Auteur Topic: Geen Elfstedentocht  (gelezen 2182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Geen Elfstedentocht
« Gepost op: 8 februari 2012, 22:55:52 »
Rakkers,


Vandaag keek ik het nieuws, ja ik kijk NL nieuws op Nederland 1 via de schotel. Onderwerp de Elfstedentocht. Komen er 2 man en een vrouw op. Vrouw legt de gang van zaken uit voor de persconferentie.Goed de man in het midden begint. Geen goed nieuws, klote dacht ik, want eigenlijk is NL niet alleen wereldkampioen belasting betalen, maar ik geef grif toe, schaatsen daar regent het wereldtitels en al vele jaren. Van Ard Schenk via een nerveus ventje waar ik de naam niet van herinner , naar Rintje Ritsema nu naar Sven Cramer. Ik vergeet er nog wel enkele. Eigenlijk doen de NL-er dit het best, nog beter dan Zweden, Noorwegen en Canada. Goed dit zweefde door mijn hoofd.


Ik luisterde verder en de man was erg duidelijk er komt geen Elfstedentocht, doodstil luistert iedereen naar de redenen, klip en klaar vertelt hij over de eisen, over de alternatieven en waar het te kort schiet. Veiligheid, de weersverwachting eigenlijk is na zijn uitleg de boodschap niet leuk, maar allerzins goed overwogen en zonder enige twijfel het enige juiste wat ze hadden kunnen beslissen.


En toen, ja toe dacht ik ik ben toch nog een beetje een Nederlander, hoewel ik zelf helemaal niet kan schaatsen doen sommige evenementen me wat. De elfstedentocht herinner ik me uit de tijden van Evert van Benthum en die man die daarna kwam. Maar toen Evert van Benthem won wat het werkelijk zo verschrikkelijk koud en net die 2 winters reed ik op mijn brommer. Vandaar dat zit er bij mij ingevroren.


Ook de Dutch TT motorace heeft een plekje in mijn hart, terwijl ik ook de laatste motorace op Francorchamps heb gezien in de regen, maar die trekt me totaal niet. De TT die is mooi en als je weer naar huis rijdt al die mensen langs de kant en op de bruggen, en dat tot Apeldoorn toe, ongelovelijk. Hoewel ik ook heel duidelijk tegen veel NL heb, heb ik toch ook nog een klein beetje NL-se trots. Ik geef toe het is weinig, maar ik vond het heel erg jammer dat de elfstedentocht niet door kan gaan.


Ook die vragen in het Fries die aan de voorzitter gesteld werden en de manier waarop hij ala Louis van Gaal toch even iemand tot stilte maande. Het is toch echt een mooi stukje Friese cultuur en daar mag je dan toch misschien wel een beetje trots op zijn. Heren schaatsers ik treur met jullie mee voor wat het waard is.


Groet, Foots  O0


P.S. Hein Vergeer en Bart VeldkampenGianni Romme en het nerveuze ventje was Ben van der Burg. De opvolger van Evert van Benthum was Henk Angenent, tja even opgezocht.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2012, 11:12:28 door foots »
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.