Auteur Topic: Praatcafé "'t Kleintje"  (gelezen 270270 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #255 Gepost op: 13 maart 2020, 02:48:37 »
De tijdelijke sluiting van het SKW zit er waarschijnlijk aan te komen. Tijdens de persconferentie van de Nationale Veiligheidsraad is medegedeeld dat bars, restaurants en discotheken moeten sluiten. Zijn de ramen in het SKW officieel bars? (Dit is zo in BXL en Gent).

Waar moet  Half Antwaarpe dan naartoe?
Neen, het skw is geen bar, geen horeca, enkel gedoogbeleid
Dus sluiten .... neen, denk ik niet  ;D :sex :sex :sex
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #256 Gepost op: 13 maart 2020, 14:24:28 »
De tijdelijke sluiting van het SKW zit er waarschijnlijk aan te komen. Tijdens de persconferentie van de Nationale Veiligheidsraad is medegedeeld dat bars, restaurants en discotheken moeten sluiten. Zijn de ramen in het SKW officieel bars? (Dit is zo in BXL en Gent).

Waar moet  Half Antwaarpe dan naartoe?
Neen, het skw is geen bar, geen horeca, enkel gedoogbeleid
Dus sluiten .... neen, denk ik niet  ;D :sex :sex :sex
Helaas toch hoogstwaarschijnlijk wel. Vanmorgen kon er in elk geval slechts tot en met zondag gehuurd worden. Informatie uit eerste hand. Officieel is het nog niet, maar maandag zou alles dicht gaan.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #257 Gepost op: 13 maart 2020, 16:12:57 »
Ze veranderen van gedachten met de minuut.
Vanmorgen zou alles vanaf maandag dicht gaan, dan weer vanaf morgen
En 't laatste bericht (betrouwbaar of niet, dat zullen we zien) is dat alles gewoon open blijft

Ik ga binnen een uurtje naar het skw en zal van daaruit bloggen, zodat we uur per uur kunnen volgen wat voor achterlijke beslissingen er genomen worden.

Zoals ik al zei: geen school, winkels dicht, geen vertier .... MAAR GA WERKEN ONNOZELAARS

Wij zullen de kleine middenstand als regering kapotmaken (en jullie zorgen dat de grote bedrijven blijven draaien, werken verdomme, en al het vertier verbieden we jullie als regering)voor een virus waar er nog geen 0.00005 percent van de bevolking besmet gaat worden, terwijl er wereldwijd met de griep ieder jaar 200 000 mensen de geest geven.

BENDE DEBIELEN
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #258 Gepost op: 13 maart 2020, 19:11:27 »
Net een eigenaar van 3 panden gesproken.
ALLES BLIJFT OPEN.
Dus geen sluiting van de ramen
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #259 Gepost op: 13 maart 2020, 19:28:13 »
Ik heb zonet hetzelfde bericht binnengekregen. De bron is Mario, een uitbater. Dus betrouwbaar. Het zou inderdaad toch open blijven. Maar we zijn nog maar vrijdag he. Ze veranderen van gedacht bij elke scheet die ze laten. Wat op zich al  risicovol is, scheten laten, niet voor het virus maar gewoon omdat de mensen stomweg het WC-papier opgehamsterd hebben. Coronagekte ten top.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #260 Gepost op: 14 maart 2020, 06:24:37 »
Net een eigenaar van 3 panden gesproken.
ALLES BLIJFT OPEN.
Dus geen sluiting van de ramen

Begin van de week zeiden ze : Alle voetbalmatchen gaan door met publiek.
Donderdag : zonder publiek.
Vrijdag : algemene stopzetting.

Niets is nog zeker.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #261 Gepost op: 14 maart 2020, 07:43:49 »
Ik ga voorlopig niet meer naar de miekes. Ik zit met een ferm valling, weliswaar zonder echte griepverschijnselen, dus 't zal geen corona zijn wellicht.

Maar ik ben niet zeker natuurlijk. Ik wil niemand besmetten, dus...

Ik vermoed dat de meesten wel naar huis zullen gaan en daar blijven tot na orthodox Pasen, want het restaurant waar ze werken is toch dicht.

Bij ons gaat Pasen ook niet door want de klokken van Rome geraken hier niet...

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #262 Gepost op: 19 maart 2020, 10:49:19 »
En hoe zit het ondertussen ? Iemand al last van afkickverschijnselen? Nog niemand besprongen in de supermarkt ofzo ? :-\

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #263 Gepost op: 19 maart 2020, 12:13:55 »
En hoe zit het ondertussen ? Iemand al last van afkickverschijnselen? Nog niemand besprongen in de supermarkt ofzo ? :-\
Ik denk dat afkickverschijnselen op dit moment nog de allerminste zorgen van de mensen zijn... Alhoewel ik moet toegeven dat ik 'iets' mis. De pleziertjes bij de SKW-meisjes, de leuke contacten. Zelfs vriendinnen zie je via de telefoon, want je moet eigenlijk thuis blijven.

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #264 Gepost op: 19 maart 2020, 12:25:17 »
En hoe zit het ondertussen ? Iemand al last van afkickverschijnselen? Nog niemand besprongen in de supermarkt ofzo ? :-\
Ik denk dat afkickverschijnselen op dit moment nog de allerminste zorgen van de mensen zijn... Alhoewel ik moet toegeven dat ik 'iets' mis. De pleziertjes bij de SKW-meisjes, de leuke contacten. Zelfs vriendinnen zie je via de telefoon, want je moet eigenlijk thuis blijven.

Ik maakte maar een grapje. Er moet nog een beetje gelachen kunnen worden nietwaar ? Als je die beelden ziet van het Italiaanse leger dat al die lijkkisten vervoerd , het stijgende aantal zieken én doden in ons land. Iedereen die thuis moet blijven , de taferelen in/aan de supermarkten. Op het werk moet je anderhalve meter afstand van elkaar (proberen) te houden. Ook daar zijn een aantal mensen terug naar huis gestuurd. Onze temperatuur wordt gemeten voor we binnen mogen en als je koorts hebt wordt je terug naar huis gestuurd. Hebben ze het coronavirus of gewoon een griepje ? Hebben ze ons misschien ook al besmet ? Lastig die onzekerheid. Hoe lang gaat dit nog duren ? Geraken we er vannaf of zal het ieder jaar terugkomen zoals de griep ?


Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #265 Gepost op: 19 maart 2020, 16:00:14 »
Je stelt vragen waar zelfs onze virologen en de medici vanuit de ganse wereld geen antwoord op kunnen geven, Mocata.
Je hoort vooral 'ongerustheid' en 'onzekerheid' bij die mensen, omdat ze het domweg niet weten, en het niet kunnen inschatten.
Ik hoorde gisteren dat dat virus niet verdwijnt en dat we er volgende winter en de winter nadien (ik zeg winter maar jan evengoed herfst of lente of zomer zeggen) nog mee zullen zitten.
En alles hangt dan af van de medicatie, het zal evolueren zoals een "doodgewone" griep ... en onderschatten moeten we dat ook niet doen, de griep kost jaarlijks aan 200 000 mensen het leven.

Hoe lang deze situatie nog gaat duren? We hebben precedenten, we hebben China, en het goede nieuws is dat in China geen enkele besmetting meer is bijgekomen. Volgens mij kunnen ze het dus goed in kaart brengen momenteel, en zijn er enkele ijkingspunten, namelijk de landen die drastische maatregelen hebben genomen (zoals de Chinezen) en anderzijds de landen zoals Nederland en UK, waar ze opteren voor een immuniteit die de mensen veel vlugger gaan opbouwen als je het virus loslaat.
Wat het beste is, zullen we in het midden laten.  Nederland en de UK zullen wel te maken krijgen met 'collateral damage', zoals ze dat zo mooi in de oorlog noemen, veel meer doden (en dan zeg ik veel meer, en ook ongeziene taferelen) maar langs de andere kant zal het volk sneller immuun zijn, en sneller een natuurlijke weerstand hebben tegen Covid19.
Een bedenking, ik twijfel zelfs wat nu eigenlijk het beste is (medisch als economisch). Nederland en de UK zullen op korte termijn veel minder economische schade oplopen. De landen die in lockdown gaan (en België IS in lockdown), daar zal de economische schade veel groter zijn, maar daar heb je veel meer kans dat je oma of opa het wel gaat halen, terwijl ze die mensen eigenlijk in de UK opgeven voor het algemeen belang van de mensen die gaan overleven.
Het is dus allemaal een beetje dubbel.

Wat ik wel zie is de "paniek" in de ogen van professoren, virologen en andere slimme pieten ... dat speel je niet zomaar, wij moeten momenteel de ernst van de situatie onder ogen durven zien, en ons ernaar gedragen.

En hopen dat op 15 mei (ik schat dat in als datum waarop de maatregelen zouden kunnen versoepeld worden, rekening houdende met het verloop van Covid19 in China) ons sociaal en economisch leven zou kunnen hervatten.
Ik denk wel dat ze dan gaan versoepelen, winkels terug openen en dat de fabrieken en economie terug gaat hernemen.
Maar ik vrees dat de horeca het nog een maandje langer zal moeten uitzingen zonder klanten, en dus ook onze meisjes in het skw.
Ik hoop echter dat ik daar fout in ben.

Maar goed, een thermometer in je gat steken op het werk, zeg dat dit echt belachelijk is (neen, dat is het niet) als dat de enige bepaling is dat je moet thuisblijven of niet, er zijn al genoeg gevallen bekend die de besmetting hebben doorgegeven zonder ook maar één symptoom vertoond te hebben. Wat niet wegneemt dat daarmee het grootste risico weggenomen wordt, koorts is niet gaan werken uiteraard.
Maar de afstand op het werk is zeker zo belangrijk, kan jouw baas dat niet garanderen, en vind je het mogelijk om thuis te werken, maar is uw geldbeluste baas daar geen boodschap aan, verraad hem verdorie, en bel naar de bevoegde diensten, die sluiten de boel dan wel.
Want laten we wel wezen, hoe "erg" het economisch ook is voor je baas, als die niet meedoet ga je de verspreiding niet kunnen tegengaan. Dan hebben de maatregelen geen enkele zin.
Als werknemer heb je dus, naar mijn bescheiden mening, de plicht je baas aan te geven indien die zich niet wil of kan houden aan de richtlijnen.

Ikzelf moet het sinds gisteren ook doen met 70% percent van mijn normaal brutoloon, maar goed, ik spaar iedere week een kapitaal uit omdat ik niet naar de meisjes kan, en ook ik wil dat we 'back to normal' kunnen.
En ik betaal liever de rekening nu al een beetje en de komende 3 jaar iedere maand een beetje, dan binnen pakweg een jaar ineens met de rekening (niet in te schatten hoeveel honderden miljoenen dat gaat bedragen per land) geconfronteerd te worden. Want after all, de staat bestaat niet, en wij zijn diegenen die de schulden van die onbestaande instantie gaat betalen.
Wij en wij alleen.

dat brengt ons naadloos naar de sponsoring van de clubs, waar wij zelf al besloten hadden geen sponsorgeld te vragen aan de clubs die ons helpen te blijven bestaan. Kan je niet maken, en wij bieden dan ook verder onze normale diensten aan, belangeloos en kosteloos. Vanzelfsprekend. Wat andere fora doen, boeit ons in deze niet, ik ben van mening dat wij geen centen kunnen vragen in deze moeilijke tijden. Niemand heeft hier om gevraagd.
onze provider gaat ons niet volgen, maar ok, dat is dan maar zo, ik zie dit als een tijdelijk verlies, en dat meot je als man/forum durven nemen indien nodig.

Dat brengt ons naadloos naar de meiden, waar we bezorgd voor zijn. Uiteindelijk krijgen zij nu de rekening anders gepresenteerd.
Ja, uiteraard gaan ze minder verdienen als de crisis voorbij is (maar dat zal al bij al nog meevallen), maar vooral NU is het zwaar voor hen, totdat de regering beslist dat de horeca terug open kan.
Dan gaan er heel wat opgelucht zijn, de meesten denken nog steeds dat het gesloten zal zijn tot 3 of 5 april, en dat ze dan terug kunnen achter hun raam gaan staan. Dat gaat nog lelijk (heel erg lelijk) tegenvallen. Hopelijk ben ik echt fout, met mijn vooropgestelde datum van 15 mei, ik hoop dat echt,d at half april het voor de dames weer "back to business" zal zijn

Ik vrees, indien je nu tegen alle dames gaat zeggen dat het tot half mei, of zelfs later gaat duren, dat er een paar gaan huilen, er zijn er die eind maart al hun huur niet gaan kunnen betalen.

De meesten die ik redelijk goed ken, hebben wel een deftige spaarpot en kunnen deze crisis makkelijk 6 maand overleven (als dat zou moeten), maar dat is maar een kleine minderheid van dames, dat besef ik goed genoeg. Ik zou nu niet graag in hun schoenen staan.

Ik raad dan ook aan, als je dames kent, maak hen wegwijs in verband met huur, en ik kan me inbeelden dat huisbazen die aan dames verhuren lelijk tekeer zullen gaan.
Zeg hen ook dat 2 maand achterstal van huur geen reden is tot huisuitzetting, help hen met een brief in het Nederlands naar hun huisbaas te sturen, aangetekend, en daar uitbetalingsuitstel te vragen, met een duidelijk plan.
Bijvoorbeeld 2 maand geen huur betalen en dat nadien bijbetalen op een termijn van de 4/6 daaropvolgende maanden.
Met zulke aangetekende brief in handen hebben ze daadwerkelijk iets in handen als de "verschrikkelijke huisbaas" hen wil uitzetten voor het vredegerecht. Geen enkele vrederechter die zulke beslissingen gaat nemen, indien de dames in kwestie hun best hebben gedaan (als je geen inkomsten heb kan je geen huur betalen) en hun goede wil tonen om die betaling van die (ik zeg maar) 2 maand te spreiden over (pakweg) 6 maand.

Zelfs zonder akkoord van de huisbaas gaat een vrederechter in deze situatie wel achter de huurders staan, aangezien ze hun goede wil hebben getoond en ook een voorstel doen.
Het slechtste dat een dame nu kan doen is gewoon geen huur betalen zonder daarvoor een aangetekende brief te sturen. Want dan gooit iedere vrederechter haar onherroepelijk op straat, en dat kost haar 3 maand waarborg, wederverhuringsvergoeding van pakweg 3 maand, en betaling van de gerechtskosten plus de achterstal van de huur.
Adviseer hen dus, help hen dus, anders loopt het gat snel op tot 10 000 euro (als je weet wat de meeste dames aan huur betalen, kan dat zelfs hoger oplopen.

Dus heren, help hen ook daarmee, helpen een aangetekende brief op te stellen en die ook daadwerkelijk versturen kost geen zak, en de dame in kwestie zal daar pakken geld mee uitsparen.
Er zullen ook huisbazen zijn die het zogenaamd goed vinden dat ze even bellen. Geloof daar NIETS van, want je moet wel degelijk iets in handen hebben, anders heeft ze voor de Vrederechter geen schijn van een kans, en triomfeert de verhuurder (en de meiden hebben al genoeg schade geleden om nog eens een putje van 10 000 euro erbij te graven.
Druk hen dus op het hart,d at, wat hun baas ook zegt, dat die al zogenaamd akkoord is met het spreiden van de huur over enkele maanden: NEEN, aangetekende brief, bewijs in handen, en dan zijn ze van die huurlast een 2/3 maand verlost  af zonder zich zorgen te moeten maken om op straat gegooid te worden.
AANGETEKENDE BRIEF, dat is dus zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer belangrijk.

Das wars für heute

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #266 Gepost op: 20 maart 2020, 14:06:20 »
En intussen even een positieve opmerking, want de Coronacrisis gaat ons niet enkel "slecht" nieuws brengen.

Waar onze regerings- en bedrijfsleiders nooit toe in staat waren, gaat waarschijnlijk door Corona voorgoed opgelost worden.
ik verklaar me nader:

THUISWERK of TELEWERK

Er zijn miljoenen mensen die dat makkelijk kunnen van thuis uit. Maar een bedrijf heeft dat nooit ingevoerd ... veranderingen, weet je wel?

Door het virus zijn de werkgevers nu verplicht de mensen van thuis uit te laten werken indien mogelijk.

Hopelijk gaat de regering DIE MAATREGEL nooit meer terugdraaien, en de bedrijven verplichten dit aan te houden.

Gevolgen:
- mobiliteitsprobleem door Corona van de baan
- veel minder ziekteverzuim
- minder kosten voor de bedrijven
- ... en nog tal van voordelen

Dus daarvoor, hoe raar het ook klinkt: Dank u wel Corona

Alleen hopen dat de bedrijven en de regering(en in ons kikkerland) willen meegaan in die visie, en dat wereldwijd (laat ons beginnen met dit kikkerlandje).
Dit zou wel eens een doorbraak kunnen zijn in heel wat problemen die vanzelf opgelost worden nu.
En dan zou de crisis nu wel miljarden kosten, maar gaan de bedrijven en de staat dat in "no time" terugverdienen.
Onze onzichtbare vijand zou wel eens de grootste vriend van alle werknemers kunnen worden, nadat we ze haar controle hebben (medicatie zou er zijn binnen het jaar na de laatste berichtgevingen) - ik noem Corona een haar, want enkel vrouwen kunnen dit aanrichten  :dance2 :lol ;D ;) ;) ;)
Gelukkig ben ik niet gehuwd, anders zat ikd ag en nacht opgescheept met een vrouwelijk monster in huis  :lol :lol :lol :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #267 Gepost op: 20 maart 2020, 14:11:53 »
Dat laatste bericht is eigenljk een taak van de regering ...
Die moeten ook positieve dingen durven vermelden, en de mensen hoop geven.

Maar we weten al lang dat onze politici enkel aan eigen portefeuille en faam denken (vroeger, nu en in de toekomst)
Daarvoor zullen wij in de nabije toekomst ook de positieve dingen die Corona als gevolg kan hebben, willen meegeven.

het is momenteel zeer ernstig, dat virus, maar er zullen lessen uit getrokken kunnen worden, en enkele "noodmaatregelen" die goed blijken te zijn voor de economie en de "gewone mensen" moeten gewoon tot het einde der dagen in stand gehouden worden.

Geen enkele geleerde kreeg ooit de fileproblemen opgelost, Corona slaagt daar in in nog geen week tijd. TREK JULLIE LESSEN... slimme politici en regeringsleiders en bedrijfsleiders .... leer van een onzichtbare vijand en maak haar tot jullie beste vriendin .... jullie hebben de kans ... laat die NIET liggen

En dan kunnen wij veel makkelijker in het schipperskwartier raken en in de saunaclubs om onze centjes te spenderen aan die schatjes  ;D ;D ;D ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #268 Gepost op: 20 maart 2020, 20:45:55 »
ik noem Corona een haar, want enkel vrouwen kunnen dit aanrichten  :dance2 :lol ;D ;) ;) ;)
Gelukkig ben ik niet gehuwd, anders zat ikd ag en nacht opgescheept met een vrouwelijk monster in huis  :lol :lol :lol :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:
Nee, nee, nee, corona is niet vrouwelijk, het is bi. Want het treft mannen én vrouwen.
 :lol

Trouwens, de status van getrouwd zijn kan perfect worden gecombineerd met de zeer close omgang met vriendinnen. De enige cursus die je daarvoor moet volgen is 'Begingselen van de Polyamorie'. 
 :lol_hitting: :happy :happy :happy :lol_hitting:

Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
Praatcafé "'t Kleintje"
« Reactie #269 Gepost op: 24 maart 2020, 05:06:46 »
Wat is dat daar allemaal op Hookers ivm die privacy wetgeving ?  Is het binnenkort gedaan met de fora over hoeren en bijbehorende pret ?