Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364869 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #75 Gepost op: 15 april 2020, 11:32:54 »
Ja, Mocata is niet echt op de hoogte van de situatie van sekswerkers op vlak van inkomen, dat hij wegens niet kennen van hun kosten, fors overschat. Noch van die in hun thuisland, wat hij ook overschat.

De vorig aangehaalde bron is er een van 2005, maar blijkbaar is dit niet echt gestegen de laatste jaren.... http://www.muit.eu/gemiddeld-netto-salaris-in-roemenie/

Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #76 Gepost op: 15 april 2020, 11:42:21 »
Ja, Mocata is niet echt op de hoogte van de situatie van sekswerkers op vlak van inkomen, dat hij wegens niet kennen van hun kosten, fors overschat. Noch van die in hun thuisland, wat hij ook overschat.



En ik maar denken dat ze dit werk deden omdat er veel geld mee te verdienen was. Je zou haast denken dat ze het uit liefdadigheid doen :o.

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #77 Gepost op: 15 april 2020, 14:54:04 »
Dat was een grapje neem ik aan  :lol_hitting:
Ze doen dit uiteraard voor het geld, maar al eens bij stil gestaan waarom je zo weinig NL vrouwen dit werk ziet doen hier of in het buitenland?
Uiteraard verdienen ze hier meer dan in het thuisland. En ook meer dan wat vele mensen hier verdienen. Maar dat wil niet zeggen dat je automatisch een buffer hebt OF dat je automatisch rijd wordt  :pica22

In bullets, want het is al gezegd hieronder:
- ja, je hebt in je thuisland een inkomen van 500 a 900 EUR ALS je een GOEDE job hebt
- hier kan je dus meer verdienen als je de keuze maakt om meisje van plezier te worden
- maar je moet wel hard werken. want (en dat geldt voor de slimme, niet voor degene die Armani als standaardkledij hanteren)
  - De raamhuur = 10 klanten van 50 nodig per week
  - Je appartement (dat duurder is wegens niet in het reguliere circuit te vinden) = 20 klanten van 50 nodig per maand (of 5 per week)
  - je verplaatsingen naar 'het werk' = 1 a 2 klanten per dag nodig
  - je eten en drinken en kledij = als ze zo spaarzaam zijn als ik, 10 a 20 klanten per maand
  - varia (wifi, gsm, electricteit, water): nog eens 10 klanten.
opgeteld ben je dus vanaf je 60ste klant ten vroegste winst aan het maken. Die winst gaat vaak meteen richting Roemenië want daar investeren ze dat in een huis (naast een deel voor familie uiteraard). Daarom ook dat ze, als ze hier nu zonder werk zitten, het hier niet breed hebben. Even geld laten terugkomen doen ze ook niet graag want dan weet mams, paps of vriend dat ze hier geen geld hebben, en dat wil je natuurlijk niet. Want welke job beschermd je nu niet tegen werkloosheid of ziekte (juist ja, alleen prostitutie, en officieel weten ze dat thuis niet, al weten ze dat natuurlijk thuis allemaal maar het is onbespreekbaar).

Kortom, zijn het arme schaapjes? Neen, vaak niet, ze staan verder in het leven (qua huis of geld) dan vele leeftijdsgenoten. Maar ze staan minder ver op vlak van bescherming, relatie, langetermijnvisie....

En dat is dus een (kort door de bocht) beschrijving van wie het eerder slim aanpakt als Roemeens hoertje.... Kortom dat is een minderheid van wie hier nu vast zit of thuis in Roemenië zit. Allen tellen ze de dagen dat ze terug aan het werk kunnen. Wie hier zit om het gezeur van de Albanese huisbaas te doen stoppen, wie thuis zit omdat ze bang zijn dat die Albanese huisbaas intussen hun flatje verder verhuurde en hun kamer niet meer beschikbaar zal zijn.... Om nog maar te zwijgen van hun thuisland, waar de inkomens (en dus de verbouwingen en/of de familiale uitgaven) ook wegvielen....  Sommigen beklagen zichzelf nu misschien dat ze toch niet voor 600 Euro in eigen land werkten, dan waren ze nu even beter af geweest.... Maar dat gevoel gaat wel over als het SKW ooit weer open gaat...

Voila, ik ging niet reageren, maar Mocata zijn terugkerende vragen deden me dat nu toch doen  :banghead:




Ja, Mocata is niet echt op de hoogte van de situatie van sekswerkers op vlak van inkomen, dat hij wegens niet kennen van hun kosten, fors overschat. Noch van die in hun thuisland, wat hij ook overschat.



En ik maar denken dat ze dit werk deden omdat er veel geld mee te verdienen was. Je zou haast denken dat ze het uit liefdadigheid doen :o.
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #78 Gepost op: 15 april 2020, 17:13:06 »
- ja, je hebt in je thuisland een inkomen van 500 a 900 EUR ALS je een GOEDE job hebt
Zoals bij zoveel dingen, is het erg moeilijk om iets zinvol te quantiseren als je met vage begrippen werkt. Een GOEDE job? Wat bedoel je daar mee, want dat is een interpreteerbaar begrip. Je kan inderdaad in Roemenie 900 euro verdienen. Maar welke diploma's en skills moet je dan hebben? Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat ik in Roemenie 'zeer rijk' zou kunnen worden, want ik kan daar minstens 1500 euro per maand verdienen en hoogstwaarschijnlijk nog een pak meer.

Het feit alleen al dat een Roemeense vriend de uitdrukking 'zeer rijk' associeert met 1500 euro per maand, spreekt volgens mij op zichzelf al boekdelen. Blijf voor de meesten onder hen dus maar denken in de termen van wat ik noemde.

En ja, het leven is hier duurder, zeker en vast, maar er zijn tal van dingen die in Roemenie echt niet veel goedkoper zijn of de zelfde prijs hebben als hier, wat het voor hen ginder dus wel peperduur maakt. En vergeet ook niet het verschil aan sociale voorzieningen enz. Er is wel degelijk een rationele reden waarom er met het legaliseren hun arbeid binnen de EU massaal veel Roemenen gekozen hebben voor een leven in een ander land. Ik wil daar nog graag bij vertellen, dat Roemenen doorgaans wel houden van hun land, en hun familie. Wat de keuze opnieuw in een duidelijk daglicht stelt.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #79 Gepost op: 15 april 2020, 17:20:47 »
Ja, Mocata is niet echt op de hoogte van de situatie van sekswerkers op vlak van inkomen, dat hij wegens niet kennen van hun kosten, fors overschat. Noch van die in hun thuisland, wat hij ook overschat.

De vorig aangehaalde bron is er een van 2005, maar blijkbaar is dit niet echt gestegen de laatste jaren.... http://www.muit.eu/gemiddeld-netto-salaris-in-roemenie/
Bij het vergelijken en het spreken over een netto inkomen, moet men altijd bedenken dat men zeer goed op de hoogte moet zijn van de volledige toestand in dat ander land. Ga bijvoorbeeld om te beginnen ook al eens na, waar het verschil tussen jouw bruto en jouw netto inkomen naartoe gaat. Niet alleen cijfers vergelijken, maar ook inhouden. Ik werk zelf ook deels in een Europees niet-EU land, waar de lonen zeer veel hoger liggen dan hier in Belgie overigens, maar als je elke maand al meer dan 500 euro (omgerekend dan) ZELF moet betalen voor je ziekteverzekering, dan moet je dit ook wel effe meenemen in je vergelijking van de cijfers. En dat is maar 1 voorbeeld uiteraard.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #80 Gepost op: 15 april 2020, 17:27:07 »
Dat was een grapje neem ik aan  :lol_hitting:
Ze doen dit uiteraard voor het geld, maar al eens bij stil gestaan waarom je zo weinig NL vrouwen dit werk ziet doen hier of in het buitenland?
Uiteraard verdienen ze hier meer dan in het thuisland. En ook meer dan wat vele mensen hier verdienen. Maar dat wil niet zeggen dat je automatisch een buffer hebt OF dat je automatisch rijd wordt  :pica22

In bullets, want het is al gezegd hieronder:
- ja, je hebt in je thuisland een inkomen van 500 a 900 EUR ALS je een GOEDE job hebt
- hier kan je dus meer verdienen als je de keuze maakt om meisje van plezier te worden
- maar je moet wel hard werken. want (en dat geldt voor de slimme, niet voor degene die Armani als standaardkledij hanteren)
  - De raamhuur = 10 klanten van 50 nodig per week
  - Je appartement (dat duurder is wegens niet in het reguliere circuit te vinden) = 20 klanten van 50 nodig per maand (of 5 per week)
  - je verplaatsingen naar 'het werk' = 1 a 2 klanten per dag nodig
  - je eten en drinken en kledij = als ze zo spaarzaam zijn als ik, 10 a 20 klanten per maand
  - varia (wifi, gsm, electricteit, water): nog eens 10 klanten.
opgeteld ben je dus vanaf je 60ste klant ten vroegste winst aan het maken. Die winst gaat vaak meteen richting Roemenië want daar investeren ze dat in een huis (naast een deel voor familie uiteraard). Daarom ook dat ze, als ze hier nu zonder werk zitten, het hier niet breed hebben. Even geld laten terugkomen doen ze ook niet graag want dan weet mams, paps of vriend dat ze hier geen geld hebben, en dat wil je natuurlijk niet. Want welke job beschermd je nu niet tegen werkloosheid of ziekte (juist ja, alleen prostitutie, en officieel weten ze dat thuis niet, al weten ze dat natuurlijk thuis allemaal maar het is onbespreekbaar).

Kortom, zijn het arme schaapjes? Neen, vaak niet, ze staan verder in het leven (qua huis of geld) dan vele leeftijdsgenoten. Maar ze staan minder ver op vlak van bescherming, relatie, langetermijnvisie....

En dat is dus een (kort door de bocht) beschrijving van wie het eerder slim aanpakt als Roemeens hoertje.... Kortom dat is een minderheid van wie hier nu vast zit of thuis in Roemenië zit. Allen tellen ze de dagen dat ze terug aan het werk kunnen. Wie hier zit om het gezeur van de Albanese huisbaas te doen stoppen, wie thuis zit omdat ze bang zijn dat die Albanese huisbaas intussen hun flatje verder verhuurde en hun kamer niet meer beschikbaar zal zijn.... Om nog maar te zwijgen van hun thuisland, waar de inkomens (en dus de verbouwingen en/of de familiale uitgaven) ook wegvielen....  Sommigen beklagen zichzelf nu misschien dat ze toch niet voor 600 Euro in eigen land werkten, dan waren ze nu even beter af geweest.... Maar dat gevoel gaat wel over als het SKW ooit weer open gaat...

Voila, ik ging niet reageren, maar Mocata zijn terugkerende vragen deden me dat nu toch doen  :banghead:

In zijn totaliteit geeft Barti hier een realistische visie weer. Er zijn nog regionale verschillen tussen de plaatsen waar de meisjes vandaan komen. Er is ook een verschil in mogelijkheden in hun eigen land volgens het niveau van hun studies en volgens de sector waarin ze zouden kunnen gaan werken. Maar dat is hier ook zo. Ik zeg er alleen nog bij dat veel mensen van hier op het einde van elke maand nogal een neus zouden trekken als ze ginder dezelfde job zouden gaan uitvoeren als hier, of als ze eens ziek zouden worden.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #81 Gepost op: 15 april 2020, 17:46:41 »
Even geld laten terugkomen doen ze ook niet graag want dan weet mams, paps of vriend dat ze hier geen geld hebben, en dat wil je natuurlijk niet. Want welke job beschermt je nu niet tegen werkloosheid of ziekte (juist ja, alleen prostitutie, en officieel weten ze dat thuis niet, al weten ze dat natuurlijk thuis allemaal maar het is onbespreekbaar).
Dit wil ik graag even nuanceren. Het geld dat naar het thuisland versast wordt, wordt inderdaad door sommigen in een huis geïnvesteerd (insiders van het SKW kennen zo vast en zeker wel een paar meisjes - ik ga ervan uit dat Barti en ik zelfs dezelfden kennen) maar in andere gevallen moet dat geld ook dienen voor noodzakelijke kosten, die niet terug te schroeven vallen. Bijvoorbeeld: een zware ziekenhuisrekening van een familielid betalen.

Dat er in het thuisland een 'bescherming' tegen ziekte en werkeloosheid 'verondersteld' wordt in het verre Belgie, is toch niet zo evident in een land waar het op dat vlak zelf niet al te best is. Ik denk trouwens dat gewone Vlaamse kleine zelfstandigen ook wel eens achter hun oor krabben als er gesproken wordt over die bescherming.

Verder zijn er meisjes waarvan ik 'weet' (wat je dan moet lezen als 'denk te weten') dat men in het thuisland een 'vermoeden' heeft van de job die ze hier doen, en waarover dan gemakshalve geen moeilijke vragen gesteld worden. Maar dat is niet algemeen zo. Velen houden het angstvallig geheim voor hun thuisfront.

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #82 Gepost op: 15 april 2020, 18:06:33 »
Interessante posts hieronder allemaal. Veel van wat gezegd wordt kan ik ten volle beamen.

De posts grijpen me op dit moment ook wel een beetje naar de keel, gevoelige ziel die ik ben. Te meer omdat ik vanmiddag ook een niet zo prettig verhaal te horen kreeg.

Ik ben sinds de sluiting van het SKW zeer regelmatig in contact met een aantal van mijn vaste dames, daar zijn er bij die hier in Antwerpen gebleven zijn én er zijn er bij die nog net op tijd naar Roemenië vertrokken zijn.

In het begin was de toon van die contacten steeds vrij optimistisch, de laatste dagen is die toon echter serieus veranderd. Dames waarvan ik het nooit zou vermoed hebben beginnen stilaan in de problemen te geraken. Vanmiddag ben ik nog op stap geweest met een dame en er bijna anderhalf uur mee gebabbeld over haar situatie. Even duidelijk stellen dat het ENKEL om een "ondersteunende" wandel- en babbeldate ging voordat iemand hier op andere gedachten komt en denkt dat ik er in deze Corona tijden onveilige dingen mee uitgespookt heb.

Ik kan alleen maar zeggen dat de toestand voor bepaalde / een aantal / de meeste dames stilaan schrijnend begint te worden. Ik stel me soms de vraag hoe lang het nog kan duren voordat ze écht in de problemen gaan geraken.

Ik voeg er, omdat we toch soms nog eens moeten kunnen lachen, nog even een grapje aan toe: kunnen we geen online crowd funding opzetten om de dames van het SKW te helpen in deze moeilijke tijden?

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #83 Gepost op: 15 april 2020, 19:19:26 »
Ze doen dit uiteraard voor het geld, maar al eens bij stil gestaan waarom je zo weinig NL vrouwen dit werk ziet doen hier of in het buitenland?

Omdat ik geen paarden neuk?  ;D ;D ;D ;D
El al zeker geen boerenknollen  :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #84 Gepost op: 15 april 2020, 19:24:33 »
Vanmiddag ben ik nog op stap geweest met een dame en er bijna anderhalf uur mee gebabbeld over haar situatie. Even duidelijk stellen dat het ENKEL om een "ondersteunende" wandel- en babbeldate ging voordat iemand hier op andere gedachten komt en denkt dat ik er in deze Corona tijden onveilige dingen mee uitgespookt heb.
Hebben die  tieten zo kort na de operatie al ondersteuning nodig?  ;D ;D ;D :tietjes


Wat betreft je crowdfunding? Mijn fondsen zijn op aan Yesica ....  :-\ :-\ :-\
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #85 Gepost op: 15 april 2020, 19:35:40 »
Verder zijn er meisjes waarvan ik 'weet' (wat je dan moet lezen als 'denk te weten') dat men in het thuisland een 'vermoeden' heeft van de job die ze hier doen, en waarover dan gemakshalve geen moeilijke vragen gesteld worden. Maar dat is niet algemeen zo. Velen houden het angstvallig geheim voor hun thuisfront.
De dames houden hun werkelijke job geheim, en mama en papa houden geheim dat ze het weten .... iedereen blij  :dance2 :dance2 :dance2

Is er echt iemand van ons of van het thuisfront die denkt dat een serveuse of restaurantafwasser in België 5000 en meer overhoudt na aftrek belastingen en kosten hier om te leven?
Ik zou ook zomaar geloven dat mijn dochter iedere maand in de UAE 30000 euro overhoudt om hotelkamers te poetsen, als ze er iedere maand 10000 opstuurt .....



"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #86 Gepost op: 15 april 2020, 20:24:28 »
Vanmiddag ben ik nog op stap geweest met een dame en er bijna anderhalf uur mee gebabbeld over haar situatie. Even duidelijk stellen dat het ENKEL om een "ondersteunende" wandel- en babbeldate ging voordat iemand hier op andere gedachten komt en denkt dat ik er in deze Corona tijden onveilige dingen mee uitgespookt heb.
Hebben die  tieten zo kort na de operatie al ondersteuning nodig?  ;D ;D ;D :tietjes


Wat betreft je crowdfunding? Mijn fondsen zijn op aan Yesica ....  :-\ :-\ :-\


Je hebt het wéér verkeerd voor SM  ;D  ;D  ;D

De tieten waarmee ik vanmiddag op stap was waren even groot als diegene waar jij aan denkt maar de deze waren volledig naturel  :tietjes !  :lol_hitting:  :lol_hitting:  :lol_hitting:

Ik heb ook al "gesponsord" en eigenlijk al heel wat meer dan oorspronkelijk de bedoeling was aan ........... nee, ik ga de naam hier niet verklappen maar het is niet S...  Sexmachine  ;)

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #87 Gepost op: 15 april 2020, 23:24:24 »
https://nationalpost.com/opinion/john-robson-not-everyone-who-dies-of-the-pandemic-will-die-of-covid-19

If we don’t start restarting some economic activity soon, within weeks, we will see massive consequences. Municipalities and even provinces will become insolvent, businesses will fold never to reopen, supply chains will break even for groceries and hospitals. And people will die

En over mantra's gesproken : we kennen allemaal "vrouwen en kinderen eerst". We kennen het nog wel van naar de Titanic te kijken zeker (en een traantje weg te pinken) ? Mannen ? Tja die waren minder belangrijk. Kinderen hebben meer levensjaren voor zich dan volwassen mannen en kunnen dus langer bijdragen en vrouwen kunnen nieuwe kinderen baren. Maar nu zetten we het leven van bejaarden op de eerste plaats. De gemiddelde leeftijd van mensen die sterven aan covid-19 zijn 80 jarigen. Ik vind het even sneu als iedereen dat oudere mensen vallen als vliegen aan deze ziekte maar langs de andere kant mag je blij zijn dat je de 80 gehaald hebt en die mensen staan zoizo al met 1 been in het graf. Moeten we daarom onze economie opofferen (en daarmee mogelijk de toekomst van verschillende generaties) ? Ik ben ook geen harteloze kapitalist (gewoon harteloos) die enkel om geld geld geld geeft. Maar wat voor leven hebben we dan zonder onze economie ?





https://www.bbc.com/news/health-51674743


Dit heeft natuurlijk niets meer te maken met het SKW of hoeren dus als het niet gepast is mag dit bericht verwijderd worden.

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #88 Gepost op: 16 april 2020, 00:11:49 »
Voor "die" wandeling heb ik me dan weer met graagte opgeofferd....

[/quote]


Je hebt het wéér verkeerd voor SM  ;D  ;D  ;D

De tieten waarmee ik vanmiddag op stap was waren even groot als diegene waar jij aan denkt maar de deze waren volledig naturel  :tietjes !  :lol_hitting:  :lol_hitting:  :lol_hitting:

Ik heb ook al "gesponsord" en eigenlijk al heel wat meer dan oorspronkelijk de bedoeling was aan ........... nee, ik ga de naam hier niet verklappen maar het is niet S...  Sexmachine  ;)
[/quote]
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline CrimsonGuard

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #89 Gepost op: 16 april 2020, 01:34:19 »
Toch spijtig die corona. Wilde tijdens mijn verlof in juni naar skw. Pfff.

Ondertussen begin je ook weer meer artikels te lezen over chinaven een mogelijke lek in labo, dus met een beetje pech heeft een onvoorzichtige chinees diat allemaal op zijn geweten. Het zal je maar overkomen...