Auteur Topic: Prijs beste speler van Europa  (gelezen 4739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Gepost op: 30 augustus 2012, 20:21:46 »
En eindelijk heeft Iniesta de prijs gewonnen van beste speler van Europa.
Hoewel Messi en Ronaldo absolute topspelers zijn heb ik Iniesta altijd een veel completere speler gevonden (offensief, defensief, combinatiespel, creatief, overzicht, medespelers beter laten voetballen, teamspeler...) en één van de belangrijkste pilaren van het goede spel van zowel Barcelona als van het Spaanse elftal. Geen sterallures, bescheiden, enigszins verlegen maar een erg mooie voetballer die deze prijs terecht verdient.


Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:30:12 »
Je bent dus knettergek, indien je Iniesta een betere speler vindt dan Messi.
Er is gewoon geen betere.
Wel erg mooi dat je chauvinisme tentoon spreidt, maar om nu Iniesta beter te noemen dan Messi, moet je deftig hebben gezopen ha ha  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:57:31 »
En jawel, Pica, ik vind hem een geweldige speler, de "bleekscheet".

Ik zal hier als een ode aan de twee enkele filmpjes neerpoten van het voorbije seizoen van deze 2 fantastische voetballers.
Geniet ervan, het is hemels gewoon, goddelijk, bijna beter dan sex met Nicky  ;) ;D


Andrés Iniesta ● All Goals and Assists 2011-2012 ● ||HD||


Andres Iniesta - Best player at Euro 2012 [HD]


Lionel Messi - My Season 2011/2012 (All 73 Goals and 28 Assists) | HD





"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:59:54 »
Te vaak worden dit soort prijzen gewonnen door spelers die enkel en alleen maar individueel aanvallend uitblinken en die vaak onvoldoende presteren wanneer ze niet in teams spelen die in hun dienst spelen. Iniesta laat niet alleen Barcelona goed spelen maar ook het Spaanse elftal. Messi blinkt uit bij Barcelona vanwege de medespelers die in dienst van het team spelen en zeer balvast zijn (en krijgt hierdoor de ene kans na de andere met zuiver gespeeld combinatiespel); bij het Argentijnse elftal is hij stukken minder (één verprutste bal en het is afwachten hoelang het duurt voordat een volgende bal komt). Messi is individueel technisch een maat groter dan Iniesta maar is qua teamspeler, overzicht, spelinzicht, combinatiespel en positiespel Iniesta's mindere. Vorig jaar zat Xavi bij de eerste drie beste spelers maar over Xavi is deze 'chauvinist' veel minder lovend.

Ronaldo bijvoorbeeld is ook een prachtige speler maar verdient mijn inziens nooit deze prijs te winnen omdat hij onvoldoende oog heeft voor zijn medespelers en te egoïstisch speelt.

Je bent dus knettergek, indien je Iniesta een betere speler vindt dan Messi.
Er is gewoon geen betere.
Wel erg mooi dat je chauvinisme tentoon spreidt, maar om nu Iniesta beter te noemen dan Messi, moet je deftig hebben gezopen ha ha  ;D

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2012, 21:08:50 »
Ronaldo is een jeanet, Pica  ;D


En nu serieus, Messi heeft in de afgelopen -pakweg- 6 jaar Barca en ook alle spelers van Barca naar een hoger niveau getild.
Als je nog veel tengezerkt post ik hier enkele wedstrijden zoals een CL wedstrijd Messi-Arsenal 4-1 of zoiets in die orde  ;)
En ik onderschat niet de inbreng van bleekscheet en de andere wereldsterren van Barca.
Alleen is Messi de beste, net zoals Merckx de allerbeste was.....  >:D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Tom Kroes

  • GEBAND
  • Held
  • *****
  • Berichten: 591
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2012, 09:22:18 »

Ronaldo bijvoorbeeld is ook een prachtige speler maar verdient mijn inziens nooit deze prijs te winnen omdat hij onvoldoende oog heeft voor zijn medespelers en te egoïstisch speelt.

Prijzen zijn bullshit..de uitkomst is o.a. afhankelijk van de criteria die je aanlegd.

Schoonheid en grillige kunst zoals Ronaldo laat zien kun je niet vergelijken met waterdragers voetbal van hoog niveau en perfekt uitgevoerd van Iniesta.

Ronaldo is een briliante speler, en steekt qua technisch voetballend vermogen, creativiteit en wilskracht ver boven het goud omrande professionele maaiveld uit.

Hetzelfde geld voor Messi..elke generatie professionele voetballers heeft slechts enkele van zulke spelers..achteraf weet iedereen wie het waren...ik weet het nu al en met mij velen: Messi en Ronaldo zijn zeldzame talenten en van Iniesta hoe nuttig en goed ook lopen er velen rond op de professionele velden.

juist omdat Ronaldo zo egoistisch en onvoorspelbaar speelt is hij in zijn eentje in staat om een wedstrijd te beslissen, dat kan altijd beter en hij zal ook zoeken naar een balans.



geband: redenen; uitschelden leden, mods en admins en bedreigingen admin per Im en in topics.
ban verloopt nooit

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2012, 10:56:52 »

Ronaldo bijvoorbeeld is ook een prachtige speler maar verdient mijn inziens nooit deze prijs te winnen omdat hij onvoldoende oog heeft voor zijn medespelers en te egoïstisch speelt.

Prijzen zijn bullshit..de uitkomst is o.a. afhankelijk van de criteria die je aanlegd.

Schoonheid en grillige kunst zoals Ronaldo laat zien kun je niet vergelijken met waterdragers voetbal van hoog niveau en perfekt uitgevoerd van Iniesta.

Ronaldo is een briliante speler, en steekt qua technisch voetballend vermogen, creativiteit en wilskracht ver boven het goud omrande professionele maaiveld uit.

Hetzelfde geld voor Messi..elke generatie professionele voetballers heeft slechts enkele van zulke spelers..achteraf weet iedereen wie het waren...ik weet het nu al en met mij velen: Messi en Ronaldo zijn zeldzame talenten en van Iniesta hoe nuttig en goed ook lopen er velen rond op de professionele velden.

juist omdat Ronaldo zo egoistisch en onvoorspelbaar speelt is hij in zijn eentje in staat om een wedstrijd te beslissen, dat kan altijd beter en hij zal ook zoeken naar een balans.
Hola Paula, kort door de Topgun bocht  ;)
Iniesta is een tien keer betere voetballer dan Ronaldo ooit zal worden.
Ronaldo is een klein kind die mekkert als de bal niet perfect wordt afgeleverd, hij zal steeds met een andere gegelde haartooi de tweede helft op de voetbalvelden verschijnen en vooraleer hij naar doel trapt, moet hij even checken of zijn haar wel goed ligt, zijn tandjes goed gepoetst zijn, en of zijn beentjes mooi geolied zijn, een volleerde jeannet dus ha ha  ;D


Echte groten zijn mensen die simpel blijven.
Messi in al zijn eenvoud toch geniaal, iedere baltoets de perfectie nabij, geen show, geen streken. Hetzelfde geldt ook voor Iniesta, Xavi.


De komende jaren gaan we nog veel horen van ene Jordi, ook Barca.
En ik voorspel dat er stilletjesaan wat Belgen dichter naar die top gaan kruipen, en ik noem er maar enkelen....


Mussa Dembele
Fellaini
Witsel
Vincent Kompany
Driesje Mertens
Thomas Vermaelen
De Bruyne
En iemand die de eerste weken bij Chelsea de pannen van eht dak voetbalde, een echte ster in wording, helaas heeft die ook wat sterallures, maar zijn voetbalkunstjes zijn goddelijk, de kleine Eden Hazzard




