Auteur Topic: trip Dupke en Foots in de Filipijnen  (gelezen 44774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2014, 11:00:11 »
Vandaag op bezoek bij de familie. Zit hier tussen een 15 tal filipinos en filipinas waarvan de helft kinderen ijskreem te eten terwijl de vrouwen caldereta koken.

Dit is weer het echte Filipijnen super arm en iedereen doet Zijn of haar best om het de vette vis die ze gevangen hebben naar de zin te maken. Een ventilator.. Dat is de zus van mijn meisje dat al een half uit naast me zit net een waaiertje terwijl ik dit typ.



Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2014, 11:06:48 »
Nog maar 10% van de chokolade die ik mee had uitgedeeld.  Is een grote hit naast de flessen cola die ik heb laten halen en de ijskreem.

Onvoorstelbaar hier. Het
Huisje is een deel van een soort paalwoningen boven de zee.
 Waar ze vis drogen. Dried fish is de business waar ze hier van leven. Ik vermoed dat met het geld dat ik gegeven heb voor de inkopen voor de caldereta een soort stoofvlees ze voor het eerst deze maand vlees gekocht hebben wegens te duur voor hun.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2014, 13:27:57 »
Na avondmaal vertrokken naar de haven daarna terug naar hotel. Nu genieten van cocktails aan het zwembad.

Trikes zijn hier spot goedkoop in vergelijking met de afzetters van angels city. 60 peso voor lange rit met hele familie van 8 in grote Trike zonder gemor ...ook met een dikke witte aan boord

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2014, 07:27:38 »
Vanmorgen opgestaan en ontbeten in hotel. Daarna wat badkleding voor de kinderen in de familie van mijn meisje gaan halen en dan gaan zwemmen in het hotel samen met haar ouders en de neefjes en nichtjes van haar zoontje. Leuke namiddag voor de hele familie voor een tientje en een paar colas. Het doet goed de kinderen zo te zien en horen genieten. Staks eten in de jolibee om de verjaardag van haar zoontje te.vieren
 Vermoedelijke kosten 2000 peso of zo een 35 euro. Dan hebben ze een party met kfc freet voor iedereen

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2014, 14:38:01 »
Het was 1500 peso en vreten voor 10 man....

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2014, 02:06:52 »
Gisteren avond nog.een tijdje aan de cocktails gezeten en dan naar bed voor wat quality time
 Vanmorgen vroeg opgestaan en naar de haven gegaan.
Ter plaatse hadden een boot geregeld. Eerst had ik schrik op basis van wat ik gezien had dat dat zo een gammel niet zeewaardig ding zou zijn waar ze mee naar tagapul an eiland wilden. Eens in de haven lag daar een 30 meter lange boot op ons te wachten. it nu op de boot met een 20 man van de familie die overgekomen waren van het eiland om me te ontmoeten op de terugweg.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2014, 03:21:52 »
Na meer dan 2 uur varen aangekomen pp tagapul an. Ontvangst met heel de simsalabim. Enkel de fanfare ontbrak. Naar haar thuis gegaan en daar gegeten. Bloedje heet dus de buren 2 euro gesponsord on de generator aan te zetten voor de fan. Daarna met dezelfde boot met heel de bende naar het naburige sibugay eiland om te gaan zwemmen en picknikkeb. De koelbox moest met 3 man gesleurd worden. Dat ding was loodzwaar en zat vol met drank eis en versnaperingen voor misschien wel 50 man.

Prachtig strand daar postcard picture omgeving maar toch niet zo vriendelijk aangezien ik ergens mijn voet heb opengehaald.

Terug naar tagaupul an net op tijd om het begin van het schoolfeest mee te maken
 Resultaat den deze met een bende van 100 Jung kreeg een rondleiding in de school.

Toen had ik er genoeg van  als een trofee door het dorp rondgedragen te worden en moest de boot terug naar calbayog. Ver na zonsondergang aankomen natuurlijk wegens later dan gepland vertrokken en bijna 3 uur varen ipv 2 uur Goed geslapen na een paar cocktails en nu de volgende morgen zitten we te wachten op de bus naar batangas om terug naar hetzelfde hotel als Foots te gaan.

Het ziet er niet goed uit
 We hadden al lang weg moeten zijn maar blijkbaar staat de bus ergens op weg naar hier vanuit tacloban in panne en moeten we wachten op een andere of de volgende dat is me niet duidelijk.


Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2014, 11:02:26 »
Uiteindelijk is de bus komen opdagen. Veel later dan nodig vertrokken. De boot van alen naar matnog genomen en nu om 17 uur aangekomen in sorsogon. Zoals ik het nu versta gaat de bus verder naar legazpi dan naga en dan verder via batangas waar wij er af moeten naar Manila. Ik schat dat we nog een uur of 12 mogelijk meer te gaan hebben voordat we de boot naar Puerto galera op kunnen morgen vroeg.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2014, 13:44:32 door dupke »

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2014, 13:58:43 »
Iets meer over de busreis. 

