Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364888 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1095 Gepost op: 30 oktober 2020, 22:55:24 »
@seksenfun, denk eraan dat Karintië momenteel code rood heeft gekregen. Een tripje naar Wellcum mag je dus op je buik schrijven. Jammer, want ik zou eventueel willen gaan tijdens de kerstperiode.

Wel vreemd dat België nog steeds geen reiswaarschuwing kreeg van Oostenrijk, terwijl wij er niet heen mogen van de federale overheid.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1096 Gepost op: 30 oktober 2020, 23:35:41 »
Ik heb het wel voor de nieuwe minister.  Die heeft kennis van zaken.  Geen lappenpop. 
Ik heb daar een andere mening over. Iemand die pakweg 10 jaar geleden de mensen (het gepeupel) voor zulke domme oenen aanzag, dat hij meende om een stom verhaaltje te kunnen verzinnen en lanceren, over het verbranden van geld... Iemand die niet hoopte, maar die gewoon DACHT dat we dat allemaal gingen geloven... Wel zo iemand is het niet waard om minister te worden. Zo iemand minacht het volk. Hij spreekt ook eerder met de intonatie van een kleuterjuf, dan de stijl van een minister. Als deze persoon uit het donkere niets (9 jaar weggevlucht uit de politiek) zo maar minister kan worden, zonder één enkele stem, dan schort er iets aan het politieke systeem. Maar we gaan hier verder niet aan politiek doen. Politiek is iets vies, en dit forum gaat over iets moois: meisjes.

Toch een puntje van kritiek aan een eerste regeringsploeg die ik krediet geeft: Vivaldi.  Open toch gewoon de cafés en restaurants weer want na 2 weken blijven de cijfers stijgen (met nog meer maatregelen), geen enkele terugval in de statistieken dus zijn de cafés en restaurants alvast niet de verantwoordelijken. 
Hierin treed ik je 500% bij. Men ging toch, zo was beloofd, na 14 dagen evalueren hoe het zat, met die horeca sluiting en die avondklok? Of ben ik de enige die dat gelezen heeft? Wel, een stel maatregelen dat nul komma nul effect heeft, duidt er inderdaad op dat de geviseerde sector niet verantwoordelijk is voor de stijgende curve. Bij een eerlijke evaluatie zou men dus moeten stellen: we schaffen die maatregelen af wegens niet relevant. Maar dat past uiteraard niet in het kraam van 'kijk eens, we doen alles wat we kunnen'. En bovendien kijken de landen naar elkaar en dekken ze zich in naar de bevolking toe door elkaars idiote maatregelen over te nemen.

Gaan de huidige maatregelen vruchten afwerpen? Nee. Maar de natuur haalt de curve vroeg of laat wel naar beneden, en dan zal men ons doen geloven dat dit gebeurd is als gevolg van de maatregelen.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1097 Gepost op: 30 oktober 2020, 23:42:50 »
By the way, het was al duidelijk maar toch nog eens samengevat: vandaag was het SKW open, zaterdag en zondag is het ook open, en vanaf maandag is het gesloten. Bron:  verhuurder.

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1098 Gepost op: 31 oktober 2020, 00:39:55 »
Ach ja, die appjes hebben ook wel iets. Eigenlijk vaak wat intiemer zelfs. De wandelingen met Sara moet ik missen, maar dat is in de winter toch al minder erg dan in de zomer  :lol_hitting:, en voorts overbruggen we wel weer deze (hopelijk maar) anderhalve maand.
En dan geven we in januari nog eens een feestje met Leffe (sommigen Orval of Jupiler) en wat wipjes in het SKW.  :pompe
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline CrimsonGuard

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1099 Gepost op: 31 oktober 2020, 01:05:14 »
Blijft toch apart hoe velen hier die corona als een bagatel afdoen :-\. Hoop echt dat jullie 't dan niet zelf te pakken krijgen.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1100 Gepost op: 31 oktober 2020, 01:47:25 »
Blijft toch apart hoe velen hier die corona als een bagatel afdoen :-\. Hoop echt dat jullie 't dan niet zelf te pakken krijgen.

Het virus wordt niet gebagatelliseerd. Het gaat om de maatregelen die kant nog wal raken, en in veel gevallen zelfs een averechts effect hebben.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1101 Gepost op: 31 oktober 2020, 01:51:04 »
Blijft toch apart hoe velen hier die corona als een bagatel afdoen :-\. Hoop echt dat jullie 't dan niet zelf te pakken krijgen.
Corona is geen bagatel, maar de maatregelen die men overal in een sfeer van paniekvoetbal heeft bedacht, doen weinig of niks aan het probleem, en maken massief veel levens kapot. Bovendien, en dat stoort mij nog veel meer, is de heimelijke manier waarop die zinloze dingen 'verkocht worden' aan de mensen er de oorzaak van dat de mensen tegen elkaar opgezet worden. De verzuring van de maatschappij krijgt hierdoor een ferme boost.

De schuldigen van die toenemende verzuring leggen ook nu nog de schuld bij de stoute mensen die de regels niet volgen. Sorry hoor, maar op de autostrade worden de regels niet gevolgd, want ik word regelmatig voorbijgevlogen door snelheidsduivels, maar als ik ga winkelen zie ik echt wel iedereen 'braaf' zijn schaamlapje voor zijn gezicht hebben. Die regel is dus wel gevolgd. Een hele zomer lang. De Nederlanders waren daar vrijer in. Daar zag je die maskertjes nauwelijks. Hoe komt het dan, als dat toch zooooo effectief is, dat we nu in Belgie nog altijd slechtere resultaten hebben dan onze noorderburen?

Het 'te pakken krijgen' is zowat de enige manier om je natuurlijke afweersysteem te trainen. Tenzij je er natuurlijk voor de komende jaren geen probleem van maakt om een maand of 4 per jaar opgesloten te worden. Uiteraard heeft ziek worden risico's, maar dan blijf ik het weer apart vinden waarom men het roken maatschappelijk blijft aanvaarden. Tegen al diegenen die komen aandraven met het argument 'ga eens kijken op de covid afdelingen', zeg ik 'ga dan ook eens kijken naar de longkankerpatiënten'. En zo zijn er nog wel voorbeelden.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2020, 01:59:28 door Vanderbeffen »

Offline Gebl

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1102 Gepost op: 31 oktober 2020, 07:59:44 »
Blijft toch apart hoe velen hier die corona als een bagatel afdoen :-\. Hoop echt dat jullie 't dan niet zelf te pakken krijgen.
Uiteraard heeft ziek worden risico's, maar dan blijf ik het weer apart vinden waarom men het roken maatschappelijk blijft aanvaarden. Tegen al diegenen die komen aandraven met het argument 'ga eens kijken op de covid afdelingen', zeg ik 'ga dan ook eens kijken naar de longkankerpatiënten'. En zo zijn er nog wel voorbeelden.
Roken is een vrije keuze (tenzij passief)...maar men zou het wel kunnen afschaffen om mensen te beschermen tegen allerlei ziektes die hierdoor ontstaan. Dat virus kan u onvrijwillig overkomen.

Voor de rest twijfel ik er ook aan of mondmaskers veel uithalen. We zijn nu al maanden verplicht van ze te dragen en toch stijgt alles.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1103 Gepost op: 31 oktober 2020, 09:24:37 »
Roken is een vrije keuze (tenzij passief)...maar men zou het wel kunnen afschaffen om mensen te beschermen tegen allerlei ziektes die hierdoor ontstaan. Dat virus kan u onvrijwillig overkomen.
Kort door de bocht en dom.
Denk jij echt dat de enige schade opgelopen wordt door roken de actieve rokers zijn (en de passieve)?
Om passief tussen haakjes te zetten, aiai, dom dom dom.
1. Roken is verantwoordelijk voor 7 miljoen doden per jaar.
2. Roken KOST u en mij (ja, roker of niet) gemiddeld 2.000 euro per kop per jaar, we hebben het over de kost van hospitalen, gezondheid, preventie, zorgen, etc etc etc
3. Die 7 miljoen mensen sterven allemaal in dezelfde erbarmelijke omstandigheden als Covid-patienten (ook de NIET-rokers). En daar is de pijn niet zo kort als bij Covid-19. Loop eens een dagje vrijwillig mee stage op de kankerafdeling van een ziekenhuis. U zou heel anders piepen.
4. Van die 7 mljoen mensen zijn er 1,2 miljoen (ieder jaar weer) die nooit een sigaret hebben aangeraakt.

Je moet je deftig informeren vooraleer je onzin uitkraamt.
Roken kost miljarden miljarden aan deze wereld per jaar (en er staat geen "miljarden" te veel).

