Auteur Topic: De Lijn met de bijl!!  (gelezen 25516 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
De Lijn met de bijl!!
« Gepost op: 22 november 2013, 17:04:57 »
Moest het nu nog Halloween geweest zijn  :lol_hitting:.


Een chauffeur die voor een onderaannemer van vervoersmaatschappij De Lijn reed, heeft woensdag in Tongeren een reiziger op zijn bus met een bijl bedreigd. Dat meldt VTM NIEUWS donderdagavond en wordt bevestigd door Sonja Loos, woordvoerder van De Lijn Limburg. Een eerder conflict lag aan de oorsprong van de uit de hand gelopen situatie.


De reiziger had zich al eens heel boos gemaakt tegenover de chauffeur, omdat de reiziger aan het station in Tongeren een aansluiting met een andere lijnbus had gemist wegens het drukke verkeer. De reiziger had de betrokken chauffeur gevraagd om de bus gewoon aan de kant van de weg - dus niet aan een halte - te doen stoppen, zodat hij door een blokje om te lopen de wegrijdende bus nog kon tegenhouden. Dat weigerde de chauffeur, en hij zette de reiziger gewoon aan het station in Tongeren af.

De bewuste reiziger wou woensdag rond 13 uur opnieuw bij de chauffeur opstappen, waarna weer een discussie ontstond. Daarop haalde chauffeur de bijl boven.

"De chauffeur heeft verkeerd gereageerd", zegt Loos. "Nochtans krijgen chauffeurs genoeg mogelijkheden en middelen aangereikt om op dergelijke situaties te reageren. Ze krijgen een opleiding conflicthantering, in de bus is er een noodknop, ze kunnen contact opnemen met de dispatching, en indien nodig is de lokale politie snel ter plaatse om in te grijpen. Maar hier heeft de chauffeur dat niet gedaan. We hebben er begrip voor dat het voor een chauffeur niet gemakkelijk kan zijn, maar in dit geval is het helemaal fout gelopen. We hebben de onderaannemer de boodschap meegegeven dat wij niet willen dat deze chauffeur nog voor De Lijn werkt.



Mijn commentaar: de chauffeur zal dus ontslagen worden.  Met de bijl in aanslag je lijn berijden lijkt mij er een beetje over maar anderzijds is ontslag een veel te zware straf.  Die man moet nu met een hongerloon verder door het leven (in deze crisistijd).  Zijn eventueel gezin....  Schors die man dan voor een tijd of zo.  Ik reis wel meer met het openbaar vervoer en ik kan je garanderen dat sommige "jongelui" bij de chauffeurs werkelijk het bloed onder de nagels vandaan halen.  De dispatching oproepen: daar geven "slechteriken" je écht niet de kans toe  :douchen.   
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
De Lijn met de bijl!!
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2013, 17:30:41 »
Ach, soms worden chauffeurs in mekaar geslagen, en die zijn dan werkonbekwaam en moeten ook met een hongerloon verder, de ziekenkasuitkering namelijk...


In Antwerpen neem ik steeds de bus of de tram, makkelijker dan wat dan ook.
Ik zou NOOIT van mijn leven daar chauffeur willen zijn, end at is niet omwille het stadsverkeer, maar omwille van de reizigers. Die mensen moesten een gevarenpremie krijgen om die job uit te voeren.


Ik zou zoveel geduld niet hebben, maar je krijgt dat tuig niet eens de bus of de tram uit.
De flikken of een controleur of de dispatching oproepen?
Dat gaat misschien nog net lukken, dat oproepen, en dan het hospitaal in, want vooraleer die flikken of controleurs ter plaatse zijn, is er al lang een accident gebeurd...


Misschien een idee ze allen een bijl mee te geven, het zou snel gedaan zijn met de ellende op de trams en bussen...  ;D :111:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal