Auteur Topic: De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen  (gelezen 255415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #90 Gepost op: 12 september 2017, 19:42:25 »
Ik heb daarnet in de Cat's het perfecte KP-meisje zien staan :-\ t4533. Doodzonde dak nu geen tijd voor haar heb :banghead:. Heel binnenkort zal ze kleine KP echter ongetwijfeld toch eens mogen verwelkomen! 8) ;)
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #91 Gepost op: 23 september 2017, 22:35:55 »
Net nogmaals op de CDA rondgereden en ik kon niet anders dan opnieuw vaststellen dat het steil bergaf blijft gaan met de straat.

De Love Story staat al weken leeg en is duidelijk aan het verkommeren. De New Cabaret is failliet. Andere bars zullen volgen.

Ik heb daarnet slechts 6 vrouwen geteld: 1 schoontje, de anderen te dik of te oud. Hopeloos... Je kan al even goed naar Seraing rijden...

Gaat het nog goedkomen met deze ooit zoooo populaire straat? Persoonlijk geloof ik er niet meer in :cry.

Het heeft er toch nog weleens beroerder voor gestaan, toch?

Bars dicht is wel geen goed teken in deze tijden. Het zal niet altijd evident zijn om een nieuwe bar te openen.

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #92 Gepost op: 23 september 2017, 22:44:19 »
Net nogmaals op de CDA rondgereden en ik kon niet anders dan opnieuw vaststellen dat het steil bergaf blijft gaan met de straat.

De Love Story staat al weken leeg en is duidelijk aan het verkommeren. De New Cabaret is failliet. Andere bars zullen volgen.

Ik heb daarnet slechts 6 vrouwen geteld: 1 schoontje, de anderen te dik of te oud. Hopeloos... Je kan al even goed naar Seraing rijden...

Gaat het nog goedkomen met deze ooit zoooo populaire straat? Persoonlijk geloof ik er niet meer in :cry.

Het heeft er toch nog weleens beroerder voor gestaan, toch?

Bars dicht is wel geen goed teken in deze tijden. Het zal niet altijd evident zijn om een nieuwe bar te openen.

De line-up heb ik eerder inderdaad ook al beroerd geweten. Ik maak me nu vooral zorgen om de verloedering, de faillissementen en de sluitingen. Het zal nog wel enkele jaren duren, maar ik zie het uiteindelijk heel slecht aflopen met de straat.
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #93 Gepost op: 23 september 2017, 23:20:47 »
Net nogmaals op de CDA rondgereden en ik kon niet anders dan opnieuw vaststellen dat het steil bergaf blijft gaan met de straat.

De Love Story staat al weken leeg en is duidelijk aan het verkommeren. De New Cabaret is failliet. Andere bars zullen volgen.

Ik heb daarnet slechts 6 vrouwen geteld: 1 schoontje, de anderen te dik of te oud. Hopeloos... Je kan al even goed naar Seraing rijden...

Gaat het nog goedkomen met deze ooit zoooo populaire straat? Persoonlijk geloof ik er niet meer in :cry.

Het heeft er toch nog weleens beroerder voor gestaan, toch?

Bars dicht is wel geen goed teken in deze tijden. Het zal niet altijd evident zijn om een nieuwe bar te openen.

De line-up heb ik eerder inderdaad ook al beroerd geweten. Ik maak me nu vooral zorgen om de verloedering, de faillissementen en de sluitingen. Het zal nog wel enkele jaren duren, maar ik zie het uiteindelijk heel slecht aflopen met de straat.

Het zal er met de jaren niet simpeler op zijn geworden om zo'n bar te openen en open te houden.... en dat gaat er ook geen man veel geld steken in zoiets. Gemeente doet er ook zo nu en dan dicht, amper te verzekeren zoiets... En dan heb je ook nog veel vaker passanten als eigenaren i.p.v. lokale uitbaters die zoiets voor langere tijd deden.

Best zou je van een deel van de straat een raambuurt-achtig iets maken, denk ik.

Als ik in de buurt ben, zal ik er toch wel weer gaan zien. Heb me er altijd prima vermaakt.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #94 Gepost op: 13 december 2017, 17:43:38 »
Sint-Truiden wil minder bars langs Chaussée d'Amour 

Sint-Truiden wil minder bars op de Chaussée d'Amour. De stad verhoogt daarom de overlasttaks die de uitbaters jaarlijks moeten betalen. De sector is niet te spreken over de maatregel.

 
Het gaat om een taks van bijna 6.000 euro die wordt opgetrokken naar 10.000 euro, voor een oppervlakte tussen de 25 en 50 vierkante meter. Veel uitbaters van de eroshuizen betalen de taks nu niet en zij zullen dan ook strenger worden aangepakt.

Als de uitbaters niet betalen kunnen ook de eigenaars van het pand aansprakelijk worden gesteld. "De taks wordt op dit moment amper betaald, omdat de uitbaters vaak onbekend zijn en we ze moeilijk te pakken krijgen", zegt schepen van Financiën Ingrid Kempeneers. "We hebben het juridisch nagevraagd of we de kosten ook kunnen verhalen op de eigenaars van de panden en die mogelijkheid is er."

Forse verhoging

Daarnaast wordt de taks ook bijna dubbel zo hoog. "We willen zo eigenlijk de volledige sector ontraden", zegt de schepen. "Er is nog altijd veel overlast voor de inwoners, er gebeuren malafide praktijken gelinkt aan de bars en we willen bars sluiten die deze praktijken blijven volhouden, met hulp van de politie."

De sector is niet te spreken over de geplande wijziging en wil een overleg met de stad. Die moet de maatregel volgende week nog goedkeuren op de gemeenteraad.
 
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/13/sint-truiden_wilminderbarslangschausseedamour/

Lees ook :
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-als-bars-op-chaussee-d-amour-taks-niet-betalen-kunnen-we-ze-sluiten~a5eb18fd/
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 17:52:04 door mechelen »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #95 Gepost op: 19 december 2017, 23:57:37 »
Sint-Truiden keurt verhoging ‘erostaks’ op bordelen goed


De stad Sint-Truiden heeft vanavond de verhoging van de zogenaamde ‘erostaks’ - een belasting die bordelen jaarlijks moeten betalen - goedgekeurd tijdens de gemeenteraad. De taks, die vandaag schommelt tussen de 5.000 en 8.000 euro, kan door de wijziging in het belastingreglement bijna verdubbeld worden. Het stadsbestuur hoopt op het ontradende effect van de maatregel.

 Met 24 stemmen voor de verhoging van de erostaks, 5 onthoudingen en 4 tegenstemmen werd de meerderheid van de stemmen behaald. De taks die uitbaters van een bordeel jaarlijks moeten betalen, zal daardoor bijna verdubbeld kunnen worden. De taks werd jaren geleden in het leven geroepen ter compensatie voor de overlast en criminaliteit die prostitutie met zich meebrengt. Hij wordt echter niet altijd betaald.

“Van de 200.000 euro die vorig jaar moest worden betaald, is amper 130.000 euro geïnd”, aldus schepen van Financiën, Ingrid Kempeneers (CD&V). “Over enkele jaren heen kunnen we toch wel stellen dat we 300.000 euro niet hebben geïnd.” Om de fraudeurs sneller aan te pakken en de sector in het algemeen te ontraden, wil het stadsbestuur daarom naast de uitbater van het bordeel ook de verhuurder en eigenaar aanspreken.


 Oppositiepartij N-VA is al langer voorstander van de maatregel, maar wil dat het stadsbestuur nog strenger optreedt. “Waarom int het stadsbestuur de taks niet aan het begin van het jaar?”, vraagt Jelle Engelbosch van N-VA Sint-Truiden zich af. “Bijvoorbeeld bij wie op 1 januari niet betaalt heeft, wordt meteen aangeklopt en als er op 2 januari nog steeds geen belasting betaald is, moet de bar dicht. Met de verdubbeling van de taks maakt het stadsbestuur het zichzelf alleen maar moeilijker.”

Burgemeester Veerle Heeren wil in de tussentijd werk maken van een wettelijk kader om bordelen die weigeren te betalen, definitief te sluiten. Momenteel kan de stad enkel de vergunning van fraudeurs intrekken voor een jaar.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sint-truiden-keurt-verhoging-erostaks-op-bordelen-goed~a63e9138/

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #96 Gepost op: 28 mei 2018, 17:36:38 »
Hoe staat het er voor in Brustem?

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #97 Gepost op: 30 augustus 2018, 17:28:47 »


Belasting op eroshuizen langs Chaussée d’Amour levert Sint-Truiden... 0 euro op

NIEUW TAKSREGLEMENT DAT MEER MOEST OPLEVEREN, DOET HET OMGEKEERDE

   
 
De zogenaamde 'eroshuizen' leverden de stad in 2017 nul euro op.

Sint Truiden. Wat eerst een detail in de jaarrekening van de stad leek te zijn, heeft afgelopen maandagavond op de gemeenteraad links en rechts toch wat wenkbrauwen doen fronsen. Het ging om de taks op de zogenaamde eroshuizen, die in 2017 om en bij de... 0 euro opbracht.

Schepen van Financiën Ingrid Kempeneers legde de jaarrekening maandagavond ter goedkeuring voor op de gemeenteraad.


”De inkomsten uit lokale belastingen dalen met 200.000 euro”, klonk het. “Deze daling is te wijten aan het niet innen van de belasting op eroshuizen wegens juridische onzekerheid inzake de reglementen. Het bestuur wenste geen belastingkohier op te stellen voor deze reglementen, die via een rechtbank deels succesvol aangevochten werden.” Anders gezegd: de stad Sint-Truiden mist 200.000 euro belastinginkomsten op de Chaussée d’Amour door een fout in een nieuw belastingreglement.


Wie in het verleden een bar met dames aan de Luikersteenweg in Sint-Truiden runde, betaalde elk jaar een extra belasting die - afhankelijk van de oppervlakte van het pand - ergens tussen de 5.000 en de 8.000 euro schommelde. Die zogenaamde erostaks stamt nog uit de tijd van oud-burgemeester Ludwig Vandenhove (sp.a) en werd in het leven geroepen ter compensatie van de overlast en criminaliteit die prostitutie met zich meebrengt. Maar heel wat uitbaters veegden hun voeten aan die verplichte taks.

Naar de rechtbank

Om meer inkomsten uit de bekende Chaussée te halen, besloot de Financiële Dienst van de stad Sint-Truiden om een nieuw belastingreglement op te stellen. De uitbaters gingen echter niet akkoord en trokken naar de rechtbank om hun gelijk te halen. Daarop besloot het stadsbestuur van lieverlee dan maar om geen belastingen meer te innen.

Dubieuze constructies

Maar nochtans klonk het in 2017 nog zelfverzekerd: “Van de 200.000 euro die vorig jaar (2016, red.) betaald moest worden, werd maar 140.000 euro geïnd”, zei schepen van Financiën Ingrid Kempeneers toen. “Alles samen is er nog een openstaande schuld van 300.000 euro bij de stad. Het probleem is dat veel uitbaters zich achter stromannen en dubieuze constructies verschuilen, waardoor het vaak zeer moeilijk is om wanbetalers te vervolgen. Een wijziging van het belastingreglement moet het gemakkelijker maken om de fraudeurs te vervolgen. Als blijkt dat de uitbater van de bar onbekend is, kunnen we de belasting voortaan bij de huurder van dat pand vorderen. En als dat niet lukt, gaan we bij de eigenaar aankloppen.”


Filip Moers, fractieleider van oppositiepartij sp.a, betwijfelde toen of er wel voldoende onderzoek aan het plan voorafgegaan was. Maar Kempeneers maakte zich sterk dat de maatregel juridisch waterdicht was. Niet dus, zo blijkt nu.


https://www.hln.be/regio/sint-truiden/belasting-op-eroshuizen-langs-chaussee-d-amour-levert-sint-truiden-0-euro-op~acdb9485/

Dacyka69

  • Gast
pooiers van Roemenië (Giurgiu stad) Steenweg
« Reactie #98 Gepost op: 14 juni 2019, 13:39:29 »
5 pooiers van Giurgiu (stad van Roemenië ) in Heers

90% van de vrouwen uit Romenië afkomstig is?! Pooiers zonder grenzen?
Chaussée d’amour 2019







« Laatst bewerkt op: 14 juni 2019, 16:28:30 door Dacyka69 »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #99 Gepost op: 15 oktober 2020, 00:00:05 »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
De 'Chaussee d'Amour' en andere raambars : Algemeen
« Reactie #100 Gepost op: 26 september 2021, 04:01:05 »
Voor de geïnteresseerden : op de Chaussée d'Amour (Sint-Truiden) staan een paar ramen te koop, vraagprijs 980.000 euro   :-\.

https://www.zimmo.be/nl/sint-truiden-3800/te-koop/bedrijfsvastgoed/JMV6K/?search=c7f76eb472576fedd1eb3e593a8bf627