Auteur Topic: VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING  (gelezen 3209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Gepost op: 25 juli 2014, 22:19:52 »
Geert Bourgeois heeft de eed afgelegd als nieuwe Vlaams Minister-President. Hij komt aan het hoofd van de nieuwe Vlaamse regering van NVA, CD&V en Open VLD. Een centrum-rechts, of zeg maar rechts kabinet en dat gaan we voelen...

De Vlaamse regering heeft al aangekondigd dat er fors bespaard wordt. Geen gratis openbaar vervoer voor 65-plussers meer, de woonbonus wordt teruggedrongen en het stukje gratis water en electriciteit wordt afgeschaft.

Er wordt ook aangekondigd dat er zwaar geïnvesteerd wordt in onderwijs en zorginstellingen, en ook inzake mobiliteit. Exacte gegevens zijn hierover nog niet bekend.

Men wil ook de provinciebesturen fors afslanken. Dat is op zich niet slecht : minder administratie, en minder ambtenaren. Een aantal provinciale bevoegdheden als sport, cultuur en jeugd gaan naar de gemeentebesturen. Grotere steden als Antwerpen, Gent, Mechelen en Leuven krijgen ineens alle provinciale taken toegewezen.
En hier zit een stevige adder onder het gras. De steden en gemeenten hebben niet de middelen om dat allemaal over te nemen, de gemeentebelastingen zullen de volgende jaren fors stijgen. Overal. Veel kleinere gemeenten gaan dit niet kunnen volhouden, waardoor er in 2018 monsterfusies zullen komen. De natte droom van de NVA...


En dan is het wachten op de federale regering, onze nationale regering zeg maar. Zij is nog altijd bevoegd voor oa sociale zekerheid, personenbelasting, defensie, migratie en asiel, justitie en buitenlands beleid. De liberale bulldozers staan al klaar.

In elk geval : al diegene die om verandering geroepen heeft zal ze krijgen.

Offline iamnaughty

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2014, 15:05:21 »
Ja, en het zal een pijnlijke worden voor onze inkomsten.

Er wordt overigens niet geinvesteerd in onderwijs.. de middelen worden dicht geknepen en de persoonlijke bijdrage voor hoger onderwijs gaat omhoog.

Vlaanderen wordt de natte droom voor de rijke ondernemer (en dan heb ik het niet over de simpele zelfstandige). 

Offline victor

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2014, 17:42:31 »
De mensen worden onterecht bang gemaakt. Dat het hoger onderwijs duurder gaat worden kan best zijn maar in vergelijking met onze buurlanden zijn wij hier veel te goedkoop. Waarom denk je dat er in Antwerpen en Brussel zoveel Nederlanders komen studeren ?
Met dit beleid heb ik meer hoop in een herstel van de economie dan met een links beleid van groen en rood. Met een links beleid was onze economie ten dode opgeschreven en  nu krijgt de economie waarschijnlijk terug wat zuurstof. Het verschil met dit beleid zal zijn dat we van onze inspanningen resultaat gaan zien en bij links gingen we altijd maar achteruit en onze zakken werden ook gepluimd.

Offline iamnaughty

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2014, 17:55:03 »
Sorry victor.. met je dameskeuzes kan ik akkoord gaan maar niet met deze mening.

Het is niet opdat het in het buitenland duurder is dat de prijs hier omhoog moet.  Je kan evengoed stellen dat onze belastingsgraad (alles samen) hier hoger ligt dan daar.. dus we hebben al meer bijgedragen.  Trouwens NL is een amerikaans schoothondje.. als ze zo doorgaan gaan ze ook naar een toekomst van afstuderende jongeren met honderdduizend euro schuld.

De motor van de economische heropstanding is en zal trouwens altijd consumptie zijn.  Met de middenklasse te viseren (ook met het water en electriciteit want hun redenering dat dat zal uitvlakken klopt natuurlijk niet) zorg je er net voor dat mensen spaarzamer zullen leven en dat de consumptie zal kelderen.  Bye economische groei.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2014, 18:07:05 »
Heren,




Ik hoop dat we het regeringsbeleid hier voor de ons interessante branche ofwel de prostitutie kunnen beperken, want over economie, links rechts of andere zaken zijn we niet echt een geschikt forum en hoeven we onderling ook geen uniforme gelijke mening daarover te vormen.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline victor

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2014, 18:12:46 »
Ik was eigenlijk net hetzelfde aan het schrijven, dat ik hier niet verder in discussie wens te gaan over dit onderwerp. Ik heb mijn mening en ben tevreden met wat er nu beslist werd.
In Antwerpen hebben ze vorig jaar ook de stap gezet, sossen buiten, en ik heb nog niemand horen klagen dat het nu slechter is.

Offline iamnaughty

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
VLAANDEREN HEEFT EEN NIEUWE REGERING
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2014, 19:12:15 »
Ik draag mijn piet in het midden.