Forum > MIJN EI

Ik ben GirlLOver, 26 en ben afgestudeerd aan de UA, politieke onzin

<< < (3/5) > >>

Vanderbeffen:

--- Citaat van: Shakir op 29 december 2020, 01:22:56 ---
--- Citaat van: GirlLover_Ant op 28 december 2020, 23:56:27 ---Zeggen dat F VDB niet legitiem is als minister is klinkklare onzin. Tijdens verkiezingen verkiezen we de wetgevende macht, dit is dus het parlement. De uitvoerende macht, dit is dus de regering en dus de ministers, wordt samengesteld naargelang de uitslag van de verkiezingen maar de leden van de regering hoeven niet op een kieslijst te staan. Het zijn de meerderheidspartijen die de ministers aanstellen, de partijvoorzitters doen dat dus. Zij zijn daar dus vrij in. Die ministers zijn dus lid van een meerderheidspartij en worden gecontroleerd door het parlement. Over dat onze democratie te veel een particratie is geworden daar kunnen we nog over discussiëren maar dat ga ik hier niet doen. Maar zo is het dus ook mogelijk geweest dat indertijd Kris Peeters (CD&V) op de Vlaamse kieslijst stond en federaal minister is geworden. Mocht hij geen minister zijn geworden dan zat hij in het Vlaams Parlement, maar als minister kon hij op elk niveau.

--- Einde van citaat ---

Zoals gezegd ben ik een natuurwetenschapper. Voor de rest ben ik maar een café-filosoof, en je zal hierboven wel gelijk hebben. Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de aanstelling van F VDB inderdaad wettelijk was, maar dat dit maar moeilijk uit te leggen is aan de bevolking. Er is volgens mij een verschil tussen de wet en legitimiteit.

Dat brengt me tot de vraag wat democratie is? Ik geef een voorbeeld: de samenstelling van de EU is democratisch bepaald. Nochtans zijn er veel EU-resoluties of aanbevelingen die niet worden doorgevoerd door de lidstaten. Zou dit dan toch niet kunnen wijzen op een enorm democratisch deficit binnen de EU? Ik stel me de vraag.

--- Einde van citaat ---
Heel die uitleg hoeft niet hoor. Wij weten dat wel. Dat werd trouwens aan de mensen uitgelegd toen ze met die kermis voor de dag kwamen. Het kan me dan ook niet schelen of je dat nu legitiem noemt of niet.

Democratie betekent dat de beslissingen bij het volk liggen. Dat volk vaardigt mensen af die verkozen worden op 'een of andere manier'. Als ik zie hoe die gedachte wordt verkracht door een bende loosers met totaal niet bij elkaar passende ideëen toch maar samen te brengen om aan een meerderheid te geraken, dan vind ik dat de boodschap die 'het volk' gaf bij de verkiezingen totaal miskend en genegeerd wordt. En nee, ik ben geen extreem rechts denkende. 

Als de regeltjes dat allemaal toelaten (en dat is inderdaad zo) wel dan zijn die regeltjes oneerlijk en de term 'democratie' niet waard. Wat de politiekers daar van denken, interesseert me niet. Als je wil bijleren op dit vlak, raad ik je aan om de Confoederatio Helvetica eens te bestuderen. Maar dat past natuurlijk niet in het kamp van de rode hanen of de communistische ratten. Oei, straks gaat men hier denken dat ik iets heb tegen bepaalde kleuren. Rood is een mooie kleur trouwens. Vooral in de SKW ramen.

sexmachine:
En nu ben IK aan het woord.
Ik ben afgestudeerd aan de Unief van "les amis de la putainerie" (voor politiekers die net afgestudeerd zijn, de vrienden van de hoererij).
En ik heb EIGENHANDIG dit topic gesplitst en naar hier verplaatst.
Flink van mij, voor een debiel die niet deftig kan lezen en schrijven is dat al een hele prestatie op zich.

Wij doen hier NIET aan politiek, en het interesseert ons GEEN BAL wat je hebt gestudeerd.
En ja, mijn  niveau is dat van een hoerenloper, die geslaagd is met grote onderscheiding, en ik ben niet slimmer dan de bouwvakker, ik voel me niet beter dan een kassierster van den Aldi.
Het is niet omdat ik een papiertje van de Unief heb, ja, die van Antwerpen, dat ik een klein beetje meer van computers ken dan de gemiddelde Belg, dat ik uit de hoogte ga doen.
Mijn diploma is op zich NIETS waard, buiten een beter salaris dan zonder .... wooooooow .... als je 't daar voor moet doen ....., jawel, mijn diploma kan nog dienen op mijn heuske. Voor de rest heb ik alles wat ik heb geleerd, geleerd van het leven en door te leven.

En aan de  pseudo-intellectuelen, mannen, er zijn politieke fora genoeg, wij hebben hier enkel verstand van hoerenlopen.
EN EN EN gezond verstand ... dat leer je niet op de Unief, dat staat niet in boekskes.

En sorry hoor, maar 26 jaar ..... dus van het bevaljaar 1994 .... je zou achter mijn dochter moeten aanhollen in plaats van naar de hoeren te lopen.

Ik zou zeggen, doe eerst een 20 tot 30 jaar ervaring op van het leven, vooraleer je over het leven mee gaat praten en een bende mensen met GEZOND BOERENVERSTAND hier de les komt spellen.

Ow, dit topic gaat lekker  op slot, verdere discussies daarover op politieke fora.

De overgrote meerderheid hier wil dit soort nonsens niet lezen.

GirlLover, je bent nog nat achter je oren, en de universiteit van het leven doorloop je door te leven, niet door je broek op de uniefbanken te slijten en dan klinkklare onzin te komen verkondigen.
Bespaar ons hier van. En praat hier niet over politiek.

ERVARING IS DE UNIVERSITEIT VAN HET LEVEN.

GirlLover_Ant:
En als Marc Van Ranst mijn partij zou komen versterken, dan zal ik zeer blij zijn. Verstandige mensen zijn altijd welkom.

Mocata:
Ik begin stilaan te vermoeden dat GirlLover_Ant Conner Rousseau himself is.

sexmachine:

--- Citaat van: GirlLover_Ant op 31 december 2020, 18:47:54 ---En als Marc Van Ranst mijn partij zou komen versterken, dan zal ik zeer blij zijn. Verstandige mensen zijn altijd welkom.

--- Einde van citaat ---
Uw partij?     :lol :lol :lol :lol :lol

Goh, het hangt er vanaf wat jij verstandig noemt, van levenswijsheid moet je het niet hebben en Marx de Rat ook al niet  ;)
Ga ermee samen wonen, zijn we van beiden verlost  ;D


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie