Auteur Topic: GAS-boetes/GAS-cadeaus (het is dan ook kersttijd).  (gelezen 25522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
GAS-boetes/GAS-cadeaus (het is dan ook kersttijd).
« Gepost op: 22 november 2013, 16:57:39 »
Sinterklaas is nog maar net in ons land, en de cadeaus worden al rijkelijk uitgedeeld aan al wie braaf is. Reken niet op snoep, chocolade of speculaas maar wél op een dankbaar en oprecht GAS-cadeau!  Wat wil je nu nog meer?Goh… Minder fileleed, een beter georganiseerd openbaar vervoer en een zakcentje à la koning Albert zijn zo’n paar zaken die op ons verlanglijstje staan maar dat even terzijde. GAS-cadeaus dus.

Gisteren vernamen we al een vrij ongewoon nieuwtje in verband met de GAS-wetgeving, en nu is er alweer iets nieuws onder de zon. Het Antwerpse Mortsel vindt dat het eens afgelopen moet zijn met de negatieve houding tegenover de GAS-boetes, en komt met een uitgewerkt plan op de proppen om daar verandering in te brengen.

Vanaf januari 2014 zal Mortsel, in plaats van enkel inwoners te bestraffen met GAS-boetes, ze ook belonen met de zogenaamde GAS-cadeaus. Concreet betekent dat wanneer je als inwoner van Mortsel meehelpt om de straten proper te houden, door bijvoorbeeld een achtergelaten zakje in de vuilbak te gooien, je beloont kan worden met een GAS-cadeau. Dit cadeau vertaalt zich in een waardebon van 30 euro die je kan spenderen in een handelszaak in Mortsel. Kwestie van de lokale economie daar goed draaiende te houden.

Schepen van Openbaar Groen, Steve D’Hulster, zegt dat dit plan kadert in een doorgedreven beleid om sluikstorten tegen te gaan. "Met het uitwerken van ons totaalproject kwamen we met de dienst preventie op het idee om mensen te belonen die meehelpen om Mortsel proper te houden. Want die zijn er wel degelijk, alleen werd er tot nu toe geen aandacht aan hen besteed. Iedereen focust zich op mensen die afval achterlaten.”, aldus D’Hulster in De Nieuwe Gazet, die ook benadrukt dat dit concept niet gekopieerd werd maar wel degelijk zelf werd uitgewerkt.

Hoe Mortsel de behulpzame inwoners gaat opsporen, om hen dan op gepaste wijze te belonen, is nog niet helemaal duidelijk. De gemeente is wel van plan om de verdienstelijke helpers na hun "goede daad” te fotograferen of met een filmpje op YouTube te plaatsen, om ze zo extra in de belangstelling te zetten.

Nog even afwachten dus of dit goedbedoelde plan daadwerkelijk het gewenste resultaat zal hebben, al krijgt Mortsel alvast een puntje extra voor de moeite. Want wees nu eerlijk, die GAS-boetes, daar is niemand echt blij mee, toch?

 :douchen
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
GAS-boetes/GAS-cadeaus (het is dan ook kersttijd).
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2013, 18:24:44 »
Een GAS-boete, is dat niet als je een scheet laat in het gezicht van een flik?
Of is het pas effectief als er ook vocht aan te pas komt?  ;D


GAS-boetes? Kijk, het kind moet een naam hebben, en het is gewoon een bekeuring voor niks waar je geld voor moet betalen, de staatskas vullen, of de gemeentekas, maar de burgemeesters moeten ook betaald worden, die sukkeltjes....


GAS-beloning? Filmpjes? Opsporen? Het is al erg genoeg dat er hier op iedere hoek van de straat camera's hangen.
De mensen die vuilzakken oprapen en dan deponeren, dat noemen ze hier "landlopers", "daklozen" en "bedelaars", geen mensen die beloond moeten worden voor andermans vuil op te rapen, die mensen zijn al blij als er iets eetbaars in de vuilniszak zit.... ze willen vooral met hun smoel niet op internet.


Misschien een team aanstellen die foto's maakt van "propere" mensen, en die dan ook moeten betaald worden.....


Over de camera's hier. Ik roep 't stad en Wevertje op die camera's een beetje beter op te stellen, nu sta ik steeds met mijn lelijke smoel in beeld als ik buiten kom. terwijl er in de nis aan de inkomhalm tegelijk de zoveelste hond mijn muur bezeikt en geeneens in beeld komt. Als ik die hond een trap verkoop krijg ik dan een GAS-boete?

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal