Auteur Topic: CORONA  (gelezen 364888 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1365 Gepost op: 5 januari 2021, 10:10:01 »
Ondanks dat we 'pas 9 maanden' onderweg zijn, lijken de discussies de kern niet meer te raken.

Nep, Hoax, regeringen die bedrijven om zeep willen helpen, enz. enz.. En elkaar gewoon nalullen.
Wie zegt dat? Waar lees je dat hier? Het virus is niet nep, maar de maatregelen halen zo goed als niets uit. Dat is een totaal andere uitspraak als wat jij hier veronderstelt. De maatregelen blijken in de praktijk nu al 9 maanden volledig niet-efficiënt te zijn tegen de pandemie, maar ze hebben tevens een immense en haast irreversibele schade aangebracht aan de samenleving.

Ik hoop dus dat je bedoelt dat jij de Grote Leiders hier nu nalult? Want ik, en met mij vele andere logisch denkende wetenschappers, lullen net NIET de Grote Leiders na. Wij hebben kritiek om hun aanpak die de maatschappij vermoordt. Het virus doodt? De maatregelen doden nog veel meer.

Als ik simpel zie wat er in de Nederlandse ziekenhuizen gebeurt, dan kan ik niet ontkennen dat er serieus iets aan de hand is. Na operaties die kunnen wachten, worden er nu ook operaties uitgesteld die niet kunnen wachten. Denk aan oncologische en hartoperaties. Zorgpersoneel dat op z'n tanden loopt. En een tekort er aan! Dat is toch van de zotte?! En dan maar blijven ontkennen dat het virus niet bestaat. Nee, de overheid doet dit om om burgers bang te maken en te pesten. ::)
Simpel, dat is dan inderdaad het juiste woord. Dit ididiote argument van 'de ziekenhuizen' wordt nu al 9 maanden aan een stuk verkeerd tussen de discussies gegooid. Het lijkt wel het ultieme middel te zijn waarmee de nalopers van de regeltjes hun 'gelijk' willen bewijzen, alhoewel hun inzichten zich doorgaans beperken tot het nalullen (ik gebruik dus ook dit woord nu) van wat anderen zeggen over iets waar men zelf geen verstand van heeft. Dat klinkt hard? Ja, misschien wel. Maar de ENIGE JUISTE conclusie uit de tijdelijke overbelasting van de zorgsector is, dat men er te veel op bespaard heeft en dat men daar nu de gevolgen van wil doorschuiven naar een sociale massamoord van de gewone mensen.

Investeer dan correct in de zorg, er zijn al 9 maanden verloren gegaan door veel geld te pompen in 'het steunen van bedrijven en mensen' die men zelf kapot aan het maken is. Gooi de inefficiënte maatregelen overboord, laat de economische motor weer draaien, en spendeer het geld aan de uitbouw van de zorg. Als het hard gaat stormen, moet je niet gaan blazen om te wind tegen te houden. Zorg voor goed georganiseerde en goed uitgeruste hulpdiensten om de schade op te vangen. De natuur kan je niet tegenhouden.

Als we trouwens alle dingen gaan ontwerpen en dimensioneren op een zodanige manier dat zij 'in normale omstandigheden' goed werken maar niet bestand zijn tegen piekbelastingen, dan gaan we nog veel rampen tegemoet. Daar moet je echt geen ingenieur voor zijn om dat te snappen. Dat geldt voor de zorgsector, maar ook voor honderdduizend andere dagelijkse dingen in het leven.

Als ik dan zie wat er wordt geschreven op de groep 'Forum voor democratie aanhangers' op Facebook. Walgelijk gewoon. De meeste schrijvers met niet meer hersencellen dan een kookplaat. Baudet heeft er helemaal geen..... .
De zwarte kousenband (streng gereformeerden en nog wat meer van die religieuze clubs), nog zo iets. Die trekken zich nergens iets van aan. Op een kluitje in de kerk op zondag zonder mondkapje en psalmen brullen. GOD beschermt ons! Het aantal coronabesmettingen in die gemeenten zijn wel het hoogst.
Je moet er geen misplaatste voorbeelden bij halen zonder zelf logisch na te denken. Zonder mondkapje? Tiens...De Belgen lopen al een hele zomer met mondkapjes te winkelen en ze waren er in september veel erger aan toe dan uw Nederlandse medeburgers.

Tegen vaccinatie....prima vrije keuze. Maar dan geen plek in het ziekenhuis als je crepeert door het coronavirus. Jammer dan.
Dit afgezaagde 'argument' geldt dan ook voor rokers, voor hardrijders, enz. En bij uitbreiding kan je nog dikke mensen zelf de schuld geven als ze eens ziek zijn. Mag ik dan ook voorstellen om meteen al de jongeren die niet goed hun best doen op de school een document te laten ondertekenen dat zij later nooit enige uitkering zullen krijgen, want het is hun eigen schuld dat ze zonder of met minderwaardige diploma's nadien geen deftig werk vinden? 

Of laten we het eens omdraaien, een veel gebruikte denkpiste bij wetenschappelijk onderzoek. Want mijn vorige paragraag is te hard? Jij kiest voor een vaccinatie? Vrije keuze, maar kom dan niet zeuren als je er ziek van wordt. Je wist dat er risico's zouden kunnen zijn met dat vaccin, dus geen plek in het ziekenhuis voor jou.


Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1366 Gepost op: 6 januari 2021, 10:28:01 »
https://www.rt.com/op-ed/511599-new-york-indefinite-detention-covid/

    The New York legislature is weighing a bill that would let the authorities take anyone suspected of having or being exposed to a contagious disease and hold them indefinitely – even forcibly medicating them.

    Under the new law, New Yorkers may be dragged out of their homes and locked up on mere suspicion of having been ‘exposed’ to the novel coronavirus — no positive test or even symptoms necessary. Once imprisoned in one of the state’s purpose-built facilities, individuals may be forced to submit to a “prescribed course of treatment” including drugs and vaccines — and even then, freedom is not guaranteed.

 

  The state’s nightmarish Assembly Bill A416 would see targets locked away for as long as 60 days without a hearing.
And while the prisoner has a right to legal counsel, New York health authorities will have the ultimate say in deciding when – and if – they’re no longer contagious. Assuming they ever were in the first place, that is.

Given how unreliable the PCR tests used to screen for the coronavirus are, producing up to 90 percent false positives by some estimates, Governor Andrew Cuomo’s facilities will almost certainly be flooded with the contacts of healthy people erroneously deemed ‘cases.’



Nor should the psychological effects of being indefinitely detained for no logical reason in a Kafkaesque bureaucratic nightmare be underestimated. This set-up could keep victims locked away for months, even years.Germany and Switzerland have already begun targeting high-profile dissidents for institutionalization, including doctors and lawyers, and other countries have made it easier to have troublemakers hustled off to the asylum.

Last month, a California neurologist published a paper claiming that belief in Covid-19 “conspiracy theories” was the result of brain damage and hinting that institutionalization might be the only option for these incurable “patients.

    Unlike in a criminal case, authorities seeking to medically imprison some inconvenient figure need not supply proof of the individual’s contagious potential. Instead, they merely must show the person is a danger to themselves or others — deliberately vague criteria that leaves plenty of room for judicial abuses.

    Indeed, merely posting criticism of New York’s totalitarian experiment could merit a stay in one of Cuomo’s detention centers. According to the World Health Organization and its many media mouthpieces, sharing unauthorized facts is driving an “infodemic” just as dangerous as the virus itself — meaning those sharing such content are harming others.

    Under those guidelines, one could easily justify yanking a pregnant woman out of her home for posting ‘wrongthink’ on social media — and indeed, Australian police boasted about doing just that weeks ago. Lest New Yorkers believe this horrific bill is an aberration, it’s far from the only power grab the state assembly has launched. Another piece of pending legislation seeks to make vaccines mandatory “in certain situations” — an ominously vague stipulation that the bill’s author later clarified meant “all individuals or groups of individuals who…are proven safe to receive such a vaccine.”


Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1367 Gepost op: 6 januari 2021, 10:37:01 »




Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1368 Gepost op: 6 januari 2021, 11:17:02 »
Dan over het vaccin zelf
De VAERS houdt bijwerkingen bij.
In Amerika.

Tot hiertoe
40433 meldingen
127 doden
1410 geheugenverlies
512 griepverschijnselen
57 blind/doof
175 oogaandoeningen
717 neurologische aandoeningen

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1369 Gepost op: 6 januari 2021, 11:53:51 »
De Vaers stelt zelf dat het vaccin veilig is en dat hun cijfers niet (zoals hieronder) contextloos kunnen geïnterpreteerd worden...
Concreet: bij 2.000.000 mensen zal je makkelijk 127 doden vinden gedurende een maand....

Ik vind dat de horeca en de meiden dringend open moeten. Maar fake news hoeft niet. Niet bij pro en niet bij contra.

Dan over het vaccin zelf
De VAERS houdt bijwerkingen bij.
In Amerika.

Tot hiertoe
40433 meldingen
127 doden
1410 geheugenverlies
512 griepverschijnselen
57 blind/doof
175 oogaandoeningen
717 neurologische aandoeningen
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1370 Gepost op: 6 januari 2021, 12:53:46 »
Ik vind dat de horeca en de meiden dringend open moeten. Maar fake news hoeft niet. Niet bij pro en niet bij contra.
Correctie: Die "benen" moeten open, en hun tieten wil ik volkledderen  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1371 Gepost op: 6 januari 2021, 20:14:10 »
Ik ben van mening dat iedereen maar voor zich moet beslissen of hij gevaccineerd wil worden.
Net zoal bij het griepvaccin, laat iedereen vrij kiezen ...


En dan uiteraard wel zonder consequenties als je je niet laat inenten, dat is namelijk domweg een vrije keuze van ieder individu. Dat er nu eentje minder gevaccineerd wordt, is geen ramp voor volksgezondheid.
Gaan er mensen sterven aan het vaccin? Uiteraard, maar er sterven ook mensen door het griepvaccin.

Laten we nu niet het vaccin afknallen, alles helpt tegen de verspreiding van het virus. En iedereen heeft er baat bij om terug naar een normaal leven te kunnen en weg van dat "nieuwe normaal". Ik roest vast voor mijn computer met dat thuiswerken, en ik zie enkel nog mijn geadopteerde hond en mijn knuffelcontact  :adult

En vaccineren zal een grote hulp zijn om de druk in de zorg in no time terug naar de normale werkdruk te krijgen.

En dan, naar de hoeren begot, want er groeien spinnenwebben tussen sommigen dames hun benen   :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1372 Gepost op: 11 januari 2021, 10:58:58 »
Waar zij op dit moment verblijft, is een raadsel denk ik. Zoals bij nog een aantal anderen. Als ze weer bereikbaar is, lees ik het hier graag.

Het is me ook al opgevallen dat er op mijn wandelpaden nog maar weinig te scoren valt. Het antwoord ligt volgens mij voor de hand. Het komt niet door de tijd van het jaar (meestal is januari/februari een dipje), maar door de recent ingevoerde quaraintaineplicht. Dames gingen tijdens de Kerst naar huis en worden nu geconfronteerd met het feit dat ze niet meer terug naar hier kunnen komen. Ze kunnen toch moeilijk aan privé- of hotelontvangst doen wetende dat de wijkagent op elk moment van de dag op de deur kan bonken om de quarantaine te controleren?

Aan de gretigheid van onze politici te zien denk ik niet dat die quarantaineplicht snel zal worden opgeheven. Ik heb me mentaal al voorbereid op een lange droge periode tot minstens Pasen.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1373 Gepost op: 11 januari 2021, 11:51:13 »
Waar zij op dit moment verblijft, is een raadsel denk ik. Zoals bij nog een aantal anderen. Als ze weer bereikbaar is, lees ik het hier graag.

Het is me ook al opgevallen dat er op mijn wandelpaden nog maar weinig te scoren valt. Het antwoord ligt volgens mij voor de hand. Het komt niet door de tijd van het jaar (meestal is januari/februari een dipje), maar door de recent ingevoerde quaraintaineplicht. Dames gingen tijdens de Kerst naar huis en worden nu geconfronteerd met het feit dat ze niet meer terug naar hier kunnen komen. Ze kunnen toch moeilijk aan privé- of hotelontvangst doen wetende dat de wijkagent op elk moment van de dag op de deur kan bonken om de quarantaine te controleren?

Aan de gretigheid van onze politici te zien denk ik niet dat die quarantaineplicht snel zal worden opgeheven. Ik heb me mentaal al voorbereid op een lange droge periode tot minstens Pasen.
Wat lees ik nu toch allemaal?
Weinig te scoren, deuren open beuken, quarantaine?

Heb je covid-19 ofzo?  :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:

Hoeveel adresjes heb je nodig, shakir?  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1374 Gepost op: 11 januari 2021, 15:03:34 »
Ik snap deze redenering ook niet goed, Shakir. Akkoord, ze zijn er niet allemaal, want een aantal zitten in hun thuisland in een poging om voorlopig daar te overleven. Maar er zitten er hier toch nog wel wat. Ik heb net met eentje uit de SS afgesproken, en dat verliep vlot.

De verhalen van die quarantaine zijn overdreven hoor. Al wie met het vliegtuig of te trein terugkomt, hebben ze natuurlijk te stekken, maar de meisjes kennen tegenwoordig andere middelen om een ritje naar hun thuisland en terug te maken. Er komt geen enkele wijkagent aan de deur kloppen, want die weet niet eens dat zij weg waren of terug zijn. De meesten zijn ook niet echt ingeschreven op hun Belgisch 'thuisadres' he.

Dat neemt niet weg, dat ze voor mij gerust de boel opnieuw mogen opengooien. Wandelen en ergens binnenstappen is, zo vind ik, heel wat spontaner dan telkens een afpsraakje te moeten maken. En dat heeft ook zijn charme.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1375 Gepost op: 11 januari 2021, 16:20:53 »
Quarantaine? Grenscontroles?
Ik ben zaterdag dwars door Nederland vanuit Belgenland naar Duitsland gereden, en terug, door dikke mist en bij vriestemperaturen.

4 grensovergangen gepasseerd, en enkel een zwarte kat gezien, verder geen hond en zeker geen controle .....

Ik heb mijn knuffelcontact en heb al meerdere "indecent proposals" gekregen afgelopen weken, van dames uit het skw ......
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1376 Gepost op: 11 januari 2021, 19:42:54 »
Ik heb mijn knuffelcontact en heb al meerdere "indecent proposals" gekregen afgelopen weken, van dames uit het skw ......
Het blijft me verwonderen hoe dat woord 'knuffelcontact' tot een begrip geworden is. Een of andere idioot heeft dat eens in de 'maatregelen' gezet, en hopsa, het nieuwe begrip was geboren. Nu verneem ik dat er ook sprake is van een geboortepiek. Nooit geweten dat je met te knuffelen iemand zwanger kon maken. Vroeger, in mijn jonge jaren, moesten wij daar voor neuken met een neukcontact.

 ;D ;D :pompe ;D ;D :bonken ;D ;D

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1377 Gepost op: 12 januari 2021, 23:26:21 »
Lockdown in Nederland verlengd tot 9 februari.

Coronamaatregelen in Belgie verlengd tot 1 maart met slechts een minieme kans op vroegere versoepelingen.

Ik vrees dat we nog niet toe zijn aan een heropening van het SKW in de komende weken/maanden.

Pfffff

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1378 Gepost op: 13 januari 2021, 10:24:28 »
Lockdown in Nederland verlengd tot 9 februari.

Coronamaatregelen in Belgie verlengd tot 1 maart met slechts een minieme kans op vroegere versoepelingen.

Ik vrees dat we nog niet toe zijn aan een heropening van het SKW in de komende weken/maanden.

Pfffff
Je interpreteert het verkeerd ....
Lockdown is in Belgenland
Maatregelen zijn er in Nederland

Wij, in België, zitten met debielen die de avondklok al een half jaar hebben ingesteld, in Holland zijn ze zo gek (nog) niet, terwijl er daar veel meer besmettingen zijn.

En het is zoals met de huurovereenkomsten, de lockdown wordt "stilzwijgend verlengd", ik schat in tot het begin van het paasverlof

Straks ontploffen mijn ballen nog, dan heeft mijn knuffelcontact een probleem  ;D ;D ;D ;D
En koken kan ze niet, want ze is knap  :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
CORONA
« Reactie #1379 Gepost op: 13 januari 2021, 12:11:28 »
Van Ranst roept op om nog minstens twee maand niet te versoepelen, de idioot. Gelukkig heb ik mijn knuffelcontacten en gelukkig komen die ook uit het SKW, maar de idioterie heeft nu toch echt wel la ng genoeg geduurd he! Ik word stilaan ZOT!

Voorts denk ik wel niet dat Kippenneuker gelijk heeft als hij "minieme kans op versoepelingen" koppelt aan zijn nieuws.
De verlenging door BuZa is enkel omdat alle maatregelen maar rechtsgrond hebben tot komende vrijdag. Moest men dit niet verlengen kon alles weer open zonder dat de overheid iets kan doen. Deze puur juridische verlenging heeft dus eigenlijk niets van doen met eventuele versoepelingen of verstrengingen.... De gekende rioolkrant maakt er natuurlijk wel een kop van dat de maatregelen verlengd worden tot 1 maart....





Lockdown in Nederland verlengd tot 9 februari.

Coronamaatregelen in Belgie verlengd tot 1 maart met slechts een minieme kans op vroegere versoepelingen.

Ik vrees dat we nog niet toe zijn aan een heropening van het SKW in de komende weken/maanden.

Pfffff
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....