Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364388 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1035 Gepost op: 17 oktober 2020, 11:55:28 »
Ik weet nog niets officieel, maar ik vrees het ergste. Ik ga vanmiddag in elk geval mijn favorietje wat extra buffer bezorgen om de komende tijd door te komen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1036 Gepost op: 17 oktober 2020, 12:07:02 »
Ik weet nog niets officieel, maar ik vrees het ergste. Ik ga vanmiddag in elk geval mijn favorietje wat extra buffer bezorgen om de komende tijd door te komen.
Dan ga je daar toch niet komen aanlopen met  een buffer van 50 euro, want daar kan ze de huur van vandaag geeneens van betalen  :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1037 Gepost op: 17 oktober 2020, 12:12:04 »
Nee, omdat ik vrees dat het voorlopig mijn laatste gelegenheid is, zal die buffer welbiets groter zijn. Maar heel groot helaas ook niet. Ik moet mijn eigen rekeningen ook nog kunnen betalen. :lol_hitting:

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1038 Gepost op: 17 oktober 2020, 12:41:37 »
Nee, omdat ik vrees dat het voorlopig mijn laatste gelegenheid is, zal die buffer welbiets groter zijn. Maar heel groot helaas ook niet. Ik moet mijn eigen rekeningen ook nog kunnen betalen. :lol_hitting:

Komaan Elwood, laat je eens gaan! Breng eens een paar uurtjes bij je favorietje door, ze zal het appreciëren! ;)

Geld is toch maar geld hé ........ en je kunt er zóveel plezier voor in de plaats krijgen!  :040:  :mistress  :ff   :whipbeer

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1039 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:02:10 »
Eentje om het af te leren, beloofd, daarna zwijg ik erover.
Onderstaande gekregen van collega.

Steeds meer mensen vragen mij waarom ik 'tegen de corona maatregelen ben'. Daar een kort antwoord op geven is moeilijk, omdat het voor mij uit verschillende onderdelen bestaat. Maar één daarvan zijn de 'cijfers' waarmee wij dagelijks geconfronteerd worden.
Want wat zou het met ons gedaan hebben als we de afgelopen jaren elke dag door de media waren geconfronteerd met het aantal doden? Er overlijden per week namelijk gemiddeld 2900 mensen in Nederland door uiteenlopende oorzaken:

o Jaarlijks sterven er 27.000 mensen door
verkeerd medicijngebruik of falend medisch
handelen.
o Jaarlijks sterven er 45.000 mensen door
kanker.
o Jaarlijks sterven er 37.000 mensen aan hart
en vaatziekten.
o Jaarlijks sterven er 9334 mensen aan een
beroerte.
o Jaarlijks sterven er 8761 mensen door een
uitwendige doodsoorzaak (val, geweld,
verkeersongeval).

Maar ik geef toe. Deze doodsoorzaken zijn niet besmettelijk.

Daarom kijken we alleen even naar de griepepidemieën:
Winter 2018 / 2019, aantal doden griepepidemie (14 weken): 3124
Winter 2017/ 2018, aantal doden griepepidemie (18 weken): 8885
Winter 2016/ 2017, aantal doden griepepidemie (12 weken): 8890
Winter 2015/ 2016: aantal doden griepepidemie (11 weken): 6085
Winter 2014/ 2015, aantal doden griepepidemie (21 weken): 8600

Als we deze cijfers afzetten tegen de coronacijfers: van 27 februari 2020 tot en met 22 september 2020 (dus 30 weken!): 6292 doden.
De kans op sterfte (mortaliteit) bij corona is: 0,13!!!   (Cijfer WHO begin okt).
Kans op sterfte bij griep (influenza): 0,16.

Bij 98% van de corona gevallen verloopt het ziekteproces zonder complicaties (en zonder IC opname).
De gemiddelde leeftijd van mensen die overlijden mét corona is >75 jaar. Veelal met onderliggend lijden (hart- vaatziektes, diabetes of een verzwakt immuunsysteem). Hierdoor kan niet vastgesteld worden of zij dóór corona zijn overleden, als oorzaak van hun onderliggend lijden of door ouderdom. Het sterftecijfer door corona beneden 75 jaar is: 479. Ook hierbij was er veelal sprake van onderliggend lijden.

De vraag is nu: wat voegt het weten van het aantal doden per dag toe aan de kwaliteit van jouw leven?
En wat zou jij doen of willen inleveren om te voorkomen dat jij één van die 27.000 mensen bent die overlijdt door foutief medisch handelen. Of één van die 45.000 mensen die overlijdt door kanker. Of één van die 37.000 mensen die jaarlijks overlijdt aan hart en vaatziekten (vaak veroorzaakt door levensstijl)?

Of zou je gewoon willen genieten van het leven zonder maatregelen en beperkingen? Door een terrasje te pakken, door een theater te bezoeken of door met vrienden af te spreken?
Oftewel: hoeveel wil jij bezig zijn met de kans dat je dood kan gaan? Want in de corona crisis lijkt het wel alsof we vooral weg willen kijken van onze sterfelijkheid en alsof we uit angst om dood te gaan, maar vergeten om te leven.

(Bron cijfers: RIVM)
Gekopieerd om te delen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1040 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:49:53 »
En dan vergeet je nog 1 zeer belangrijk ding te vermelden.
Rechtstreeks door Corona dreigen (ik moet dreigden zeggen want dat was na lockdown 1) 270 miljoen mensen in hongersnood te raken tegen het einde van dit jaar.

Waar zijn we eigenlijk mee bezig, vraag ik me dan af .... triest, intriest is het.

6.000 tot 12.000 slachtoffers per dag door honger
Het Wereldvoedselprogramma (WFP) schat dat het aantal mensen dat met een acute hongercrisis wordt geconfronteerd als gevolg van de pandemie voor het einde van het jaar zal oplopen tot 270 miljoen. Dat is een stijging van meer dan 80% sinds begin 2019. Voor het einde van het jaar kunnen dagelijks 6.000 à 12.000 mensen sterven van de honger. Dat zijn meer doden per dag dan het coronavirus zelf momenteel op zijn geweten heeft.
Ten minste dertig miljoen mensen zouden binnen enkele maanden kunnen sterven wanneer de voedselhulp niet op gang komt.

30 miljoen mensen die binnen enkele maanden kunnen sterven ... door HONGER

En om dat op te lossen moet je geen nachtklok instellen, de horeca niet naar de kloten helpen, de mensen niet in lockdown plaatsen .... gewoon zorgen dat het voedsel, dat er in overvloed is, van plaats A naar plaats B transporteren, of een deftig programma opzetten.
Maar dat is weer "de ver van mijn bed show momenteel"

Misschien even dit ..... dat dat onze ogen gaat openen, en die van onze debiele regeringsleiders ook.




"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1041 Gepost op: 18 oktober 2020, 01:50:05 »
Nu gaan uiteraard de cijfers afzwakken, wat wil je, je legt terug alles plat.
Je suggereert hier een noemenswaardig verband tussen de 'verstrengde' maatregelen en het feit dat de cijfers gaan afzwakken. Dat verband zal héél klein zijn. Vermits de overdracht van besmettingen redelijk at random gebeurt, is de curve in functie van de tijd een Gaussklok, en die kent altijd een stijgend deel, een piek en een dalend deel.  Uiteraard zal men wel 'zeggen' dat een daling het gevolg is van de maatregelen, maar bewijs dat maar eens. De verplichting om met een maandverband over onze mond en  neus te gaan winkelen is nu toch wl wekenlang in voege, en wat zien we? De curve daalt niet, zij stijgt. Dus gaan we straffere maatregelen nemen. De horeca sluiten. Het helpt nog niet, want de invloed van de horeca op de besmettingen is nihil.

Als men op die manier steeds wat meer vrijheden afpakt van de mensen, zal op een bepaald moment die curve inderdaad dalen, op een natuurlijk manier, los van die maatregelen. En dan kan men jubelen: ziedet wel, onze maatregelen helpen.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1042 Gepost op: 18 oktober 2020, 01:55:24 »
Is er eigenlijk concreet al iets geweten m.b.t. het SKW en onze hobby?
De officiële beslissing zou nog altijd maandag vallen. De flikken die we vanmiddag eens aangesproken hadden, geloven niet dat ze de boel zullen sluiten. Uiteraard zijn het ook niet mannen die de beslissingen nemen.

Het zal weer zijn op het allerlaatste nippertje he. Eigenlijk net hetzelfde zoals ze op een vrijdagavond tegen de restaurants zeggen dat ze maandag dicht moeten. Ik vraag me af of die onnozelaars van de verliezersregering enig idee hebben over hoe je een reataurant runt. Inkopen en plannen en zo. Met het SKW hetzelfde he: niemand moet iets plannen. Ze zullen het wel zien. Degoutante mentaliteit is dat. Gewoon politiekers die neerkijken op werkende mensen en niks respect vertonen.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1043 Gepost op: 18 oktober 2020, 08:29:27 »
Gisteren met mijn favorietje hierover gesproken. Onderstaande info heb ik dus niet uit eerste maar uit tweede hand. Zij heeft hem van het kantoor van VT.

De kans op sluiting is 50/50. Ze houden zich vast aan Nederland, en hopen dat ook op dit punt Nederland gevolgd wordt. In Nederland alles al dicht behalve de ramen. Dus daar hopen ze op, maar de beslissing zal waarschijnlijk maandag pas vallen.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1044 Gepost op: 18 oktober 2020, 08:31:18 »
Nee, omdat ik vrees dat het voorlopig mijn laatste gelegenheid is, zal die buffer welbiets groter zijn. Maar heel groot helaas ook niet. Ik moet mijn eigen rekeningen ook nog kunnen betalen. :lol_hitting:

Komaan Elwood, laat je eens gaan! Breng eens een paar uurtjes bij je favorietje door, ze zal het appreciëren! ;)

Geld is toch maar geld hé ........ en je kunt er zóveel plezier voor in de plaats krijgen!  :040:  :mistress  :ff   :whipbeer

Ik heb het nu bij een uurtje moeten houden, maar ik heb het me zeker niet beklaagd, en er komt zeker een vervolg op. :040: :lol_hitting:

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1045 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:06:26 »
In mijn beleving is meer open in Nederland dan alleen de ramen. Clubs en privehuizen zijn open en adverteren volop. Er wordt volop geadverteerd met Prive-ontvangst. Zelfs de enige saunaclub mocht open blijven, echter zonder bar, kleedruimte, zwembad, restaurant.... . Zij hebben zelf de keuze gemaakt om 2 weken te sluiten. Voor Gangbangs ligt het wat moeilijker in verband met het aantal personen. Mini gangbang dan? ;)

Contactberoepen zijn in Nederland vooralsnog toegestaan. Er is sprake van risiconiveau 4 (zeer ernstig). De routekaart geeft wel dat het te overwegen is prostitutie te verbieden. Maar dat is niet gebeurd. Hoe het over over 2 weken is, kan niemand voorspellen. Had ik die glazen bol maar.
Ik hoop voor onze Belgische zuiderburen (voor mij westelijke buren), dat de P6 open kan blijven. Toch een mooie hobby!



Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1046 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:09:14 »
Ik wil hier niet aan politiek doen  ;)

Corana is er natuurlijk erg aan gerelateerd en onze minister van Volksgezondheid draagt hierin verantwoordelijkheid.

25 jaar terug moesten er miljoenen verbrand worden door deze nitwit. Vandaag spreekt hij het volk toe alsof we allemaal kleuters zijn die de hele dag Familie en Thuis kijken en hij ons opnieuw gaat redden van de ondergang! Niet 1 stem heeft dienen pipo gekregen en hij komt mij hier de les spellen. Hij is niet weg te branden van TV en radio.
Als wetenschapper is hij waarschijnlijk goed en mag hij van mijn part publiceren zoveel hij wil, maar in de politiek heeft hij niets meer te zoeken

Ik ben een democraat, hoe komt die gast daar, niemand heeft er voor gestemd.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1047 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:38:13 »
Je moet mensen natuurlijk beoordelen op hun kunnen  ;) .  De rest is politiek en politiek is gegoochel met van alles en nog wat.  Dat is overal zo in de politiek.  Je moet er mee leren leven, tenzij je leeft om te klagen  ;) .  Trump was ook niet aan de macht als de politiek eerlijk was want hij had beduidend minder stemmen dan de democraten  :douchen .
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1048 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:02:51 »
Ik heb de ramen genoemd, maar geldt volgens mij voor alle vormen van prostitutie.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1049 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:40:53 »
Momenteel kunnen we enkel doorvertellen wat de dames tegen ons zeggen, of de verhuurders.
En aangezien die zelf nog niets weten, is het gissen.
Ik weet niet van wanneer de avondklok ingaat, vandaag of morgen, maar dan gaat in ieder geval de avondshift terug naar 23u of 23u30.
De rst is afwachten tot een raamverhuurder het nieuws krijgt van 't stad.

Hopen mogen we uiteraard wel, en hoop doet neuken (in onze hobby)  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal