Forum > WIELRENNEN

onze Phil

<< < (3/5) > >>

foots:
Heren,


2 conclusies:
Gilbert heeft gisteren niet gewonnen.
VDB staat hier waarschijnlijk niet voor Van Den Boeinandts.


Groet, Foots  O0

sexmachine:
Rakkers,
1 conclusie en een kleine bemerking  ;D
Foots leest het topic wielrennen.
Gilbert wint rit 1 in de Ronde van Frankrijk, was gisteren vijfde en was vandaag in een massasprint 2e, na die agressieve kopstoter  ;D
Morgen Gilbert dus in het groen? En morgen terug een poging naar alweer een ritzege?


Ze moesten terug een nevenklassement invoeren met de meest regelmatige renner, waarom is die trui eigenlijk afgeschaft?

Ik hoor hier maar bitter weinig van de wielerkenner Big30 ... al heeft hij maar weinig om over te schrijven en is zijn kennis zeer beperkt, uit de boekskes namelijk  :o 8)

roberto:
Wielrennen dat volg ik niet echt. Van de uitspattingen van de renners na de koers vind ik buiten Boonen niks terug in de media...
Bij voetbal ligt het anders dat volg ik wel, t.t.z. de uitspattingen van de heren Rooney, Cole, Crouch, Terry en nog vele anderen NAAST het veld. Leuk te zien dat deze bovenstaande heren dezelfde hobby beoefenen als ik.
Het vrouwenvoetbal bekijk ik pas van minuut 91 dan ben ik net op tijd voor het wisselen van de truitjes.

sexmachine:
Foots, even kijken vanaf seconde 20 tot 01min30.
Er is maar één Gilbert, de beste eendagsrenner zonder enige discussie.


Hij krijgt eindelijk wat hij verdient.
Ik wist genoeg toen hij de dag voor de wedstrijd een leuk antwoord had op een Nederlandse reporter, toen die hem vroeg wie er WK zou worden.
Gilbert antwoordde: "Misschien wel een Hollander ha ha, met een schaterlach erachter"


En dan hier iets dat enkel Gilbert kan, iedereen gewoon eraf rijden, op de plaats waar iedereen weet dat hij gaat gaan. ONVOORSTELBAAR


Philippe Gilbert wins 2012 UCI Road World Championships in Valkenbug ad Geul Netherlands

foots:
Als NL-er heb ik de ballen interesse in wielrennen of koersen zoals de Belgen hun sport met veel emotie en passie plegen te noemen. Zat SM hier een tijd geleden nog te fulmineren dat Cancellara op een muur in Gerardsbergen de beste was, en verbazingsweekend in een paar meter de rest zoek reed en dan hoor ik een Tom in de Bomen of Bonen (geen idee sperzie boon of snijboon) en nu weer een Filip Gibertus, maar 1 ding weet ik wel.


Belgie zit vol koerstalent en ze leven er helemaal naar toe. Het is me hier al vaak overkomen dat ik met mijn auto vanuit de garage achteruit de straat oprijd en dan in paniek een bussel fietsers gebaren zie maken of ik gek ben geworden. Gelukkig voor hun woon ik vlakbij een kruispunt en zien ze me meestal wel op tijd de oprit afkomen. Vervolgens kan ik vanwege dranghekken niet meer wegkomen en komen er allerlei mensen met oranje hesjes mij uitkafferen dat ik in hun "parcour" rijd iets wat in mijn ogen openbare weg is en waarvoor ik graag de Belgische autobelasting betaal want dat is echt een lachertje.

Ook wel eens met de motor in het "parcours" gereden en aangezien ze me er dan niet uit willen laten een stelletje fietsers voorbij gereden die me dan vervolgens ook al lelijk aankeken, want hun moesten zeker te hard trappen. Nou ik geef gewoon wat gas en ik zoef zelfs de wereldkampioen met speels gemak voorbij en dat terwijl mijn "fiets" misschien nog niet de helft kost van zijn fiets en dat terwijl ik niet eens hoeft te trappen, ik ga er altijd maar vanuit dat het gewoon pure jaloezie is.


Als ik vanuit mijn auto uitleg dat ik gewoon boodschappen wil doen of op bezoek wil naar mijn ouders dan schelden ze me verrot dat ik mijn post niet lees, wat overigens ook klopt want ik trek deze geheel selectief open, net als mijn geheugen. Uiteindelijk laten ze me dan gewoon gaan, want aan mijn accent horen ze als dat ik een totale nono ben en volledig gedesinteresseerd ben in hun sport. Een paar dagen later zie ik dan tussen de locale krantje wel een papiertje de aankondiging van hun "evenement".


De passie en emotie en de belevenis van een Belg met koersen is in geen velden of wegen te meten met de Ollanders, dus ja ik begrijp de grap van Gilbert dat een Ollander wereldkampioen wil worden. Wereldkampioen wordt je pas als je met ziel en zaligheid en volledige overgave iets doet en dat ongeveer alles moet wijken om dat ene doel te bereiken. In NL leeft voetbal veel meer en zeer groot is hun frustratie dat ze in de finale verliezen van het betere Duitsland of Argentinie.


Datzelfde gevoel van de beste willen zijn, absoluut bij de wereldtop te willen horen en boven alles en iedereen uit te willen steken heeft Sexmachine en ikzelf ook, niet voor wielrennen of koersen, maar voor Relaxxxboard. We kunnen en willen niet rusten totdat we de mooiste, de beste en de leukste site hebben op dat gebied.


Bij deze mijn felicitatie voor Flipje Gilbert (ik vind de strips van Dilbert toch altijd nog leuker) en ik verwacht dat NL aangezien ze geen Joop Zoetemelk meer hebben ook wederom zelfs geen 2e plek heeft kunnen behalen. Jammer, maar ik zie in iedere Belg een terechte winnaar zoals mijn preek hiervoor al beschreef.


Groet, Foots  O0

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie