Auteur Topic: KANS OP HARTSTILSTAND TIJDENS SEX TIEN KEER GROTER BIJ MANNEN DAN BIJ VROUWEN  (gelezen 6184 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
KANS OP HARTSTILSTAND TIJDENS SEX TIEN KEER GROTER BIJ MANNEN DAN BIJ VROUWEN

Amerikaanse wetenschappers onderzochten 4.500 mensen die door een hartstilstand om het leven kwamen, een deel daarvan overleed tijdens de sex.

[attachimg=1]

Seksuele activiteit is nogal belangrijk wanneer het gaat om je levenskwaliteit. De vele gezondheidsvoordelen die met sex geassocieerd worden zijn eindeloos, zo verlaag je stress, houdt je je conditie op peil en is het natuurlijk goed voor de relatie. Er zijn echter onvoorziene gevaren op de loer naast de gevaren die je al zo vaak gehoord hebt. Het schijnt nu zelfs dat mannen tien keer sneller overlijden aan een hartstilstand tijdens een potje horizontaal worstelen dan bij vrouwen het geval is.

Dat klinkt erg maar nog altijd is de kans hierop ontzettend klein. In Duitsland bleek uit en ander onderzoek dat 0,2% van de lichamen waarop autopsie uitgevoerd is dat ze zijn overleden tijdens sexuele activiteit. In de Verenigde Staten werden in totaal 4,525 mensen die overleden aan een hartstilstand onderzocht en het bleek dat 34 van hen een hartstilstand kreeg tijdens de sex. Uiteindelijk betreft dit dus slechts 0.7%. Ongeveer 55% van hen kwam te overlijden tijdens de sex zelf terwijl bij 45 % het hart er vlak na de sex een einde aan maakte. In totaal was 94 % van de overledenen mannelijk en in zijn totaliteit blijkt het dat 1 procent van alle mannelijke hartaanvallen tijdens de sex plaats vindt en dat 0.1 procent van de hartaanvallen bij vrouwen sexgerelateerd is.

Bron: Journal of the american College of Cardiology
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
KANS OP HARTSTILSTAND TIJDENS SEX TIEN KEER GROTER BIJ MANNEN DAN BIJ VROUWEN
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2017, 23:10:58 »
Gelukkig ben ik lui en lig ik altijd op mijn rug.  :lol
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke