Auteur Topic: OM VAN TE KOTSEN  (gelezen 47385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Gepost op: 15 september 2012, 18:49:08 »
Ik ben vandaag nog eens geschrokken over hoe de tabakslobby de Belgische regering in haar macht heeft.
Na 33 jaar intensief te hebben gerookt, besloot ik maar eens een keertje van de electronische variant te gebruiken.
Voor de mensen die niet roken, de electronische variant van de sigaret bestaat uit een oplaadbare batterij en een cartridge die je eropschroeft. Door aan dat spul te zuigen ervaar je dezelfde ervaring als het inhaleren van tabaksrook, zonder de schadelijke gevolgen.
Daarover bestaat geen discussie.... waterdamp inhaleren met welke smaak dan ook (de e-sigaret bestaat in een 50tal smaken in totaal) is totaal ongevaarlijk voor het milieu of je gezondheid, en dat spul produceert ook geen tabaksrook maar waterdamp...


Goed, nu hebben ze twee varianten, die met en die zonder nicotine, en die met nicotine kan je in heavy, normaal, licht en ultra licht verkrijgen. Euh, kopen op internet, want in België is de verkoop verboden.....


Nicotine werkt verslavend en is slecht voor de gezondheid toch? Klopt, nicotine is het verslavende element in de gewone sigaret, en dat is dus de manier om te stoppen met roken, je koopt opschroefcapsules met nico, eerst het normale gehalte, en geleidelijk bouw je af.


Maar goed, daar gaat het me niet om, het gaat om de nieuwe wetgeving in Belgenland.


En dat is de volgende: Electronische sigaretten die nicotine bevatten mogen niet verkocht worden, want die behoren tot de groep medicijnen.
WABLIEF?
Ik herhaal, electronische sigaretten mogen in Belgenland niet verkocht worden want ze behoren tot de groep medicijnen.


Goed, de klassieke sigaret bevat (schrik niet, het lijstje is lang en ik schrok echt):
NICOTINE
TABAK
AMMONIAK (zorgt voor betere opname van de nicotine, slim slim slim): kankerverwekkend
SUIKERS (bij verbranding kankerverwekkend)
TEER
KOOLMONOXIDE (door verbranding van tabak)
ARSEEN (MIERENGIF)
BENZEEN
DDT (insectiside)
FORMALDEHYDRE (ontsmettingsmiddel in crematoria en oplosmiddel voor verf)
FENOL
CHROOM
BUTADIEEN
POLONIUM (middel waarmee in 2006 KBG-agent Litvinenko werd vermoord)
NITROSAMINES
ACETON
ACROLIEN
ACETALDEHYDE
BUTAAN
METHANOL
WATERSTOFCYANIDE

DE E-SIGARET BEVAT:
smaakextract (zoals een snoepje)
al dan geen NICOTINE




Dus nogmaals: E-SIG MAG IN BELGIE NIET MET NICOTINE VERKOCHT WORDEN.
GEWONE SIGARETTEN MOGEN VERKOCHT WORDEN (kijk even wat er in zit, in die tabakstokjes).......


Je mag ze wel vrij op internet kopen, en je mag ze roken in België.


Nederlanders, niet lachen met de Belgen, want bij jullie is het nog een stuk erger, in Nederland zijn ze reeds verboden en worden de sigaretten die het land inkomen met het doel handel te drijven in beslag genomen en verbrand LOL


Ik ben niet tegen rokers, maar ik ben er wel op tegen dat de Belgische Staat mij oplegt nicotine met 4000 schadelijke stoffen vrij te kopen, terwijl ik een "gezonde" e-sigaret niet mag kopen, want dat valt onder de medicijnenwet.


Dus Nicotine is een medicijn, en vermengd met vergif mag het vrij verkocht worden, zonder niet. Ruikt erg naar een TABAKMAFFIA....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2012, 20:44:00 »
Net zoals de medicijnen.  Er is net een boek gepubliceerd waarrond door de pharma-industrie veel ophef gemaakt wordt.  Het boek maakt duidelijk dat zowat de helft van de geneesmiddelen niet of niet-afdoend werken.  Het probleem hier?  Welke politica zitten ook al weer in die pharmawereld  ;)?
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2012, 21:14:44 »
Van niet of niet afdoende politici hoeven ze geen boek te maken.


Daarvan hebben ze zowel in NL als in B al een encyclopedie en geloof me dit wordt net als de boeketreeks vervolgt tot in de eeuwigheid.


Gelukkig hoef ik nergens meer te stemmen en probeer ik al medicijnen te mijden als de ziekte. Roken doe ik niet, maar verdorie als ik die ingrediënten zie dan zijn de niet rokende mensen de oorzaak voor het pensioentekort.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
NOG MEER OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2013, 12:22:15 »
Woensdag wordt in het Europees parlement gestemd.
Dat is goed nieuws, want dan moeten die eurobeambten eens op een knop drukken in plaats van te slapen  :-\


Ik val echter achterover van de keuzemogelijkheden voor de stemming... te schandalig voor woorden...


Amandement 57: Deze stelt dat de e-sigaret als medicijn moet worden aangeduid
Amandement 58: Deze stelt dat de e-sigaret onder een separaat 'tabaksregime' moet worden geplaatst.


Ik snap er steeds minder van, maar ik ben dan ook geen parlementariër.
Amandement 57: De e-sig als medicijn, heeft verregaande gevolgen, want er is al een Europese commissie JURI die de e-sigaret NIET als geneesmiddel beschouwt.
ik vraag me ook af waarom ze dan nog die keuze laten tijdens de stemming, of toch niet? Uiteraard niet, want dan wordt de e-sigaret onderwerp van talrijke rechtszaken tegen handelaars, internetaanbieders, kopers.
Dus dan kunnen ze de "gezonde snoepvariant' miljarden eurotjes doen opbrengen in rechtszaken.
En daarmee houden ze het corrupte rechtssysteem in Europa in stand, hebben de rechters weer pakken werk, verdienen de raadsmannen nog meer, dus ze doen dan een heel rechtssysteem draaiend.
Daarenboven houden ze de tabakslobby ten vriend en verdienen ze daar nog miljarden aan accijnzen en taksen mee, miljarden en miljarden.
Amandement 57 is dus voor de tabakslobby, de accijnzen en de BTW (de staat) en de rechtssystemen en de advokatuur.


Amandement 58 ligt iets moeilijker, en het speciale tabaksregime? Ik voel het al druppelen. Indien de rijken toch nu amandement 57 zien ten onder gaan, hebben ze de knuppel achter de deur staan, want ik vrees dat ze dan enorme taksen gaan heffen op de liquids. Om het verlies van de tabaksindustrie in te dekken.


Ik ben eens benieuwd wat er uit de bus komt, en waarom ze mij gaan verbieden mijn mokka-, honing en anijssmaakje te nuttigen.
Kunnen ze net zo goed taart en caramelsnoepjes uit de rekken van de winkelketens halen, koffie verbieden.


ZOLANG ZE MAAR NIET RAKEN AAN DE TRADITIONELE SIGARET, want die brengt weel te veel op voor de staatskas. INTRIEST, welke de uitkomst van de stemming ook moge zijn.


sm  :king:


PS. en tegelijk kijk ik hier rechts naar de fotoselector van RUBY, en die mag verdomme Berlusconi neuken tot de damp uit zijn gat komt, voor 4.5 miljoen euro  :sex :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2013, 14:23:20 »
Accijns op de vloeistofjes zal niet voor de tabakindustrie zijn, maar wel voor de staat.


Verder begrijp ik je "wrange smaak" over de politiek die uiteraard geld gaan slaan uit een beetje waterdamp.


Trouwens breng ze niet op meer ideeen het is al erg genoeg.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2013, 14:15:31 »
En de resultaten van de stemming zijn uitgelekt, via een Europees parlementslid, de liberaal democraat Chris Davis, zelf voorstander van de e-sig en stemgerechtigd.


Ik schrik niet meer van de macht van de pharmaceutica en de tabakslobby, dus laat het resultaat me niet verbazen, wel blijf ik dit ronduit schandalig vinden.


Amandement 57: 45 stemmen
Amandement 58: 25 stemmen


Wat dus in de praktijk erop neerkomt dat 45/70 stemmen dat een e-sigaret een geneesmiddel is, meer woorden zijn overbodig.


kunnen ze die parlementsleden niet alle 45 gewoon op straat zetten zonder ontslagvergoeding, want de steekpenningen die ze van de pharmaceutische en tabaksindustrie krijgen liggen vele malen hoger dan hun (nu al buitensporig) loon.


Begrijpen wie begrijpen kan, en nog even samenvatten.


Een e-sigaret bevat VG-PG (zorgt voor de waterdampvorming bij opwarming en is een product dat in de voedingsindustrie wordt gebruikt zonder enig probleem).
De e-sigaret bevat smaakjes die in de voedingsindustrie wordt gebruikt.
De e-sigaret bevat mogelijk (er zijn er ook zonder) nicotine...........


Een tabaksvariant bevat ALTIJD nicotine, ALTIJD tabak en daarbuiten minstens 400 DODELIJK SCHADELIJKE stoffen, zoek het maar eens op.


De tabaksvariant mag lekker doorverkocht worden aan iedereen die 16 jaar is.
De e-sigaret zal waarschijnlijk verboden worden, omdat ze er het label geneesmiddel op plakken.


Dus een kort besluit, een waterdamp met smaak en al dan niet nicotine zal verboden worden en als geneesmiddel worden aanzien.
En een tabakskankerstok, die HETZELFDE bevat + meer dan 400 dodelijke ingrediënten mogen ze lekker verder vrij verkopen.


Onder het motto de jeugd niet aan te zetten tot roken? Ja, onder het motto de jeugd niet aan te zetten tot roken dus.
ik vraag me af wat jij je kind zou willen zien in de mond duwen, een batterijtje met waterdamp en cola-redbull-vanille-kersen-chocolade-mokka-caramelsmaak, waar al dan niet nicotine in zit. Of een tabakskankerstokje, waarvan bewezen is dat het dodelijk is op termijn?


Die 45 stemmers die voor de tabaksvariant kiezen zullen het niet aan hun hart laten komen, maar wel op hun bankrekening.


Ik schaam me voor het Europese parlement, ik schaam me diep, en moet ik nu terug de tabaksvariant gaan roken, die schadelijk is, of moet ik illegaal een gezondere variant gaan kopen, met straf op vervolging, boetes, en wat ze ook als strafmaatregel zullen uitvinden. En waar moet ik het goedje gaan kopen? Op de zwarte dus duurdere markt, die ook zij wel in handen zullen nemen.....


FOEI


De stemming is nog niet definitief, op 10 of 11 september komt er een definitieve stemming, maar wie nog hoop koestert, alle hoop is ijdel  :-\


En het resultaat wordt verrassend genoemd omdat JURI eerder een ander advies gaf, maar die geven duidelijk geen steekpenningen. Wat hebben die 45 gekregen van  de lobby's? Gratis  tabaksplantages en zuivere nicotine en cocabladeren om op te kauwen?
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2013, 00:13:25 »
Er is gestemd over tabak en e-sigs op 8 oktober in het Europees Parlement.


En de stemming is verrassend, de e-sigaret wordt NIET als medicijn gekatalogeerd.


Oef? Neen, geen oef, maar slechts een halve oef.
Ik verklaar me nader...


Nu komt er een Europese richtlijn, en alle lidstaten hebben de mogelijkheid dit in eigen wetteksten te gieten.
Voor Nederland is dit goed nieuws, ze stonden al achter de e-sig.
Voor België is dit een ramp, want het is nog steeds verboden de e-sig te verkopen of in een online webwinkel aan te bieden, want die nicotine he. En die tabakslobby....


Ik ben echter benieuwd hoe ze dit gaan in wetteksten gieten, en ik wacht op de eerste online store die nicotinehoudende varianten van de e-sig in België gaat aanbieden. Want volgens mij doen die NIETS fout en verkopen die gewoon een product dat wettelijk toegelaten is.


A ja, er is ook sprake dat de e-sig met een nicotine van meer dan 30 mg niet meer zou mogen verkocht worden. Euh, de gemiddelde roker rookt sigjes van 18 mg, dus waar ligt het probleem eigenlijk???


Wie heeft de guts om een winkel te openen in Belgenland? Of een online store?
En wat gaat België doen? Alle import door de douane laten gaan van nicotinehoudende dampjes? Dat is verboden bij wet, maar de staatskas, de accijnzen en de BTW, daarvoor gaan onze ministers uit de broek, dat wisten we al langer.


Wilfried Martens zal alvast niet meer het debat voeren in Europa...


Ik ben echter overtuigd dat dit de oplossing is voor rokers, de enige... en een gezonde oplossing op de koop toe... .


Als je de analoge versie voor de elektrische ruilt, en je hebt 3 dagen geen gewoon sigje  (het analoogje) meer hebt aangeraakt, begint de gewone tabak onaangenaam te ruiken.
En je kiest zelf je sapjes, die naast water enkel PG bevatten en een smaakje (die ze ook in de voedingsindustrie gebruiken)


Hier drie professionele dampapparaatjes, voor de mensen die ik hun interesse mocht hebben gewekt. Meer uitleg nodig? Stel je vraag en ik adviseer jullie graag  :dance2


[attachimg=1]


[attachimg=2]


[attachimg=3]


sm

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2013, 00:17:39 »
Zo'n E-sig klinkt wel goed, maar heb je er ook aanstekers van ?
 
Groet, Foots  :cochon
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
OM VAN TE KOTSEN
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2013, 00:37:12 »
Zo'n E-sig klinkt wel goed, maar heb je er ook aanstekers van ?
 
Groet, Foots  :cochon
Ja, heroplaadbare batterijen  :cochon :dance2 :111:


En het kan je dropjes vervangen, want die vreet jij bij de vleet.


Deze drie zijn professionele dampers, en je kan er 3 ml "sap" in kwijt.
Snelle berekening:
- apparaat (van 70 euro voor de svd tot 140 euro voor de 134)
- sapjes (zonder nicotine): kost je een halve euro per dag als je 8 uur dampt
- en wat elentriek voor je batterijen te herladen uiteraard...


Bestel je in mijn webshop?  ;D :lol_hitting: :cochon
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
VAN KWAAD NAAR ERGER
« Reactie #9 Gepost op: 25 november 2013, 17:52:14 »
De teksten van artikel 18 zijn bekend.....


En zoals we allemaal al vreesden, wint de tabakslobby weer.


Om het kort samen te vatten, er zouden ENKEL geprefabiceerde e-sigs mogen op de markt komen in Europa, en AL DE REST wordt verboden.


Wat betekent dit?
Dat de tabaksindustrie dit lekker gaat overnemen en dat zij hun tabaksproducten mogen verder verkopen (waar jaarlijks 100-duizenden mensen aan sneuvelen) en dat al de rest verboden wordt.


En nu praat ik even verder over het gezonde goedje, zonder nicotine, wordt ook verboden...


Want je mag geen tanks kopen waar je het uit kan dampen, je mag geen apparaten kopen waarmee je het kan dampen, je mag geen internetaankopen internationaal doen.


Het wordt dus volledig illegaal in Europa, tenzij je het koopt van een tabaksfabrikant.


A ja, die moeten hun centen verdienen, en de staatskas moet ook gevuld worden.


Ik kan hier maar een ding op zeggen....


Hier het Europees bewust uitgelekte wetsvoorstel:
http://nicotinepolicy.net/documents/policy/Article%2018%20-%20Electronic%20cigarettes%20-%20Commission%20proposal%2022%20Nov%202013.pdf


Hier de reactie van Clive Bates:
http://www.clivebates.com/?p=1655#comment-12023






Op 3 december wordt hierover gestemd, en kunnen de tabaksproducenten lekker verder mensen vermoorden, legaal en met een glimlach van hier tot ....


Ik begrijp echt niet dat de EU gewoon PLOOIT voor de tabaksindustrie, door deze WEL ZEER CRIMINELE wetteksten te gaan goedkeuren.


Het enige dat we dus kunnen doen is tegen onze kinderen zeggend at Europa wil dat we verder kankerstokken blijven roken, tot de dood ons scheidt.




Voor een goed begrip der zaken, we worden dus criminelen door gezond te dampen, het is wel degelijk een VERBOD op ALLES wat met e-sigs te maken heeft.




Gegroet en ik ga verder kotsen, straks gaan ze me nog verplichten voor mijn gezondheid Europa te verlaten. Geen slecht idee, lijkt me....


[attachimg=1]
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal