Auteur Topic: 2-LOVE  (gelezen 142006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #60 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:25:48 »
Je had toch D afgezworen? Dat heeft lang geduurd ha ha.

Ach, we zijn in't zelfde bedje ziek hé  ;)   Tampons is zowat het enige dat ik nog niet heb moeten kopen  ;D
 
Jabber gaat terug kameren met D in die keet, binnen de week. Als je ballen aan je lijf hebt, dan kom je deze tent NOOIT meer binnen, ook al gaat zij terug.

Dat zal nog wel enkele maanden duren !  Ik vond ze daar zo al onvriendelijk, en die oude draak doe ik een malheure denk ik als ik ze zie
 
 
Een dvp met een pooier krijgt af en toe goe wa ros als ze niet genoeg binnenbrengt
 
Een dame in 2-LOVE wordt ook onder druk gezet om te kameren en zoveel mogelijk champagne te bestellen, dan moeten ze maar voorzien in een shuttle dienst denk ik dan !  Of haar boven in een bed duwen tot ze haar roes heeft uitgeslapen ! Maar niet in de auto duwen.
 
En een klant die niet kamert en alleen maar wat komt drinken, die is niet meer welkom heb ik van horen zeggen  ;D
Beste Jabber, ik ben vrijgezel en ik houd van tampons die uit kutjes komen, maar ik ga naar geen enkele meid meer voorlopig, buiten stefanie, alex, ginger, carmen, patricia en de rest van de hoertjes in de straat ha ha
Als ik iets afzweer, dan is dat ook zo.
Maar we spreken mekaar binnen de twee weken hierover op het forum, wedden dat je Dorien daar terug gaat kameren of gaat kijken dat haar voiture er staat en het dan niet kan laten?  ;D ;)
Ik heb geen vrouw en zoek geen relatie, want dan ga je van de ene hoer naar de andere en ze plukken je allebei, dat is wat jij niet wil snappen, vrees ik  ;)
Ik word al geplukt door de dochter, en die kost me meer dan genoeg momenteel schat  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #61 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:29:22 »
Je had toch D afgezworen? Dat heeft lang geduurd ha ha.

Ach, we zijn in't zelfde bedje ziek hé  ;)   Tampons is zowat het enige dat ik nog niet heb moeten kopen  ;D
 
Jabber gaat terug kameren met D in die keet, binnen de week. Als je ballen aan je lijf hebt, dan kom je deze tent NOOIT meer binnen, ook al gaat zij terug.

Dat zal nog wel enkele maanden duren !  Ik vond ze daar zo al onvriendelijk, en die oude draak doe ik een malheure denk ik als ik ze zie
 
 
Een dvp met een pooier krijgt af en toe goe wa ros als ze niet genoeg binnenbrengt
 
Een dame in 2-LOVE wordt ook onder druk gezet om te kameren en zoveel mogelijk champagne te bestellen, dan moeten ze maar voorzien in een shuttle dienst denk ik dan !  Of haar boven in een bed duwen tot ze haar roes heeft uitgeslapen ! Maar niet in de auto duwen.
 
En een klant die niet kamert en alleen maar wat komt drinken, die is niet meer welkom heb ik van horen zeggen  ;D

Maar we spreken mekaar binnen de twee weken hierover op het forum, wedden dat je Dorien daar terug gaat kameren of gaat kijken dat haar voiture er staat en het dan niet kan laten?  ;D ;)

That's a deal !

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #62 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:38:44 »
Mag wedden? Ja?
Dan wed ik een grote pint erop, in de goei wei, neen, twee pinten, eentje voor de winnaar en voor Roberto, de loser betaalt (en wij zijn allemaal losers ha ha  :P  )
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #63 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:46:15 »
Ik heb alleen een probleem met het woordje OF in de zin "wedden dat je Dorien daar terug gaat kameren of gaat kijken dat haar voiture er staat en het dan niet kan laten?"
 
Ik wed alleen dat ik niet meer in 2-Love kom in de komende maanden.
 
Jabber

Offline Rolly

  • In geld, vrouwen en in wijn...is vreugd en deugd...maar ook venijn.
  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 708
  • Rolly kijkt altijd uit naar mooie brunettes.
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #64 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:56:01 »
Een "kroegbaas" die een dronken klant in z`n auto zet mag wat mij betreft z`n drank vergunning gelijk inleveren. En verder mag hij van mij ook nog medelen in de , aan de klant opgelegde strafmaatregelen. In ieder geval is hij in mijn ogen , netjes gezegd, een waardeloos figuur!

Rolly
Vivir es amar, amar es vivir.....y la vida es un ilusion.
Si joda, flota o vuela....alquilarla.

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #65 Gepost op: 8 oktober 2011, 16:58:25 »
Een "kroegbaas" die een dronken klant in z`n auto zet mag wat mij betreft z`n drank vergunning gelijk inleveren. En verder mag hij van mij ook nog medelen in de , aan de klant opgelegde strafmaatregelen. In ieder geval is hij in mijn ogen , netjes gezegd, een waardeloos figuur!

Rolly

Dank u Rolly !  Zo zie ik het ook !

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #66 Gepost op: 8 oktober 2011, 18:31:51 »
Een "kroegbaas" die een dronken klant in z`n auto zet mag wat mij betreft z`n drank vergunning gelijk inleveren. En verder mag hij van mij ook nog medelen in de , aan de klant opgelegde strafmaatregelen. In ieder geval is hij in mijn ogen , netjes gezegd, een waardeloos figuur!

Rolly

Dank u Rolly !  Zo zie ik het ook !
Waarom bedank je mij niet?  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #67 Gepost op: 8 oktober 2011, 18:39:14 »
Een "kroegbaas" die een dronken klant in z`n auto zet mag wat mij betreft z`n drank vergunning gelijk inleveren. En verder mag hij van mij ook nog medelen in de , aan de klant opgelegde strafmaatregelen. In ieder geval is hij in mijn ogen , netjes gezegd, een waardeloos figuur!

Rolly

Dank u Rolly !  Zo zie ik het ook !
Waarom bedank je mij niet?  ;D

Mis ik een stuk ?  Om mij altijd met mijn neus door de stront te wrijven ?  Haha, gij moogt dat !  :D
 
En intussen is er heel veel veranderd, meer dan je denkt.  Ik hoef niks te controleren, dat is verleden tijd.
 
Ik zal er bij gelegenheid zo wel eens ene op doen voor u en Roberto

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #68 Gepost op: 8 oktober 2011, 18:42:53 »
Waarom bedank je mij niet?  ;D
Mis ik een stuk ?  Om mij altijd met mijn neus door de stront te wrijven ?


Het volgende stukje had je niet gelezen dus  ....     :P

Allereerst, af te keuren.
Een Meid die te veel heeft gezopen, die neem je haar sleutels af en zet je niet in de wagen.
Dat ze haar achter het stuur van de wagen durven steken, is te schandalig voor woorden.
eigenlijk moesten de bazen in de bak gedraaid worden
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #69 Gepost op: 8 oktober 2011, 18:44:20 »
Waarom bedank je mij niet?  ;D
Mis ik een stuk ?  Om mij altijd met mijn neus door de stront te wrijven ?


Het volgende stukje had je niet gelezen dus  ....     :P

Allereerst, af te keuren.
Een Meid die te veel heeft gezopen, die neem je haar sleutels af en zet je niet in de wagen.
Dat ze haar achter het stuur van de wagen durven steken, is te schandalig voor woorden.
eigenlijk moesten de bazen in de bak gedraaid worden

Dank u sexmachine ! Zo zie ik het ook !
 
Wanneer gaan we nu ene pakken ?  Die weddenschap verlies ik toch, hoewel ik niet in 2-LOVE zal komen.

