Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364865 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1065 Gepost op: 21 oktober 2020, 00:29:01 »
Allicht zullen ze pas binnen een weekje (als dit zo aanhoudt) dat ook zo verklaren en zeggen dat we naar een plateaufase aan het gaan zijn OMDAT de horeca werd gesloten.  Niets van aan dus want direct na de sluiting van de horeca vond dit fenomeen al plaats en iedereen weet dat een effect maar waargenomen kan worden na een veertien dagen  :douchen .
Sterker nog: de horeca werkte heel de tijd met dezelfde voorzorgsmaatregelen. In de zomer waren er weinig besmettingen en nu zijn er meer. Wil iemand mij eens uitleggen hoe een invariabel gebleven parameter de stijging van de besmettingen kan verklaren? Zet zulke experten, die deze onzin verzinnen en geloven, nooit ergens op een postje in een productieeenheid in de petrochemie bv, want dan krijgen we een exponentiële stijging van het aantal explosies. In de media kan je namelijk lullen tot de microfoon vol speeksel zit, maar in de realiteit straffen foute denkbeelden zichzelf af.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1066 Gepost op: 21 oktober 2020, 00:46:24 »

Hoe dan ook, zullen maatregelen wel effect hebben, maar dan wel voor een beperkte tijd (het virus steekt immers toch altijd terug de kop op zolang er geen vorm van groepsimmuniteit is bereikt). Op de lange duur red je volgens mij geen levens omdat je de doden meer verspreid over de tijd. Indien de ziekehuizen voldoende capaciteit zouden hebben gehad zouden we nu misschien geen maatregelen nodig hebben gehad, dat is juist de tragedie van het verhaal.

De grote fout die men heel de tijd al maakt in de interpretatie van iets dat voor 'statistiek' moet doorgaan, is dat men statistiek communiceert zonder over kansen te spreken. Zo is het gemakkelijk. Het moeilijkste deel laat men dus achterwege: kansen proberen te achterhalen.

Nee, men jaagt de mensen schrik aan met stiekem verhalen op te dissen alsof elke kans 100% is, een zekerheid dus. Ik ben besmet en jij komt mij tegen op minder dan 1,5 meter afstand (wie heeft die waarde ooit berekend? Wet van Nassfinger?) en DUS ben jij ook besmet. Ah nee, misschien ben jij besmet, maar door het ontbreken van berekende kansen, vullen de mensen zelf wel de 'zekerheid' in en ze kakken meteen zodanig in hun broek van de schrik, dat ze niet eens meer willen horen dat ze bedot worden.

Zo komen we tot de 'maatregelen'. Die worden zwart/wit voorgesteld. De horeca sluiten en de cijfers zullen dalen. Heeft iemand ook daadwerkelijk een analyse gemaakt van de SIGNIFICANTIE van die regel? Ik hoor dat de verplichte aanwezigheidsregisters nauwelijks of niet opgevraagd werden.

Wie het woord significantie niet goed begrijpt, moet zich maar eens proberen in te denken hoe hij of zij zou reageren als er morgen zou gezegd worden dat mensen met een schoenmaat >40 binnen moeten blijven. Nochtans kan ik de werking van die regel uitleggen hoor: hoe groter je schoenen, hoe meer virussen er kunnen op zitten.  ;D ;D ;D

Misschien word ik met deze uitspraak in de toekomst nog wel eens uitgenodigd door een partijvoorzitter om minister te worden. De dag dat ik aantreed, geef ik een tourné generale in het SKW. Geen pinten he, meisjes verdomme!

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1067 Gepost op: 22 oktober 2020, 14:08:12 »
Hier zijn ze weer, onze virologen .....   
Lang leve het communisme  :-\ :-\ :-\

"Virologen trekken kaart van strenge lockdown
Viroloog Marc Van Ranst en epidemioloog Pierre Van Damme scharen zich nu achter het standpunt van microbioloog Emmanuel André die pleit voor een strenge lockdown.
Van Ranst spreekt zijn voorkeur voor een ‘korte strenge lockdown’ van een maand uit via Twitter. Die is volgens de KU Leuven-professor te verkiezen boven een ‘veel langere semi-lockdownperiode die uiteindelijk iedereen gaat uitputten en frustreren.’ Hij denkt dat het kostenplaatje voor zo’n semi-lockdown zowel qua gezondheid, als socio-economisch duurder uitvalt.
De timing van hun betogen, een dag voor het nieuwe Overlegcomité, is opvallend. De federale en deelstaatregeringen zullen zich daar over de vraag buigen of de huidige maatregelen volstaan om het tij van de stijgende coronacijfers te keren. Binnen de federale regering valt te horen dat ze eerst de effecten daarvan willen afwachten. Vooral de Vlaamse regering verzet zich tegen strengere maatregelen."



Dat hij dit "tweet" de dag voor het Overlegcomité samen komt, is uiteraard geen toeval.
Dit is gewoon "ongehoord en ongepast" druk zetten op het Overlegcomité.
We dachten (lees: hoopten) dat hij terug in zijn lab zat, maar helaas pindakaas, meneer probeert weer "angst" te zaaien en zijn statuut als BV (Bekende Vlaming, in dit specifieke geval GC, gestoorde communist) te misbruiken.

De tweets en enkele geselecteerde reacties:














Ik citeer Nelson Mandela: "Een ware leider legt een besluit niet op, maar zorgt ervoor dat mensen het zichzelf opleggen."
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1068 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:06:46 »
"Virologen trekken kaart van strenge lockdown
Goed nieuws dus. De c-rat, de veearts en de andere viroliegers gaan in een strenge lockdown. Dan zijn we eindelijk een poosje van dat ongedierte vanaf.

 :kissass

Offline Wil007

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1069 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:25:58 »
Vandaag nieuw dagrecord in Holland. 9300 besmettingen! Dus sluiting van de horeca daar , nu al 2 weken, heeft niets uitgehaald!!!! Scholen daar zit het probleem!!!!
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2020, 16:18:36 door Wil007 »

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1070 Gepost op: 22 oktober 2020, 16:12:16 »
Ik wil niet moeilijk doen maar wil je de virologen in het vervolg quoten in een andere kleur dan in de kleur waarin ik recensies schrijf.  Er mag niet de minste twijfel zijn dat ik de auteur zou zijn  :lol .
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1071 Gepost op: 22 oktober 2020, 23:22:50 »
Ik denk dat werkelijk niemand exact weet hoe je dit Corona-probleem het beste zou oplossen.  Dat er daarbij dus massa's fouten worden gemaakt... is dan ook de logica zelve.  Wie het bij het rechte eind heeft ?  Ik heb er géén idéé meer van...

Dat het op onze zenuwen begint te werken: uiteraard, en nog geen klein beetje, dedju toch!

Maar dat er door deze maatregelen slachtoffers vallen onder de zelfstandigen die hun inkomen drastisch zien dalen terwijl ambtenaren, politici én virologen er geen euro minder door verdienen... laat daarover géén twijfel bestaan!  We zitten dus helemaal niet in hetzelfde schuitje, wel integendeel!
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1072 Gepost op: 23 oktober 2020, 01:43:17 »
Tuftuffer, wat je schrijft klopt als een bus he... Die gasten die de regeltjes adviseren en opstellen, hebben allemaal mooi praten. Hun wedde loopt door. Dat is voor de andere mensen in veel gevallen wel heel anders. Ik kan de horecamensen en de mensen uit de cultuur en de evenmenten goed begrijpen hoor. Dat moet blijkbaar allemaal kapot. We hebben dat niet nodig, zo lijkt het wel.

Ook al is er nul bewijs dat die sectoren de cijfers doen stijgen: toch maar sluiten die handel.

Mijn voorstel is simpel en ook wetenschappelijk onderbouwd: vermits er procentueel al meer politici positief getest hebben, kunnen we mischien ineens beter de politiek verplicht sluiten. Dat zal de epidemie beter tegenhouden wat wat ze nu aan het konkelfoezen zijn.

Voor optredens spreken ze van 1 toeschouwer per 10 viekante meter. Hoe gaat dat rendabel kunnen zijn.... Voordeel is wel, dat je plaats genoeg hebt he. JE kan rustig die dag look eten, scheten laten, met je 10 persoonlijke vierkante meterkes heeft daar niemand last van.

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1073 Gepost op: 30 oktober 2020, 00:31:23 »
Als morgen zou worden besloten dat enkel essentiële verplaatsingen nog zijn toegestaan, dan belanden we eigenlijk in een nog hardere lockdown dan die van in de lente. Toen mochten we nog naar buiten in eigen gemeente, om te sporten bvb. Ik kan me maar moeilijk van de indruk ontdoen dat onze franstalige politiekers leentje buur zijn gaan spelen in dat apenland van een Frankrijk. Zou er ook een harde lockdown zijn gekomen indien we een regering met een Vlaamse meerderheid hadden gehad?

Het is nu al vrijwel zeker dat de bevolking vanaf vrijdag weer voor twee maanden achter slot en grendel zal worden gestoken. Ik had hierbij een kanttekening: een grote groep mensen volgden de maatregelen niet meer; of zien ze niet meer zitten, is er dan nog wel een draagvlak voor dit ultieme maakbaarheidsproject van de 21e eeuw? In 2020 zullen we dan in totaal meer dan 4 maanden opgesloten zijn geweest. Leven we dan nog wel in een democratie?

Ik heb Vivaldi altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar indien er morgen wordt overgegaan op een harde lockdown ligt mijn stem in 2024 voor de oppositie al vast.

Offline wolkske

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1074 Gepost op: 30 oktober 2020, 00:50:05 »


Ik heb Vivaldi altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar indien er morgen wordt overgegaan op een harde lockdown ligt mijn stem in 2024 voor de oppositie al vast.
[/quote]

euh...ik dacht dat de oppositie wel de vlaamse regering leid of zie ik dat fout....en toen het in Antwerpen zwaar fout liep, de burgemeester even de andere richting uitkeek, maar ja
wij vlamngen zijn daar goed in...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1075 Gepost op: 30 oktober 2020, 01:38:24 »
Wij denken allen, en terecht, dat we morgen in een nog strengere lockdown gaan terecht komen dan lockdown 1.
En ik vrees zelfs dat deze niet eens voor 1 januari 2021 gaat teruggedraaid worden.

De regeringsleiders en hun adviseurs helpen alles naar de kloten en de bevolking is de dupe.
Want NIEMAND kan mij nog van de gedachten ontnemen dat ze niet alleen de teugels niet meer beet hebben, maar dat ze de teugels niet meer vinden.
Toegeven dat ze fout zijn, dat zullen ze nooit doen.

De eerste politieker die zegt: "Sorry, bevolking, het is onze schuld, jullie valt niets te verwijten, wij zaten volledig fout in deze zaak, en daardoor willen we nu een tweede lockdown, waarin we niet meer dezelfde fouten gaan maken, maar die het virus gaat stoppen, en we vragen oprecht onze excuses en jullie medewerking, samen komen we er deze keer wel door"
Die politieker heeft mijn eeuwig respect.
Maar die zijn te laf, de schuld wordt op de bevolking gestoken, jullie moeten dit, jullie moeten dat, door jullie schuld moeten we nu dit en dat.
Zum kotsen .... een ander woord heb ik er niet voor.

Ik blijf Corona een grap vinden.  Neen, het bestaat en het is zeer dodelijk, maar waarom kan een land als Zuid-Korea (zum beispiel) het wel?

En indien je zulke voorbeelden hebt, hang dan niet de held uit met weer eens maatregelen te treffen, waarvan we weten dat er dan wel degelijk 40 miljoen kinderen binnen 2 maand gaan sterven aan ondervoeding, waarvan we weten dat ze de economie kapot maken (behalve hun schandalige wedde), waarvan we weten dat ze de sociale sector vernietigen, de horeca als niet meer bestaande beschouwen, waarvan we weten dat die enkel op zeer korte termijn effect gaan hebben, waarvan w weten dat er miljoenen mensen aan de dop gaan raken, waarvan ze wetend at er menselijke drama's gaan ontstaan, waarvan ze weten dat er huizen gaan moeten verkocht worden, waarvan ze weten dat er duizenden zelfmoorden gaan gepleegd worden, waarvan ze weten dat ze de mentale gezondheid van de ganse bevolking om zeep helpen, waarvan (ik kan nog een uur doorgaan) .....
Hang niet de held uit en de redder van de maatschappij, maar geef toe dat jullie hebben gefaald, wij zijn mensen en geen beesten, behandel ons dan ook zo. En behandel ons niet zoals een volk van 11 miljoen debielen, waar jullie mee kunnen den wat jullie willen.

Ik ben momenteel, en ik denk de meesten, gelaten in de situatie, niet meer strijdvaardig, en ik weet neit wat er nog allemaal gaat volgen.

Wat ik wel wet is dat ze de lockdown veel zwaarder gaan maken dan de eerste, met deze uitzondering ... ga alleen werken, mongolen, want aan onze wedde wordt niet geraakt.
ZO en zo allen komt het over.

Sporters die veel te veel verdienen btw, hebben wel zwaar ingeleverd op hun inkomen, wanneer volgen de politici?
Nooit, want ze voelen zich verheven boven het voetvolk, dat er wel voor zorgt dat zij zulke schandalig hoge verloning krijgen.
Mensen die in het bedrijfsleven ZO falen als onze politici nu al sinds maart, die krijgen de bons op het werk, en op staande voet, zonder recht op uitkering.
Zij wijzen ons met de vinger en blijven gewoon verder doen. En verder cashen.

Wij zijn een volk van volgers, wij zijn een braaf volk, ze hebben het zelfs zover gekregen met hen media-indoctrinatie dat mensen mekaar zouden vermoorden als er eentje geen mondmasker draagt, mekaar verraden. Dat iedereen die deze maatregelen te zot vindt om los te lopen op sociale media als 'onverantwoordelijke wezens' worden bestempeld.
ZE hebben ons ver gekregen, maar ze begrijpen echt niet dat ergens een grens ligt, en er dan gewoon een opstand van komt.
Gaan we naar taferelen zoals in communistische staten waar tegenstanders gefolterd, gemarteld, opgesloten, of erger nog, koudweg vermoord gaan worden?

Of gaan we naar taferelen dat er een ware opstand komt, de mensen dit niet meer pikken?
Hoe krijg ik dit ooit uitgelegd aan mijn kids?  (ik geef maar een stom voorbeeld want ik zit niet in deze situatie)
Hoe krijg ik ooit uitgelegd dat onze politici, onze """""volksvertegenwoordigers""""", ervoor zorgen dat mama en papa gescheiden zijn omdat ze domweg hun hypotheek niet meer konden betalen, uit hun huis gezet worden, in de armoede terecht komen?


Wordt het eens geen hoog tijd dat die bende mongolen van politici hun verantwoordelijkheid voor hun globaal falen opnemen en mea culpa uitschreeuwen over de daken?

En ons eens deftig uitleggen wat er aan de hand is? Eerst was 100 besmettingen per dag "schrikwekkend", nu zitten we aan cijfers van 20000 per dag.

Neem een volk de rijkdom af, dat gaat nog lukken, maar neem een volk alles af waar ze tientallen jaren voor gewerkt en gezwoegd hebben, die braafjes alle belastingen betalen, neem hun huis en inkomen af, neem hun vertier af, en jullie, domme domme smeerlappen van politici, gaan niet eens weten waar dit eindigt.

Vertel ons de waarheid, wij leven nu al sinds maart met leugens van jullie kant uit, met maatregelen die bijna wekelijks veranderden.
En jullie denken dat wij dit blijven pikken?

Ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat niemand, zelfs niet de politici en virologen weten hoe dit virus evolueert.

Wees concreet, steek al die (dat ze bekwaam zijn of niet laat ik in het midden) virologen en wetenschappers die ook maar enige kennis hebben van virussen in labo's en doe ze een vaccin ontwikkelen.
ik geloof geen woord dat het jaren duurt om een vaccin te ontwikkelen. Ja, uiteraard, als er een nieuw pilletje moet ontwikkeld worden tegen ' de ziekte van nul', want dan gaat Big Pharma en oorlogje voeren over patenten, die jaren aanslepen, en de rijkste wint.
Dit vaccin is in het belang van de mensheid, maak miljarden dosissen aan en zorg dat e verspreid worden n dat IEDEREN het toegediend krijgt.


Neen, we gaan in lockdown 2, en na nieuwjaar laten ze ons allen terug los, en binnen de drie maand zitten we terug bij af.
En UITERAARD is dat dan de schuld van de mensen, want we laten ze terug los, kijk, en daar is het virus weer.

Alsof het virus nu de werkvloer gaat ontzien?

Uiteraard gaan jullie roepen dat de maatregelen die van kracht gaan gaan morgen helpen.
Het kan ook niet anders, jullie maken alles kapot. Mar jullie vergeten één ding. Dat virus gaat gewoon in een rustperiode, om te muteren en nog erger toe te slaan twee maanden na het einde van lockdown 2.
En weer gaan WIJ de schuldigen zijn. Onnozelaars.
Jullie don ook alsof het virus landsgrenzen kent. Kijk, zo slim is het nu ook weer niet.
Tussen BE en DE en NL en LUX (omdat we domweg in BE leven) bestaat geen muur gebouwd door de bevolking, die er zelf voor moet betalen en die het virus buiten houdt.
Zit samen, wees wereldleiders, en bepaal één strategie, wereldwijd, en pas die toe.
Zelfs mijn dode oma snapt dat, jullie dus niet.

Red levens in plaats van ze kapot te maken.

Ik ga er wel bij vermelden dat de mensen in de zorgsector nu van mij wel applaus krijgen, ook voor hun oproep tot en volledige lockdown. Uiteraard zijn zij enkel bang van die mensen, want zonder hen is 't "oorlog", en barst de hel los.
En deze mensen staan terecht op de rand van een opstand.

