Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364798 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #975 Gepost op: 9 oktober 2020, 11:12:08 »
Belgen mogen Nederland niet meer binnen.  Behalve voor werkverplaatsingen en om een zieke te verzorgen (en meer van diens uitzonderingen).  Of Nederland controles gaat doen, ben ik niet te weten gekomen.  België gaat de treinen die de grens oversteken controleren en op strategische punten aan de grensovergangen op de baan.  Boete 12.000 euro.  Om even over na te denken  :douchen .
War haal jij die info toch vandaan, SEF?
lees het bericht dat sjeufke van het MVBZ heeft gequote ..

En van rijksoverheid.nl
Ik heb de nationaliteit van een EU-land, een Schengenland of de Britse nationaliteit
Heeft u de nationaliteit van een land uit de EU, een Schengenland of heeft u de Britse nationaliteit? Dan mag u naar Nederland reizen. Het maakt hierbij niet uit wat het doel is van uw reis. Uw familieleden mogen meereizen. Familieleden zijn uw kinderen en de persoon met wie u getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap heeft of met wie u een duurzame relatie heeft van minimaal 6 maanden. Wanneer partners samen zijn en samen een kind hebben, worden zij ook aangemerkt als duurzame relatie. Dit moet u kunnen bewijzen

Wat een broodje aap verhaal dat we niet naar Nederland mogen en 12000 euro boeten zouden moeten betalen. FAKE NEWS, zou Trump zeggen  :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #976 Gepost op: 9 oktober 2020, 12:20:01 »
Rechtstreeks van Hollandse verhuurder en hij van iemand van het stadsbestuur
Die hebben dat naar jou persoonlijk gemaild? De vraag was, rechtstreeks of van horen zeggen? Iedereen is er hier wel in geïnteresseerd hoor.
Dat rechtstreeks is dus van horen zeggen van horen zeggen ....
De Hollandse verhuurder zegt aan jou dat het sluit om 23 u, want hij heeft het gehoord van iemand van het stadsbestuur.
Dus niks rechtstreeks.

Wij VERMOEDEN allemaal dat het om 23 u gaat sluiten, maar wij wachten op een officiële melding om dat voor waarheid te verkondigen.
Dan is die info nutteloos en spure speculatie
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #977 Gepost op: 9 oktober 2020, 12:22:44 »
Rechtstreeks van Hollandse verhuurder en hij van iemand van het stadsbestuur
Die hebben dat naar jou persoonlijk gemaild? De vraag was, rechtstreeks of van horen zeggen? Iedereen is er hier wel in geïnteresseerd hoor.
De informatie is nog steeds maar voorwaardelijk, blijkens de eerste lijn info die ik zelf op de middag bekwam. Voor zover die informatie dan weer betrouwbaar is. Er wordt weer druk allerlei nieuws verspreid dat steunt op specualties of gissingen van verschillende personen die menen te kunnen weten wat anderen straks gaan zeggen. Dit lijkt sterk op de verwarde communicatie ten tijde van de lock down, waar we ook plots pas midden in de dag (maandag) het definitieve verdict te horen kregen.

Een aantal meisjes bevestigden mij vanmiddag dat de sluiting om 23u zou zijn. Blijkbaar heeft de ene verhuurder al wat voorzichtiger gecommuniceerd dan de andere, want bij een andere verhuurder klonk het anders. Ook circuleren de geruchten welig over een tijdelijke algehele sluiting, waarbij men zich spiegelt aan Brussel en Luik, terwijl enkele meisjes wel wisten dat het Antwerpse SKW een heel ander statuut heeft dat 'de stad Antwerpen' eigenlijk niet wil dat er gesloten zou worden.

De blinde zal dus nog even moeten blijven zien. ;D ;D ;D

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #978 Gepost op: 9 oktober 2020, 12:25:31 »
Een oproep aan iedereen:
Mensen, check jullie bronnen aub vooraleer jullie klinkklare nonsens vertellen.
12000 euro boete, de sluiting vooraleer er een officiële verklaring is .....   

We zijn toch alleen op een leeftijd gekomen dat we de dingen dubbelchecken vooraleer we die voor waarheid gaan verkondigen, nee?

Ik wil wel eens lezen waar staat dat ik Nederland niet meer in mag, en hoe ze me gaan tegenhouden aan de grens? Op basis van?
De website van de Belgische en Nederlandse overheid melden dat ik vrij (het wordt afgeraden maar naar de hoeren gaan wordt ook afgeraden) door en naar Nederland mag reizen, dan is dat waar ik me moet aan houden.
Geen  cowboyverhaaltjes over gigantische boetes, grenscontroles.
Als dat zo ZOU zijn, passen ze eerst wel de websites aan. Anders hebben ze geen poot om op te staan.

Same same story met "van horen zeggen" info, die nog helemaal niet officieel is.

Laten we afspreken dat we zulke verhalen de wereld uithelpen, het is al erg genoeg zo, dat we niet moeten fake news gaan verspreiden.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #979 Gepost op: 9 oktober 2020, 12:34:38 »
Ook circuleren de geruchten welig over een tijdelijke algehele sluiting, waarbij men zich spiegelt aan Brussel en Luik, terwijl enkele meisjes wel wisten dat het Antwerpse SKW een heel ander statuut heeft dat 'de stad Antwerpen' eigenlijk niet wil dat er gesloten zou worden.
Correctie, Brussel is gewoon open, daar zijn de café's dicht, maar de Aarschotstraat is open (of voorzichtiger, was zeker open gisteren).

Het wordt tijd dat ze met een vaccin komen, ik ben TEGEN vaccinatie (voor griep, en aanverwante dingen), maar ik sta als eerste in de rij om me een spuit in mijn gat te laten proppen verdorie. Spuit mij maar dat virus in mijn aderen, voor het goede doel.
En dan een "diploma", dat ik op mijn voorhoofd plak, en ik me vrij kan bewegen en poepen waar en wanneer ik wil (een bospoeper is voor Nederlander wel iets anders als voor Belgen)  :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #980 Gepost op: 9 oktober 2020, 12:38:18 »

Correctie, Brussel is gewoon open, daar zijn de café's dicht, maar de Aarschotstraat is open (of voorzichtiger, was zeker open gisteren).

Dat dacht ik dus ook, maar het gerucht over Brussel doet ondertussen dus wel de ronde. Zoals je zegt: spot de indianenverhalen... het is al verwarrend genoeg.

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #981 Gepost op: 9 oktober 2020, 17:35:30 »

Correctie, Brussel is gewoon open, daar zijn de café's dicht, maar de Aarschotstraat is open (of voorzichtiger, was zeker open gisteren).

Dat dacht ik dus ook, maar het gerucht over Brussel doet ondertussen dus wel de ronde. Zoals je zegt: spot de indianenverhalen... het is al verwarrend genoeg.

Dat verhaal over Brussel circuleert al een aantal dagen en dames stellen er voortdurend vragen over. Aan de "kenners" of de "slimmeriken" (aan anderen om te oordelen of ik daarbij hoor  ;D) om die Indianenverhalen de wereld uit te helpen.  :bud De dames appreciëren alleszins ten zeerste dat je hen de correcte uitleg geeft hoe het in Brussel gesteld is.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #982 Gepost op: 9 oktober 2020, 17:45:31 »
Ik kan niet begrijpen dat mensen hier verkeerde info neerpoten.
Als je niet 100 % zeker bent van ze je zeggen, moet je dat niet als waarheid gaan verkondigen.
Zet ook steeds je bronnen erbij (zoals VDB die met Mario sprak en Kippenneuker die de verhuurders van de VT sprak), maakt het voor iedereen makkelijker.

Daarmee wil dat uiteraard NIET zeggen dat het skw gaat open blijven tot 1 uur of dat dat niet kan veranderen (vandaag nog zelfs misschien)

Maar de verhuurders wisten gisteren van niks. Iedereen (ook ik) had een donkergrijs vermoeden dat het skw zou sluiten tesamen met de café's, maar zeker was er niemand.

Goed dat er nu klaarheid is, en indien er iets verandert, horen we het graag.


Ik blijf het een (heel erg goede maar) rare beslissing vinden, zeker van wat Wevertje gisteren verkondigde op ATV, een verstrenging zou mogelijk zijn, zelfs met een volledige sluiting van de café's.

De hamvraag: "Hebben ze wel genoeg geld om dat vanuit het Stad te beslissen, want dat kost een heleboel plaat, alle café's sluiten."
Misschien is dat momenteel het geluk van de meisjes, de pooier die 't Stad is, wil geld geld geld. En dat krijgen ze niet door de boel helemaal dicht te doen, integendeel.

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Lookydeleeuw

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #983 Gepost op: 9 oktober 2020, 17:48:56 »

Correctie, Brussel is gewoon open, daar zijn de café's dicht, maar de Aarschotstraat is open (of voorzichtiger, was zeker open gisteren).

Dat dacht ik dus ook, maar het gerucht over Brussel doet ondertussen dus wel de ronde. Zoals je zegt: spot de indianenverhalen... het is al verwarrend genoeg.

Dat verhaal over Brussel circuleert al een aantal dagen en dames stellen er voortdurend vragen over. Aan de "kenners" of de "slimmeriken" (aan anderen om te oordelen of ik daarbij hoor  ;D) om die Indianenverhalen de wereld uit te helpen.  :bud De dames appreciëren alleszins ten zeerste dat je hen de correcte uitleg geeft hoe het in Brussel gesteld is.

HLN vandaag:
16:07
Opvallend: prostitutie mag weer in Brussel
De Raad van State heeft de ordonnantie van de Brusselse burgemeester geschrapt die prostitutie op het grondgebied van de stad verbiedt. Dat betekent dat dames van plezier weer hun gangen zouden mogen gaan.
De Raad van State oordeelt dat de maatregel in strijd is met artikel 121 van de nieuwe gemeentewet en dus niet tot de bevoegdheden van de lokale overheden behoort.

Om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, had de Brusselse burgemeester Philippe Close (PS) op 28 september een totaal verbod op prostitutie op het volledige grondgebied van de stad Brussel uitgevaardigd. Dat verbod gold voor onbepaalde tijd.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #984 Gepost op: 9 oktober 2020, 18:17:02 »

Correctie, Brussel is gewoon open, daar zijn de café's dicht, maar de Aarschotstraat is open (of voorzichtiger, was zeker open gisteren).

Dat dacht ik dus ook, maar het gerucht over Brussel doet ondertussen dus wel de ronde. Zoals je zegt: spot de indianenverhalen... het is al verwarrend genoeg.

Dat verhaal over Brussel circuleert al een aantal dagen en dames stellen er voortdurend vragen over. Aan de "kenners" of de "slimmeriken" (aan anderen om te oordelen of ik daarbij hoor  ;D) om die Indianenverhalen de wereld uit te helpen.  :bud De dames appreciëren alleszins ten zeerste dat je hen de correcte uitleg geeft hoe het in Brussel gesteld is.

HLN vandaag:
16:07
Opvallend: prostitutie mag weer in Brussel
De Raad van State heeft de ordonnantie van de Brusselse burgemeester geschrapt die prostitutie op het grondgebied van de stad verbiedt. Dat betekent dat dames van plezier weer hun gangen zouden mogen gaan.
De Raad van State oordeelt dat de maatregel in strijd is met artikel 121 van de nieuwe gemeentewet en dus niet tot de bevoegdheden van de lokale overheden behoort.

Om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, had de Brusselse burgemeester Philippe Close (PS) op 28 september een totaal verbod op prostitutie op het volledige grondgebied van de stad Brussel uitgevaardigd. Dat verbod gold voor onbepaalde tijd.
Dat artikel slaat op de (straat-) en (hotel)prostitutie, niet op de prostitutie in de Aarschotstraat.
Die zijn gewoon open gebleven.

Maar laat Wevertje dat arrest maar eens goed lezen, misschien gaat het skw wel weer dag en nacht open, met zulk precedent.
Indien ik verhuurder was, zou ik het wel weten ... naar de Raad van state begot.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #985 Gepost op: 9 oktober 2020, 20:28:02 »
Het gaat allemaal erg snel, die maatregelen der Corona.  Ik zal de laatste zijn om te vingerwijzen.  Toch kan ik het niet laten dat na zo'n gedoe over mijn post ik wel even kwijt wil dat de zogezegde officiële versie voor het aanreizen naar Duitsland, aangebracht door Sleufke (al weer als terechtwijzing naar mij) al oud bleek en een vorige versie betrof.  Tot daar dit.

Ik ga ook niet zomaar alles geloven wat anderen me vertellen.  Al zeker niet wanneer je weet dat er bij ons 1500 mensen werken.  Van een collega waar ik goed mee samenwerken kan is dat heel anders.  Dat geloof ik graag.  Die zegt niet zomaar wat.  Die weet dat ik me vaak naar omringende landen begeef.  Ik ga ook niet alles nalezen.  Voor mij is het sowieso een uitgemaakte zaak dat ik het niet meer relax vind om buitenlandse verplaatsingen te maken en alle plotse (onaangename) verrassingen die daar kunnen bij optreden.  Dat van die 12.000 euro kan ik op het eerste gezicht niet terugvinden bij enkele Google-resultaten.  Ik ben ook niet dom en ga er vanuit dat bij overtredingen en strenge controles, die gaan plaatsvinden, boetes horen.  Al is het maar 250 euro.  Daar kan ik bijna 2 keer voor naar mijn heel goed privéadresje gaan.  Over dat van België-Nederland vind ik snel wel wat.  Over de twee Limburgen (B/NL) nl:

Nederlands-Limburg krijgt vanaf morgen dus ook code rood.  Alleen essentiële verplaatsingen nog toegelaten over de grens,  dat is dus voor het werk, om naar school te gaan, bij co-ouderschap of om een familielid te verzorgen."  Mensen moeten die code rood wel serieus nemen en beseffen dat een aantal verplaatsingen niet meer kan. De politie gaat dat steekproefgewijs controleren, maar we gaan de grens niet sluiten."

"Dus als je de grens oversteekt om te sporten,  voor ontspanning, of om vrienden te bezoeken of naar je plek op de camping te gaan, dan is dat niet meer toegelaten". 


bron NWS 

Ieder doet natuurlijk wat hij wil.

Voor wie het aannemen wil: overnachten in Duitsland in een hotel is enkel nog mogelijk als je niet uit een risicogebied komt.  Dit moet je ondertekenen in het hotel.  Misschien is ook hier NRW weer soepeler :douchen?
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #986 Gepost op: 9 oktober 2020, 20:41:20 »
SEF, enkel wat hier staat is, moet opgevolgd worden.
Druk gewoon die dingen over Nederland af en je kan veilig de grens over, als we de Rijksoverheid en het Ministerie van Buitenlandse Zaken niet meer kunnen geloven, is het hek van de dam.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-op-vakantie-gaan/buitenlandse-toeristen-naar-nederland

https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/nederland


enne, graag gedaan hoor  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #987 Gepost op: 9 oktober 2020, 21:59:59 »
Natuurlijk worden overtredingen bestraft.  Dat mag (nu wel al) duidelijk zijn.

Verder staat daar in het lang en het breed precies wat ik duidde: je mag voor daguitstapjes allerlei Nederland niet binnen (zij het niet voor alle steden van België - voorlopig -?).

Reizigers afkomstig uit de stad Antwerpen, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de provincie Waals-Brabant of de provincie Luik worden na binnenkomst in Nederland geacht 10 dagen in (thuis)quarantaine te gaan. Vanuit deze regio's naar Nederland reizen om te feesten, boodschappen te doen of een dagje uit is dus niet mogelijk

Maar goed: ik deel hier beter geen info meer, snap ik :douchen.
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #988 Gepost op: 9 oktober 2020, 22:46:20 »
Voor wie het aannemen wil: overnachten in Duitsland in een hotel is enkel nog mogelijk als je niet uit een risicogebied komt.  Dit moet je ondertekenen in het hotel.  Misschien is ook hier NRW weer soepeler :douchen?

Ik heb vandaag een hotel geboekt in Bergheim (17-18 okt), geen probleem. Ik heb ze wel eerst duidelijk gevraagd of dat nog wel mogelijk was.
10 minuten later belde de herbergier me terug op met de mededeling dat een Covid-19 test vereist was om Duitsland binnen te geraken.
Ik verwees hem vriendelijk door naar de homepage van NRW om hem op de 24uur-regeling te wijzen.

Hiermee werd Shakir welkom geheten. 8)
Uiteraard kan het volgende week weer allemaal anders liggen.

Trouwens, den Eddy verhuurd toch ook kamers in geval van nood?


Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #989 Gepost op: 10 oktober 2020, 13:05:51 »
Voor wie het aannemen wil: overnachten in Duitsland in een hotel is enkel nog mogelijk als je niet uit een risicogebied komt.  Dit moet je ondertekenen in het hotel.  Misschien is ook hier NRW weer soepeler :douchen?

Ik heb vandaag een hotel geboekt in Bergheim (17-18 okt), geen probleem. Ik heb ze wel eerst duidelijk gevraagd of dat nog wel mogelijk was.
10 minuten later belde de herbergier me terug op met de mededeling dat een Covid-19 test vereist was om Duitsland binnen te geraken.
Ik verwees hem vriendelijk door naar de homepage van NRW om hem op de 24uur-regeling te wijzen.

Hiermee werd Shakir welkom geheten. 8)
Uiteraard kan het volgende week weer allemaal anders liggen.

Trouwens, den Eddy verhuurd toch ook kamers in geval van nood?

Ik heb me vergist: overnachten is niet mogelijk in NRW.
 
Uit: Coronaschutzverordnung (30 september-21oktober 2020, of 2021?)
Citaat
§ 15. Beherbergung, Tourismus, Ferienangebote

(1) In Hotels, Pensionen, Jugendherbergen und ähnlichen Beherbergungsbetrieben sind Über-nachtungsangebote zu touristischen Zwecken für Personen aus einem vom Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales festgelegten und veröffentlichten Gebiet oder einer Einrich-tung mit erhöhtem Infektionsgeschehen untersagt, die nicht über ein ärztliches Zeugnis in Pa-pier- oder digitaler Form verfügen, welches bestätigt, dass keine Anhaltspunkte für das Vor-liegen einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 vorhanden sind. Ein aus einem fachärztlichen Labor stammender Befund ist ein ärztliches Zeugnis. Das ärztliche Zeugnis muss sich auf eine molekularbiologische Testung stützen, die höchstens 48 Stunden vor der Anreise vorgenommen worden ist. Maßgeblich für den Beginn der 48-Stunden-Frist ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses. Das Unterbringungsverbot nach Satz 1 gilt nicht für Gäste, 
  • die zwingend notwendig und unaufschiebbar beruflich oder medizinisch veranlasst anreisen
  • die einen sonstigen triftigen Reisegrund haben (insbesondere einen Besuch eines Familien-angehörigen, eines Lebenspartners oder Partners einer nichtehelichen Lebensgemeinschaft, die Wahrnehmung eines Sorge- oder Umgangsrechts oder den Beistand oder die Pflege schutzbedürftiger Personen), oder
  • für die das für den Beherbergungsbetrieb zuständige Gesundheitsamt in begründeten Ein-zelfällen auf Antrag eine Ausnahme zugelasse hat.
Er is geen uitzonderingsregel voor ijsberen. :cry
Ik zal nog maar eens bellen naar Bergheim om te zeggen dat het feest niet doorgaat.