Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364798 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1110 Gepost op: 31 oktober 2020, 15:31:16 »

Mensen moeten zich vooral de vraag stellen of ze deel van de oplossing of deel van het probleem willen zijn.  Ik stel helaas al te vaak vast dat 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' voor sommigen toch het motto lijkt. Een bizar gedrag als je weet dat jouw gedrag de crisis kan helpen verkorten en veel zieken, besmettingen en overlijdens een halt kan toeroepen.

Je gedrag op dit moment niet aanpassen op dit moment, en daar heb je echt geen media of overijverige twitteraars voor nodig, is gewoon egoistisch, asociaal.



Om het even over mezelf te hebben ........ sinds ik eind maart vanuit Malaga met een gelukje nog nét een stoeltje in een vliegmachien richting België kon bemachtigen heb ik me aan 90% van de opgelegde regels gehouden. Dat deed ik zelfs terwijl ik zware bedenkingen had bij die opgelegde regels.

Ook op dit moment m.b.t. de nieuwe lockdown kan ik collega Vanderbeffen alleen maar bijtreden als hij stelt dat "Na een zomer mondmaskerwinkelen en na veertien dagen droge cafés en stomme avondklokken, blijven de cijfers gewoon de curve volgen die de natuur oplegt. Maatregelen die niet significant zijn helpen niet." 

Zoals ik al schreef, IK heb me alsnog aan 90% van de opgelegde maatregelen gehouden. JA, ik heb ook gezondigd want ik was wekelijks meerdere malen in het het SKW te vinden. Daar wil ik nog even een vraag bij stellen: heeft er eigenlijk IEMAND weet van een dame uit het SKW die positief getest is geweest op Covid-19?

Ik ga dan even de financiële toer op: in de bankwereld stelt men dat 90% van de klanten slechts 10% van het rendement van een "commerciële" entiteit genereren en dat die andere 10% van de klanten 90% van het rendement van een "commerciële entiteit" genereren. Daar voeg ik nog graag aan toe dat die 10% van de klanten die 90% van het rendement genereren zéér weinig workload opleveren daar waar die 90% die slechts 10% van het rendement genereren ook nog eens voor een enorme workload zorgen.

Mag ik dit even doortrekken naar het naleven van zinloos opgelegde maatregelen om het Cornoa-virus een halt toe te roepen? IK behoor dus tot de categorie die 90% van de maatregelen nageleefd heeft en volgens bovenstaande regel dan mee voor 10% van de besmettingen gezorgd heeft. Er is dus "een andere categorie" van burgers in dit land die amper 10% van de opgelegde maatregelen heeft nageleefd en die dus bijgevolg voor 90% van de besmettingen verantwoordelijk is. Kies zelf maar even wie tot het deel van de oplossing behoort en wie tot het deel van het probleem.

Ik denk dat iedereen wel weet welke bevolkingsgroep ik bedoel? En NEEN, ik heb het absoluut NIET over mensen met een allochtone achtergrond! Ik heb het WEL over een bepaalde leeftijdscategorie waarvan men constant blijft beweren dat we er omzichtig mee moeten omgaan omdat ze het toch ZO moeilijk hebben in deze Corona-tijd!

Alsof IK het niet moeilijk heb in deze Corona-tijd en met deze nieuwe lockdown! ALLES WAT PLEZANT is werd ook MIJ afgepakt maar ik heb 1 geluk, ik MAG nog gaan werken, JOEPIE!

En vanaf maandag kan ik ook weer 6 weken (of worden het opnieuw 3 maanden) niet meer naar het SKW! Neen, dat is niet juist, ik KAN er nog wel naartoe maar ik zal er geen enkele dame aantreffen!

Maar ja, we vinden wel weer een oplossing. Om even plagiaat te plegen op een woord van Sexmachine: lang leve de appekes!

Offline Gebl

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1111 Gepost op: 31 oktober 2020, 15:39:11 »
Roken is een vrije keuze (tenzij passief)...maar men zou het wel kunnen afschaffen om mensen te beschermen tegen allerlei ziektes die hierdoor ontstaan. Dat virus kan u onvrijwillig overkomen.
Kort door de bocht en dom.
Denk jij echt dat de enige schade opgelopen wordt door roken de actieve rokers zijn (en de passieve)?
Om passief tussen haakjes te zetten, aiai, dom dom dom.
1. Roken is verantwoordelijk voor 7 miljoen doden per jaar.
2. Roken KOST u en mij (ja, roker of niet) gemiddeld 2.000 euro per kop per jaar, we hebben het over de kost van hospitalen, gezondheid, preventie, zorgen, etc etc etc
3. Die 7 miljoen mensen sterven allemaal in dezelfde erbarmelijke omstandigheden als Covid-patienten (ook de NIET-rokers). En daar is de pijn niet zo kort als bij Covid-19. Loop eens een dagje vrijwillig mee stage op de kankerafdeling van een ziekenhuis. U zou heel anders piepen.
4. Van die 7 mljoen mensen zijn er 1,2 miljoen (ieder jaar weer) die nooit een sigaret hebben aangeraakt.

Je moet je deftig informeren vooraleer je onzin uitkraamt.
Roken kost miljarden miljarden aan deze wereld per jaar (en er staat geen "miljarden" te veel).

Waarom dan, vraagt u zich, totaal verkeerd geïnformeerd, zich af?
Beste Gebl, ik zal het in eenvoudige kindertaal uitleggen, heel kort.
Kort:
Roken brengt accijnzen en taksen op.
En je denkt nu, kijk, als het de gemeenschap zoveel kost, zullen de regerinsleiders toch wel dat inzien en dat verbieden.
Want laat ons duidelijk zijn, als tabak (en gedeeltelijk een andere vrij te krijgen harddrug, alcohol) de maatschappij zo veel kost, dan verbieden ze het toch. Geen enkel ander zo dodelijk product mag vrij verkocht worden.
En zelfs in lockdown blijven tabakswinkel open, alsof het een essentiële aankoop is. Ja, voor de staat is dat essentieel, om te overleven.
Ik verduidelijk me.
Het gaat er al tientallen jaren niet meer om dat er zoveel mensen aan sterven.
Het gaat naast de kost aan INKOMSTEN, en meer nog, inkomsten die de regeringsleiders wereldwijd KRIJGEN van Big Tobacco.
Geld dat ze krijgen van de tabaksindustrie om GEEN processen aan te spannen tegen Tabaksbonzen.
Niet duidelijk he?
Wel, wereldwijd krijgen de regeringen meer dan 20 miljard (20 000000000 €) van BigTabacco, JAARLIJKS, om lawsuits tegen hen af te kopen.
Met andere woorden, wereld wijd krijgen de regeringen geld, en ze hebben daarvoor een protocol ondertekend dat er geen lawsuit tegen hen kan aangespannen worden (of dat deze lawsuits nooit gevolgen hebben) Philip Morris verloor een lawsuit tegen een staat ooit voor 5000miljard dollar, ja vijfduizend miljard. Deze schadevergoeding moet nooit betaald worden, want Philip Morris betaalt de staat daavoor, koopt dat OP VOORHAND JAARLIJKS af)
JE snapt het nog niet?
Wel, deze sommen worden jaarlijks aangepast op basis van de geschatte verkoop van volgend jaar.
Nog begrijp je het niet?
Deze miljarden moeten "het jaar op voorhand" betaald worden aan de regeringen.
En dat is ng niet alles, onze regeringen doen dat geld op voordat ze het krijgen, met name, de berekeningen worden gemaakt in een bepaald jaar, de regeringen hebben die cijfers en plannen die bij in hun budgetten. Dus tegen de dag dat ze dat geld krijgen, is dat al "opgesoupeerd" door de regeringen wereldwijd.
Opgesoupeerd voordat ze het hebben ontvangen, miljarden die de regeringen niet hebben, maar krijgen, die al op zijn voordat ze het hebben gekregen.

Big Tobacco heeft dus de wereld in zijn macht, want ze betaalden ervoor om het meest dodelijke product ter wereld te mogen verkopen, en onze regeringen hebben het geld "opgedaan".
Ze kunnen dus geen enkele kant uit, want deze deal opblazen wil zeggen dat ze failliet zijn, ze kunnen namelijk het verkregen geld van het volgend jaar al niet meer teruggeven, dat is namelijk al op.
Dat zou het failliet betekenen van de USA, Europa en Azië (Afrika niet).
De takabkslobby zit zo verweven in de regeringen dat ze zelfs het 99 percent onschadelijke vapen daardoor laten verbieden, of alles eraan doen om dat in een slecht daglicht te stellen. Tabakslobby, noemen ze dat. Vapen is NIET schadelijk, maar dat willen ze ons wel wijsmaken, want indien 30 percent van de rokers wereldwijd overstappen op vapen, dreigt er hetzelfde failliet.
Waarom, Ook daar is Big Tabacco weer erg intelligent aan het spelen. De bedragen die Bg Tabacco betaalt aan de regeringen zijn namelijk schattingen voor het jaar nadien, en als dat met 30 percent daalt, dan zouden de regeringen 30 percent moeten terugbetalen aan Big Tabacco. GELD DAT ZE AL EN JAR VOORDIEN HEBBEN OPGEMAAKT, en dus nooit kunnn terugbetalen.

Verder is er nog de deal met Philip Morris, die Europa en de USA hebben, die kopen namelijk alle gesmokkelde sigaretten terug aan VERKOPPPRIJS aan de staten, in Europa alleen al goed voor jaarlijks 11 miljard per jaar.


Misschien denken jullie nu even na vooraleer jullie verkondigen dat roken een vrije keuze is. Big Tabacco wordt namelijk toegestaan er meer dan 70 verboden stoffen in te draaien die tabak verslavend maken. En al die 70 stoffen zijn zwaar toxisch.

Dus "do not blame people who smoke, blame the governments".

Onze regeringen willen wel af van die deal, maar helaas, als ze jou ieder jaar op voorhand 20 000 euro geven, die je nodig hebt om te leven, dan ga jij nooit iets doen opdat dat maar 5 000 euro meer zal zijn, want je hebt ten eerste die 15 000 niet meer om terug te geven, en ten tweede heb je die 20 000 nodig om te leven.

Zo simpel is het, onze overheden hebben er alle baat bij om roken in stand te houden, en nemen er dus graag de 7 miljoen doden end e bijkomende kost van 2 0000 euro per kop per aar bij. Die kost betalen zijn trouwens niet, die betalen jij en ik. Zij strijken enkel miljarden op aan tabaks'doden'geld.

Duidelijk? Want dat is de enige reden dat een zo toxisch product nog mag verkocht worden. Geen enkel ander product dat jaarlijks 1000 doden wereldwijd veroorzaakt, krijgt nog maar de kans om op de markt te komen.
Roken, met 7 miljoen doden, doe maar lekker door BigTabacco.



Ik volg je 200%. Ik weet dat er 7.000.000 mensen aan sterven jaarlijks door roken. Toen ik in april tegen mensen zei dat sterven door toedoen van roken niet minder erg was dan sterven van dat virus was ik een onmens. Nu krijg ik hier de wind van voren.  :lol_hitting:
Maar daar ging het hem trouwens niet over. -->Het ging over vrijwillig vs onvrijwillig. Dat van die verboden verslavende stoffen die toch worden toegestaan om in sigaretten te draaien is wel een interessante insteek.
Soit. Het hele C-verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1112 Gepost op: 31 oktober 2020, 16:12:54 »

Ik ga er wel bij vermelden dat de mensen in de zorgsector nu van mij wel applaus krijgen, ook voor hun oproep tot en volledige lockdown. Uiteraard zijn zij enkel bang van die mensen, want zonder hen is 't "oorlog", en barst de hel los.
En deze mensen staan terecht op de rand van een opstand.



Ik sta achter je standpunt maar wil toch ook nog wel even kwijt dat er zoveel werknemers zijn die élke dag, jaar in jaar uit en dat zo al ettelijke jaren lang, moeten stressen om rond te komen of anders de laan uitgestuurd worden  :douchen .
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1113 Gepost op: 31 oktober 2020, 16:15:29 »
@seksenfun, denk eraan dat Karintië momenteel code rood heeft gekregen. Een tripje naar Wellcum mag je dus op je buik schrijven. Jammer, want ik zou eventueel willen gaan tijdens de kerstperiode.

Wel vreemd dat België nog steeds geen reiswaarschuwing kreeg van Oostenrijk, terwijl wij er niet heen mogen van de federale overheid.

We mogen er wel heen maar het wordt sterk afgeraden.  Da's een héél verschil.  Zo weet ik het toch met al die veranderingen altijd  :douchen .
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1114 Gepost op: 31 oktober 2020, 16:24:26 »
Die mondmaskers en dat aeorsol-theorieke, nog zo'n lacherke  :lol_hitting: .  Van waar kwam dat ineens?  Voortschrijdend inzicht noemen ze dat, geloof ik.  Goed... ik ga hier geen clubs in diskrediet brengen en dus geen saunaclubs bij naam noemen maar als vorig theorieke steek zou houden, moest(en) er in een (of enkele) club(s) al een flinke uitbraak geweest zijn.  Clubs waar veel dames en heren (zonder beperking op aantallen) in een vrij kleine ruimte gedurende een gehele dag vertoeven, zonder veel verluchting en waar men hard spreekt vanwege de muziek en waar niet zo gewezen wordt op de toch bestaande mondmaskerplicht  :douchen .
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1115 Gepost op: 31 oktober 2020, 16:24:29 »

Ik denk dat iedereen wel weet welke bevolkingsgroep ik bedoel? En NEEN, ik heb het absoluut NIET over mensen met een allochtone achtergrond! Ik heb het WEL over een bepaalde leeftijdscategorie waarvan men constant blijft beweren dat we er omzichtig mee moeten omgaan omdat ze het toch ZO moeilijk hebben in deze Corona-tijd!


Ik veronderstel dat je de jongeren, scholieren en studenten bedoelt, die een deel van het probleem zijn ?
Je zal maar jong zijn in deze tijden. Je bent jong en je wil wat .... en gelijk hebben ze.
Veel jongeren zijn in het volgen van de c-maatregelen katholieker dan de paus.

Jongeren treffen niet meer schuld aan de huidige situatie dan anderen. De toestand ( met gekke maatregelen die hun nut nog niet hebben bewezen ) waarin we zijn verzeild, hebben we te danken aan de politici ( zowel meerderheid als oppositie ).

Als het beestje zich snel verspreidt, is dat wat mij betreft niemands schuld, het is de aard van het beestje .
Ik ga graag naar de hoeren, dat is ook niemands schuld . Dat is nu eenmaal zo. Er moeten toch niet altijd schuldigen zijn ?

Verder kan ik me wel vinden in je betoog Kippenneuker. De waan van de dag regeert.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1116 Gepost op: 31 oktober 2020, 17:01:09 »
Met statistiekjes komen aandraven van zoveel sterven er van dit en zoveel van dat draagt ook niks bij tot de situatie. Dat is ook allemaal heel erg, maar heeben we hier bij ons nu op dit concrete moment niks aan, want kunnen we nu vermijden dat er ergens iemand een vreselijke hongerdood sterft? Die problemen zijn er al jarenlang door oorlog en klimaat en nu plots wordt het hot topic om coronamaatregelen te fnuiken...

Je gedrag op dit moment niet aanpassen op dit moment, en daar heb je echt geen media of overijverige twitteraars voor nodig, is gewoon egoistisch, asociaal.

En waarom zitten we nu weer in deze rotlockdown, omdat die 'doe allemaal maar op mentaliteit' zo goed werkte? Dacht het niet, he...
Wat ben jij toch een LUL.
Wat ben jij toch een arrogante LUL

Niemand volgt de maatregelen niet, jij haalt er andere dingen bij, en dan mogen we niet zeggen waar het daar op staat.
Wij passen allemaal al sinds maart ons gedrag aan, maar wij hebben wel een mening, maar dat mag volgens jou dus niet.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1117 Gepost op: 31 oktober 2020, 19:19:13 »
Door de sluiting van het SKW zal ik vanaf maandag gelukkig wel mijn diepe gevoelshonger nog kunnen stillen bij mijn vriendin, maar de drang naar gewoon wat funseks met SKW-girls zal dus even op on hold moeten gezet worden.

Daardoor gaan er dus ongetwijfeld een aantal 50-euro biljetten in mijn zak blijven zitten. Op de duur loopt dat ongemakkelijk, met zo een wat dikkere portefeuille in de zak. Ik heb nu een mail gestuurd naar de minister van volksgezondheid, met de vraag om die overbodig geworden bankbiljetten te verbranden. Ik heb echter nog geen antwoord gekregen.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1118 Gepost op: 31 oktober 2020, 19:53:06 »
Ha ha, mannen.

Nu we toch maanden tijd hebben .....

Ik heb trouwens een vraag, die hier al eens gesteld is, maar waar we nooit en deftig antwoord op hebben gekregen.
Alle maatregelen die er zijn, we leggen er ons bij neer, vooraleer er weer mensen komen roepen dat de schuld ligt bij ons, omdat we kritiek hebben op de maatregelen (maar ze wel allen volgen, zoals iedereen ze volgt, en ik dus de schuld steek op de regering).
Alsof je gezond verstand gebruiken je schuldig maakt aan het verspreiden van het virus. ik twijfel dus echt aan de hersencapaciteit van zulke denkers, en het grote bewijs dat we maar 2 chromosomen schelen met de mensaap.

Er zullen heel veel mensen hard geroepen hebben dat het onverantwoord was naar de hoeren te gaan. Nu "bekend" is dat het virus zich vooral binnenskamers verspreidt zeker.
maar daar zit ik met mijn grote vraagstelling. Heel veel mensen gingen naar de hoeren (85 percent van de mannen bezoekt wel eens een prostituée. De regering neemt dan ook zeer drastische maatregelen die tot vereenzaming gaan leiden, tot zelfmoord, tot depressies, door alle contacten van de burgers in de vuilnisbak te gooien en contacten te beperken tot 1 en hetzelfde knuffelcontact.
Scholen werden gesloten, cafés en restaurants moesten dicht, bubbel van 4, etc etc etc etc.

Ik ken echter niemand die Covid-19 heft opgelopen tijdens seksueel contact met een prositituée, meer nog, ik ken geen enkele prosituée die besmet is geworden.
Terwijl dat toch "mogelijke superverspreiders" zouden moeten zijn, zeker met de maatregelen die ze nu nemen, zijn dat potentiële superverspreiders geweest, sinds maart dit jaar.

Kent er iemand van jullie een superverspreidster? Is er iemand van jullie bij de hoeren besmet geraakt?

Ik ben van mening (en als ik die mening niet meer mag hebben, omdat je me dan een non-believer gaat noemen omdat ik met gezond boerenverstand de maatregelen in vraag stel, moet je het gewoon zeggen, Crimson) dat het volgende geldt.
Coronavirussen zijn gekend sinds 2002 (ja U leest het goed, sinds 2002, niet 2020), dus 18 jaar. Ze weten al jaren hoe het virus zich gedraagt. Het coronavirus is altijd al een uitloper geweest van een andere groep virussen. In de herfst zijn er de rhinovirussen (verkoudheden), daarna, in de winter zijn er de influenzavirussen, en als uitloper waren er al sinds 18 jaar de coronavisrussen .... DUS NA de verkoudheid en na de griep.

Is het niet zo te stellen dat het specifieke Covid-19 een eerste golf heeft gekend, automatisch is afgezwakt na enkele maanden (dus NIET met maatregelen, maar de natuur zelf) en dat er nu logischerwijs gewoon en tweede golf is (die weer gaat afzwakken als het zijn hoogtepunt in november heeft bereikt), en dan weer in rust gaat, om daarna rond maart terug toe te slaan als derde golf.
Mijn vermoeden is dat het deze kant  uit gaat, en dat we dus allemaal een rad voor ogen gedraaid worden met de maatregelen..
Volgens mijn mening kan de mensheid dit niet "tegenhouden", wij zijn namelijk veel te klein om de natuur te bestrijden, die strijd verliezen we altijd.

Dus mijn tweede vraag, was het niet beter geweest alles op zijn beloop te gaan en in plaats van de wereld om zeep te helpen, beter en sneller op zoek te zijn gegaan naar een vaccin, en mass, globaal, alle mensen met verstand van virussen samen te zetten, en te zoeken naar oplossingen.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze alle energie steken in een strijd die ze nooit kunnen winnen en dat het enige dat helpt een vaccin is, en alle maatregelen een vertragingsmanoeuvre zijn om tijd te winnen.

Dus, de vraag, kent er iemand van jullie een dame die superverspreidster is? Want als het ECHT zo erg is dat je met naar iemand te kijken vanop een meter het krijgt, wat ze nu beweren, zouden hier minstens 100 besmetten gevallen moeten gemeld zijn, van dames en heren, en dan zeg ik MINSTENS.
En dan zouden de media en de virologen daar als vliegen op een stront opgesprongen zijn. En ze WETEN waar het virus zit hoor, want dat leiden ze tegenwoordig al af uit het rioolwater, dat per straat kan worden vastgesteld, het aantal coronavirusdeeltjes in de pipi en de kaka.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1119 Gepost op: 31 oktober 2020, 20:06:48 »
Persoonlijk ken ik geen enkele besmette DVP (en ik ken er toch wel wat). Mensen die ik ken, en die op een of andere manier corona opliepen, zijn toevallig ook allemaal van het type waarvan ik absoluut niet zou denken dat die veelvuldig naar de meisjes gaan. Hoewel we dat natuurlijk nooit weten.

Het verhaal van 'de natuur' klopt overigens helemaal.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1120 Gepost op: 31 oktober 2020, 20:30:40 »
Ik ken ook geen enkele dvp die corona heeft, of gehad heeft.

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1121 Gepost op: 1 november 2020, 14:17:03 »
Ik ken ook geen enkele dvp die corona heeft, of gehad heeft.


Volgens mij is er een onzichtbare antivirus muur aanwezig rond het SKW, iets zoals een firewall op je computer!

Ik ken GEEN ENKEL Corona geval in het SKW, noch bij de vele dames die ik er ken, noch bij de vele wandelaars waarmee ik wandel en/of op één of andere manier communiceer.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1122 Gepost op: 2 november 2020, 09:41:31 »
Overzicht: welke winkels moeten sluiten, wie mag (deels) open blijven?

voedingswinkels, met inbegrip van nachtwinkels
winkels die verzorgings- en hygiëneproducten aanbieden
dierenvoedingswinkels
apotheken
kranten- en boekenwinkels
tankstations en leveranciers van brandstoffen
telecomwinkels, met uitsluiting van winkels die enkel accessoires verkopen
winkels voor medische hulpmiddelen
doe-het-zelfzaken
tuincentra- en boomkwekerijen
bloemen- en plantenwinkels
gespecialiseerde detailzaken voor kledingstoffen
gespecialiseerde detailhandelszaken die breigarens, handwerken en fournituren verkopen
winkels voor schrijf- en papierwaren.

Om oneerlijke concurrentie te vermijden met de winkels die moeten sluiten, moeten de winkels die mogen openblijven en in normale tijden ook niet-essentiële goederen verkopen die goederen afschermen. Warenhuizen zullen in dat licht onder meer speelgoed, decoratieartikelen (met uitzondering van kaarsen), elektro, kleding en sportartikelen ontoegankelijk moeten maken, althans in de fysieke winkels. Bestellingen en afhalingen van die producten mogen wel.

Verder mogen ook autogarages en fietsenwinkels hun herstellingsdiensten blijven aanbieden tijdens de lockdown.

Verder worden ook een aantal diensten als essentieel beschouwd. Zo mogen taxi's blijven rijden en notariaten blijven open.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1123 Gepost op: 2 november 2020, 09:47:08 »
En dat gezegd zijnde, ik begrijp er gen snars van.
Waarom bijvoorbeeld een winkel voor schrijf- en papierwaren wel de deuren mag openen, maar een kleding zaak niet.
Of weten wij niet wat onze regering wel weet, dat het virus verlekkerd is op kleding maar bang is voor schrijfwaren?
Het volk dat naar deze winkels gaat zijn dezelfde mensen namelijk.
Ik haal deze 2 voorbeelden maar aan om het belachelijke te laten zien van de maatregelen.
Je mag niet het gevaar lopen op een besmetting in een kledingwinkel, maar wel in een dierenspeciaalzaak, of in een krantenwinkel (waar dagelijks honderden mensen over de vloer komen, om tabak, gazetten en dergelijke te kopen en  de staat rijk te maken met hun loterijspelletjes)

Ik mag dus wel in de "doe-het-zelf" zaak (Hubo bijvoorbeeld) een dure inbouwoven gaan kopen, maar 300 meter verderop mag Krefel de deuren niet openen? (dom voorbeeld, maar het is zo wel)
Ik zie echt niet in op basis van welke criteria  ze een onderscheid maken tussen de verschillende zelfstandigen.
Je moet zomaar toevallig uitbater zijn van een kledingzaak in een winkelstraat, waar de huurprijzen duizenden (er zijn er die 5000 euro en meer huur betalen, end at zijn geen uitzonderingen) eurotjes bedragen, en met lege ogen toekijken hoe het Kruidvat (uiteraard een concern met mensen die er werken die zelf de huur niet moeten betalen), of de Gamma of de krantenzaak op de hoek wel de deuren mogen openen. Compensaties zeker, ja, dag Jan, daar gelooft geen kat nog in.

Maar ik ben dan ook een zeer dom persoon.
kan een intelligent wezen hier me meer inzicht verschaffen in deze. En ik zei, een INTELLIGENT wezen, Seks en fun  :lol :lol :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1124 Gepost op: 2 november 2020, 10:06:12 »
Nee, ik begrijp er ook geen zak van, en kan je dus niet helpen. De enige die ik wel begrijp van het lijstje dat je noemt is de dierenspeciaalzaak. Die beestjes moeten ook eten natuurlijk. Maar voor de rest begrijp ik niets van de logica. Al sla je me dood. :bud