic: België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.  (gelezen 7390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SeX++

  • Meerwaardezoeker bij DVPs
  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Gepost op: 7 oktober 2016, 10:52:04 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/
SeX++: Sensual Erotic eXperiences (and more, more, more ...)

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2016, 11:08:51 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/

Als de politiekers zich er mee gaan moeien ben ik altijd huiverachtig...


Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2016, 11:13:42 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/

Als de politiekers zich er mee gaan moeien ben ik altijd huiverachtig...

Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2016, 11:24:45 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/

Als de politiekers zich er mee gaan moeien ben ik altijd huiverachtig...

Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Maak van "zelden" maar "nooit" .... ze willen gewoon de hoertjes die dan een zelfstandig statuut aanvragen en ook netjes hun bijdragen daarvoor betalen, zwaar gaan belasten, en die rekenen dat domweg door aan ons, dus eigenlijk gaan ze domweg de hoerenloper zwaar belasten ....
Creëren van jobs? Ja, Janus Politicus, leg dat eens uit aan mij, hoe gaan ze dat realiseren ....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2016, 11:28:38 »
Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Maak van "zelden" maar "nooit" ....

Ach. Ik hou het toch maar op zelden 8). Ik blijf geloven in een betere wereld, en dus ook betere politiekers ;) :lol_hitting:
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2016, 11:42:29 »
Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Maak van "zelden" maar "nooit" ....

Ach. Ik hou het toch maar op zelden 8) . Ik blijf geloven in een betere wereld, en dus ook betere politiekers ;) :lol_hitting:
Slimmere wel, want ze gaan al op onze kosten naar de Unief in de USA  :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline SeX++

  • Meerwaardezoeker bij DVPs
  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2016, 13:35:43 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/


Als de politiekers zich er mee gaan moeien ben ik altijd huiverachtig...

Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Maak van "zelden" maar "nooit" .... ze willen gewoon de hoertjes die dan een zelfstandig statuut aanvragen en ook netjes hun bijdragen daarvoor betalen, zwaar gaan belasten, en die rekenen dat domweg door aan ons, dus eigenlijk gaan ze domweg de hoerenloper zwaar belasten ....
Creëren van jobs? Ja, Janus Politicus, leg dat eens uit aan mij, hoe gaan ze dat realiseren ....

Niet akkoord. In Duitsland is prostitutie gelegaliseerd en betalen we zeker niet meer dan in België.
Ben verschoten van de vele negatieve reacties. Wilt de meerderheid van de bloggers geen legalisatie? Of heeft het te maken met de minachting voor de (Belgische) politiek?
SeX++: Sensual Erotic eXperiences (and more, more, more ...)

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2016, 14:00:41 »
Niet akkoord. In Duitsland is prostitutie gelegaliseerd en betalen we zeker niet meer dan in België.
Ben verschoten van de vele negatieve reacties. Wilt de meerderheid van de bloggers geen legalisatie? Of heeft het te maken met de minachting voor de (Belgische) politiek?

Ongetwijfeld dat tweede. Wat mij betreft toch al zeker.
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2016, 14:08:59 »
Niet akkoord. In Duitsland is prostitutie gelegaliseerd en betalen we zeker niet meer dan in België.
Ben verschoten van de vele negatieve reacties. Wilt de meerderheid van de bloggers geen legalisatie? Of heeft het te maken met de minachting voor de (Belgische) politiek?

Ongetwijfeld dat tweede. Wat mij betreft toch al zeker.

Het gaat niet om legaliseren van prostitutie; dat an sich zou zeker een goede zaak zijn.

Het gaat erom dat men met de opbrengst van een of andere taks of belasting het begrotingstekort wil terugdringen, en dat heeft vaak een averechts effect.

Scheve vergelijking misschien : in België bestaat sinds vorig jaar een speculatietaks. Dat is een belasting van 33 procent op de winst die je maakt als je aandelen (en aanverwanten) verkoopt, weliswaar binnen de 6 maanden na de aankoop ervan. In de praktijk blijkt nu dat de opbrengst van de reeds bestaande beurstaks zodanig gedaald is dat de overheid er verlies op maakt... en dat die speculatietaks mogelijk na een jaar al wordt afgeschaft.

Belgische politiek is dwaas, dat weten we allang.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #9 Gepost op: 7 oktober 2016, 14:13:23 »
Steun uit onverwachte(?) hoek zoals Jong CD&V en Jong VLD.
Een begrotingstekort heeft nu ook positieve kanten.

Lees artikel: http://www.demorgen.be/politiek/gat-in-de-begroting-legaliseer-prostitutie-b4cf650d/


Als de politiekers zich er mee gaan moeien ben ik altijd huiverachtig...

Inderdaad. Komt zelden iets goeds van... ::) :banghead:
Maak van "zelden" maar "nooit" .... ze willen gewoon de hoertjes die dan een zelfstandig statuut aanvragen en ook netjes hun bijdragen daarvoor betalen, zwaar gaan belasten, en die rekenen dat domweg door aan ons, dus eigenlijk gaan ze domweg de hoerenloper zwaar belasten ....
Creëren van jobs? Ja, Janus Politicus, leg dat eens uit aan mij, hoe gaan ze dat realiseren ....

Niet akkoord. In Duitsland is prostitutie gelegaliseerd en betalen we zeker niet meer dan in België.
Ben verschoten van de vele negatieve reacties. Wilt de meerderheid van de bloggers geen legalisatie? Of heeft het te maken met de minachting voor de (Belgische) politiek?
Het heeft idd te maken met de Belgische politiek .... en het Belgische gerecht .....


Iedereen is voor legalisatie .... denk ik dan toch .... daarmee stellen dat het dan zoals in DE wordt .... dat is daarentegen weer zo hypokriet als we groot zijn ....


We weten allen dat ze in BE, deze halve bananenrepubliek, er alles aan doen om de staatskas te vullen en zo de burger wat armer te maken ...
Zoek het beter in die richting .... geen hoertje die zal beter worden van legalisatie, en ook geen hoerenloper .....


Ik zou hier de "affaire Club Relax Mol" kunnen uit de doeken doen, waar het gerecht de boel sloot omdat daar dames werkten uit Roemenië en Bulgarije en andere ex-oostbloklanden ....
Boel vergrendeld, het slot erop.
Die dames schreven zich (ook zonder geldige papieren) in bij de flikken op de Oudaan (Antwerpen), en waren de dag nadien aan het werk in het skw, even illegaal als in Mol, maar dat brengt op voor 't stad (de taksen op raamverhuur) .... het is hier te hypokriet voor woorden. In Mol met de handboeien weggeleid, papieren om onmiddellijk het land te verlaten en in Antwerpen de avond erop (EN ingeschreven bij de flikken terwijl ze het land waren uitgewezen) aan het werk in een hoerenbuurt .... ILLEGAAL LEGAAL dus.


En denken dat er ook maar iets veranderen zal met legalisatie ten gunste van de  dames of de heren hoerenlopers .... naaah ... dat gelooft geen zinnig mens ... het is gewoon staatskasvullerij, ten koste van de hoerenloper ..... zoek er niet meer achter ....


De gevolgen zijn toch al te overzien .... de dames die zich gaan registreren hebben dan de Belgische staat als pooier, en die pooier moet betaald worden .... door de klanten.
Verder gelooft er ook geen zinnig mens dat ze ooit het systeem van de DE saunaclubs willen invoeren .... als we al dachten dat dat misschien wel eens de volgende stap zou kunnen zijn ....
niets is minder waar, ze bekijken dat in België als kamerverhuur .... voor prostitutie .... en alhoewel prostitutie dan wettelijk is, aanzet tot en uitbuiten van (en dat zien ze hier zo) blijft illegaal .... een meid kan en mag namelijk dan (bij het legaal maken van hoererij) slechts 1 poot hebben, en dat is de Belse staat ....
Om wat dieper in te gaan op de legalisering en de mogelijke intrede van saunaclubs ..... naast dat het gerecht dat als kamerverhuur en aanzet tot prostitutie ziet .... is er ook nog het feit dat ze in België een melkkoe hebben gevonden (dan) en ze gaan die uitmelken .... als er 70 dames werken in een saunaclub (dat mag op zelfstandige basis zijn) moeten daar op voorhand de sociale lasten voor betaald worden per dag (en aangezien dat in BE als onderaanneming wordt bekeken zijn de saunaclubbazen dan mede verantwoordelijk voor het afdragen van die sociale lasten), en dat zijn NIET de bedragen die wij kennen die de dames in De moeten afdragen (of de clubs in hun plaats) ... die liggen in BE namelijk rond de 70-80 euro per dag .... de tarieven van de meiden gaan dan MINSTENS het dubbele moeten zijn dan die van DE .... 
En welke saunaclubbaas gaat er iedere dag 5000 euro op voorhand neertellen die hij dan heel misschien van zijn zelfstandige medewerksters terug gaat krijgen .... de tarieven worden domweg zo duur dat er geen kat gaat op afkomen buiten het volk dat nu de duurdere bordelen (aan 200 tot 300 per uur) bezoekt.
En wij rijden allen lekker 100 km verder naar DE ....


Ik geloof tot nader order ook niet in de goedheid van de Belse staat .... het enige wat ze doen is hun eigen gat vullen, en dit is enkel een manier om nog wat meer uit onze zakken te halen ...


Ze mogen van mij het tegendeel bewijzen ....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline SeX++

  • Meerwaardezoeker bij DVPs
  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #10 Gepost op: 7 oktober 2016, 15:29:25 »
De aversie tegenover de politiek is vrij groot. Laat er geen misverstand over bestaan, ik volg jullie daarin.

Maar, volgens mij, als we prostitutie willen legaliseren zal het sowieso vanuit politieke hoek moeten komen.  Daarenboven zijn er mensen (waaronder politici) die hoerenlopen strafbaar willen maken zoals in Zweden en Frankrijk. Als die mensen hier lezen dat het ons niet interesseert of de prostituees een sociaal statuut hebben of niet niet, zullen ze hun voorstel nog feller bepleiten.

Over de hoogte van de bijdrage worden hier cijfers genoemd, maar voorlopig is er alleen een idee gelanceerd door jonge politici. Dus afwachten maar (op Godot?).
SeX++: Sensual Erotic eXperiences (and more, more, more ...)

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #11 Gepost op: 7 oktober 2016, 16:18:35 »
De aversie tegenover de politiek is vrij groot. Laat er geen misverstand over bestaan, ik volg jullie daarin.

Maar, volgens mij, als we prostitutie willen legaliseren zal het sowieso vanuit politieke hoek moeten komen.  Daarenboven zijn er mensen (waaronder politici) die hoerenlopen strafbaar willen maken zoals in Zweden en Frankrijk. Als die mensen hier lezen dat het ons niet interesseert of de prostituees een sociaal statuut hebben of niet niet, zullen ze hun voorstel nog feller bepleiten.

Over de hoogte van de bijdrage worden hier cijfers genoemd, maar voorlopig is er alleen een idee gelanceerd door jonge politici. Dus afwachten maar (op Godot?).
Ik volg je bezorgdheid, maar om nu te stellen dat het ons niet interesseert of prostituees al dan niet een sociaal statuut hebben, is toch een brug te ver gaan in je conclusie .... lijkt wel op politiek  ;)


Wij zijn allen voor legalisering van de prostitutie en VOOR een sociaal statuut voor sekswerkers .... maar dit gaat enkel ten koste gaan van het inkomen van diezelfde sekswerkers en de prijs die wij ten velde gaan moeten betalen .... nu al gaan heel wat mensen (die de fora kennen) de grens over naar saunaclubs en pauschals, het gaat alleen maar erger worden als ze de prijzen gaan omhoogjagen (en dat moeten de dames wel als 'pooiertje staat' het grootste deel van de koek wil) ...  ik denk alleen dat die gladjanussen in Brussel geen ene moer met ons of de hoertjes rekening houden, en enkel de staatskas op eender welke manier willen vullen ... en dat enkel voor hen de centen tellen, en NIET het sociaal statuut, de werkgelegenheid die er gecreëerd wordt (die wordt er namelijk NIET gecreëerd). Wel extra inkomsten voor de staatskas en dan kunnen de politici nog meer centen weggooien van de hard werkende burgers (in dit geval van de hoertjes)


Legaliseren van de prostitutie is niet de prostitutie duurder maken, want dan druk je het nog meer in de illegaliteit, maar dat snappen die oelewappers duidelijk niet ..... dat ze deze zin maar meenemen als ze pleiten tegen legalisering ...... te moeilijk echter voor een politieker ... die zijn namelijk enkel bezig met de mensen dom te houden en hun eigen zakken te vullen .....


Ik geloof dus echt niet in enig voorstel dat de hoertjes ten goede komt, en daar draait legalisatie toch om .... niet om het vullen van de staatskas .... en ik lees in dat artikel wel degelijk het (ronduit ridicule) bedrag van 200 miljoen euro extra inkomsten voor de staatskas .....


Over de hoogte van de bijdragen .... sociale zekerheid, beste Sex++, van zodra ze zelfstandigen zijn dragen ze af zoals alle zelfstandigen, en dan mag je de prijs van de diensten die ze in 't zwart leverden (zoals bij alle zelfstandigen) vermenigvuldigen met 3, anders kan een zelfstandige niet overleven ..... de staat plukt hen namelijk en kookt nadien ook nog eens soep van ze ......


Stel dat een dame die nu 150 euro per uur vraagt, wat de normale vraagprijs is voor een uur sex in Belgenland, een zelfstandig statuut heeft ..... euh, ik zie ze geen BVBA oprichten, hoogstwaarschijnlijk gewoon zelfstandig .... dat kind moet dus iedere maand haar sociale lasten betalen (niet van de poes) en zal pakweg nog 30 percent (na aftrek van alle bedrijfslasten) overhouden ..... dat is 50 euro ..... inkomsten door legalisering gedeeld door 3 .... tatata ....
Een topsporter in dit kutland daarentegen (ja, de voetballers die honderdduizenden euri per week verdienen) dragen 17 % af aan de staat .... of hoe de staat hier in één klap 5 miljard kan verdienen .... belast topsporters evenveel als mensen die 38 uur per week hun kloten moeten afdraaien voor 1800 euro per maand netto.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
België: Gat in de begroting? Legaliseer prostitutie.
« Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2016, 11:40:49 »
Wijze woorden van Sexmachine.

Het legaliseren van prostitutie zal ongetwijfeld zorgen voor meer regels, kosten e.d. voor het bestaande, legale aanbod. Nu wordt vaak Nieuw-Zeeland erbij gehaald, maar dat land is niet te vergelijken met de situatie hier. Dat begint er al mee dat Nieuw-Zeeland geen onderdeel is van een Europese Unie-achtige toestand met landen waar het welvaartspeil een stuk lager ligt dan in Nieuw-Zeeland. De vergelijking met Nederland lijkt me beter. Awel, daar is het legale aanbod fors uitgedund en tiert prostitutie via internet en vanuit woonhuizen welig. Of dat inkomsten oplevert voor de staat? Vast niet.

Dat de overheid nu geen centen incasseert is overigens ook een fabeltje. Bars betalen gewoon vennootschapsbelasting en bartaksen. Dat zal minder worden, want van legalisatie wordt het legale aanbod niet beter. Zie Nederland.

Normaliseren is ook amper mogelijk eigenlijk. Een normaal beroep, dat wordt het echt niet snel. Dat betekent namelijk ook dat: het OCMW/UWV werkloze dames aanspoort om toch maar eens te solliciteren of een cursus 'pijpen' te volgen, dat je iemand tegen een vast salaris in dienst zou moeten kunnen nemen, dat het acceptabel is dat bv. je kinderen dit werk gaan doen, gemeenten zonder problemen een prostitutie etablissement binnen de gemeentegrenzen accepteren, etc. Ik zie dat allemaal niet gebeuren.