Voila, en we gaan even de uitslag België-Nederland niet vermelden, want Van Gaal is er nog niet goed van (het was 4-2 voor België, Louis  >:D  )
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:23:58 »
Voetbal is mijn inziens toch iets meer dan prachtige dingen met een bal kunnen doen wanneer je hem aan de voeten hebt. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel rendement je oplevert voor een team. Dat een spits bijvoorbeeld veel scoort kan grotendeels te maken hebben met een creatief middenveld die het voor een spits stukken makkelijker maakt te renderen. Zoals ik eerder stelde als je kijkt naar de verschillende facetten van het voetbal dan vind ik Iniesta op een groot aantal vlakken de betere voetballer; alleen kijken naar wie de goal maakt en hoe mooi hij dat doet is een erg beperkte zienswijze, minstens zo belangrijk zijn de acties waardoor medespelers op een hoger niveau renderen. Ronaldo doet prachtige dingen met de bal maar hij zal de bal niet snel afgeven aan een medespeler die beter gepositioneerd is om een goal te maken; dat maakt hem voor mij een voetballer die niet het hoogste rendement voir een team levert. En als hij twee ballen tegelijkertijd prachtig met zijn oren hoog kan houden zal ik klappen voor zulk een knap staaltje techniek maar ik zal toch als ik wil winnen Iniesta verkiezen voor
het spelen in mijn team.

Offline Tom Kroes

  • GEBAND
  • Held
  • *****
  • Berichten: 591
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:38:08 »
Ronaldo is sexy and he knows it..niks mis mee..alleen als hij naast je staat in een bar of club kun je het beter elders zoeken.
Dat gedrag van hem storend maar de voetballer geniaal.
Iniesta zal nooit dat individuele niveau halen.

Voetbal is meer dan de som van de delen, en een teamsport maar er zal geen trainer ter wereld zijn die een speler als Ronaldo niet zal opstellen, omdat de man te egoistisch speelt.
Ze zullen hem proberen bij te sturen maar het is net ying Yang, zijn sterkte is ook zijn zwakte...

Ieder weldenkende trainer snapt dat dot een godgegeven talent is dat een wedstrijd kan beslissen in zijn eentje en dat is in modern voetbal een kwaliteit die steeds belangrijker geworden is.

Los van de gel sponsoring, de maniertjes en de hype..ik geniet van Ronaldo van zijn snelheid , zijn atletisch vermogen als ware hij een afrikaanse bull van Cameroun, zijn keiharde afstandsschot, zijn vechtlust, zijn mannelijkheid, zijn grillige gedrag, zijn impulsieve genialiteit...

Anderen kijken graag naar waterdragers omdat die in opdracht van het team spelen..ik kijk graag naar voetballers die daar schijt aan hebben en alleen op het voetbalveld zijn in al hun genialiteit.

Rendement zal me worst wezen ik wil schoonheid zien. Dan nog is daar het "grilige ik kan alles beslissen met een draai van mijn voet "vermogen van Ronaldo dat elke rendements discussie op losse schroeven zet.

geband: redenen; uitschelden leden, mods en admins en bedreigingen admin per Im en in topics.
ban verloopt nooit

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Prijs beste speler van Europa
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2012, 13:41:39 »
Jij hebt een andere Ronaldo zien spelen dan ik, Tom.
Je haalt de kenmerken aan van Messi, maar dan zonder de geste en de streken van die Jeanet van een Ronaldo.
en we hoeven niet bang te wezen, in een club zal hij niet naast ons staan, daarvoor heeft hij te veel streken en heeft hij te graag iets in zijn welgevormde kont.
tenzij ze een club met alleen transkes introduceren, en dan staat hij voor me in de rij, en laat ze hem maar kiezen, boeit me geen zak, aan hem kunnen ze meer verdienen dan aan mij  ;D


Met andere woorden, jeanetten horen in bed te liggen met een vent, niet met een make-up doos en een spiegel en een kam op een voetbalveld te staan.
Ach, als ik trainer was, geen haar op mijn mooi hoofd dat eraan denkt hem op te stellen in mijn ploegske.
Zulke egoïsten doen meer kapot in je team dan ze bijbrengen.


Neem als voorbeeld Barca, 11 mannen die vechten voor iedere bal, ook de allerbeste speler ter wereld, die vecht gewoon mee voor iedere bal, en voelt zich niet te goed om te werken, haalt niet de schouders op, scheldt zijn medespelers niet de huid vol.... MESSI  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal