Auteur Topic: Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel  (gelezen 7351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline rammetje

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2017, 11:39:03 »
En in Belgie zegt een vereniging die geld krijgt om te "strijden tegen" dat 90% van alle prostitutie gedwongen is. Ze kunnen absurde cijfers verzinnen wat ze willen, er zal geen tegenspraak komen.

Offline lovemachine

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:31:44 »
Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden.
In de ideale situatie is er geen sprake van mensenhandel en ik vind dat daar naar gestreefd dient te worden (alhoewel ik vrees dat het niet haalbaar is om het tot nul terug te dringen).

Maar:
Hoe betrouwbaar de cijfers zijn die men noemt, is me niet duidelijk.
In Frankrijk is er nog veel meer mensenhandel: want het vervoeren van illegalen naar Engeland valt er ook onder.
Er vallen ook Chinezen onder die illegaal in de restaurants werken.

Van de 6.250 zou de helft in de sexindustrie werken: 3.125.
Daar is de helft dan weer minderjarig van: 1.562.
Gedwongen werken in de sexindustrie vind ik - of ze nu volwassen of onvolwassen is - op geen enkele wijze acceptabel.
Elke vrouw die gedwongen wordt, dient beschermd te worden.

Maar elke vrouw die de keuze zelf, vrijwillig maakt, moet niet gehinderd worden. Prostituee is in Nederland nota bene een legaal beroep!
Want daar waar er dus 3.125 vrouwen gedwongen (zouden0 worden, zijn er m.i. ook vele vrouwen die vrijwillig kiezen voor het beroep.
Er werken volgens mij aanzienlijk meer dan 3.125 vrouwen in de sexindustrie, dus - de cijfers zouden betrouwbaar zijn - ook veel vrouwen vrijwillig.

Daarbij geldt ook de vraag "wat is dwang?" (Bedreigen met) fysiek en/of psychisch geweld = dwang.
Iemand die psychisch niet (volledig) toerekeningsvatbaar is, handelt mogelijk ook niet uit vrije wil.
Maar geldt dat ook voor de vrouw die het werk doet uit financiële noodzaak? Werken we dan niet allemaal "uit dwang"?

Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden en dat doe je niet door een hele sector kapot te maken. Richt je op de criminelen en niet op de rest. Het is net als met voetballen: van de grote groep supporters is maar een klein groepje betrokken bij de rellen. Dan moet je het voetballen niet afschaffen, maar de raddraaiers aanpakken.
"Een dag niet geneukt, is een dag niet geleefd"

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:39:57 »
Rammetje,

Welkom op Relaxxxboard!
Het is halen en brengen hier.
We lezen graag ook jouw ervaringen op ons forum!

 :welcome:
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline lovemachine

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2017, 13:04:45 »
Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden.
In de ideale situatie is er geen sprake van mensenhandel en ik vind dat daar naar gestreefd dient te worden (alhoewel ik vrees dat het niet haalbaar is om het tot nul terug te dringen).

Maar:
Hoe betrouwbaar de cijfers zijn die men noemt, is me niet duidelijk.
In Frankrijk is er nog veel meer mensenhandel: want het vervoeren van illegalen naar Engeland valt er ook onder.
Er vallen ook Chinezen onder die illegaal in de restaurants werken.

Van de 6.250 zou de helft in de sexindustrie werken: 3.125.
Daar is de helft dan weer minderjarig van: 1.562.
Gedwongen werken in de sexindustrie vind ik - of ze nu volwassen of onvolwassen is - op geen enkele wijze acceptabel.
Elke vrouw die gedwongen wordt, dient beschermd te worden.

Maar elke vrouw die de keuze zelf, vrijwillig maakt, moet niet gehinderd worden. Prostituee is in Nederland nota bene een legaal beroep!
Want daar waar er dus 3.125 vrouwen gedwongen (zouden0 worden, zijn er m.i. ook vele vrouwen die vrijwillig kiezen voor het beroep.
Er werken volgens mij aanzienlijk meer dan 3.125 vrouwen in de sexindustrie, dus - de cijfers zouden betrouwbaar zijn - ook veel vrouwen vrijwillig.

Daarbij geldt ook de vraag "wat is dwang?" (Bedreigen met) fysiek en/of psychisch geweld = dwang.
Iemand die psychisch niet (volledig) toerekeningsvatbaar is, handelt mogelijk ook niet uit vrije wil.
Maar geldt dat ook voor de vrouw die het werk doet uit financiële noodzaak? Werken we dan niet allemaal "uit dwang"?

Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden en dat doe je niet door een hele sector kapot te maken. Richt je op de criminelen en niet op de rest. Het is net als met voetballen: van de grote groep supporters is maar een klein groepje betrokken bij de rellen. Dan moet je het voetballen niet afschaffen, maar de raddraaiers aanpakken.

Zojuist wordt bij het NOS journaal gemeld dat het 2 op de 3 gevallen van mensenhandel geplaatst dient te worden binnen de sexindustrie.
In het artikel dat Sjeuf vermeld, heeft men het over de helft.
Hoe betrouwbaar zijn dan de cijfers? Men spreekt zichzelf immers al tegen......

Blijft overeind dat elke vorm van mensenhandel aangepakt moet worden naar mijn mening.
"Een dag niet geneukt, is een dag niet geleefd"

Offline rammetje

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:21:49 »
Citaat
Van die ruim 3000 Nederlandse vrouwen is ongeveer de helft minderjarig.
Hier in België als er ook maar 1 minderjarig meisje 12 uur vermist is ,is het het eerste hoofdpunt in het journaal. Ik kan me niet anders voorstellen dat als de Nederlandse politie ook maar van 1 geval afweet ze er direct op af gaan .Het sleutelwoord is hier schatting.
Zoals een meisje me vertelde in GT 2 weken geleden: "Ik heb geen vriendje ,maar veel meisjes hebben een vriendje thuis, die zorgt dan voor hun kindjes."De beste methode voor die tegen prostitutie  zijn ,is om deze te demoniseren (bewuste woordkeuze daar deze toch uit christelijke hoek komt).Die vriendjes zijn dan de illegale loverboys.Maar de Polen die in hier om de hoek in de bloemenserre slapen naast de grote villa van hun baas;zegt daar iemand van dat hun vrouwen hun illegaal gedwongen hebben,nee.. Loverboy concept is alleen op de prostitutie gericht;waarom? om ze te demoniseren.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 14:27:19 door rammetje »

Offline lovemachine

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2017, 16:36:49 »
Citaat
Van die ruim 3000 Nederlandse vrouwen is ongeveer de helft minderjarig.
Hier in België als er ook maar 1 minderjarig meisje 12 uur vermist is ,is het het eerste hoofdpunt in het journaal. Ik kan me niet anders voorstellen dat als de Nederlandse politie ook maar van 1 geval afweet ze er direct op af gaan .Het sleutelwoord is hier schatting.
Zoals een meisje me vertelde in GT 2 weken geleden: "Ik heb geen vriendje ,maar veel meisjes hebben een vriendje thuis, die zorgt dan voor hun kindjes."De beste methode voor die tegen prostitutie  zijn ,is om deze te demoniseren (bewuste woordkeuze daar deze toch uit christelijke hoek komt).Die vriendjes zijn dan de illegale loverboys.Maar de Polen die in hier om de hoek in de bloemenserre slapen naast de grote villa van hun baas;zegt daar iemand van dat hun vrouwen hun illegaal gedwongen hebben,nee.. Loverboy concept is alleen op de prostitutie gericht;waarom? om ze te demoniseren.

Als vanuit een bepaalde hoek zaken anders voorgedaan worden dan ze in werkelijkheid zijn, dan is dat naar mijn mening inderdaad demoniseren. Daadwerkelijke mensenhandel moet je aanpakken. Dat is wat anders dan zaken waar je het persoonlijk niet mee eens bent (om welke reden dan ook) onder de vlag van mensenhandel proppen.

Het beeld dat je beschrijft, meen ik ook te bespeuren: als het over mensenhandel en sex gaat, moet er keihard opgetreden worden.
Maar als het om bloembollenpellers, chinezen in de keuken, etc., gaat dan heerst er een iets andere opstelling (want de Chinees moet natuurlijk niet duurder worden als we die op zondag af gaan halen......).

Mensenhandel is mensenhandel en moet aangepakt worden. Maar helaas wordt het woord al snel op zaken geplakt die dat misschien niet altijd zijn.
Alhoewel het natuurlijk ook lastig is om de vrijwilligheid van de dame te toetsen en te garanderen dat het daadwerkelijk zo is. Maar dat is nog altijd geen argument om iets waar je persoonlijk op tegen bent, dan maar meteen als fout te bestempelen.
Helaas zie je regelmatig dat degene die het hardste roept over de verwerpelijkheid van de prostitutie, de grootste zonder is.......

Toen ik de nationaal rapporteur mensenhandel op TV zag, begreep ik haar frustratie.
Als ik daar mee getrouwd was, zou ik niet wandelen, maar keihard rennen!  :lol_hitting:
"Een dag niet geneukt, is een dag niet geleefd"

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2017, 23:08:27 »
Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden.
In de ideale situatie is er geen sprake van mensenhandel en ik vind dat daar naar gestreefd dient te worden (alhoewel ik vrees dat het niet haalbaar is om het tot nul terug te dringen).

Maar:
Hoe betrouwbaar de cijfers zijn die men noemt, is me niet duidelijk.
In Frankrijk is er nog veel meer mensenhandel: want het vervoeren van illegalen naar Engeland valt er ook onder.
Er vallen ook Chinezen onder die illegaal in de restaurants werken.

Van de 6.250 zou de helft in de sexindustrie werken: 3.125.
Daar is de helft dan weer minderjarig van: 1.562.
Gedwongen werken in de sexindustrie vind ik - of ze nu volwassen of onvolwassen is - op geen enkele wijze acceptabel.
Elke vrouw die gedwongen wordt, dient beschermd te worden.

Maar elke vrouw die de keuze zelf, vrijwillig maakt, moet niet gehinderd worden. Prostituee is in Nederland nota bene een legaal beroep!
Want daar waar er dus 3.125 vrouwen gedwongen (zouden0 worden, zijn er m.i. ook vele vrouwen die vrijwillig kiezen voor het beroep.
Er werken volgens mij aanzienlijk meer dan 3.125 vrouwen in de sexindustrie, dus - de cijfers zouden betrouwbaar zijn - ook veel vrouwen vrijwillig.

Daarbij geldt ook de vraag "wat is dwang?" (Bedreigen met) fysiek en/of psychisch geweld = dwang.
Iemand die psychisch niet (volledig) toerekeningsvatbaar is, handelt mogelijk ook niet uit vrije wil.
Maar geldt dat ook voor de vrouw die het werk doet uit financiële noodzaak? Werken we dan niet allemaal "uit dwang"?

Elke vorm van mensenhandel dient bestreden te worden en dat doe je niet door een hele sector kapot te maken. Richt je op de criminelen en niet op de rest. Het is net als met voetballen: van de grote groep supporters is maar een klein groepje betrokken bij de rellen. Dan moet je het voetballen niet afschaffen, maar de raddraaiers aanpakken.

Zojuist wordt bij het NOS journaal gemeld dat het 2 op de 3 gevallen van mensenhandel geplaatst dient te worden binnen de sexindustrie.
In het artikel dat Sjeuf vermeld, heeft men het over de helft.
Hoe betrouwbaar zijn dan de cijfers? Men spreekt zichzelf immers al tegen......

Blijft overeind dat elke vorm van mensenhandel aangepakt moet worden naar mijn mening.

Daar staat toch dat de helft van de mensenhandelslachtoffers Nederlandse meisjes zijn? Da's wat anders dan dat in 2 van de 3 gevallen van mensenhandel er een link is met de seksindustrie.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2017, 19:42:12 »
Ha ha, ONNOZELAARS  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
































En dan bedoel ik de Nederlandse en Belgische autoriteiten ....
De aanmeldingsplicht - registratieplicht is inderdaad een schending van de privacy volgens de wet, maar diezelfde staat mag wel tot op de centiem de stand van mijn bankrekening nagaan, kan die blokkeren als ik bij hen zogenaamde schulden heb en dergelijke meer ....
Dat valt dan niet onder de schending van de privacy, want er komt geld in de staatskas .....

BENDE DEBIELEN ... zo omschrijf ik onze NederBelgische regering en wetten en ons gerechtelijk apparaat ....


Ik zat gisteren te praten met de vrouw van iemand die in Antwerpen 1 pand verhuurt aan de prostituees, een pand met 3 ramen ....
Nu dacht ik toch, als iemand die niet onder de belastingen uit kan (de werkgevers zijn verplicht de belastingen mee te delen wat meneer sexmachine jaarlijks als inkomsten heeft, en de belastingen nemen hun veel te grote deel daar al automatisch van af vooraleer ik mijn hongerloon krijg) dat 3 panden tussen de 12500 en 15000 euro per maand opbrengen .... klopt, en effe kort dat er daar mensen zijn die 80 ramen in Antwerpen hebben, reken zelf maar uit.

langs de ene kant heb je de dames, die moeten zich registreren bij de blauwbloezen en blauwloezen ..... en zijn dus gekend.
Langs de andere kant heb je de pandkalender, dus diezelfde flikken weten op ieder moment wie er in welk pand werkt, dag en nacht, en dat wordt gecontroleerd.

Wat blijkt nu ... die pandjesverhuurder met zijn 3 ramen betaalt 3000 euro belastingen .... op zich zeg ik dan .... fijn, maar ik zou op een inkomen van pakweg 15000 dik 8000 euro belastingen betalen .... blijkt dat hij 3000 euro per jaar betaalt en niet per maand ... das dus de geweldige som van 250 euro per maand voor een inkomen van 15000 euro.

Op mijn verbijstering en de vraag dat ze niet EFFECTIEF belasten op de werkelijke inkomsten, zei de dame me .... zo werkt dat niet, de staat weet namelijk niet hoeveel panden wanneer bezet zijn en wanneer niet bezet zijn .... ikke stomverbaasd, want er is enerzijds de registratieplicht en anderzijds de pandkalender, die 100 percent accuraat is, anders gaan de panden per nu dicht ...kwam het volgende ..... wie daar werkt is wel bekend bij de politie, dag en nacht, maar behoort tot de bescherming van de privacy, en de flikken mogen dit NOOIT doorgeven aan de belastingen.

Dus de belastingen (lees: de staat) mag wel de pooier zijn op onze inkomsten, mag zowat alles (mensen hun huis uitzetten, huizen en inboedels verkopen, loonbeslag, geldboetes opleggen, en meer van dat moois), maar zodra er echte pooiers in het spel zijn, kunnen er geen wetten meer geschreven worden om die rotzooi te beschrijven ...
oftewel, doe maar op, pooiers, breng de dames naar de BENE, en je mag hen zelfs registreren als poot, allemaal niet erg, je mag hen zelfs vernederen, slaan, pimpen, whatever, want ze mogen jullie en de pandjesverhuurders niet controleren, dat is namelijk schending van de privacy ....


ARM BELGIË, ARM NEDERLAND ....

En indien ik probeer een beetje centen in het zwart te verdienen, riskeer ik boetes tot 90 000 euro ........



Verder: het woord dwang is niet te definiëren, er zijn dames die onder dwang werken van een poot, er zijn er waarvan hun vriendje alle neukgeld door zijn neus duwt, er zijn er die het geld uit de panden gaan halen en in de bingo stoppen, er zijn er die daar nieuwe velgen voor hun brolbak voor kopen, er zijn ook dames die zichzelf dwingen omdat ze iedere maand 15000 euro erdoor draaien, er zijn er die gepimpt worden door hun eigen ouders en kinderen, en de grootste kansarmen zijn wij, hardwerkende Nederlanders en belgen, die gedwongen worden door de staat 50 percent van de tijd voor hen op te brengen ....


Schending van de privacy aanhalen om alles wat recht kan getrokken worden krom te laten, typisch BENE ... en wij blijven alles lekker pikken .... komen je ouders te sterven, dan pimpen ze hun geld en eigendom nog een keer op de koop toe ..... niks nada privacy, tenzij je een crimineel bent of veel geld verdient, of een hoge piet bent ....

Wij sukkels, want dat zijn wij zijn de hoeren van staat, en het ergste, 80 percent van de mensen vinden die dwang geeneens dwang, maar vinden het doodnormaal.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
Jaarlijks duizenden slachtoffers mensenhandel
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2017, 22:56:22 »
Ik weet dat er in Nederland in diverse raambuurten belastingadviseurs de deur platlopen bij dames. Voor een x-bedrag per maand regelen ze de fiscale papierwinkel. Moraal van het verhaal is dat de dames amper iets en vaak zelfs niets betalen.

In België betalen BVBA's naast de bartaks (verschilt per gemeente) ook nog gewoon vennootschapsbelasting betalen en dividendbelasting als de belanghebbenden er geld uit willen halen. Maar wat je niet opgeeft... Het is geweten dat er bedrijven zijn die amper controle krijgen en dat er bedrijven zijn waar ze elk jaar op de stoep staan. Een goede boekhouder doet wonderen wat dat betreft.

Wel is het raar dat ze die pandkalender niet controleren natuurlijk. Als die daar toch ligt, dan kun je aan de hand daarvan precies de omzet bepalen zou je zeggen.