Blijkbaar zitten we inderdaad op de snelbus tussen Leyte en Samar en Manila. Kostprijs inclusief veerboot tussen Samar en bicol is 1120 peso of 20 euro. Verwachte reistijd ongeveer 24 uur tot in Manila.
Het verkeer hier is chaotisch en levensgevaarlijk.  Wat ik de buschauffeur hier al.heb zien uitsteken grenst aan het ongelofelijke. 1x op zijn Clakson en dan 3 blinde bochen op rij op het baanvak voor het tegemoetkomend verkeer door om een truck in te halen. Dat daarbij 3 trikes en een jeepney de gracht in gaan is blijkbaar normaal..

Ik heb een vermoeden dat de bus ongeveer voor de helft gevuld is met vers materiaal voor Angeles city ..



Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2014, 00:35:55 »
Ondertussen rond 4 uur s morgens aangekomen in Santo Tomas daar overgestapt op de bus naar batangas. Die kwam al aan nog voor ze mijn koffer van de Trike genomen hadden die we voor een kort ritje naar de oprit van de snelweg genomen hadden. Busticket van 79 peso of 1 euro 25 en we zijn weer op weg.

Rond 5 uur aangekomen in de boot terminal waar zoals altijd regelaartjes klaar staan om je te helpen je ticket te kopen en de terminal fee te betalen en je koffer te zeulen voor een kleine vergoeding.

Zit nu in de terminal te wachten tot de boot vertrekt. 230 peso naar sabang beach. De cocktails in het sabang hill resort wachten....

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #25 Gepost op: 15 juli 2014, 04:22:29 »
Aangeven op white beach in Puerto galera. Met de trike naar sabang voor 150 peso.

Trike kan niet tot aan het sabang hill hotel rijden dus maar een paar gastjes mijn koffers laten dragen tot boven in het hotel dat op een heuvel ligt.

Effe inchecken in kamer 19. Het uitzicht over de baai is adembenemend. Airco aan koelkast gevuld. Safty deposit box op de kamer. Alles zoals het hoort.

Daarna even crashen aangezien we de hele nacht niet geslapen hadden
 Rond 11u30 Foots getroffen aan de pool. In zijn voorzienigheid had hij 4 zeemerminnen
 geregeld voor de poolpart in de namiddag.  Een paar hapjes en wat sinigan besteld en het gezelschap was happy. Beetje splashen in de pool tot een uur of 5 pm tot 3 van de 4 vertrokken en we achterbleven met onze 2 water ratjes. Rond 19 uur waren die nog niet uut het water.  Met de belofte van steak Tagalog voor hun en super lekkere steak met frietjes voor ons ze toch uit het zwembad gekregen.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #26 Gepost op: 15 juli 2014, 04:25:49 »
Na avond eten rondleiding door Foots in sabang. Ik herinner me alleen dat midnight de place tot be is.

Leuke bar goede muziek veel meiden .. De andere zijn beduidend minder van kwaliteit.

Rond 23 uur terug naar het hotel. Ik was moe maar er moest toch nog gewerkt worden. Lol.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk


Offline noglangnietuitgewandeld

  • Held
  • *****
  • Berichten: 681
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2014, 07:33:21 »
Sabang, brings back old memories. Loop je overdag door dat dorp heen dan denk je: waar ben ik nou in godsnaam terecht gekomen. Maar 's avonds toch plenty mooie meiden in de barren.  Vorige week nog op FB gechat met dat meisje dat ik daar vorig jaar 3 avonden had gebarfined. Zit nu thuis op Mindanao. Ben nog een middag met haar wezen zwemmen op white beach. En nog een boottochtje gemaakt naar een van de eilandjes. Picknick aan het strand. Toch wel een mooi relaxt plaatsje zonder de hectiek van Angeles. Ik denk er aan om dit jaar eens een Cebu/Bohol combi te doen. Wil toch ieder jaar iets nieuws toevoegen.
Echtgenote is verleden tijd van echt genieten.
Copulare necesse est.

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #28 Gepost op: 15 juli 2014, 09:29:50 »
Vandaag opgestaan in een andere wereld. Het goede weer heeft plaats gemaakt voor regen en dat is slechts de aanloop naar de Typhoon die onderweg is. Ik heb daar blijkbaar een abonnement op hier. Het huisje van de tante van.mijn meisje waar ik een paar dagen geleden nog te gast was is een soort paalwoning boven de zee.

De Typhoon die ons morgen in Puerto gaat bereiken is daar al aan land gekomen vanmiddag en het ziet er niet zo bijster goed uit ginds. Het huisje staat al onder water en er zou schade zijn. Zoals de vorige keer is de communicatie moeilijk.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2014, 10:46:24 door dupke »

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
De eerste dag in Filipijen
« Reactie #29 Gepost op: 15 juli 2014, 09:31:08 »
Deze typhoon heeft windsnelheden van 150 tot 200 km per uur..  Hayan vorig jaar het dubbele

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk