Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364871 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1185 Gepost op: 8 december 2020, 17:41:36 »
Wij geloven dat er een Coronavirus is, wij geloven alleen niet in een aanpak die vernietigend is voor de economie, een aanpak waar de gevolgen erger zijn dan de oorzaak, en dat is nu net wat er hier in onze bananenrepubliek aan de hand is.
Neenee, wat je hier schrijft, dat kan niet volgens veel door angstinductie geïndoctrineerde mensen. Als je schrijft dat een aspirientje niet helpt tegen kanker, dan ontken je dus kanker. Zover zijn we al gekomen met het 'logisch redeneren' en als ze de scholen nog wat blijven saboteren zal dat met de komende generatie er niet beter op worden.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1186 Gepost op: 8 december 2020, 17:50:24 »
Wat maken die enkele maanden dan nog uit, het is toch bewezen dat de horeca voor de meeste besmettingen zorgt ..... NIET DUS
Inderdaad, als we merkten dat na drie weken avondklok en een volledig gesloten horecasector de besmettingscurve van het virus, met een gemiddelde incubatietijd van hooguit een week, onverstoord verder bleef stijgen, dan is het toch voor elke wetenschapper duidelijk dat die horeca DE grote schuldige is he.... Zelfs als we die horeca dicht doen blijft die sector blijkbaar nog steeds voor besmettingen zorgen.  ;D ;D ;D  Da's wel straf he. Hoog tijd dus om die kwalijke sector af te slachten.

En nee, hier zet ik géén 'lol'smiley achter want de lol is ver te zoeken.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1187 Gepost op: 8 december 2020, 17:55:33 »
iedereen vindt het NORMAAL dat de horeca dicht is, als je maar kattenvoer en stofzuigers kan kopen, daar draait de economie toch op?
In het SKW draait de economie idd op poezen en zuigen  ;D ;D ;D ;D ;D :lol_hitting:

Offline leeuw

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1188 Gepost op: 8 december 2020, 19:45:42 »
De grote schuldige dat dit virus zo moeilijk beheersbaar is. Zijn de steden met hun zeer diverse bevolking. Kijk naar de minder bevolkte gebieden en daar is in verhoudingsgewijs een veel lagere besmettings graad. En als er een uitbraak is is die makkelijk te beheersen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1189 Gepost op: 8 december 2020, 20:01:11 »
De grote schuldige dat dit virus zo moeilijk beheersbaar is. Zijn de steden met hun zeer diverse bevolking. Kijk naar de minder bevolkte gebieden en daar is in verhoudingsgewijs een veel lagere besmettings graad. En als er een uitbraak is is die makkelijk te beheersen.
Dat is nu eenmaal zo met virussen ...

De vraag die ik stel bij minder bevolkte gebieden .... naar wereldnormen heft België het bevolkingsaantal van een stad, ook qua oppervlakte. België is bijna overal dichtbevolkt, weer naar wereldnormen.
Het is moeilijk beheersbaar .... dan verwacht ik dat ze maatregelen nemen die mede door economen besproken wordt, dat zou al een hele verbetering zijn.
Nu bepalen vakidioten die nu al negen maand een orgasme hebben de maatregelen, en ze voelen zich de koning te rijk. en dulden NUL tegenspraak - ik noem het eender kritische opmerkingen over het beleid.

Ik zou zeggen .... houd afstand en (al helpt het weinig) draag een mondmasker.
En voor de rest: leven zoals normaal, de economie terug wat ademruimte geven .... de beste periode voor de horeca is volop bezig.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1190 Gepost op: 8 december 2020, 21:19:10 »
Je bedoelt de steden met hun bevolkingsdichtheid. Met de diverse bevolking heeft het niks te maken. Kwestie van dat diverse niet overal bij te sleuren....  :lol_hitting:

De grote schuldige dat dit virus zo moeilijk beheersbaar is. Zijn de steden met hun zeer diverse bevolking. Kijk naar de minder bevolkte gebieden en daar is in verhoudingsgewijs een veel lagere besmettings graad. En als er een uitbraak is is die makkelijk te beheersen.
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline leeuw

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1191 Gepost op: 8 december 2020, 21:32:41 »
Je bedoelt de steden met hun bevolkingsdichtheid. Met de diverse bevolking heeft het niks te maken. Kwestie van dat diverse niet overal bij te sleuren....  :lol_hitting:


Ik bedoel beide, maar hele maal niet discriminerend bedoeld.
Toen men moest registeren wie er allemaal op café of restaurant waren, las ik hier ergens dat er nog nooit zoveel Bart de wevers waren of zoveel mensen met hetzelfde telefoonnummer. Elke bevolkingsgroep heeft zijn specifieke problemen/ gewoontes en een mix daarvan maakt het heel moeilijk om iets gedaan te krijgen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1192 Gepost op: 8 december 2020, 22:10:01 »
Je bedoelt de steden met hun bevolkingsdichtheid. Met de diverse bevolking heeft het niks te maken. Kwestie van dat diverse niet overal bij te sleuren....  :lol_hitting:


Ik bedoel beide, maar hele maal niet discriminerend bedoeld.
Toen men moest registeren wie er allemaal op café of restaurant waren, las ik hier ergens dat er nog nooit zoveel Bart de wevers waren of zoveel mensen met hetzelfde telefoonnummer. Elke bevolkingsgroep heeft zijn specifieke problemen/ gewoontes en een mix daarvan maakt het heel moeilijk om iets gedaan te krijgen.
Dat noemen we ... spijkers op laag water zoeken.
De bevolking volgt gedwee wat hen wordt opgelegd, en er zijn altijd de uitzonderingen die in het nieuws komen .... pakweg 100 per week op een bevolkinsspreiding .... euh ....dichtheid van 10 mmiljoen
Valt nogal mee toch.

Het is gewoon de lockdown van de maatschappij, waarvan de gevolgen tientallen, zo niet honderden malen erger zullen zijn uiteindelijk dan de kwaal zelf.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1193 Gepost op: 9 december 2020, 07:59:49 »
Het is al van dattum....
De "daling komt tot stilstand". De gekken beginnen al te roepen voor bijkomende maatregelen.....
 :mistress FUCK IT!  :040:
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1194 Gepost op: 9 december 2020, 10:13:48 »
Zolang ze de kerken en moskeeën maar openen .... bende debielen.
Ik begrijp niet wat die rechters doen ... kijken naar en boekske, en dan zeggen .... ok, wij hebben lak aan de volksgezondheid, wij zijn rechters, en wij gaan eens onnozel doen
EN de 11 miljoen Belgen, de avondklok, want wij hebben ook lak aan de Grondwet.

Dus vanaf nu "bidden tegen Corona", en als dat niet helpt, steek dan uwe piet in een minderjarige, dan krijg je tenminste de absolutie met stront aan uwe piet

Bende mongolen ....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1195 Gepost op: 10 december 2020, 01:29:50 »
Het is al van dattum....
De "daling komt tot stilstand". De gekken beginnen al te roepen voor bijkomende maatregelen.....
 :mistress FUCK IT!  :040:
Naar ik heb vernomen zou die hapering in de daling te maken hebben met te veel niet-essentiële contacten van viroliegers en andere experten in TV-studio's. De warmte van de spots doet het virus exponentieel (dit woord hoor ik zo vaak en ik denk dat het gros van de mensen niet eens weet wat dat echt is) sterker worden.  Dus hoog tijd voor een lockdown van de VRT en de VTM.  :lol_hitting:

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1196 Gepost op: 10 december 2020, 01:36:43 »
"bidden tegen Corona"
Alle dagen een 'schiet'-gebedje doen....

Ik weet het, volgens de paus is 'schieten' doodzonde, maar als je dat alle dagen doet dan is het een dagelijkse zonde en dat is veel minder erg.  :lol

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1197 Gepost op: 10 december 2020, 01:44:32 »
draag een mondmasker.
Zéér gevaarlijk, die maskers. Kijk maar naar de Nederlanders. De hele zomer geen maskers en de Belgen wel, en Belgie deed het slechter dan Nederland. Nu beginnen de Nederlanders zich ook te maskeren, en voila, het gaat bij hen ook slechter. Conclusie: mondmaskers werken averechts.

Het went natuurlijk wel. Je vergeet het al dat je die rotzooi voor je face hebt. In de winkel gaf mijn vriendinneke me daarstraks speels een zoen, en toen schoten we allebei in een lach, want wie zoent er nu met een mondmasker op  :lol 

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1198 Gepost op: 10 december 2020, 10:46:35 »
Dat zeggen is even erg als zeggen dat de horeca moet dicht blijven, VDB.
Mondmaskers beschermen, dat het weinig nut heeft, kan zijn, maar dat mondmaskers meer schade toebrengen dan het weglaten van mondmaskers .... ik ga je mee in de campagne van Trump steken, kijk maar wat er daar gebeurt met zijn rondreizend circus apen en apinnen die een voor een besmet raken met het virus, door het weigeren dragen van mondmaskers.

Ik herhaal dus, een mondmasker dragen en dat dragen zoals het hoort, beschermt tenminste anderen, als je zelf Covid moest hebben, en in mindere mate ook de dragers zelf.
En zoals je zelf al zegt, het went, en in de winter is het nog lekker warm op je smoel ook .... en vooral ... je ziet er zo lelijk niet meer uit met dat ding op je smoel  ;D ;D ;D ;D ;D
Daarom ook dat je spontaan een kus kreeg, je "vriendinnetje" moet gedacht hebben ... wat een knapperd  :sex
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1199 Gepost op: 10 december 2020, 11:59:02 »
Dat zeggen is even erg als zeggen dat de horeca moet dicht blijven, VDB.
Zeggen dat de horeca dicht moet blijven vind ik veel erger. Het is duidelijk dat 'het probleem' niet in de horeca ligt. Zeker zullen er 'bepaalde zaken' zijn waar men te veel risico neemt, maar dan moeten die zaken gecorrigeerd of lamgelegd worden. Niet de hele sector.

Mondmaskers beschermen, dat het weinig nut heeft, kan zijn, maar dat mondmaskers meer schade toebrengen dan het weglaten van mondmaskers ....
Je moet het in de juiste 'verhouding' lezen: de mondmaskers hebben, blijkens de aangehaalde waarneming, niet tot effect dat ze de besmettingen globaal zodanig kunnen beïnvloeden dat de roemruchte 'curves' waar men zo graag over praat daardoor een ander verloop gaan kennen. We noemen dat dus globaal niet-significante beschermingsmiddelen. Het verplichten daarvan is bijgevolg vrij zinloos.

In specifieke gevallen liggen de kaarten anders. Zorgverstrekkers die te maken krijgen met patiënten die 'zeer-hoogswaarschijnlijk' (lees: grote kans) ziek zijn en daar een vrij contactrijke omgang (moeten) mee hebben, dragen al sinds jaar en dag zulke maskers, en daar is het effect uiteraard wél positief. De hele bevolking laten rondlopen met chirurgische maskers is een beetje te vergelijken met iedereen verplichten om buiten de woning een helm te dragen. Er kan immers altijd een dakpan naar beneden vallen als jij daar net passeert. Je kunt dus maar beter op veilig spelen.

Zo redeneert men toch, als het over het virus gaat. Op veilig spelen, zonder dat tot nu toe, ook na meer dan 9 maanden, mij iemand kan voorrekenen wat de kans op besmetting nu precies is in functie van de onderlinge afstand als ik iemand tegenkom. Mochten de ingenieurs alles wat deel uitmaakt van ons dagelijks leven op die manier met de natte vinger 'uitrekenen' (wet van Nassfinger  ;D) dan zou zowat niets in onze maatschappij nog behoorlijk functioneren.

ik ga je mee in de campagne van Trump steken, kijk maar wat er daar gebeurt met zijn rondreizend circus apen en apinnen die een voor een besmet raken met het virus, door het weigeren dragen van mondmaskers.
Redeneringsfout à la Von Ranscht, de veterinair en nog een horde andere 'experten'. Er is geen enkel bewijs dat die apen besmet raken door geen mondmasker te dragen. Men zegt dat, omdat met steeds een oorzaak probeert te RADEN voor elk gevolg. Wie weet wat hebben die apen nog allemaal voor rare dingen gedaan. Als je van een systeem met tientallen inputs maar 1 input bekijkt, mag je de outputveranderingen van dit systeem niet toewijzen aan die ene input die je in het oog houdt. Weerom: mochten de ontwerpers van systemen voortaan op die manier te werk gaan, dan ontploft in de komende dagen driekwart van de petrochemische bedrijven in de Antwerpse haven.

Ik herhaal dus, een mondmasker dragen en dat dragen zoals het hoort, beschermt tenminste anderen, als je zelf Covid moest hebben, en in mindere mate ook de dragers zelf.
Inderdaad, dus net zoals een helm voetgangers beschermt tegen vallende dakpannen. Dit voorbeeld is uiteraard in het belachelijke getrokken, maar op die manier ziet men in dat 'de mogelijkheid' en 'de kans' enz altijd met een getal wordt uitgedrukt en als je dat getal niet kent of niet wil kennen, trek je vaak de gekste conclusies. Waarom is bv rond het Brusselse Noordstation het dragen van veiligheidsvesten niet verplicht? Wellicht is na zonsondergang de kans daar groter dat je een mes tussen je ribben krijgt dan dat je covid zou oplopen.


En zoals je zelf al zegt, het went, en in de winter is het nog lekker warm op je smoel ook .... en vooral ... je ziet er zo lelijk niet meer uit met dat ding op je smoel  ;D ;D ;D ;D ;D
Daarom ook dat je spontaan een kus kreeg, je "vriendinnetje" moet gedacht hebben ... wat een knapperd  :sex
Dat laatste zou wel eens kunnen kloppen, voor mij dan.  ;D ;D ;D Hoewel ik moet zeggen dat mijn schatje er zelfs mét een masker nog erectieverwekkend uit ziet.