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #70 Gepost op: 9 oktober 2011, 01:50:42 »
Heren,

Iedereen die zegt dat het af te keuren is een dame zo achter het stuur te steken heeft gelijk. Daar kan en wil ik niet tegen strijden.

Als gepattenteerd hoerenloper heb ik connecties in 2 Love, ik kwam daar vroeger zelfs minstens 1 x per week. Ook de dame waar het hier over gaat, is mij niet onbekend.

De versie die Jabber doet, is uiteraard maar een kant van het verhaal. Het verhaal van D... Met alle respect maar zoals iedereen weet, verdraaien hoertjes al wel eens de waarheid.

Veel hoeren heb ik persoonlijk gekend, en daarom vind ik dat ik het volgende gerust mag schrijven. De meeste hoeren hebben in nuchtere toestand al borderline en zijn in veel gevallen onhandelbaar. Ik schrijf de meeste en veralgemeniseer dus niet. Als er daar dan nog drank mee gemoeid is, kan je al raden wat er kan gebeuren.

Volgens mijn info hebben de bazen van 2 Love aan de desbetreffende dame gevraagd niet zoveel te drinken waarmee ze dus al in hun eigen beurs snijden. Ze is er op gewezen dat ze met de wagen aanwezig was. Zo'n dame heeft daar geen oren naar, weet alles beter en zuipt dus door... Er is toch niks aan te zeggen, ze weten alles beter.

Dat van die taxi is waar maar hoertjes willen graag eigenwijs zijn. Het is nog maar de vraag of de eigenaars ze al in die taxi gekregen hadden zonder ongelukken... Volgens bepaalde mensen, die nacht daar aanwezig zou ze een ferme scène gemaakt hebben en resoluut, kordaat en agressief geweigerd hebben een taxi te nemen.

Verder maar dat heeft uiteraard niks met deze zaak te maken, zien ze D daar niet zo graag komen. Laten we zeggen dat ze als dame van deugd en vreugd wat aan de luie kant is, en voor de zaak niet voor voldoende kamergangen zorgt. Ze laat zich liever bedienen door vaste klanten waarmee ze zoveel mogelijk betaald  beneden blijft. Hierdoor loopt de eigenaar kamergangen mis. Ze is dan immers niet voor andere klanten beschikbaar... Een heikel punt hierbij is ook dat ze klanten ronselt in 2 Love maar die dan thuis afwerkt. Dat is uiteraard een doorn in het oog van de uitbater.
Ze zou meermaals verzocht zijn dat niet meer te doen. Ik denk dat daar iedereen wel kan inkomen. Het is leven en laten leven. Ze zou beter wat meer beroepsernst aan de dag leggen en daar wat meer neuken. Daarvoor oefent ze het beroep van hoer uit, niet? Bepaalde klanten worden ook door haar geweigerd wegens te traag komen op de kamer ondanks dat ze de correcte prijs betalen. Dat is uiteraard haar goed recht maar slecht voor de zaken van de bar. Klanten blijven daar voor weg. Niemand wordt graag geweigerd. Met alle respect maar het is eigenlijk dus een salonhoer. Veel geld willen verdienen maar er niet voor neuken.

Ze heeft het kot daar al meermaals op zijn kop gezet en dan kan ik begrijpen dat bepaalde mensen dat beu worden. Dan gebeuren zullke zaken die uiteraard niet goed te praten zijn. Maar er valt wel iets voor de eigenaars te zeggen... In mijn ogen dan.

Maar goed, ik ontken het niet eigenlijk hebben Jabber, Rolly en SM gelijk.

Jabber neem het mij niet kwalijk dat ik het zo opschrijf. Het is ten slotte je schatje en wat ze ook doet, je zal haar altijd steunen. Alle heren die ik gekend heb die op een dame uit het vak verliefd waren en die ik mijn gedacht gezegd heb, zijn trouwens allemaal boos op mij geweest. Ik schrijf geweest, tot hun relatie gedaan was (lees: geld op was).

Vroeg of laat, draait ze je een poot uit. Ik heb mijn leergeld ook betaald... Niet financieel maar wel mentaal.


« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2011, 03:11:47 door roberto1989 »
Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #71 Gepost op: 9 oktober 2011, 08:51:52 »
Volgens mijn info hebben de bazen van 2 Love aan de desbetreffende dame gevraagd niet zoveel te drinken waarmee ze dus al in hun eigen beurs snijden. Ze is er op gewezen dat ze met de wagen aanwezig was. Zo'n dame heeft daar geen oren naar, weet alles beter en zuipt dus door... Er is toch niks aan te zeggen, ze weten alles beter.

Dat van die taxi is waar maar hoertjes willen graag eigenwijs zijn. Het is nog maar de vraag of de eigenaars ze al in die taxi gekregen hadden zonder ongelukken... Volgens bepaalde mensen, die nacht daar aanwezig zou ze een ferme scène gemaakt hebben en resoluut, kordaat en agressief geweigerd hebben een taxi te nemen.

Verder maar dat heeft uiteraard niks met deze zaak te maken, zien ze D daar niet zo graag komen. Laten we zeggen dat ze als dame van deugd en vreugd wat aan de luie kant is, en voor de zaak niet voor voldoende kamergangen zorgt. Ze laat zich liever bedienen door vaste klanten waarmee ze zoveel mogelijk betaald  beneden blijft. Hierdoor loopt de eigenaar kamergangen mis. Ze is dan immers niet voor andere klanten beschikbaar... Een heikel punt hierbij is ook dat ze klanten ronselt in 2 Love maar die dan thuis afwerkt. Dat is uiteraard een doorn in het oog van de uitbater.

Ze zou meermaals verzocht zijn dat niet meer te doen. Ik denk dat daar iedereen wel kan inkomen. Het is leven en laten leven. Ze zou beter wat meer beroepsernst aan de dag leggen en daar wat meer neuken. Daarvoor oefent ze het beroep van hoer uit, niet? Bepaalde klanten worden ook door haar geweigerd wegens te traag komen op de kamer ondanks dat ze de correcte prijs betalen. Dat is uiteraard haar goed recht maar slecht voor de zaken van de bar. Klanten blijven daar voor weg. Niemand wordt graag geweigerd. Met alle respect maar het is eigenlijk dus een salonhoer. Veel geld willen verdienen maar er niet voor neuken.

Ze heeft het kot daar al meermaals op zijn kop gezet en dan kan ik begrijpen dat bepaalde mensen dat beu worden. Dan gebeuren zullke zaken die uiteraard niet goed te praten zijn. Maar er valt wel iets voor de eigenaars te zeggen... In mijn ogen dan.

Dat zal allemaal wel zo zijn, ik heb dit zelf ook vaak ervaren (van die minimale inspanningen).  Ik ben de eerste om dat toe te geven.
 
Ieder "zakenman" runt zijn/haar business zoals hij/zij denkt het te moeten doen.  Als iemand dit probeert te doen met de minst mogelijke inspanningen, dan is het zijn/haar goed recht mijns inziens !  Het is aan de klanten om te oordelen of ze wel of niet terug komen.  Ik ben ook liever lui dan moe, hoewel ik heel hard werk.  Maar ook ik probeer dit met het minimum aan inspanningen te doen.
 
We schrijven 2 jaar geleden, ik was daar met 3 vrienden, we kamerden een meisje.  Terug beneden gekomen deed ik mijn beklag over de service van de dame van destijds en wat gebeurde ?  Ze werd prompt de deur gewezen door de directie !  Zonder enig recht op antwoord of uitleg van haar zijde.  Daar was ik toen niet goed van, want dat was niet mijn bedoeling om broodroof te plegen op de dame in kwestie.
 
Het was intussen al zo laat dat er geen taxi meer terug was.  De baas heeft ons toen zelf nog terug naar huis gebracht met zijn wagen.  En hij verzekerde ons dat ze er niet meer in kwam.  In de hoop waarschijnlijk dat we zeker nog terug kwamen.
 
Het gebeurt meermaals dat er iemand aan de deur gezet wordt, ik heb daar nog eens een negerinneke in de kou zien staan.  Dus als het gedrag van D. zo erg is, waarom wordt ze dan niet de deur gewezen ?  Misschien omdat ze één van de meest gefrequenteerde dames is daar ? Ze is quasi altijd bezet of bezig, dus ze zal wel meer dan een duit in het zakje doen daar !  De baas is ook niet gek hé !
 
De terugloop van volk daar moet ergens anders gezocht worden denk ik ... schraal aanbod, Roemeense muziek die veel te hard staat, champagne die echt niet te drinken is (als je samen met een dame een fles moet drinken, dan is dit een straf in plaats van een zegen) ....
 
Misschien is dat mijn probleem, dat ik geen 30 minuten of langer aan een stuk kan "boenken", dan was ik misschien ook al verlost geweest van D.  ;D

guest13

  • Gast
2-LOVE
« Reactie #72 Gepost op: 9 oktober 2011, 09:05:11 »
Ieder "zakenman" runt zijn/haar business zoals hij/zij denkt het te moeten doen.  Als iemand dit probeert te doen met de minst mogelijke inspanningen, dan is het zijn/haar goed recht mijns inziens !  Het is aan de klanten om te oordelen of ze wel of niet terug komen.

Als 80% van de mannen klaarkomt tussen de 2 en 5 minuten, max. 10 minuten, dan zijn er genoeg "vissen" in de vijver en zou je maar gek zijn om langer te moeten neuken.  Maar dat is mijn mening.  Staat los van emoties, dat is volgens mij gewoon een economische wetmatigheid. 
 
20% van de problemen die ik moet oplossen zijn ook veel moeilijker dan die 80% andere problemen.  Helaas heb ik geen keuze, ik moet ze allemaal oplossen.

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #73 Gepost op: 11 januari 2013, 13:40:56 »
Het was ergens tussen Kerst en Nieuw dat ik nog een keer zin had om de wegen der betaalde seks te bewandelen. Tijdens sporadische avondwandelingen in het Schipperskwartier viel me op dat daar het Kerstreces volop zijn intrede had gedaan en enkele voor mij interessante dames waren hierdoor met de oosterzon voor even verdwenen.


Daarom besloot ik om nog eens naar "2Love" te gaan op de "Reeperbahn" in Herentals waar ook het "Rozenhofke", "Rio", "Chardon", "The Cave" en stripclub het "Hazenpad" gelegen zijn.


Ergens na de klok van 22.00 uur 's avonds parkeerde ik mijn wagen op de ruime en afgeschermde parking van bar 2Love. Ik stapte uit mijn wagen, kwam binnen en snoof al direct die zwoele hoerenlucht die elke hoerenloper wel zal herkennen.


Even de hand geschud van Peter de zaakvoerder en nog even snel 2 bevriende en gekende hoerenlopers begroet.


Het is al ongeveer een jaar geleden dat ik hier mijn opwachting nog maakte en in deze bar is er toch wel het een en ander veranderd qua interieur. Waar vroeger de toog stond, is er nu een gezellige rokersruimte gemaakt alwaar de verstokte roker tesamen met de dames gezellig zijn sigaret kan roken en wat bij keuvelen.


De toog zelf is nu verplaatst in de diepte van de danszaal wat hem aanzienlijker langer maakt dan voorheen. Dit maakt dat er ook meer hoerenlopers en hoeren aan deze toog kunnen plaats nemen. Misschien was het hierdoor dat ik de sfeer er beter vond dan vroeger. Ik weet het niet.


De muziek vond ik bijzonder goed. Gouden klassiekers werden afgewisseld met de hedendaagse goden van de muziekwereld. Rihanna, Pitbull, Neil Diamond, Alcazar, Gala, 2 broters on the first floor passeerden alle de revue.


Ik plofte me nog maar net naar op de comfortabele kruk aan de toog en Neil Diamond begon zijn "Beautiful Noise" te zingen.


Neil Diamond - Beautiful Noise music video


Dit was het startsein voor de Afrikaantjes om los te gaan op de dansvloer. Helaas waren er 3 van de 4 gezegend met een veel te dikke kont zoals dat met veel negerinnen het geval is. Hoe dan ook de sfeer zat er goed in en ik had nog maar net mijn Red Bull in mijn handen en er stond een bijzonder knappe verschijning naast mij die vroeg of ze erbij mocht komen zitten. Het was een moulatje.


Normaal moet ik (blonde) Oostblokkers hebben maar deze dame had zo'n mooie lach, die haar prachtige gebit ook nog eens accentueerde en eigenlijk was ik verkocht aan deze Sau uit Curaçao (dixit: Civickske ;D )


Zoals gebruikelijk in dergelijke etablissementen vroeg ze of ze iets van mij mocht drinken. Ik wist te zeggen dat dat mocht maar dan wel een normaal drankje tegen de gangbare prijzen van 2 euro. Waarschijnlijk was ze hierover teleurgesteld want als ze een fles Champagne kunnen kraken hebben ze de helft van de prijs in hun pocket. Ze liet dit echter niet blijken en speelde het spel mee zoals een goede hoer dat betaamt. Zo had ze een halve minuut later een Cola in haar handen gesponsord door Roberto.


Ik rookte, zij rookte en hierdoor zaten we algauw afgezonderd in de rokersruimte. Na wat peptalk aan de bar, draaide ik haar in de rokersruimte binnen omdat ik toch met haar wou gaan. Het is net een schaakspel, aanraken is zetten.


Na elkaar daar wat afgelebberd te hebben, gingen we de trap op en belandden we in de catacomben van 2Love. Ik rekende haar 100 euro af en wat volgde was pure PSE. Lekker. Een recensie kan ik helaas niet schrijven want ik ben haar naam vergeten. Ik weet wel dat ze een meter 70 was, naturelle B - borsten had en ravenszwart licht gerkruld haar.


Ik mocht er zowat alles mee doen en de sessie eindigde met een FT.


Hierna kwamen we terug in de bar en ging ik wat zeveren met de 2 andere bekende hoerenlopers. Ik ben geen geroutineerd drinker maar begon toch mee aan het bier. Nadat ik voelde dat ik licht dronken ging worden, besloot ik nog een kamergang uit de brand te slepen.


Ik had enorm zin in een grote blondine maar die zat al in de lounge bij een of andere kerel champagne te tutteren. Die moest ik helaas uit mijn kop zetten. Er waren zo'n 25 dames aanwezig maar ik kon het slechts met een stuk of 7 ervan.


Die waren helaas allen bezet maar deze dame uit Curaçao kwam aan mij nog wat aftersales verkopen en bij gebrek aan beter en omdat zij mij enorm aanstond, besloot ik er nog een keer mee te gaan.
Wat zich nu op de kamer afspeelde was een herhaling van vorige sessie.


Hierna nog wat in de drank gevlogen en met blijdschap en twee lege zakken terug naar huis gereden.


In 2Love spring ik binnen enkele maanden nog een keer binnen.









Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Offline victor

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
2-LOVE
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2013, 00:19:34 »
2Love vanavond bezocht en heel positief verrast. Zaak (bar) mooi gerenoveerd, vriendelijke bardame, veel mooie meiden aanwezig en positieve sfeer. Groot herhalingsgevaar. ;)