Auteur Topic: Sint-Katelijne-Waver, Donk 3  (gelezen 10130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Sint-Katelijne-Waver, Donk 3
« Gepost op: 2 oktober 2012, 23:30:00 »
Donk 3 Kamerverhuur

http://www.donk3.be

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Sint-Katelijne-Waver, Donk 3
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2017, 02:56:28 »
Donk3 is niet alleen de naam van het 'hotel', maar ook het adresje. De ligging vind ik zeer interessant. Een rustige doodlopende straat en je kan gewoon het domein oprijden en je wagen discreet parkeren, zelfs onder dak. Ik heb wel eens gelezen dat de buurt er in het begin niet zo gelukkig mee was dat er een RDV hotel in hun straatje kwam, maar geloof me, overlast zullen de buren er niet van hebben. Donk3 heeft namelijk maar 3 kamertjes.

Het gebouw is in feite een gerestaureerde hoeve. je reserveert best, want met drie kamers is de kans reëel dat je bij onaangekondigd bezoek geen vrije kamer meer kan hebben. Donk3 mikt op wat meer luxe-uitstraling dan bv het niet zo heel veraf gelegen Carotel in Rumst. Carotel is sec, standaard zonder veel fantasie. Donk3 oogt romantischer, fijner.

Het kost ook wat meer. Van 65 euro voor de kleinste kamer tot 100 euro voor de 'suite'. Vergeleken met de 50 euro die Carotel voor kort verblijf aanrekent, is dat niet bepaald goedkoop. Bovendien is het voor slechts 2 uur,terwijl je in Carotel 4 uur mag blijven.

Ik maak met opzet de vergelijking Donk3 - Carotel, omdat ze dicht genoeg bij elkaar liggen om als keuzealternatief voor elkaar te dienen. Ik neem standaard Carotel wegens de bijna absolute discretie, en de 50 euro (Carotel Lubbeek kost trouwens maar 40 euro...) maar Donk3 vind ik de betere locatie voor een date met iemand waar je het wat romantischer mee wil maken. Een goeie vriendin, of een pay-girl waar je al een bepaalde band mee opgebouwd hebt. De meer romantische sfeer straalt voor mij ook wat meer uit op de sfeer van de date zelf.

Al bij al een mooie en aangename date-plek. Let wel op, als je bv een hele avond met een goeie vriendin op kamer wil gaan, en je kiest bv 'het beste', de grote kamer, dan loopt de prijs wel snel op. Je kan namelijk overuren boeken, maar die betaal je dan wel fors. Kijk maar eens op de website. Als je overuren doet, en als je dan nog wat eet of drinkt, zit je al snel aan 200 euro. Voor die prijs rij ik dan liever naar de Cupido (zie mijn recentie terzake) waar we voor diezelfde 200 euro 12 uur konden beschikken over een hele vakantiewoning met tuin en buitenjaccuzi en alles er op en er aan.

Dat is dan ook mijn enige bedenking bij Donk3: niet goedkoop. Maar wel begrijpelijk natuurlijk. De (overigens vriendelijke) uitbaters beschikken maar over 3 kamers om hun handel boven water te houden.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Sint-Katelijne-Waver, Donk 3
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2017, 16:06:13 »
Vandaag is de thermometer weer eens gestegen tot een eind boven de 30 graden. Enerzijds lekker terrasjesweer, anderzijds voor de gedreven wandelaar een probleem. Op de meeste hotelkamertjes is het bij deze hittegolf om dood te vallen als je een beetje stevig knuffelt of als je eens lekker doorneukt.

Ik kom nu net terug van een heerlijke date met een van mijn absolute favorietjes. We zijn in Donk3 geweest, St Katelijne Waver, vlakbij Mechelen.

Waarom ik dit berichtje dan schrijf? Wel, twee jaar geleden was er rond deze periode ook zo een hittegolf, en ik herinner mij dat ik toen een zoektocht gedaan heb (online) naar lovehotels met airco. Ik verwonderde mij er toen al over dat er dus blijkbaar toch maar relatief weinig neukgelegenheden zijn met een weldoende airco. Bij deze temperaturen was het daarnet in Donk3 echt aangenaam vertoeven. Niet koud, maar lekker aangenaam. Geen risico op een stomende en dampende hartstilstand als je voelt dat je gaat klaarkomen. Geen geplak als je de schoonheid van de natuur streelt.

Het is eens 'iets anders' in de verzameling recensies, maar vrienden-wandelaars, geloof me: bij zulke hittedagen als vandaag is een funny neukje met airco véél aangenamer (én gezonder) dan werken. Een extra argument om Donk3 te overwegen.

Gelukkig had ik vanmorgen gereserveerd, want de 3 kamers waren alle 3 vol. Blijkbaar hadden er al mensen deze goede raad gelezen, nog voor ik hem geschreven had
 :lol_hitting: :lol