Auteur Topic: TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS  (gelezen 62960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2020, 22:54:46 »
Systeem Brussel ken ik niet, dus daar heb ik het bewust ook niet over gehad. Brussel is ook een apart gewest, met zijn eigen al even knettergekke regels.

Inderdaad hebben de ramen in het SKW geen "statuut", het zijn kamers die verhuurd worden.  Het zijn echter evenmin hotels, want er gebeuren geen overnachtingen.  Dus: ze vallen buiten de Horeca, raar maar waar.  Hoeveel verhuurders er zijn, 3-4-5 of 12... ach dat doet niet ter zake: er zijn in het SKW kamer-verhuurkantoren en in Gent zijn die er niet.  That is the point I am trying to make.

En ja, de ramen sluiten werd gedaan om de overlast te vermijden, het magneet-effect.  Daarmee gaf je meteen ook zelf het antwoord op je  eerste vraag. Maar nu telt dat magneet-effect minder, want de restaurants mogen wél openblijven.  Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.  Ze bieden wel diensten aan, face-to-face, en volgens mij is dat niet toegelaten na 01u00.  De regelgeving is nog onduidelijk en tegen de tijd dat je ze begint aan te vechten, is ze weeral gewijzigd...

Vaststelling: het is nu al zover gekomen dat uitbaters juichen omdat ze tóch tot 01:00 mogen open blijven.  Stel je diezelfde vraag eens een jaar geleden: het kot zou te klein zijn geweest...  Vreemd is dat.

De redenering over het "poenscheppen" is geen correcte redenering om iets uit te leggen.  Daar ga ik niet verder op in, dat is hopeloos.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2020, 23:03:31 door tuftuffer »
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #46 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:31:12 »
Wat wil je eigenlijk zeggen?
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #47 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:34:43 »
Wat wil je eigenlijk zeggen?

Dat mijn (eerste) SKW-redenering correct was.  En dat er nu geen magneeteffect in dezelfde mate is omdat restaurants wel nog open zijn.
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #48 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:41:33 »
En ja, de ramen sluiten werd gedaan om de overlast te vermijden, het magneet-effect.  Daarmee gaf je meteen ook zelf het antwoord op je  eerste vraag. Maar nu telt dat magneet-effect minder, want de restaurants mogen wél openblijven.  Dus die vergelijking gaat niet helemaal op. 
Kies maar wat het meeste voorkomt?
We gaan lekker op restaurant met de familie en nadien naar de hoeren als e uit het rstaurant weg moeten?
OF
We gaan lekker op café en daarna met de vrienden naar de hoeren, want de café's zijn dicht en we willen ons nog een beetje amuseren ...

Hoezo, dat magneeteffect is minder? Dream on, het is nog steeds cafévolk dat het skw bezoekt, geen families die op restaurant gaan.
De redenering over het "poenscheppen" is geen correcte redenering om iets uit te leggen.  Daar ga ik niet verder op in, dat is hopeloos.
Neen, wat is je redenering dan wel, vertel vooral, laat ons niet in spanning.
Ik ben hopeloos, daarom ook stel ik de vraag.
Ik stel alleen vast dat ze momenteel wel ineens met de maskes inzitten? Dag Jan, of beter Dag Bart, zet DIE plaat vooral af he


"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #49 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:46:11 »
En ja, de ramen sluiten werd gedaan om de overlast te vermijden, het magneet-effect.  Daarmee gaf je meteen ook zelf het antwoord op je  eerste vraag. Maar nu telt dat magneet-effect minder, want de restaurants mogen wél openblijven.  Dus die vergelijking gaat niet helemaal op. 
Kies maar wat het meeste voorkomt?
We gaan lekker op restaurant met de familie en nadien naar de hoeren als e uit het rstaurant weg moeten?
OF
We gaan lekker op café en daarna met de vrienden naar de hoeren, want de café's zijn dicht en we willen ons nog een beetje amuseren ...

Hoezo, dat magneeteffect is minder? Dream on, het is nog steeds cafévolk dat het skw bezoekt, geen families die op restaurant gaan.
De redenering over het "poenscheppen" is geen correcte redenering om iets uit te leggen.  Daar ga ik niet verder op in, dat is hopeloos.
Neen, wat is je redenering dan wel, vertel vooral, laat ons niet in spanning.
Ik ben hopeloos, daarom ook stel ik de vraag.
Ik stel alleen vast dat ze momenteel wel ineens met de maskes inzitten? Dag Jan, of beter Dag Bart, zet DIE plaat vooral af he




Leuke discussie, Sexmachine, ik zocht louter naar een juridische verklaring waarom SKW-Antwerpen nog open kan blijven tot 01u00 en cafés niet.  Die regeling is relatief nieuw, en ik onderzoek ze.

Hopeloos zijn we natuurlijk allemaal.  Waar is de tijd dat we om 03u00 nog eens lekker de natuur konden gaan bekijken, zonder zorgen... Ik weet het, maar als ik dat hier moet beginnen aanvallen en uitleggen waarom ik dat zus-en-zo doe, dan zijn we hier morgen nog niet weg, hoor.  Bladzijden en bladzijden en bladzijden juridische analyse heb ik daar al over geschreven...
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #50 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:46:46 »
Wat wil je eigenlijk zeggen?

Dat mijn (eerste) SKW-redenering correct was.  En dat er nu geen magneeteffect in dezelfde mate is omdat restaurants wel nog open zijn.
Het heeft geen zak te maken met kamerverhuur.
Het skw volgde altijd de horeca, sinds 18 maart en pas vandaag wijken ze daarvan af.
En al die tijd daarvoor was het geen kamerverhuur?
Leg me dan eens uit waarom ineens de kamerverhuren al die tijd mee met de café's gehopt zijn met de sluitingsuren?
Er is gewoon maar 1 eindje aan te knopen .... GELDGEWIN van 't stad.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #51 Gepost op: 9 oktober 2020, 23:54:11 »

Leuke discussie, Sexmachine, ik zocht louter naar een juridische verklaring waarom SKW-Antwerpen nog open kan blijven tot 01u00 en cafés niet.  Die regeling is relatief nieuw, en ik onderzoek ze.
Relatief nieuw? Van vandaag, die regel is nog nat achter de oren.  :lol
Zoek het in de broekzakken van Bart de Wever, daar moet ik niet voor gestudeerd hebben, en daar hoef jij niet voor in je boeken te duiken.
En de pandeigenaars zullen ook wel hun invloed hebben en zich een beetje juridisch ingedekt hebben.
Ik kan me best voorstellen dat die hun advocaten tegenwoordig meenemen als er een zitting is.

EN ... VOORAL ... die hebben miljoenen en miljoen, dat is een business waar heel veel geld mee gemoeid is, dus ik weet wel waarom ze nu van de reel afwijken (zolang ze het uitgelegd krijgen aan de bevolking)

1 dag huur minder is voor een welbepaalde eigenaar zo maar liefst een inkomstendelving van een dikke 15 000 euro, ik kan me voorstellen dat er wel gelobbyt wordt, denk je niet?
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #52 Gepost op: 10 oktober 2020, 07:25:51 »
Volgens mij hebben jullie beiden, in elk geval gedeeltelijk, gelijk. SM zijn versie is de praktijk, en tuftuffer zijn versie is de juridische onderbouwing die ze er aan geven om sm zijn verhaal te verkopen.

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #53 Gepost op: 10 oktober 2020, 13:05:24 »
Volgens mij hebben jullie beiden, in elk geval gedeeltelijk, gelijk. SM zijn versie is de praktijk, en tuftuffer zijn versie is de juridische onderbouwing die ze er aan geven om sm zijn verhaal te verkopen.

Mooie afsluiter, en daar ga ik het alvast bij houden.

Thx, Elwood.
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #54 Gepost op: 10 oktober 2020, 13:29:02 »
Het gaat hier niet over wie er gelijk heeft, het gaat over de shifturen
Daarvoor hebben we geen gelijk nodig, die zijn wat ze zijn  ;D

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #55 Gepost op: 19 oktober 2020, 08:08:22 »
Iemand correct info over de situatie vandaag.
Open ? Nieuwe shifturen ?

Ik moet vandaag in de buurt zijn.
Wandelen, zodra het in je bloed kruipt, laat het je niet meer los.
Ik zou dan een meisje ....

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #56 Gepost op: 19 oktober 2020, 08:30:55 »
Uren moeten in elk geval aangepast worden ivm nachtklok. Verder nog niets definitief bekend.

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #57 Gepost op: 19 oktober 2020, 10:35:59 »
Ik ben gisteren nog eens rap gepasseerd voor dat ze ons weer gaan opsluiten.
Dame wist me te zeggen dat het SKW dan toch zou sluiten...
We gaan het zien.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #58 Gepost op: 19 oktober 2020, 10:55:00 »
Ik ben gisteren nog eens rap gepasseerd voor dat ze ons weer gaan opsluiten.
Dame wist me te zeggen dat het SKW dan toch zou sluiten...
We gaan het zien.
Dat vertellen wel meer dames momenteel, op basis van allerlei informatie die ze her en der proberen los te krijgen van horen zeggen. Maarhet blijft wachten op een officiële beslissing. Zoals altijd, op het laatste nippertje want alleen politiekers hebben een planning. Andere mensen niet.

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
TIJDELIJKE SHIFTUREN NA DE VLEERMUIZENCRISIS
« Reactie #59 Gepost op: 19 oktober 2020, 11:54:30 »
Gent is alvast gesloten...
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...