Forum > AZIE - FILIPIJNEN

TIPS & TRICKS, DO'S & NOT DONES

<< < (2/2)

foots:

*****BAR GIRL TRANSLATION GUIDE*****


"PHRASE" (TRANSLATION) :
"Hello, Honeyko!" (Hello, Moneybag!)


"Kumasta Ka Na?" (How are you, future boyfriend?)


"You Boboy!" (You're a fat pig!)


"Miss na miss kita!" (I miss your money!)


"Mahal na mahal kita!" (I love your money!)


"I come!" (Would you hurry up and come, I'm tired and I want to watch TV.)


"We go boom boom?" (I'd like to watch TV.)


"Where you staying?" (Where am I staying tonight? Does it have aircon, minibar, and nice pool?)


"Where you from?" (Where will you move me and my family?)


"What your job?" (I have a large family, so you better be able to support them!)


"Will you support me?" (Will you support me, my Filipino boyfriend, our two children, and sixteen relatives?)


"You buy me ladies drink?" (May I have 50 pesos, please?)


"You pay my barfine?" (May I have 500 pesos, please?)


"You barfine my friend?" (May I have 1000 pesos, please?)


"You cute!" (I'm cute, you're an ugly, bald slob)


"You handsome!" (You have some hair left, how nice!)


"You healthy!" (You're fat and your breath smells!)


"You kind man!" (You're a stupid fool who pays me too much!)


"You barfine me tomorrow?" (Are you my gravy train?)


"You butterfly?" (Are you smart?)


"I'm 18" (I'm 16.)


"I'm 21" (I'm 32.)


"I work here four months only" (I've been here for four years.)


"I work at [another bar] before" (I was kicked out of [another bar] for showing up drunk and late every day.)


"I'm bangith" (You're bangith [ugly]).


"We go barhop?" (We need to stop at my friends bars so I can show off.)


"We go dance?" (I want to dance with my friends while you make a fool of yourself.)


"I have one baby" (I've got stretchmarks under my shorts.)


"I have two babies" (My vagina looks like a train tunnel.)


"I have no babies" (I have two babies but no stretch marks.)


"I don't like blowjob" (Quiet, my friends will hear. Of course I'll give you a blowjob.)


"I don't like Filipino men" (I like Filipino boys.)


"I don't like German/American/Italian/etc. men" (My last boyfriend was German/American/Italian/etc. He dumped me.)


"Up to you [regarding tip]" (As much as you can afford)


"Up to you [regarding what to go do]" (Take me dancing. Now, fat boy!)


"I Cherry Girl." (I haven't been fucked up the ass or in my ears or nose yet.)


"I Cherry Girl (alternate 1)". (My Filipino boyfriend won't let me spend the night with a foreigner...yet. How much money do you have again?)


"I Cherry Girl (alternate 2)". (I haven't screwed for a whole week...and we used a condom.)


"I'm good girl" (I only go with other men for money)


"You're my only boyfriend" (One more and I'll have a dozen)


"You hard on puuusey" (The 2" X 4" strapped to your ass chafed my thies)


"I have menstruation" (Buy me drinks then get lost elephant man)


"I'm shy to you!" Basically, it's what the girl often says when you say to her "Take off your damned clothes" or "Lemme see those breasts, baby" or "Leave the light on while we do the nasty thing because I want to see my *** go in your ***!"

noglangnietuitgewandeld:
Voordat er straks niemand meer naar Azie toe durft, toch even relativeren. Als je je normaal gedraagt, is er weinig aan de hand. Bedenk dat je gast bent in een ander land, en een gast past zich aan de plaatselijke gebruiken aan en niet andersom. Toon een normaal respect voor de mensen en vooral voor overheidsdienaren, al zijn ze allemaal zo corrupt als de pest. Kijk uit met de drank en blijf vooral ver weg van drugs. Vooral op de Filippijnen, blijf weg uit achterbuurten, en let altijd op je spullen. En speciaal voor Thailand, geen geintjes over Boeddha en over het Koningshuis, dat kan funest zijn. Denk aan het begrip 'loose face'. Neem de tweede avond geen andere meid uit dezelfde bar mee, want dan leidt die eerste gezichtsverlies en dat wordt niet gewaardeerd. Wees alert op Ladyboys, tenzij het je niet kan schelen om een piemel in de slip te vinden. Thaise chirurgen zijn meesters in hun vak, bij sommige van die gasten is het haast niet te zien. Bij freelancers valt 90 % automatisch al af op uiterlijk. Toch ben ik al een paar keer een hele dag op stap geweest met een vrouwtje van de coconutbar, oftewel Beachroad. Normaal uiterlijk, goed engels sprekend, maar geen zin in verplichtingen aan een of andere bar. Of een winkeljuf die na werktijd eens een farang oppikt. Je intuitie gebruiken. Probleem is wel dat als er wat gejat wordt, je haar niet meer terugvindt. Bij een barmeid kun je altijd nog naar haar bar toestappen. Maar ook dat is nog nooit nodig geweest bij mij. Ik heb me in Thailand nog nooit een moment onveilig gevoeld, zelfs niet toen ik een keer in HuaHin met een meid in een Thaise disco belandde waar ik de enigste farang was tussen de Thai. Zelf denk ik de religie er een rol bij speelt. De leefregels van Boeddha worden over het algemeen serieuzer nageleefd dan die van het christendom, om over de islam maar te zwijgen. In Thailand spring ik dan ook zonder nadenken op de eerste de beste Songthaew, maar op de Filippijnen doe ik dat niet bij een Jeepney met een stel onfrisse figuren aan boord. En die gewapende guards die je daar overal aantreft zullen er ook niet zonder reden zijn. Maar nogmaals, doe normaal, blijf vriendelijk, maak ook geen mot over een paar bahtjes als je denkt dat ze je flessen (wat zelden gebeurt), maar neem beter je verlies. Het is het niet waard. Gewoon jezelf goed inlezen, ticket boeken en de het over je heen laten komen, heb ik de eerste keer ook gedaan en nu zit ik er elk jaar.

dupke:
Klopt allemaal wat NLNU schrijft.... Tot en met het nu zit ik er elk jaar  :showtits :shakekontje  :49:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie