Auteur Topic: CO-PILOOT DOET BEWUST VLIEGTUIG CRASHEN  (gelezen 6053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
CO-PILOOT DOET BEWUST VLIEGTUIG CRASHEN
« Gepost op: 26 maart 2015, 14:02:06 »

De co-piloot die volledig autonoom als enige de volledige controle heeft, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk?

Ik heb mijn bedenkingen bij de noodopening van de cockpitdeur (die kan overruled worden door de (co)-piloot........ )
Uit volgend filmpje blijkt hoe het systeem werkt.
Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Procedure
Tijdens de noodprocedure heeft de (co)-piloot de kans gedurende de 30 seconden  om de noodprocedure te overrulen .... ja zeg ......  :017:


WAAROM in hemelsnaam?
Misschien omdat er een terrorist een stewardess heeft gegijzeld en ze zo toch de veiligheid kunnen garanderen door de toegang alsnog van binnenuit te blokkeren?
Dat zou kunnen, maar wat dan indien de terrorist (of de (co)-piloot met kwade bedoelingen) al binnen in de cockpit zit? Zoals dus nu het geval was?
Moet er dan geen  electronische overrule voor een menselijke overrule komen? En probleem opgelost.
Ik zie dan ook geen enkele reden om dan de 30-seconden-regel te handhaven. Code ingeven en toegang tot de cockpit van het vliegtuig en zaak opgelost en 150 levens (in dit specifieke geval) gered.....
Of als de cockpit overgenomen is door personen met slechte bedoelingen dat er via de verkeersleiding toch nog kan gecommuniceerd worden buiten de cockpit om met een overrule-overrule-code  de deur te openen?


Angstaanjagend dat er slechts 1 persoon met slechte bedoeling bewust een vliegtuig kan doen crashen, en dat de andere bemanning machteloos moet toekijken, door een electronica-safety-issue.....


Nuis het kwestie van een overrule code in de electronica te verwerken, en dat die code om de x-time verandert, en doorgegeven wordt aan het hoofd van de vlucht (piloot, co-piloot en hoofdstewardess), zodat deze rampen kunnen vermeden worden.

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal