Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364308 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1350 Gepost op: 2 januari 2021, 14:51:04 »
Moeilijk te checken inderdaad. Ik denk dat er veel overlast gaat zijn op kleine grenswegen. Stel dat Sixsens terug zou heropenen dan kan ik je veel bospadjes of modderige koeienweien aanduiden die je kan gebruiken om de grens over te steken.

Hetzelfde geldt voor internationaal treinverkeer. Reizigers van de Thalys en de Eurostar kunnen ze kloten, maar die van de Duitse ICE niet. Dan stap je toch gewoon af in Aken en reis je regionaal verder.

Waar een wil is, is een weg. ;D

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1351 Gepost op: 2 januari 2021, 15:04:11 »
Ik stel voor dat alle "gelovigen" vrijwillig 50 percent van hun loon afstaan aan de staat.
En euh, je doet niks meer op meneer, want je zit ganse dagen thuis, kan nergens heen, dus wij leggen als staat beslag op 50% van je loon.

Ik zit de laatste tijd ook met dat idee te spelen. Stel dat de cororncrisis nog lang blijft aanslepen (sommigen waarschuwen ons daar al voor) dan stel ik een tweedeling van de maatschappij voor, net zoals WOII werd beëndigd met twee blokken.

Het eerste blok bestaat uit mensen die hun leven willen hervatten, en begrijpen dat het leven vol risico's zit. Het tweede blok bestaat uit de mensen die binnen willen blijven kniezen uit angst voor een virus.

Ik hou helemaal niet van muren en hekken om mensen te scheiden, maar als het moet moet er zo'n ijzeren Corona-gordijn komen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1352 Gepost op: 2 januari 2021, 17:40:23 »
Je kan dit eigenlijk het best vergelijken met de kerkfabriek, laat ons zeggen tot 1950 (ik kan er tien jaar naast zitten)
Toen ging iedereen naar de kerk op zondag, en dan stond er daar een halve gare pedofiel vanop de preekstoel iedereen bang te maken voor de zonden, alles te verbieden wat leuk en aangenaam was, en anders ga je naar de hel.  (entre parentaises: die pedo zat wel misdienaars uit te wonen achter waar de ze de hosties in een kluis hadden zitten, ja, het lichaam van jezus .... mijn twee melocakes, het kontje van het zoontje van Joske van den bakker ja)
Mijn grootvader zaliger vertelde nog ... ze hebben ons al die jaren toch wat wijsgemaakt .... branden in de hel, met pek en veren overgoten.
Die tijd is intussen lang vervlogen, en van 95 percent gelovigen, die bang waren voor de kerk en meneer pastoor, blijft er nu nog 0.5 percent over. Niemand die nog luistert naar een debiel die ook toen mensen angst aanjoeg voor iets onzichtbaar (nog niemand heeft god of allah gezien he, en die stemmen in hun hoofd die de mo's en de jezekes en de mozessen uit de boekskes hoorden .... als je dat nu hoort, steken ze je in het zothuis)

De religie was dus enkel gebaseerd op angst voor het onzichtbare (diezelfde god) .... en ik zal 1 vraag stellen aan die 0.5 percent van de Belgen ... als er een god is, waarom sterven er dan onschuldige kinderen aan kanker, een heel simpele vraag, en een antwoord als .... gods wegen zijn ondoorzichtig of ondoorgrondbaar, mijn kloten he, die pikken we niet meer  .... of toch wij niet.

Vertaal dit naar 2020 .... de halve gare pedofiel hebben ze vervangen door een hele gare Marx van Ranstige Oorsprong, en de kerk door de studio's van de VRT en VTM .... domweg omdat er niemand meer naar de kerk gaat en wel 95 percent naar tv kijkt.
En jullie kunnen de rest zelf invullen, ook hij predikt angst voor iets onzichtbaars, en nu zijn ook 95 percent van de mensen bang, en doen ze braafjes wat die pedofiel (euh neen, dat was de vorige eeuw), dus wat die debiel predikt. En nu ook wordt ons alles wat leuk en aangenaam is, verboden.
Zelfde tafereeltjes, andere hoofdpersonages, dezelfde debiele massa volgelingen.
Geen enkel verschil met de kerk, alleen andere debielen aan de macht en de kerk zijn de studio's van de vrt en vtm geworden.
En aangezien de mensen niet meer bang zijn van pek en veren en te branden in de hel, en hij geen koorknaapjes bij de ballen pakt (hoop ik toch), zijn de straffen nu geldelijke straffen, aangezien de Staat één ding niet gemeen heeft met de kerkfabriek .... de laatste zijn namelijk stinkend rijk geworden in die 2000 jaar, de Staat is het gelukt failliet te gaan op een jaar tijd. Dusse .....

Besluit, was ik geboren in 1900, was ik een ketter, maar het is wel die 5%, die toen die onzin niet slikte, die gelijk hadden.
Dito de Coronagekte, die 95% zijn de kerkgangers van 2020, en het zal een kwestie van tijd zijn dat zal blijken dat ze er allemaal naast zitten.

Zo, en ik heb geen joint gerookt en niet gezopen hoor ......
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1353 Gepost op: 2 januari 2021, 18:39:27 »
Ik geef het je op een blaadje : er gaan er nog héél veel zichzelf vervloeken omdat ze dit allemaal geslikt hebben.
De grootste roepers zijn meestal diegenen wiens loon er aan het einde van de maand sowieso ligt. Crisis of geen crisis, werk of geen werk. Naarmate de ervaring en het besef groeit, dat ook dit loon of deze uitkering niet gegarandeerd een 'evidentie' zal blijven, en naarmate de virussen van de Belastingsdienst harder komen aankloppen, zal het roepen wel vanzelf verminderen.

Ben ik nu een dwarsligger, als ik vind dat de term 'solidariteit' waar men graag mee uitpakt, ook zou betekenen dat de schade aan de maatschappij vooral gedragen wordt door de vaste loontrekkers? Zoveel mensen die maandenlang NUL inkomen hebben? Neem om te beginnen dan eens AL de inkomsten af van de bedenkers van 'de maatregelen' gedurende 9 maanden in 2021. En gebruik dat geld al om te proberen te redden wat er nog te redden valt.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1354 Gepost op: 2 januari 2021, 18:45:48 »
Moeilijk te checken inderdaad. Ik denk dat er veel overlast gaat zijn op kleine grenswegen. Stel dat Sixsens terug zou heropenen dan kan ik je veel bospadjes of modderige koeienweien aanduiden die je kan gebruiken om de grens over te steken.

Hetzelfde geldt voor internationaal treinverkeer. Reizigers van de Thalys en de Eurostar kunnen ze kloten, maar die van de Duitse ICE niet. Dan stap je toch gewoon af in Aken en reis je regionaal verder.

Waar een wil is, is een weg. ;D
De bussen Belgie - Roemenie - Belgie  rijden niet over die bospaadjes en hebben toch ook geen last van al die 'strenge controles'. Dan weet je toch genoeg he...

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1355 Gepost op: 2 januari 2021, 18:47:46 »
Ik stel voor dat alle "gelovigen" vrijwillig 50 percent van hun loon afstaan aan de staat.
En euh, je doet niks meer op meneer, want je zit ganse dagen thuis, kan nergens heen, dus wij leggen als staat beslag op 50% van je loon.

Ik zit de laatste tijd ook met dat idee te spelen. Stel dat de cororncrisis nog lang blijft aanslepen (sommigen waarschuwen ons daar al voor) dan stel ik een tweedeling van de maatschappij voor, net zoals WOII werd beëndigd met twee blokken.

Het eerste blok bestaat uit mensen die hun leven willen hervatten, en begrijpen dat het leven vol risico's zit. Het tweede blok bestaat uit de mensen die binnen willen blijven kniezen uit angst voor een virus.

Ik hou helemaal niet van muren en hekken om mensen te scheiden, maar als het moet moet er zo'n ijzeren Corona-gordijn komen.
Vanzelfsprekend valt het SKW in jouw plannen dan toch in dat eerste blok?

  :pompe :dance2 :pompe

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1356 Gepost op: 2 januari 2021, 19:30:35 »
Toen ging iedereen naar de kerk op zondag, en dan stond er daar een halve gare pedofiel vanop de preekstoel iedereen bang te maken voor de zonden, alles te verbieden wat leuk en aangenaam was, en anders ga je naar de hel.  (entre parentaises: die pedo zat wel misdienaars uit te wonen achter waar de ze de hosties in een kluis hadden zitten, ja, het lichaam van jezus .... mijn twee melocakes, het kontje van het zoontje van Joske van den bakker ja)

Graag toch een beetje op de spelling letten he. De juiste schrijfwijze is: ...die pedo zat de misdien aars uit te wonen...  :kissass

De religie was dus enkel gebaseerd op angst voor het onzichtbare (diezelfde god) .... en ik zal 1 vraag stellen aan die 0.5 percent van de Belgen ... als er een god is, waarom sterven er dan onschuldige kinderen aan kanker, een heel simpele vraag, en een antwoord als .... gods wegen zijn ondoorzichtig of ondoorgrondbaar, mijn kloten he, die pikken we niet meer  .... of toch wij niet.
Die religie steunde eigenlijk gewoon op een drang naar macht van degenen die gestudeerd hadden. Macht over 'het plebs', de grote massa 'domme' mensen.

Daarom werd alles wat het leven prettig zou kunnen maken ondergebracht in de categorie 'zonden'. Vermits uiteraard geen mens echt een volledig leven kan slijten zonder af en toe eens te proeven van de leuke dingen des levens, was het dan ook niet meer dan normaal dat er vele 'zondaars' waren. De vaak niet (of weinig) gestudeerde massa werd op een slinkse manier dat zondaarsbesef aangepraat, met als gevolg dat ze zich gemakkelijker onderwierpen aan de regels van de Grote Denkers van de Kerk.

En mensen die zich ergens 'schuldig'voelen voor iets, die gaan gedwee luisteren. Dat merkten we anno 2020 helaas overduidelijk, en door een nieuwe almanak aan de muur te hangen, gaat er echt niets veranderen.


Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1357 Gepost op: 3 januari 2021, 14:58:33 »
En dan dat inenten.  Waarom loopt dat in België véél trager dan in andere (wereld)landen?  Duitsland gaat als een ICE, België als een boemel.  Ook in Engeland: 2-miljoen op een maand.  België 200-duizend in 2 maanden (als alles vlot loopt en daar gaan we beter niet van uit)  :douchen
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1358 Gepost op: 4 januari 2021, 13:51:26 »
Het geloof van de heilige vaccinaanbidders begint al barstjes te vertonen, want...er zijn 'varianten' van het virus ontdekt. Veel besmettelijker. En was het 'gewone' virus al niet 'veel besmettelijker' dan de griep? Plots horen we dat virusjes muteren. Heej, wat is dat nu weer  ;D ;D ;D ;D?

Wie nu nog in de regeltjes blijft geloven en onze stasis en nazis blijft aanbidden, moet heel dringend eens googlen op dat toneelstuk van Samuel Beckett. Wachten op Godot. Het gonst dezer dagen van de 'beste wensen' en 'hopen dat we na corona....' enz. Na Corona? Wachten op Godot. Dus hop hop, open die horeca en hoereca en zovele andere sectoren die NIET zitten te wachten op hun Godot, maar op hun dood. En in tegenstelling tot Godot zal dat droeve einde WEL komen. Hervat dus NU het leven, het zal al onbetaalbaar genoeg zijn om de schade weg te werken.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1359 Gepost op: 4 januari 2021, 16:57:25 »
En dan dat inenten.  Waarom loopt dat in België véél trager dan in andere (wereld)landen?  Duitsland gaat als een ICE, België als een boemel.  Ook in Engeland: 2-miljoen op een maand.  België 200-duizend in 2 maanden (als alles vlot loopt en daar gaan we beter niet van uit)  :douchen
Dat is best een vraag die mag gesteld worden. De reactiesnelheid lijkt op het eerste gezicht zelfs omgekeerd evenredig te zijn met het aantal ministers van volksgezondheid.

Maar het is niet de kern van de zaak. Voor die kern van de zaak verwees ik in mijn vorig berichtje naar een toneelstuk. Cultuur is dood op dit moment, en wij leven nog. We kunnen dus leven zonder cultuur. Net zoals we kunnen leven zonder de meisjes van het SKW. We sterven er niet van als zij er niet zijn. Maar we worden er wél neurasteniek of ambetant van. We leven zonder horeca, en weer zijn we niet dood. Maar het sociale luik in ons leven is wel de Titanic achterna aan het zinken.