Waarom dan, vraagt u zich, totaal verkeerd geïnformeerd, zich af?
Beste Gebl, ik zal het in eenvoudige kindertaal uitleggen, heel kort.
Kort:
Roken brengt accijnzen en taksen op.
En je denkt nu, kijk, als het de gemeenschap zoveel kost, zullen de regerinsleiders toch wel dat inzien en dat verbieden.
Want laat ons duidelijk zijn, als tabak (en gedeeltelijk een andere vrij te krijgen harddrug, alcohol) de maatschappij zo veel kost, dan verbieden ze het toch. Geen enkel ander zo dodelijk product mag vrij verkocht worden.
En zelfs in lockdown blijven tabakswinkel open, alsof het een essentiële aankoop is. Ja, voor de staat is dat essentieel, om te overleven.
Ik verduidelijk me.
Het gaat er al tientallen jaren niet meer om dat er zoveel mensen aan sterven.
Het gaat naast de kost aan INKOMSTEN, en meer nog, inkomsten die de regeringsleiders wereldwijd KRIJGEN van Big Tobacco.
Geld dat ze krijgen van de tabaksindustrie om GEEN processen aan te spannen tegen Tabaksbonzen.
Niet duidelijk he?
Wel, wereldwijd krijgen de regeringen meer dan 20 miljard (20 000000000 €) van BigTabacco, JAARLIJKS, om lawsuits tegen hen af te kopen.
Met andere woorden, wereld wijd krijgen de regeringen geld, en ze hebben daarvoor een protocol ondertekend dat er geen lawsuit tegen hen kan aangespannen worden (of dat deze lawsuits nooit gevolgen hebben) Philip Morris verloor een lawsuit tegen een staat ooit voor 5000miljard dollar, ja vijfduizend miljard. Deze schadevergoeding moet nooit betaald worden, want Philip Morris betaalt de staat daavoor, koopt dat OP VOORHAND JAARLIJKS af)
JE snapt het nog niet?
Wel, deze sommen worden jaarlijks aangepast op basis van de geschatte verkoop van volgend jaar.
Nog begrijp je het niet?
Deze miljarden moeten "het jaar op voorhand" betaald worden aan de regeringen.
En dat is ng niet alles, onze regeringen doen dat geld op voordat ze het krijgen, met name, de berekeningen worden gemaakt in een bepaald jaar, de regeringen hebben die cijfers en plannen die bij in hun budgetten. Dus tegen de dag dat ze dat geld krijgen, is dat al "opgesoupeerd" door de regeringen wereldwijd.
Opgesoupeerd voordat ze het hebben ontvangen, miljarden die de regeringen niet hebben, maar krijgen, die al op zijn voordat ze het hebben gekregen.

Big Tobacco heeft dus de wereld in zijn macht, want ze betaalden ervoor om het meest dodelijke product ter wereld te mogen verkopen, en onze regeringen hebben het geld "opgedaan".
Ze kunnen dus geen enkele kant uit, want deze deal opblazen wil zeggen dat ze failliet zijn, ze kunnen namelijk het verkregen geld van het volgend jaar al niet meer teruggeven, dat is namelijk al op.
Dat zou het failliet betekenen van de USA, Europa en Azië (Afrika niet).
De takabkslobby zit zo verweven in de regeringen dat ze zelfs het 99 percent onschadelijke vapen daardoor laten verbieden, of alles eraan doen om dat in een slecht daglicht te stellen. Tabakslobby, noemen ze dat. Vapen is NIET schadelijk, maar dat willen ze ons wel wijsmaken, want indien 30 percent van de rokers wereldwijd overstappen op vapen, dreigt er hetzelfde failliet.
Waarom, Ook daar is Big Tabacco weer erg intelligent aan het spelen. De bedragen die Bg Tabacco betaalt aan de regeringen zijn namelijk schattingen voor het jaar nadien, en als dat met 30 percent daalt, dan zouden de regeringen 30 percent moeten terugbetalen aan Big Tabacco. GELD DAT ZE AL EN JAR VOORDIEN HEBBEN OPGEMAAKT, en dus nooit kunnn terugbetalen.

Verder is er nog de deal met Philip Morris, die Europa en de USA hebben, die kopen namelijk alle gesmokkelde sigaretten terug aan VERKOPPPRIJS aan de staten, in Europa alleen al goed voor jaarlijks 11 miljard per jaar.


Misschien denken jullie nu even na vooraleer jullie verkondigen dat roken een vrije keuze is. Big Tabacco wordt namelijk toegestaan er meer dan 70 verboden stoffen in te draaien die tabak verslavend maken. En al die 70 stoffen zijn zwaar toxisch.

Dus "do not blame people who smoke, blame the governments".

Onze regeringen willen wel af van die deal, maar helaas, als ze jou ieder jaar op voorhand 20 000 euro geven, die je nodig hebt om te leven, dan ga jij nooit iets doen opdat dat maar 5 000 euro meer zal zijn, want je hebt ten eerste die 15 000 niet meer om terug te geven, en ten tweede heb je die 20 000 nodig om te leven.

Zo simpel is het, onze overheden hebben er alle baat bij om roken in stand te houden, en nemen er dus graag de 7 miljoen doden end e bijkomende kost van 2 0000 euro per kop per aar bij. Die kost betalen zijn trouwens niet, die betalen jij en ik. Zij strijken enkel miljarden op aan tabaks'doden'geld.

Duidelijk? Want dat is de enige reden dat een zo toxisch product nog mag verkocht worden. Geen enkel ander product dat jaarlijks 1000 doden wereldwijd veroorzaakt, krijgt nog maar de kans om op de markt te komen.
Roken, met 7 miljoen doden, doe maar lekker door BigTabacco.


"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1104 Gepost op: 31 oktober 2020, 10:06:13 »
Blijft toch apart hoe velen hier die corona als een bagatel afdoen :-\. Hoop echt dat jullie 't dan niet zelf te pakken krijgen.

Je gebruikt technieken die onze regeringen gebruiken, jij schildert iedereen die kritiek heeft op de maatregelen af als Corona-ontkenners.
Blijft toch apart dat velen niet begrijpen dat wij dit als zeer serieus ervaren, maar dat diezelfde velen niet begrijpen dat de maatregelen meer schade berokkenen dan dat ze baat hebben.

Ik vraag je dan ook 1 zinnig woord te kunnen vertellen over de 40 miljoen kinderen die dreigen van honger om te komen (door de Corona-maatregelen) de komende maanden.
40 miljoen dan maar beschouwen als collateral damage?
Mijn excuses, maar als ik gedwongen moet kiezen tussen 40 miljoen doden binnen het half jaar, of 1 miljoen mensen boven de 75, dan scheurt mijn hart, maar dan is die keuze ook met 1 pennentrek gemaakt.
Die 40 miljoen doden krijgen uiteraard niet de stempel "Coronadoden", want ze sterven van honger.
En dan ook maar ineens Gebl erbij betrekken .... al eens iemand zien sterven van honger?
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1105 Gepost op: 31 oktober 2020, 10:10:28 »
Over welke 40 miljoen kinderen heb je het dan Sexmachine ?

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1106 Gepost op: 31 oktober 2020, 10:12:51 »
Over welke 40 miljoen kinderen heb je het dan Sexmachine ?
Die dreigen te sterven door hongersnood, rechtstreeks door de gevolgen van Coronamaatregelen
Het probleem van de Westerse Wereld is dat wij enkel "volgen" wat er ons voorgeschoteld wordt door de media.
Hongersnood komt enkel ter spraken rond 11 november (11.11.11) en het is uiteraard de "ver-van-ons-bed-show", Corona treft onze naasten en vrienden, honger, "daar kunnen wij toch niets aan doen".
Maar informeer jezelf, zoek, niet op het twitteraccount van Marx van Ranst, maar op websites van wereldorganisatie, die de alarmklok luiden. Dat zijn mensen die belangeloos opkomen voor de wereldgezondheid, geen zelfbenoemde messiassen.

“Als de voedseldistributie door lockdowns, vliegbeperkingen en dichte grenzen stokt of het geld ervoor op is, dan sterven er de komende drie maanden elke dag 300.000 mensen van de honger. Elke dag! De situatie is nu zeer ernstig. Door de coronacrisis verdubbelt het aantal mensen in acute hongersnood nagenoeg van 135 naar 260 miljoen aan het eind van dit jaar.”
Bron: world food organisation

121 miljoen mensen
"Volgens Oxfam Novib zorgen de sociale en economische gevolgen van het longvirus ervoor dat in 2020 naar schatting 121 miljoen mensen extra gevaar lopen om aan honger te sterven. Massale werkloosheid, verstoring van de voedselproductie en afnemende humanitaire hulp zijn enkele oorzaken."
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1107 Gepost op: 31 oktober 2020, 11:18:06 »
Ik raad iedereen aan om wetenschappelijke artikels op te zoeken over de gevolgen van de lockdowns. Hiermee bedoel ik: peer-reviewed internationale tijdschriften, erkend door Thomson Reuters Web of Science, en met min of meer een deftige impact factor.

Een voorbeeld:
* Schippers, M.C.(2020). For the greater good? The devastating ripple effects of the Covid-19 crisis. Inpress "Frontiers in Psychology".
* Horton R. (2020). Offline: COVID-19 is not a pandemic. THE LANCET Volume 396, Issue 10255, Page 874.
Klik verder door en je vind je een veelvoud aan wetenschapelijk hoogstaande artikels hierover.

Het artikel van Horton heeft het over "The narrow approach" waar Annemans naar verwijst, maar ja, een dissidente stem moest natuurlijk verwijderd worden.

Offline CrimsonGuard

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1108 Gepost op: 31 oktober 2020, 14:00:56 »
Allemaal stoere praat, en makkelijk gezegd zolang je zelf buiten schot blijft. maar ik vind het toch belangrijker dat mensen een fatsoenlijke toegang tot onze gezondheidszorg blijven behouden en dat is nu echt een probleem. Kon dat allemaal beter geanticipeerd worden? Vast wel, maar daar zijn we nu vet mee. Net als we vet zijn metde aanpak van onze regering die al maandelang een boeltje is.

Met statistiekjes komen aandraven van zoveel sterven er van dit en zoveel van dat draagt ook niks bij tot de situatie. Dat is ook allemaal heel erg, maar heeben we hier bij ons nu op dit concrete moment niks aan, want kunnen we nu vermijden dat er ergens iemand een vreselijke hongerdood sterft? Die problemen zijn er al jarenlang door oorlog en klimaat en nu plots wordt het hot topic om coronamaatregelen te fnuiken...

Kunnen we nu helpen vermijden dat iemand een vreselijke coronadood sterft of zijn noodzakelijke zorg niet meer kan ontvangen? Ja!

En uiteraard weegt deze crisis heel erg op heel vele mensen en bedrijven, dus het is in ons aller belang dat we deze miserie zo kort mogelijk houden.

Mensen moeten zich vooral de vraag stellen of ze deel van de oplossing of deel van het probleem willen zijn.  Ik stel helaas al te vaak vast dat 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' voor sommigen toch het motto lijkt. Een bizar gedrag als je weet dat jouw gedrag de crisis kan helpen verkorten en veel zieken, besmettingen en overlijdens een halt kan toeroepen.

Je gedrag op dit moment niet aanpassen op dit moment, en daar heb je echt geen media of overijverige twitteraars voor nodig, is gewoon egoistisch, asociaal.

En waarom zitten we nu weer in deze rotlockdown, omdat die 'doe allemaal maar op mentaliteit' zo goed werkte? Dacht het niet, he...
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2020, 14:09:55 door CrimsonGuard »

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1109 Gepost op: 31 oktober 2020, 14:24:33 »
Kunnen we nu helpen vermijden dat iemand een vreselijke coronadood sterft of zijn noodzakelijke zorg niet meer kan ontvangen? Ja!
Nee, dat kunnen we niet. De bewijzen zijn er. Na een zomer mondmaskerwinkelen en na veertien dagen droge cafés en stomme avondklokken, blijven de cijfers gewoon de curve volgen die de natuur oplegt. Maatregelen die niet significant zijn helpen niet. Hoe hard je ook je best doet om op een pedaal te trappen, als die pedaal niet een rem is, ga je niet vertragen.  ;D


Mensen moeten zich vooral de vraag stellen of ze deel van de oplossing of deel van het probleem willen zijn.  Ik stel helaas al te vaak vast dat 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' voor sommigen toch het motto lijkt. Een bizar gedrag als je weet dat jouw gedrag de crisis kan helpen verkorten en veel zieken, besmettingen en overlijdens een halt kan toeroepen.

Je gedrag op dit moment niet aanpassen op dit moment, en daar heb je echt geen media of overijverige twitteraars voor nodig, is gewoon egoistisch, asociaal.

En waarom zitten we nu weer in deze rotlockdown, omdat die 'doe allemaal maar op mentaliteit' zo goed werkte? Dacht het niet, he...
Dat is nu net wat de verzuring van de maatschappij in de hand werkt: blijven beweren dat het de schuld is van mensen die enkel aan zichzelf denken, en pertinent weigeren om in te zien dat de maatregelen geen relevantie hebben die voldoende zou zijn om het tij te keren. Alle landen dekken zich in door naar elkaar te kijken en elkaar te imiteren, en om duidelijk te maken dat ze 'doen wat ze kunnen'. Eigenlijk zijn de 'believers' van het systeem dus gewoon de ontkenners van de logica. Je mag er niet van uit gaan dat we alles naar onze hand kunnen zetten. De natuur wint altijd. Je kan geen natuurgeweld tegenhouden.