Forum > WIELRENNEN

onze Phil

(1/5) > >>

sexmachine:
Ik zal nog tot na zondag wachten vooraleer ik een overzicht schrijf van een jaar wielersport, waar de grootste klassiek renner sinds Merckx is opgestaan, onze Phil.
Verbluffende prestaties, die de prestaties van een andere halfgod, Cancelara, doen verbleken.


Zoals hij verleden jaar magistraal de Amstel won, nadien in helse weersomstandigheden Lombardije op een hoopje reed, door een onwaardige Hushovd geklopt werd op het WK, al in MSR derde werd, zevende in de Ronde, en op welke manier hij dit jaar de Amstel, de Brabantse en de Waalse Pijl won, en grootheden als Andy Schleck, Contador, Rodriguez en andere Vino's vernederde....


Neen, ik wacht tot na zondag, als hij dan ook op 15 kilometer van de meet knipoogt naar Dirk de Wolf, zullen ze alweer NIET op de fotofinish staan.
Een groots renner en een echte Belg, Sire, er is nog 1 Belg .... onze Phille Gilbert  ;)

sexmachine:
[box title=DE PHILLE]Philippe Gilbert, we noemen hem zo graag de Phille, Dirk en ik.
Dirk De Wolf, die de Phille volgt vanin zijn prille jeugd, heeft het altijd voorspeld, dit wordt een der grootste klassieke renners aller tijden.
Eén der grootsten, er is namelijk ene ...  Eddy Merckx, de kannibaal.
Eddy reed in zijn tijd vijf kilometer te snel voor het peleton. De Phille doet net hetzelfde.
Al enkele jaren rijdt hij mee aan de top, en won al helse koersen, reed iedereen en alles aan flarden als de koersomstandigheden zwaar waren, cfr. Lombardije.
2009:
Parijs-Tours
Ronde van Lombardije

Verleden jaar moes het toppunt komen, Gilbert was de gedoodverfde favoriet, hij won dat jaar al op majesteuse wijze de Amstel Gold Race en Lombardije. Iedereen was heilig overtuigd dat de Phille met de regenboogtrui zou pronken. Behalve Gilbert zelf. Je zag gewoon dat het moest mislukken, Gilbert kon die koers niet winnen. Gilbert wint geen georchestreerde koers. De Phille moet zelf dirigent zijn.
2010:
Amstel Gold Race
3e en 19e etappe Ronde Van Spanje
Ronde van Lombardije

Dit jaar verdwenen de oortjes in het peleton, en koersinzicht werd terug belangrijk. Geen tactisch steekspel meer vanuit de volgwagen, maar koers zoals koers is bedoeld, met de benen en het hoofd, maar dan van de renners in kwestie.

Milaan San remo, La Primavera, wat kan de lente mooi zijn.
Beste man in koers, Gilbert, we spreken en schrijven maart. Geklopt door zichzelf en Pozzato, die liever de Phille in het verlies reed dan zichzelf naar winst.
3e plaats

Al snel volgde de Ronde, waar het duidelijk was wie de gedoodverfde kampioen was. Spartacus. Hij haalde het niet, helaas. Ene Nick Nuyens, die NOOIT koerst, won door een schandaal dat nog steeds in mijn hoofd blijft hangen, de fraingalle van Spartacus.
Niemand, maar dan ook niemand die ooit maar Merckx een drinkbus zou weigeren als hij zo van de tegenstand wegreed. Iedereen weigerde Spartacus te voeden, een ware schande voor het wielrennen. Gilbert? Die werd negende.

Parijs-Roubaix. Eentje om in te kaderen, alweer was het een tegen allen en allen tegen een. Nog schandaliger dan in de Ronde van Vlaanderen, reden grote kampioenen als Hushovd zichzelf liever inde vernieling dan het lef te hebben met Spartacus naar de wielerbaan van Roubaix te rijden. De eendagsvlieg Van Summeren mocht op die manier een grote Klassieker op zijn naam schrijven. Een hoogdah voor de Lommelnaar, een laagdag voor het wielrennen. Gilbert? Die reed niet mee.

Vanaf dan begon "het tijdperk Gilbert".[/box]


[box class=windowbg]
INDRUKWEKKEND.
Van de dag dat hij op 13 april aan de start kwam, won hij IEDERE eendagkoers (ja, allemaal, tot de dag van vandag incluis) waar hij aan de start kwam. Brabantse Pijl, Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik Bastenaken Luik, EN won hij ook de twee Rondetjes waar hij startte, de Ronde van België en de Ster ZLM Tour. Zelfs de enige Kermiskoers waar hij reed, schreef hij op zijn naam. Gullegem.
Vandaag won hij op een keizerlijke manier, op een nagenoeg vlak parcours de Belgische Driekleur. De allergrootste Klassieke renner van zijn generatie.