Beste politici (en daarmee bedoel ik slechte politici), geef een teken aan de bevolking, sta HEEL jullie inkomen af aan de hardwerkende mensen in de zorgsector tot het vaccin daadwerkelijk aan iedereen kan bedeeld worden, en toon dat jullie ballen aan jullie lijven hebben.
Lafaards, die zorgverleners dienen 10 000 euro per mand te verdienen, jullie verdienen niets.
En zelfs al duurt dat nog een jaar, dan nog hebben jullie na 1,5 maand al terug een normale wedde van een hardwerkende persoon in de zorgsector.

Dit gaat ver boven dit forum, ver boven de hoertjes die evenzeer zwaar getroffen worden als de normale inwoner van jullie apenland.


Ik zou me diep schamen in jullie plaats, zeer zeer diep. Wij hebben voor jullie gekozen ..... oops, neen, ze maken nu al geldverbrandende idioten minister die niet eens verkiesbaar waren (en die ze eigenlijk levenslang uit de politiek moesten bannen, een tattoo met onbekwaam op zijn lelijke kop en afvoeren die handel)

Ik schaam me diep in jullie plaats voor onze kinderen en kleinkinderen, die heel hun leven gaan moeten wroeten om uit de financiële put te kruipen dat jullie hebben graven.
En ik dacht dat Trump een idioot was, in België hebben we er zes regeringen vol van zitten.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1076 Gepost op: 30 oktober 2020, 02:19:37 »
een grote groep mensen volgden de maatregelen niet meer; of zien ze niet meer zitten, is er dan nog wel een draagvlak voor dit ultieme maakbaarheidsproject van de 21e eeuw?
Het draagvlak, Shakir, dat wordt gecreëerd door de angstinductie.

Een grote groep mensen volgt zogezegd de regels niet? Ik weet het nog zo niet. Op sommige plaatsen en in sommige bevolkingsgroepen misschien. Maar over het algemeen zie ik toch wel veel mensen die gewoon gedwee doen wat de regels zeggen.

Nadenken is blijkbaar uit den boze, alhoewel je regelmatig opgeroepen wordt om je gezond verstand te gebruiken. Wel kijk: ik gebruik mijn gezond verstand, en ik stel vast dat nu, bijna twee weken na het sluiten van de horeca en de instelling van de avondklok, de curve van de besmettingen (als we de cijfers klakkeloos mogen geloven) lustig verder stijgt zoals de natuur dat regelt. De wetenschappelijke conclusie is dan: die regeltjes doen niks terzake. Zij gaan over niet relevante dingen. Statistisch gesproken zijn zij niet significant voor het verloop van de epidemie, maar ze maken wél massaal veel kapot in het leven.

Zoals ik ook al eerder eens schreef, lopen de Belgen noodgedwongen al een hele zomer lang met een voddeke voor hun smoel te winkelen, en de Nederlanders deden dat nauwelijks of zelfs helemaal niet. En nu blijkt Belgie het meest getroffen land in de EU te zijn. Slechter dan Nederland. Conclusie: zo een schnottvod voor je gezicht, helpt geen moer. Wetenschappelijk gezien zou ik zelfs nog moeten besluiten dat het negatief uitwerkt, maar ik ga nu ook niet overdrijven. En wat zien we? De Nederlanders gaan in hun paniekvoetbal ook ineens de mensen verplichten om in de winkel zo een maskertje te dragen. Hallo?

Is er dan bij het bedenken van die maatregelen écht geen enkele logische denker bij???

Het perverse aan de hele zaak is, dat men dan 'de schuld' van de epidemie in de schoenen blijft schuiven van de 'stoute mensen' die de niet significante regels niet goed gevolgd hebben. In tijden van een katastrofale ontwrichting van het leven, gaat men dus nog wat extra moeite doen om de verzuring van de maatschappij een flinke stap vooruit te helpen. Mensen tegen elkaar opzetten.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1077 Gepost op: 30 oktober 2020, 08:26:41 »
Het betreft een verkoudheidsvirus. Dus het is alleen om die reden al logisch dat de cijfers stijgen in deze tijd van het jaar. En omdat we veel binnen hebben moeten zitten hebben we minder weerstand op kunnen bouwen waardoor ze harder stijgen dan nodig zou zijn.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1078 Gepost op: 30 oktober 2020, 08:50:25 »
Het betreft een verkoudheidsvirus.
Welke onverlaat heeft je dat op je mouw gespeld?   ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1079 Gepost op: 30 oktober 2020, 09:46:42 »
Het betreft een verkoudheidsvirus.
Welke onverlaat heeft je dat op je mouw gespeld?   ;D

Een arts. En je kan het zelf wel invullen ook neem ik aan. Dezelfde symptomen, zelfde risico's en zelfde risicogroepen als bij griep. En het feit dat het in de koudere maanden het hardnekkiger is.