Auteur Topic: Parkeren rond het skw  (gelezen 6941 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Gepost op: 30 november 2011, 00:17:22 »
De meeste wandelaars komen wellicht met de wagen naar Antwerpen. Parkeren kan aan de Brouwersvliet/ Oude Leeuwenrui. Opgelet : je moet betalen tot 22u, er wordt gecontroleerd (niet op zondag). Aan de Oude Leeuwenrui is er ook een grote betaalparking; hier moet je ook op zondag betalen.

Je kan je wagen ook gratis parkeren : achter het MAS en verder. Overdag is het er vrij druk maar 's avonds is er plaats zat. Qua criminaliteit valt het allemaal best mee, al moet je natuurlijk geen dure dingen in je wagen achterlaten.

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2011, 00:20:48 »
Inderdaad, ik parkeer hem ook vaak ter hoogte van de Londenbrug.

Op Godefriduskaai kan je in Q - parking parkeren voor 13 euro per dag.

Als je om 21.30 op de Brouwersvliet, Oude Leeuwenrui aankomt, is het mijn ervaring dat je ook geen ticket meer hoeft te nemen want dan zijn de parkeerwachters al naar huis.

Aan de Scheldekaaien is er ook plaats zat en ook gratis.

Op de Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui kan je max 3 uur blijven staan en kost je 7,50 euro wat ik persoonlijk een schandalige prijs vind.
Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2011, 00:36:48 »
Ik zou toch mijn boontjes er niet op te week leggen dat de parkingwachters na half tien niet meer controleren.
Ze doen dat namelijk wel, en dan heb je tot op heden veel chance gehad Roberto, ik ken er al enkelen die een briefje onder de ruitenwissers vonden
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 00:38:35 door roberto1989 »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2011, 10:59:44 »
Heren,


Ik kan maar 1 straatnaam onthouden en ik oefen nu op Brouwersvliet in mijn hoofd te stampen.
Wel de heren mogen parkeren in SKW duur vinden, ik wil hier toch even vermelden dat het geen vergelijk is met Amsterdam.


Amsterdam is pas echt duur, ik weet niet wat het nu kost, maar ik weet wel dat het ee deftig pak duurder is.
Ook de controle is er dramatisch, ik weet niet hoe vaak ik vroeger een bon heb gehad of ben weggesleept (awel dan doe ik altijd aangifte van diefstal bij de politie, maar die grap daar kunnen ze daar niet mee lachen) maar ik weet zeker dat ik er mijn living mee kan behangen.


Amsterdam is trouwens in mijn ogen wel iets leuker, romantisch kleine steegjes, kinderkopjes wegen en nostalgische bruggen. De thema steegjes van zwartjes en aziaatjes en de sfeer. Ga me niet vertellen dat ik NL-er ben en daarom dit zeg, parkeren is er drama, maar de rest is wat beter.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2011, 17:54:05 »
In Amsterdam kosten de parkeergarages 5 euro per uur, en ze durven de klok daar zelfs een 10tal minuten vooruit draaien...

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2011, 18:07:22 »
In Amsterdam kosten de parkeergarages 5 euro per uur, en ze durven de klok daar zelfs een 10tal minuten vooruit draaien...

En als je er een paar minuten overheen gaat dan mag je nog eens 5 euro dokken. Een paar jaar geleden was het 2,60 per half uur en mocht je een extra half uur betalen als je een paar minuten overheen was. Nu hebben ze dat veranderd naar 5,20 per uur zodat ze een heel uur kunnen vangen voor gedeeltes van dat uur Het is overigens de typische Nederlandse mieren-uitmelkerij dat ze een paar minuten van dat uur hebben afgehaald. Oftewel je betaalt nu 5,20 euro per 58 minuten; als je 59 minuten weg bent mag je 10,40 dokken. Ze houden er dus rekening mee dat mensen niet kunnen rekenen en stelen van parkeerders een extra uur. Amsterdam is Nederland op zijn zuiverst.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2011, 18:14:39 »
In Amsterdam kosten de parkeergarages 5 euro per uur, en ze durven de klok daar zelfs een 10tal minuten vooruit draaien...

En als je er een paar minuten overheen gaat dan mag je nog eens 5 euro dokken. Een paar jaar geleden was het 2,60 per half uur en mocht je een extra half uur betalen als je een paar minuten overheen was. Nu hebben ze dat veranderd naar 5,20 per uur zodat ze een heel uur kunnen vangen voor gedeeltes van dat uur Het is overigens de typische Nederlandse mieren-uitmelkerij dat ze een paar minuten van dat uur hebben afgehaald. Oftewel je betaalt nu 5,20 euro per 58 minuten; als je 59 minuten weg bent mag je 10,40 dokken. Ze houden er dus rekening mee dat mensen niet kunnen rekenen en stelen van parkeerders een extra uur. Amsterdam is Nederland op zijn zuiverst.

Dat van die 58 minuten staat aangekondigd, maar je moet letten op het uur dat je aankomt : hetgeen op de ticketprinter staat komt niet overeen met de werkelijke tijd...

guest9105

  • Gast
Parkeren rond het skw
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2012, 18:56:53 »
Oh hier nog een tip voor mensen die minder vallide zijn en dus gebruik kunnen maken van een invallide parkeerkaart....die hoeven nergens te betalen en kunnen vrij parkeren. Ik zal nog eens het stukje plaatsen waarin de invallide parkeerplaatsen zijn aangegeven in dit gebied!!!

Offline civicske

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 458
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 03:16:48 »
Toch even vermelden hier dat er sinds kort ook parkeerautomaten zijn gezet op de Rijnkaai (rechtover het MAS). Maar niet onbelangrijk, betalend daar tot 19u terwijl je op de Brouwersvliet/Oude Leeuwenrui (schandalig toch wel, vind ik) moet betalen tot 22u. Het stad zou bv iets aan de Rijnkaai mogen doen want die kasseitjes liggen er schandalig bij en dan pas automaten zetten.
In iedere DVP zit wel iets goed .... maar je moet het er wel zelf insteken. :111:
Doctorandus in de lolitalogie. Ganz geil ist das Doggystyle. :fuck

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2012, 14:14:47 »
Het is al vermeld : nu moet je dus ook al betalen rond het MAS en in de buurt van de Londenbrug. Toch zijn er nog gratis parkingplaatsen (voorlopig) : aan de Kattendijkdok-Westkaai ter hoogte van het Ballet van Vlaanderen. Dat is dus achter de woontorens. Voorlopig, want ook daar zal je vroeg of laat moeten betalen...

Offline lordnelson

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2012, 21:59:02 »

Centrum Amstrerdam loopt op tot 6 euro per uur parkeergeld Je kunt beter buiten Amsterdan oa bij de ArenA  parkeren en dan met openbaarvervoer naar de stad.Is niet ver en kost bijna niets.En bussen lopen er regelmatig.En je auto staat daar ook nog veiliger.

LN

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Parkeren rond het skw
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2012, 22:10:36 »
Wat kost het bij de Arena dan? Naar mijn weten is het daar ook overal betaald parkeren. Als je geen ov-chipkaart hebt kost OV in de omgeving 2,60 per enkele reis. Oftewel een retour is net zoveel als een uur parkeren in het centrum en ben je in totaal zo'n 3 kwartier extra tijd kwijt.
Wat betreft het veiliger staan van je auto, de Arena bevindt zich bij de Bijlmer, gebied die voornamelijk in de avond en nachtelijke uren een reputatie van onveiligheid heeft.


Centrum Amstrerdam loopt op tot 6 euro per uur parkeergeld Je kunt beter buiten Amsterdan oa bij de ArenA  parkeren en dan met openbaarvervoer naar de stad.Is niet ver en kost bijna niets.En bussen lopen er regelmatig.En je auto staat daar ook nog veiliger.

LN
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2012, 22:25:41 door Picasso »