Cultuur is dus volgens onze 'leiders' (met veel tegenzin gebruik ik dit woord ipv mongolen) niet-essentieel. Nochtans plaatst de cultuur ons vaak voor een spiegel. De boodschap die uitgedragen wordt, zet ons aan het denken. Ik had het over een toneelstuk, dat gaat over gebeurtenissen die absoluut niet 'waar' zijn, maar de ingebakken denkwereld opent misschien onze ogen.

Waarom gebeuren de vaccinaties in Belgie zo traag? Wel, dat is eigenlijk van ondergeschikt belang. Het stellen van die vraag, impliceert namelijk dat men zit te wachten op die vaccinaties. Zij gaan alles oplossen. Men zit te wachten op Godot. Die nooit zal komen. Want uit dit klassieke theaterstuk leren we dat je steeds kan blijven wachten. Hoe lang zaten die 2 hoofdpersonen daar al te wachten bij hun boom? Dat wisten ze niet eens meer. Hun verleden was al vervaagd. Hun oude normaal was weg? Mijnheer Godot ging komen. Maar hij kwam niet.

Je kan in je leven altijd wachten. Het hele leven is een wachten. Koop niets nieuws, nee, wacht liever, want er komt elke dag een verbetering op de markt van de producten die je wil kopen. Die nieuwe smartphone? Die nieuwe auto? ... Als je altijd blijft wachten op alweer nieuwe 'laatste snufjes', dan heb je nooit iets. Elk nieuw product, elke nieuwe sorfware heeft wel ergens bugs. Wacht niet op de laatste updates die nooit de 'laatste' zijn, want jouw drang om haantje de voorste te zijn, zet je dan in de positie van iemand die iets ontbeert of achterop hinkt. Net zoals je in het SKW niet moet blijven rondlopen, zoekende en wachtende op 'de beste hoer'. Nee toch. Ga binnen, probeer en geniet. En ontdek je morgen dat er alweer eentje is die 'beter' is? Binnengaan. Leven en beseffen dat je leeft.

Wachten op Godot leert dus dat het leven zelf op eeuwig wachten zal neerkomen, tenzij je in actie schiet en het leven begint te leven zoals het moet. Ook al weet je niet zeker wat er morgen gaat gebeuren. Leef vandaag. En morgen zal vanzelf ook vandaag worden.

De zaligmakende vaccins zullen geconfronteerd worden met muterende virussen. Zoals bv bij de griep, daarvan weet iedereen dat blijkbaar en daar hebben we ons als 'bevolking' nooit veel van aangetrokken. Als dat wachten moet leiden tot een steeds verlengd uitstel van het 'normale normaal', dan zijn we dus duidelijk verkeerd bezig. Althans toch in het brein van mensen die Godot kennen en begrijpen.  ;D

Men zou verwachten van professoren aan de universiteit, dat zij de wereldoverstijgende visie in zich hebben, om ook in het universum der dingen hun begrip niet kwijt te spelen. Het minste dat ik hierover kan zeggen, is dat er wel degelijk dergelijke mensen zijn, maar dat er blijbaar ook in het verleden professoren benoemd geraakt zijn aan onze universiteiten die met hun, op zich verbazende, postzegelkennis van 1 bepaald aspect van onze samenleving, hun gebrek aan univerum-inzicht konden maskeren. Toevallig zijn dat dan de experten die politiekers iets in de oren fluisteren. Wetende dat politiekers instabiel denken, en wetende dat de media nauwkeurig alle trukjes van de goochelaar kennen (de aandacht afleiden van iets essentieels), verbaast het mij echt niet dat we in een chaos terecht gekomen zijn.

Start de wereld NU weer op, en zit niet Vladimir (klinkt al aardig Russisch he) en Estragon te imiteren door op een vaccin te wachten dat steeds zal achterlopen op de virusmutaties, voordat je weer durft te leven.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2021, 17:03:48 door Vanderbeffen »

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1360 Gepost op: 4 januari 2021, 18:07:55 »
We hebben dat hier al herhaaldelijk aangehaald.
Het griepvirus muteert ook ieder jaar, en ze passen gewoon ieder jaar het griepvaccin daaraan aan, zonder echter het leven plat te leggen.

Eens te meer het bewijs dat ze denken dat wij achterlijk zijn, en gelijk hebben ze, want 95 percent van de bevolking schijt weer in hun broek in plaats van op 't heuske, want oei, er is een nieuwe variant. En zelfs kinderen kunnen die nu overdagen ..... hallooooooooooooooo overheid, waarom hebben jullie dan bij de originele versie de kids geschieden van de oudjes, als de kids het virus niet konden overdragen.

Idioten, virussen muteren constant om te overleven .... en dat wordt nu aangehaald om ons nog (een jaartje) in quarantaine te houden, tot ze 100 percent zeker zijn dat de ho(e)reca naar de kloten is en dat de mensen geen sociaal leven meer kunnen hebben .... en dan komt de volgende stap, veel meer belastingen §om het gat te vullen en omdat je toch geen geld meer uit kan geven aan je sociaal leven ,want dat hebben ze vakkundig de nek omgewrongen.

Het is inderdaad wachten op Godot, ik dacht dat je een cultuurbarbaar was, maar je kent tenminste dat, dat is al iets  :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1361 Gepost op: 4 januari 2021, 18:32:05 »
virussen muteren constant om te overleven .... en dat wordt nu aangehaald om ons nog (een jaartje) in quarantaine te houden, tot ze 100 percent zeker zijn dat de ho(e)reca naar de kloten is en dat de mensen geen sociaal leven meer kunnen hebben ....
The show must go on!

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1362 Gepost op: 5 januari 2021, 00:24:12 »
Ondanks dat we 'pas 9 maanden' onderweg zijn, lijken de discussies de kern niet meer te raken.

Nep, Hoax, regeringen die bedrijven om zeep willen helpen, enz. enz.. En elkaar gewoon nalullen.

Als ik simpel zie wat er in de Nederlandse ziekenhuizen gebeurt, dan kan ik niet ontkennen dat er serieus iets aan de hand is. Na operaties die kunnen wachten, worden er nu ook operaties uitgesteld die niet kunnen wachten. Denk aan oncologische en hartoperaties. Zorgpersoneel dat op z'n tanden loopt. En een tekort er aan! Dat is toch van de zotte?! En dan maar blijven ontkennen dat het virus niet bestaat. Nee, de overheid doet dit om om burgers bang te maken en te pesten. ::)

Als ik dan zie wat er wordt geschreven op de groep 'Forum voor democratie aanhangers' op Facebook. Walgelijk gewoon. De meeste schrijvers met niet meer hersencellen dan een kookplaat. Baudet heeft er helemaal geen..... .
De zwarte kousenband (streng gereformeerden en nog wat meer van die religieuze clubs), nog zo iets. Die trekken zich nergens iets van aan. Op een kluitje in de kerk op zondag zonder mondkapje en psalmen brullen. GOD beschermt ons! Het aantal coronabesmettingen in die gemeenten zijn wel het hoogst.

Tegen vaccinatie....prima vrije keuze. Maar dan geen plek in het ziekenhuis als je crepeert door het coronavirus. Jammer dan.
Die zelfde mening had ik al voor het beschikbaar stellen van je organen. In Nederland ben je automatisch donor, tenzij je uitdrukkelijk aangeeft dat niet te willen zijn. Wil je geen donor zijn, ook dat is een vrije keuze. Maar ook dan geldt, geen recht op een orgaan als je er een nodig hebt.

Of je nu Rutte of de Jonge heet, ga er maar aan staan. Ik wil niet in hun schoenen staan.


Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1363 Gepost op: 5 januari 2021, 06:32:27 »
Sjeuf,

Niemand ontkent het virus en iedereen ziet wat er gebeurt.
Je kan alleen tegen de aanpak zijn of ervoor.

De zorgsector kraakt. Zo erg zelfs dat ik me in augustus kandidaat heb gesteld voor een vrijwilligersjob in diezelfde zorg. Ik heb daarop een bericht mogen ontvangen dat ze mijn "kandidatuur" goed hebben ontvangen en ze me ten 'gepaste tijde' gingen contacteren. Jij iets gehoord? Ik ook niet.

Je schept eigenlijk een gevaarlijk precedent, te stellen dat mensen die bewust geen vaccin willen, dan maar laten te creperen als ze het toch te pakken krijgen.
Dan moet je evenzeer stellen dat rokers maar moeten creperen als ze longkanker krijgen?
Een roker weet dat er 1 kans op 2 is dat hij effectief daaraan gaat sterven, en toch liggen die afdelingen in de ziekenhuizen vol. Roken doe je bewust, corona oplopen niet.
Iemand met overgewicht die een hartinfarct krijgt mag dan ook geen hulp meer krijgen....

De vraag is trouwens niet of  maatregelen moeten of niet. Het is een pandemie, en er is maar 1 coronavirus, dat een wereldwijde aanpak nodig heeft. Overal ter wereld dezelfde maatregelen, het virus maakt geen verschil tussen België of Spanje, Spanje en België treffen wel andere maatregelen.

Ieder van ons interpreteert de maatregelen anders, zo mogen profvoetballers wel iedere drie dagen lijf aan lijf duels uitvechten, geen anderhalve meter regel daar. Die voetballers, kines, trainers, stafleden hebben ook allemaal een eigen gezin, met vrouwen/kinderen die uit werken gaan/naar school gaan. Daar gelden dan weer andere wetten dan voor de gewone sterveling?

De vraag die zich echt stelt is de volgende;
Waar houd ik me aan, en waar niet?
Wij, als hoerenlopers overtreden de regel van het verbod op contactberoepen. En dat geldt voor jou en mij.
Wij hebben dus geen recht meer van spreken volgens de regeringen, aangezien wij net dat deeltje van de maatregelen aan onze laars lappen waar ze zo streng op zijn. Die contactberoepen moesten als eerste de deuren sluiten en zullen als laatste terug openen.

Ik heb helaas 35 jaar van mijn leven gerookt, dus 1 kans op 2 dat ik daar aan kapot ga ooit. Volgens jouw redenering moet ik dan maar creperen.

Dan is mijn vraag aan jou.
Jij of ik krijgen Corona omdat we naar een lekkere dame gingen. Mogen wij hulp krijgen of niet?
Voetballers krijgen massaal corona, maar the game must go on?

Om je nog een cijfer en een bedenking mee te geven. In België alleen sterven er DAGELIJKS 40 mensen aan de gevolgen van roken. Dag in, dag uit, jaar in, jaar uit. Dat is iets minder dan de gemiddelde dagsterfte door Corona dit jaar.
We horen niet dat de zorgsector daar al jaren kraakt, of geen noodkreten. Een product dat een verhoogde concentratie ijzer bevat, en waar misschien iemand ziek van kan worden, halen ze uit de winkelrekken.
Sigaretten mogen lekker vrij verkocht worden.
Dit is hetzelfde als te stellen:
Indien corona iedere dag 20 miljoen aan taksen en accijnzen opbrengt, mag het 40 mensen per dag doden.
Want dat gebeurt er met tabak, 20 miljoen inkomsten per dag, dan mag de zorgsector op die afdelingen al 20 jaar kraken.
40 doden per dag, al 20 jaar lang, iedere dag weer ......

Ik word trouwens kotsmisselijk als ik nu de Belgische regering hoor triomferen: "Van de slechtste van de EU-klas naar de 5e beste plaats"
Er hoeft geen klas te zijn met dezelfde maatregelen overal, je hebt dan maar 1 leerling.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1364 Gepost op: 5 januari 2021, 06:56:36 »
En om eens te stellen hoe hypocriet mensen zijn..... Mister Neymar (Brasil, ex-Barca, PSG) organiseerde met oud en nieuw een feest van 500 man, noem het maar een orgie.
Ontstentenis alom.
Volgende week juichen er 300 miljoen mensen als hij scoort tegen (pakweg) F.C De Kampioenen, en zodra het mag zitten er weer 100000 mensen in de tribunes.

Maar o wee als je je vragen stelt over de aanpak van onze regeringen.

Diezelfde 100000, die binnenkort in dat stadion zitten om hun grote held bezig te zien, schreeuwen moord en brand als jij met je winkelkar binnen een straal van 2 meter komt. Dan wordt hun enige hersencel actief.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal