Auteur Topic: Usada neemt Armstrong tourtitels af  (gelezen 52215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Gepost op: 25 augustus 2012, 16:10:05 »
Even mijn vingers weer iets laten tikken ook om foots gerust te stellen  ;D

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/12827366/__Armstrong_is_tourtitels_kwijt__.html

Armstrong heeft bij mij een weinig goede indruk gelaten met de manier waarop hij de strijd aanging met Contador een paar jaar geleden toen deze ploeggenoot van hem was. Niettemin vind ik dat hij ten opzichte van andere sporters onredelijk hard wordt aangepakt. Vele grote namen zijn betrapt op doping dan wel een sterke aanwijzing/vermoeden gevonden van doping en dezen zijn vaak gestraft voor maximaal een paar jaar; denk aan Eddy Mercks, Ocaña, Zoetemelk, Pantani, Ulrich, Riis, Zülle, Basso, Petacchi, Contador...de lijst is onuitputtelijk. Zie verder deze link met een grote hoeveelheid namen van op doping betrapte sporters http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_sporters_bestraft_voor_gebruik_van_doping. Moeten we van deze sporters maar alle titels afnemen die ze ooit behaald hebben? En worden dan al die titels gegeven aan sporters waar ook een hoge mate van verdenking tegen bestaat? De sporters die betrapt werden zijn op gepaste manier bestraft lijkt me en daar dien je het in de strafmaat bij te laten.
Ik vind wel terecht dat sporters worden bestraft wanneer ze betrapt worden op doping; maar iemand alle titels afnemen?  :o. En dat op basis van getuigenissen van wielrenners die zich zelf schuldig hebben gemaakt aan doping en waar een deal mee is afgesloten? ??? Armstrong moet wel erg veel vijanden hebben gemaakt anders kan ik dit niet begrijpen. Ik blijf van mening dat sporters die niet positief testen tijdens controles gevrijwaard zouden moeten worden van straffen obv aanwijzingen achteraf of verbeterde controlemethodes die plotseling wel doping aan het licht brengen; die sporter heeft gewoon geluk gehad, pech voor de controlerende instantie, had die maar op het juiste moment de juiste conclusie moeten trekken. Bedenk tevens dat Armstrong 7 jaar lang uitgebreid gecontroleerd is en nooit positief heeft getest! Lijkt me dat de controlerende instanties voldoende kans hebben gehad om iemand op doping te betrappen. Wat betreft Armstrong is, indien er voldoende bewijzen tegen hem zijn (bewijzen waar wij momenteel totaal geen weet van hebben behalve getuigenissen van wielrenners met een dubieuze reputatie!), misschien een sanctie terecht, maar straf hem dan naar redelijkheid want ik denk dat de sportgeschiedenis er heel erg anders gaat uitzien als we dit doortrekken naar alle andere sporten waar we ook oud sporters over laten getuigen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:21:34 »
Even mijn vingers weer iets laten tikken ook om foots gerust te stellen  ;D

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/12827366/__Armstrong_is_tourtitels_kwijt__.html

Armstrong heeft bij mij een weinig goede indruk gelaten met de manier waarop hij de strijd aanging met Contador een paar jaar geleden toen deze ploeggenoot van hem was. Niettemin vind ik dat hij ten opzichte van andere sporters onredelijk hard wordt aangepakt. Vele grote namen zijn betrapt op doping dan wel een sterke aanwijzing/vermoeden gevonden van doping en dezen zijn vaak gestraft voor maximaal een paar jaar; denk aan Eddy Mercks, Ocaña, Zoetemelk, Pantani, Ulrich, Riis, Zülle, Basso, Petacchi, Contador...de lijst is onuitputtelijk. Zie verder deze link met een grote hoeveelheid namen van op doping betrapte sporters http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_sporters_bestraft_voor_gebruik_van_doping. Moeten we van deze sporters maar alle titels afnemen die ze ooit behaald hebben? En worden dan al die titels gegeven aan sporters waar ook een hoge mate van verdenking tegen bestaat? De sporters die betrapt werden zijn op gepaste manier bestraft lijkt me en daar dien je het in de strafmaat bij te laten.
Ik vind wel terecht dat sporters worden bestraft wanneer ze betrapt worden op doping; maar iemand alle titels afnemen?  :o . En dat op basis van getuigenissen van wielrenners die zich zelf schuldig hebben gemaakt aan doping en waar een deal mee is afgesloten? ??? Armstrong moet wel erg veel vijanden hebben gemaakt anders kan ik dit niet begrijpen. Ik blijf van mening dat sporters die niet positief testen tijdens controles gevrijwaard zouden moeten worden van straffen obv aanwijzingen achteraf of verbeterde controlemethodes die plotseling wel doping aan het licht brengen; die sporter heeft gewoon geluk gehad, pech voor de controlerende instantie, had die maar op het juiste moment de juiste conclusie moeten trekken. Bedenk tevens dat Armstrong 7 jaar lang uitgebreid gecontroleerd is en nooit positief heeft getest! Lijkt me dat de controlerende instanties voldoende kans hebben gehad om iemand op doping te betrappen. Wat betreft Armstrong is, indien er voldoende bewijzen tegen hem zijn (bewijzen waar wij momenteel totaal geen weet van hebben behalve getuigenissen van wielrenners met een dubieuze reputatie!), misschien een sanctie terecht, maar straf hem dan naar redelijkheid want ik denk dat de sportgeschiedenis er heel erg anders gaat uitzien als we dit doortrekken naar alle andere sporten waar we ook oud sporters over laten getuigen.
De Matador van Contador maakt één grote fout.
Iemand die betrapt is op doping mag hard aangepakt worden, dat klopt.
Onze vriend Armstrong is NOOIT betrapt op doping. Never, jamais, nooit. Er is ergens iets gelinkt met een B-staal die EPO zou bevatten, maar dat staal is onvindbaar.
Ik vind dit extreem raar... .


Uiteraard heeft hij gepakt, zoals iedereen, maar IS nooit gepakt om te pakken.


Maar dit lijkt wel op Nederlandse rechtspraak, de man wordt veroordeeld op basis van getuigenissen van ex-ploeggenoten en op basis van getuigenissen van vijanden.
Hoe ver gaan we?


Goed, het USADA kan geen Tourzeges afnemen van Armstrong, laat dat duidelijk zijn.
Maar stel dat ze het wel doen, dan krijgen we die jaren Tourwinnaars zoals ULRICH, VALVERDE, ZULLE, BASSO.... , allen mannen die actief geschorst zijn en echt betrapt zijn op doping.
Er zijn zelfs touren waar dan de nummer 8 de enige onbesproken figuur zou zijn.


We zoelen zien, zei de blinde  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2013, 19:03:31 »
De Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner heeft in 2006 en 2007 ten minste vier facturen aan Michael Boogerd gestuurd, voor een totaalbedrag van 16.940 euro, schrijft NRC Handelsblad vandaag. Matschiner schreef altijd rekeningen aan de sporters waar hij zaken mee deed. Matschiner zegt in NRC:
“Dat deed ik ook als ik bloed had afgenomen, of als ik verboden middelen had verkocht. Maar ik schreef natuurlijk niet ‘doping’ op de nota’s. Ik schreef ‘lactaattest’, ‘voedingsmiddelen’. Als ik ‘trainingsplan’ schreef, dan ging het bijna altijd om een innameplan voor doping.”

Op de vier rekeningen aan Boogerd staat vier keer het woord ‘trainingsplan’ en wordt drie keer gesproken over een ‘lactaattest’. Matschiner:
“De rekeningen aan Boogerd moet u zelf interpreteren. Ik kan alleen zeggen: vraag Boogerd nog maar eens waarom er zulke grote bedragen bij hem in rekening zijn gebracht.”

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/28/bekijk-hier-de-vier-rekeningen-van-dopingdealer-aan-boogerd/

Heeft Boogerd even geluk dat hij geen 7 keer de Tour heeft gewonnen!

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2013, 19:39:00 »
De enige die dan de tourzeges "verdiend" is dan Stefan Matschiner.


Trouwens als deze man zulke goede zaken deed met diverse renners lijkt het mij evident dat hem net als de drugdealers in de club uiteindelijk met het geld weg zijn.


Uiteindelijk zijn topsport renners en de dames in dit zwaar beroep niet anders, slechts de marionetten van sommige die er grof geld aan verdienen.


Groet, Foots
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2013, 20:07:51 »
Het gaat in het leven altijd om de drie G's heren.
Geld
Gat
God


Al de rest draait daaromheen

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline satanic surfer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 673
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2013, 21:26:58 »
Hohoho, daar ben ik het volmondig mee oneens uiteraard; het gaat in het leven altijd om de 3 S'en heren.
Senten
Sex
Satan

al de rest draait daaromheen  :djparty:

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Usada neemt Armstrong tourtitels af
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2013, 21:11:20 »
Na alle dopingqwesties is het mij wel duidelijk dat de tour op hele andere kriteria moet worden beoordeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=-r9AI6AABn8

Hier is voor mij de winnaar en als nationale trots is het nog een Nederlander ook.

Groet, Foots O0


P.S. het is uitsluitend een persoonlijke mening en gebasseerd op zeer weinig kennis
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.