Auteur Topic: WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER  (gelezen 1708417 keer)

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Offline Wil007

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3390 Gepost op: 6 oktober 2020, 21:36:44 »
Of zijn ze gestraft de engeltjes?zeker ons Sara  :movingtits
Moeten ze in quarantaine of werken ze op een ander adres ?
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2020, 21:45:03 door Wil007 »

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3391 Gepost op: 6 oktober 2020, 21:50:47 »
Sara was wel aan het werken vandaag!! Maar om 16:00u heb ik nog met haar gesproken!? Dus niet gesloten!! Heb wel politie hier en daar zien binnengaan maar ze hebben niets gesloten
[/quote]
Sara was al terug aan het werk sinds gisteren, voor zover ik weet. Ik heb haar gezien en gegroet.

Controles waren wel enigszins aangekondigd. De verhuurders hadden de meisjes op het hart gedrukt om een paar zichtbare regeltjes strikt op te volgen (die cirque met die maskers bv), dus 'men' wist er van.

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3392 Gepost op: 6 oktober 2020, 21:57:06 »
Bestaat het éénrichtingsverkeer in de Villa Tinto nog ? :lol_hitting:  :lol :111: 8)

Het bestaat nog, maar bijna niemand houd zich eraan, en er wordt ook niet op gecontroleerd.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3393 Gepost op: 7 oktober 2020, 00:36:16 »
Het nut van dit soort dingen is ook zeer onbenullig klein. Wie bedenkt het... Soms krijg ik de indruk dat met er een 'spelletje' van maakt en dat men dan verwacht dat iedereen meespeelt.  ;D ;D ;D

Offline Elwood

  • SKW kenner
  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
  • Schippersstraat is mijn thuis
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3394 Gepost op: 7 oktober 2020, 08:04:28 »
Ik vind het op zich wel logisch dat eenrichtingsverkeer. Dan kun je achter elkaar lopen en afstand houden. Met twee richtingen moet je elkaar passeren en kun je geen afstand houden.

guest165414

  • Gast
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3395 Gepost op: 7 oktober 2020, 10:31:53 »
Sara en Selena zitten in verplichte quarantaine tot 14 oktober en alvorens terug aan het werk te mogen moeten zij een negatieve covid-19 test voorleggen! Er hangt hen ook een fikse boete boven het hoofd, die gaat van 208€ tot en met maximum 4000€ en zelfs gevangenisstraf van 8 dagen tot 6 maanden. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen, dat hoop ik toch voor hen!  Het feit dat zij tot 14 oktober niet mogen werken betekent ook inkomstenverlies uiteraard!

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3396 Gepost op: 7 oktober 2020, 10:49:49 »
Selena en Sara zitten net zo in quarantaine als een "normale burger" die terug keert van een rood gebied.
Zij hebben natuurlijk de pech dat ze makkelijker te volgen zijn dan pakweg Pol of Pier.
En uiteraard wil de politie hier een goede beurt maken.
Misschien best, anders, als bekend raakt dat ze de wet hebben overtreden en de verhuurder daarvan weet ... waren de gevolgen misschien veel erger.

Ze zullen beiden wel een weekje "extra verlof" overleven, we moeten ons niet al te veel zorgen maken.
15 oktober 's avonds, als ze de poen tellen van die dag, zijn ze dit al vergeten, zo snel gaat dat.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3397 Gepost op: 7 oktober 2020, 11:24:10 »
Het is nochtans erg simpel.
Je volgt de Corona-richtlijnen, die erg duidelijk (maar tevens ook belachelijk) zijn, aan dat laatste kunnen we niks verhelpen)

Voor dames die naar het skw afreizen betekent dat concreet het volgende, niemand houdt jullie tegen dit te melden aan de dames die jullie kennen.

Als niet-Belg reizen naar België
Je mag naar België reizen als:

Je een inwoner bent van de Europese Unie, het Schengengebied of het Verenigd Koninkrijk.
Je reist vanuit een land dat opgenomen werd in de lijst van de FOD Buitenlandse Zaken.
Voor alle andere landen geldt een reisverbod naar België. Je mag vanuit deze landen enkel naar België reizen voor een essentiële reden. Een lijst van de essentiële redenen vind je bij de veelgestelde vragen - “Ben je geen Belg, maar resident of ingezetene van een land buiten de EU, het Schengengebied en het Verenigd Koninkrijk en reis je vanuit landen die niet vermeld staan op de website van de FOD Buitenlandse Zaken naar België ?”

Reis je naar België ?

Vul het Public Health Passenger Locator Form in binnen de 48 uur voor je aankomst in België.
Het formulier berekent op basis van jouw antwoorden of je een hoog risico loopt op corona.
Krijg je een sms ? Je hebt een hoog risico op corona. Je krijgt een code om je te laten testen en gaat in quarantaine. Dit is verplicht als je uit een rode zone komt.
Krijg je geen sms ? Je hoeft niet in quarantaine en je hoeft geen test.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3398 Gepost op: 7 oktober 2020, 11:36:52 »
Een aanvulling op de vorige post:
landen van waar men naar België mag reizen (met inachtneming van de quarantaine uiteraard):

Lijst van toepassing vanaf 25 september 2020

Australië
Canada
Japan
Nieuw-Zeeland
Rwanda
Zuid-Korea
Thailand
Uruguay


Het moge dus erg duidelijk zijn waarom een bunch dames nog niet terug op post zijn.
Alina bijvoorbeeld (Colombia), een pak dames die naar de Dominikaanse getrokken zijn na Corona kunnen domweg niet terug naar België (Maria van de nacht bijvoorbeeld).

Voor hen is het geen kwestie van in quarantaine te gaan, ze mogen gewoon ons kikkerland niet binnen.

Dus de dames die hier nog wel binnen mogen en kunnen werken, een weekje in bed extra rust, vul het formulier in, doe een test en voor je 't weet schep je terug poen.

Het is momenteel veel erger voor de dames die het land gewoon niet in mogen.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3399 Gepost op: 7 oktober 2020, 11:50:32 »
Sara en Selena zitten in verplichte quarantaine tot 14 oktober en alvorens terug aan het werk te mogen moeten zij een negatieve covid-19 test voorleggen! Er hangt hen ook een fikse boete boven het hoofd, die gaat van 208€ tot en met maximum 4000€ en zelfs gevangenisstraf van 8 dagen tot 6 maanden. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen, dat hoop ik toch voor hen!  Het feit dat zij tot 14 oktober niet mogen werken betekent ook inkomstenverlies uiteraard!
Indien ik hen was, zou ik er toch niet zo gerust in zijn.
Ze krijgen heel waarschijnlijk een boete voor het in gevaar brengen van de gezondheid van wandelaars (dus voor het niet naleven van de richtlijnen bij terugkeer)

Dus een goede raad: "Braafjes hun fout toegeven, het steken op "onwetendheid" en vooral niet kwaad worden, dwars liggen of leugens verkondigen, dat helpt hun zaak niet.
En als ze een boete krijgen, die dan heel waarschijnlijk 280 euro bedragen zal, betalen, eens knipperen met de oogjes, 3 uurtjes met de beentjes wijd en vooruit met de geit."

Het haalt geen ene moer uit te liegen, dingen te gaan verzinnen, het moge duidelijk zijn, ten minste 48 uur voor terugkeer moeten ze een formulier invullen (indien ze reizen met het vliegtuig of de bus of wagen). Dat hebben ze duidelijk niet gedaan, en indien ze dat wel hebben gedaan, wordt het vergrijp alleen maar erger.
Dan hebben ze namelijk "bewust" de regels omzeild, en dan wil ik de boete geeneens kennen, en al zeker niet betalen.
Dus die de dames kennen, ik zou zeggen barti, wees eens lief en vertel hen dat ze het op onwetendheid moeten steken.  :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline tuftuffer

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 35
  • Utrum vir ille iuvenis an senex est?
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3400 Gepost op: 7 oktober 2020, 17:50:03 »
Sara en Selena zitten in verplichte quarantaine tot 14 oktober en alvorens terug aan het werk te mogen moeten zij een negatieve covid-19 test voorleggen! Er hangt hen ook een fikse boete boven het hoofd, die gaat van 208€ tot en met maximum 4000€ en zelfs gevangenisstraf van 8 dagen tot 6 maanden. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen, dat hoop ik toch voor hen!  Het feit dat zij tot 14 oktober niet mogen werken betekent ook inkomstenverlies uiteraard!
Indien ik hen was, zou ik er toch niet zo gerust in zijn.
Ze krijgen heel waarschijnlijk een boete voor het in gevaar brengen van de gezondheid van wandelaars (dus voor het niet naleven van de richtlijnen bij terugkeer)

Dus een goede raad: "Braafjes hun fout toegeven, het steken op "onwetendheid" en vooral niet kwaad worden, dwars liggen of leugens verkondigen, dat helpt hun zaak niet.
En als ze een boete krijgen, die dan heel waarschijnlijk 280 euro bedragen zal, betalen, eens knipperen met de oogjes, 3 uurtjes met de beentjes wijd en vooruit met de geit."

Het haalt geen ene moer uit te liegen, dingen te gaan verzinnen, het moge duidelijk zijn, ten minste 48 uur voor terugkeer moeten ze een formulier invullen (indien ze reizen met het vliegtuig of de bus of wagen). Dat hebben ze duidelijk niet gedaan, en indien ze dat wel hebben gedaan, wordt het vergrijp alleen maar erger.
Dan hebben ze namelijk "bewust" de regels omzeild, en dan wil ik de boete geeneens kennen, en al zeker niet betalen.
Dus die de dames kennen, ik zou zeggen barti, wees eens lief en vertel hen dat ze het op onwetendheid moeten steken.  :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:

Kom kom, "onwetendheid"... daar gaan ze ver mee komen, ja.  Quarantaine is quarantaine.  Alleen: was het twee weken of één week ?
Amori inter virum ac mulierem, qui non ex cogitatione nascitur neque ex sola voluntate verum certo quodam modo homini imponitur, Graecia antiqua nomen tribuit eros...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3401 Gepost op: 7 oktober 2020, 18:16:28 »
Waar gaan ze dan wel ver mee komen?
Wij wisten het, hebben het vertikt een formulier in te vullen?
OF
Wij wisten het, hebben het formulier ingevuld maar hebben het vertikt ons te laten testen en in quarantaine te gaan?

Ze hebben de reisdata intussen ook van die dames. En dan kan je moeilijk weglopen met je quarantaine, tenzij je het niet wist dat Roemenië rood kleurde voor België, of andersom.

Dus ja, ik zou het steken op "ik wist het niet" dat ik bij terugkomst in quarantaine moest.
Geloof me, sommige dames kunnen zich echt dom voordoen (de uitdrukking "van krommenaas gebaren" past beter), dat hebben ze bewezen de afgelopen dagen.

Als je toegeeft dat je weet wat de maatregelen zijn, overtreedt je de Coronaregels wel erg vaak:
1. geen formulier ingevuld of de richtlijnen nadien niet opgevolgd
2. geen Covid-test
3. geen quarantaine
4. aan het werk

Doe mij maar: "Sorry, ik wist het niet. Maar ik begrijp dat ik nu in quarantaine moet en me moet laten testen nadien. "
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3402 Gepost op: 7 oktober 2020, 18:51:23 »

Doe mij maar: "Sorry, ik wist het niet. Maar ik begrijp dat ik nu in quarantaine moet en me moet laten testen nadien. "

Tuurlijk moet ze dit doen.
't Is allemaal van de pot gerukt. De mensen in de regering zijn te gek om los te lopen.

Iedereen mag gerust al hun regeltjes volgen ( als hij er al wijs uit geraakt ). Ik doe gewoon mijn zin, en zorg voor mezelf ( dat was het enige zinnig dat onze regering ooit heeft gezegd) en ik doe het op mijn manier.  :bonken :whipbeer  000006 :xrated
En idd., als ik ooit opmerkingen krijgen over mijn gedrag of houding of verplaatsingen, zal het zijn van " Sorry, ik wist het niet en zal het niet meer doen "  :lol

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3403 Gepost op: 7 oktober 2020, 19:38:23 »
Sorry ik wist het niet, zal denkelijk de facto de meest aangewezen reactie zijn, maar juridisch gezien slaat die bewering nergens op, want iedereen wordt verondersteld de wet te kennen. Bij mensen van vreemde origine kan men zich nog meer vragen stellen over de zotheid van dat juridisch principe dan bij 'echte Belgen'.

Het blijft toch 'opvallend' dat men Sara en Selena eruit pikt, want zij zijn lang niet de enigen in een dergelijke situatie, en via het registratiesysteem weet men goed genoeg welke meisjes een tijdje weg waren en nu terug zijn en daar is verder (bij mijn weten) nog geen heibel rond gemaakt, terwijl het zotte begrip 'quarantaine' nu toch al enkele maanden tot de woordenschat van Jan Modaal is gaan behoren.

Er zijn volgens mij 2 denkpistes.

De eerste heb ik eerder neergeschreven: 'men' wil duidelijk tonen dat 'men' rigoureus controle uitvoert op het naleven van de coronaregels (hierbij calculeer ik ook in dat de meisjes enkele dagen eerder al gewezen werd op het strict naleven van de regels op straffe van 250 euro boete). Dat kan er op wijzen dat 'men' preventief een sterk argument opbouwt, voor mocht er toch weer een of andere duistere figuur stoute opmerkingen gaan maken over het openhouden van het SKW.

De tweede denkpiste is heel simpel: iemand kan ook in onmin leven met Sara en deze gelegenheid aangegrepen hebben om te gaan 'klagen', zodat er wel moést gereageerd worden.

Sara is gewoon een meisje van het SKW. Zijzelf gebruikt de uitdrukking 'I am just a prostitute'.  Maar erg veel SKW-wandelaars kennen haar. Ze heeft veel klanten. Dus statistisch gezien ook een reële kans dat er ontevreden klanten bij zitten. Die, om het met SM zijn uidrukking te zeggen, hun fietsje niet gekregen hebben. Hoge bomen vangen veel wind, en gekende hoertjes lopen in de kijker. Die tweede denkpiste zou ik zeer verafschuwen maar tussen de klanten zitten er ook mensen van allerlei slag.

guest165414

  • Gast
WANDELEN IN HET SCHIPPERSKWARTIER
« Reactie #3404 Gepost op: 8 oktober 2020, 09:03:35 »
Ik denk dat het eerder te maken heeft met controle aan de hand van de registraties. Daarbij zal het wel opgevallen zijn dat beiden samen zijn gestopt en samen terug zijn gestart. Die 2de denkpiste lijkt mij niet onmogelijk maar toch eerder onwaarschijnlijk. Misschien zijn er nog wel gevallen geweest waarover we niets weten.  In villatinto is er ook zeer veel verloop van meisjes. Ik stel mij wel de vraag waarom de politie dat nu duidelijk in uniform moest doen en niet discreet in burger. Of heeft mogelijk te maken om te fungeren als afschrikmiddel voor de andere meisjes.  Ik vind het wel sneu voor deze 2 dames maar anderzijds kwamen ze toch uit een rode zone en is het niet ondenkbaar dat zij misschien besmet zijn en zo klanten besmetten.  Heeft ook met verantwoordelijkheidszin te maken en die hadden ze dus blijkbaar niet.