Zijn zegetocht begon op 13 april...
[box title=DE BRABANTSE PIJL]
Hoogerland maakte de koers hard voor ploegmaat Leukemans, die op 14 km van de finish aanviel. Gilbert ging moeiteloos mee en de rest loste. De twee vrienden praatten met de glimlach in volle finale en beslisten om voor de overwinning te sprinten. Het begin van een ware triomftocht voor onze Phille...
Slotfase Brabantse Pijl 2011
Leukemans: 'Gilbert was de snelste'Gilberts commentaar: "Ik ben klaar voor de Amstel Gold race."  EN OF hij dat was, oordeel zelf.... .[/box]
[box title=AMSTEL GOLD RACE]
Laatste kilometer becommentarieerd door Vlaamse wielerkenners.Philippe Gilbert wint opnieuw de Amstel Gold Race 2011 17/04 finale laatste kilometers (final miles)   
En door de collega's van de NOS
Amstel Gold Race '11
De interviews
Leukemans: 'Gilbert was de snelste'
Gilbert: 'Het was super'
Merk vooral op hoe Michel Wuyts zegt: "U vraagt zich af, waarom woensdag niet. Wel de Muur van Hoey is niet echt zijn DADA."
Karl: "Hij kan het ook, ik ben er zeker van."
EN OF hij het kan, oordeel zelf... .[/box][box title=DE WAALSE PIJL]
Waalse Pijl / Fleche Wallone 2011 @ Mur de Huy
[La Fleche Wallonne 2011] Final Kilometers - Mur de Huy climb
Pikant detail; Op 15 km van de aankomst knipoogt de Phille naar Dirk de Wolf, doe prompt Marc Sergeant opbelt in de volgwagen. "Schrijf hem maar op, het is in de sjakos."
Wie twijfelt er nog aan wie Luik Bastanaken Luik gaat winnen? Ik alvast niet, opd at moment, en toch is dat nog andere koek dan De Amstel of de Waalse of Brabantse Pijl...[/box][box title=LBL]
De preview
Philippe Gilbert mikt op Luik-Bastenaken-Luik
Die Hollandse commentatoren is lachen geblazen, ware kolder ha ha.
[Liège-Bastogne-Liège 2011] Final kilometers - Côte de Saint Nicolas climb
En een analyse van de prestaties van de Phille.
Wuyts Vannieuwkerke - Philippe Gilbert is nu een groot kampioen
Niemand die dacht dat Philippe Gilbert er nog een vervolg zou aan breien in de Ronde Van Belgie EN de Belgische Driekleur zou winnen...[/box][box title=VERVOLG]
Van zodra de machtsonplooiing op de kasseien bergop, nu ja, bergop is veel gezegd, op youtube komt, date ik deze post op[/box][/box]

sexmachine:
Ik zit nooit om straffe uitspraken verlegen, hier volgt een hele straffe.


Gilbert wint ZEKER 2 ritten in de Tour 2011.
2 juli: verjaardag van Phils vrouw; hij wint en pakt geel
5 juli: verjaardag van de Phille zelf, hij wint en pakt ook groen.


Gilbert rijdt minstens 8 dagen in het Geel en ook 12 dagen in het Groen in de Tour 2011.


En nog straffer, binnen de vier jaar rijdt de Phille top 3 in de Tour, meer nog, binnen de vijf jaar wint hij de Ronde van Frankrijk.


Schrijf het op en pak me erop als het niet waar is  ;D ;)

sexmachine:

--- Citaat van: sexmachine op 29 juni 2011, 22:55:08 ---2 juli: verjaardag van Phils vrouw; hij wint en pakt geel

--- Einde van citaat ---
En de bollen en groen als ik het goed heb.
O wat is die Eskimo-30 stil  ;D :P
[smg id=3893 width=800]


Dinsdag op de Mur de Bretagne nummer twee, daar twijfel ik geen seconde meer aan.
Tot op de dag van vandaag won Gilbert sinds 14 april iedere ééndagsrit waar hij aan de start kwam, alsook de twee (weliswaar kleine) rondes waariaan hij deelnam. Weergaloos, en nooit gezien, bijna zo straf als den Eddy destijds.
Ik geniet alvast, en we gaan nog minstens vier jaar plezier hebben aan onze nieuwe kannibaal...  ;)

lordnelson:
 :) ;D ;D
 
Leuk kado voor zijn vrouw, and himself.En dik verdiend.Kan België trots op zijn

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie