Auteur Topic: Hotels en vervoer naar Angeles City  (gelezen 42139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Gepost op: 31 juli 2014, 13:30:40 »
Heren, rakkers,




Ik kreeg een im van Frogger met een vraag over hotels en vervoer naar Angeles City. Aangezien dat voor iedereen interessant is maak ik er een topic van aan.


Wel hotels in Angeles city zijn er in diverse prijsklassen:
Buget zeg tot 1.500 peso ofwel 25 euro per nacht
Midden zeg tussen 1500 en de 2.500 ofwel 25 tot 40 euro per nacht
en luxe van 2.500 tot het zeg een 6.000 of 7.000 peso per nacht.


In Budget heb ik slechts weinig ervaring, wel eens gebruikt voor een shorttime, maar da's lang geleden en daar weet ik de naam niet van, awel 1 was langs Clarkton.

In midden heb je veel keuze en Prism ziet er zeer goed uit en dat ligt net als Clarkton wat verder op Perimeter road, dus wat verder van de actie op Fields.


Clarkton is een typisch Duits hotel en ik vind die erg goed zeker het restaurant. wel heeft het restaurant de laatste jaren de prijs naar boven bijgesteld voor hun buffet en de kwaliiteit is er zeker niet beter op geworden.


Voor restaurants zou ik ook zeker het Swiss chalet (Zwitsers) en Tequila Reef (Mexicaans) ook beide van harte aanbevelen.


Clarkton heeft in de goedkopere kamers van rond 2.000 peso een ok kamer, met de nodige faciliteiten (airco koelkast, warme douche). Voor mij persoonlijk genoeg, maar echt modern of luxe kun je het niet noemen. Eerder mijn hang naar nostalgie.


De duurdere kamers van 3.250 peso in het nieuwe gebouw zijn wel mooi, maar dan is Lewis Grand met 3.600 peso een veel betere keuze. Waarom, nou de kamers zijn veel luxer, dichter bij fields ave en je kun voor de deur gebruik maken van gratis hotelautpo's naar fields bv.


Lewis grand is dan ook mijn keuze voor het luxere segment, maar meestal zou ik zelf alleen voor gewone kamers Clarkton kiezen, want dat is me goed genoeg.


Vervoer van Clark airbase is maar een paar minuten en daar zou ik zeg een 100 peso voor betalen. Kom je van Manila airport dan is het een heel ander verhaal. Voor de bus terminal te gaan moet je wel haast de coupon taxi gebruiken dat kost je 300 peso. Dan de bus voor 3,5 uur tegenwoordig kost 150peso en dan een trike voor 150 peso voor naar je hotel.


Soms zijn er ook taxi's die je willen brengen reken dan op 2.500 tot 3.000 peso van Manila airport tot je hotel, maar genoeg die je meer geld uit je broekzak willen kloppen.


Veel plezier,


Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2014, 17:11:39 »
Het gaat voor mij de eerste keer worden, dat ik zo ver van huis een ongeorganiseerde reis  ga maken.

Op internet vind je honderden lijstjes met gast friendly hotels , vliegtickets  aanbieders en wat al niet meer. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Dus ik dacht wat kan ik beter doen dan de heren vragen die er  net geweest zijn en zich zelf experts noemen.

Ik zoek dus een hotel in de middenklassen maar  graag met een zwembad. Vevoer van en naar het vliegveld van Manilla en een vliegticket.
Ik kom nu uit bij een ticket van KLM € 650.00
Het Prims hotel   voor €42.00 per nacht

Tips, op of aanmerkingen hoor ik graag.       

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2014, 17:29:57 »
Beste Frogger,

Awel je ticket is erg voordelig, maar ik mijd de KLM ik heb een hekel aan hun service en zij staan bij mij redelijk van onder bij de voorkeur. wel ik kijk voor vliegtickets vrijwel alleen naar  http://www.bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Filippijnen-Manila.htm

Hotel boek ik ook nooit op voorhand,, alleen de eerste nacht doorgaans. Het Clarkton is voordeliger dan Prism en heeft ook een zwembad, dat zit rond de 32 euro. http://clarkton.com

Hotels in de Filipijnen altijd zelf vooraf de kamer bekijken. Vele hebben namelijk geen stroom bij brown outs, geen warm water, het is heel wat afgeleefder dan het mooie foto´tjes op internet of het stinkt er als de neten of je zit langs een enorme herriemakende weet ik het wat. Dit kun je vooraf bijna nooit weten vanachter je bureau op internet.

Girlfriendly zijn bijna alle hotels in Filipijnen, is een echt Thailand fenomeen. Daar heb je hier geen last van.

Een goede tip vind ik Q bar, daar heb ik mij het beste vermaakt en ook de restaurants die ik noemde zijn heel erg goed.

Voor je vervoer te regelen vanaf Manila airport, dat doen sommige hotels ook voor je voor een ok prijs. Ook zijn er reisbureau´s zoals beeline travel, swagman travel of het reisbureau in Clarkton die dat voor je kunnen regelen. Houd er rekening mee Manila airport afkomen is geen pretje, lees de lonely plannet voor de truucs van de taxichauffeurs en weet dat Manila airport gekozen is tot slechtste luchthaven ter wereld. Ben gewaarschuwd voor dit stukje noodgedwongen drama in je reis.



Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline koenie

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2014, 18:12:01 »
650 euro valt heel goed mee, .. Goedkoper ga je niet vinden (tenzij via China airlines of China Eastern). Ik betaalde net ook 650 euro, met qatar airways. Vluchten vanaf Brussel, vliegend naar Clark (is vééééééééééél dichter dan Manila bij Angeles City) en terugkerend vanaf Manila. Beetje uitkijken is de boodschap, ..
Clarkton is inderdaad een aanrader, maar persoonlijk vind ik het te veraf liggen van de aktie, ... Is persoonlijke keuze natuurlijk, ...
Als je in onze wintermaanden gaat, dan is het er heus niet zo heel warm. Ik was er vorig jaar in november, en het zwembadwater was allesbehalve warm, .. Maar wel de perfekte temperaturen overdag, .. In de zomermaanden (maart tem juni) is het er, wat mij betreft, veel te warm! Begin juli vond ik het ook nog echt héél erg warm, ...
In ons najaar is een zwembad niet echt een must, .. En als je toch zin hebt om eens een duikje te gaan nemen, dan kan je altijd in het zwembad van Lewis Grand Hotel terecht, .. Een heel mooie plek om te relaxen!
Ik hoorde al heel veel goeds van Boomerang hotel, .. Is echt heel betaalbaar, en met een klein zwembad erbij. Bekijk de website eens, ..
Vervoer van en naar Manila, .. Als je wat avontuurlijk bent ingesteld, dan neem je vanaf de luchthaven van Manila een taxi naar Pasay. Daar neem je de Victory Liner bus naar Dau terminal. Vanaf Dau terminal is het nog 10 minuutjes per trike.  Dit is veruit de meest goedkope oplossing en héél veel toeristen nemen deze optie. Ik neem echter steeds vervoer van uit mijn hotel. Ze komen me ophalen in Clark airport (kunnen ze ook doen vanuit Manila) en voeren me naar Manila als ik terugvlieg. Deze prijs is ongeveer 5 x zo duur als de bus.
Maar ik hou nogal van m'n gemak, dus ik neem de bus niet, ...

Als je overweegt in november te gaan, dan kan ik je onder mijn hoede nemen, .. ik ben er van 7 tem 23 november, ... Ik logeer in Fields Plaza Suites, echt middenin de aktie, . . Maar niet goedkoop (100 euro/nacht).

Succes!

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2014, 17:42:41 »
vliegticket is geboekt.

Om de problemen op het vliegveld een beetje te ontlopen wil ik vervoer regelen vanuit het hotel. Ik neem aan dat je dan aan de uitgang van het vliegveld opgewacht word door de chauffeur. Dan kan er toch niet veel misgaan?

ik vind ook verschillende info over visa,  als ik het goed heb je die pas nodig als je langer dan 30  dagen wil blijven?

ik kan dus het beste voor de eerste 2 a 3 dagen een hotel boeken en dan terplaatsten verder kijken? ik krijg ook de link naar het Clarkton niet geopend, hebben jullie dat ook?

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2014, 18:48:51 »
Toeristen visa voor NL en B mensen naar de Filipijnen  is max 30 dagen. Dit  visa krijg je bij de douane die je die zo in je paspoort stempelt op de luchthaven van Manila, deze is gratis en hoef je niet aan te vragen. Ook geen pasfoto nodig.


Vroeger was het 21 dagen, wellicht vind je dat nog op verschillende websites. De luchthaven belasting om weer weg te mogen is 550 peso, was vroeger 750 peso.


Vreemd dat de link naar Clarkton niet opent: http://clarkton.com maar zoek in google op Clarkton Angeles City en je vind hem dan zo ook heel snel. In mijn ogen een absolute aanrader voor middenklasse, net als Lewis grand voor de luxere klasse dat is.


Als je voor de 1e keer naar de Filipijnen gaat is je op laten halen bij de luchthaven zeer zeker een goed idee. Ook al kost het wat meer, dan ben je niet gestrikt door de vele trucs.


De beste tip die ik je kan geven is: neem Dupke mee, hij maakt al je foto's, heeft altijd reserve geld op zak, repareert je internet op je hotelkamer, boekt je vliegickets en maakt je wakker als je ergens op tijd naar toe moet. Ook neemt hij wat extra bagage van je mee en chauffeurt je veilig en vertrouwd naar Dusseldorf airport.


Groet, Foots  O0



Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2014, 20:08:21 »
Ik kan helaas geen werkende link vinden van het Clarkton. Ik hou me aanbevolen,  maar het lijkt wel  of ze van de aardbodem verdwenen zijn.

ps ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2014, 20:17:46 »
Ik kan helaas geen werkende link vinden van het Clarkton. Ik hou me aanbevolen,  maar het lijkt wel  of ze van de aardbodem verdwenen zijn.

ps ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's


Nee hoor, de wensite is al jaren online en vandaag zeker weer 3 keer bezocht.
Er is iets mis aan jou kant, niet met de website van Clarkton.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2014, 20:44:49 »
Ik kan helaas geen werkende link vinden van het Clarkton. Ik hou me aanbevolen,  maar het lijkt wel  of ze van de aardbodem verdwenen zijn.

ps ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's

Inderdaad, ik kom er via mobiel Internet wel, maar via wifi met laptop en met tablet niet.  Raar. :017:

Nee hoor, de wensite is al jaren online en vandaag zeker weer 3 keer bezocht.
Er is iets mis aan jou kant, niet met de website van Clarkton.


Groet, Foots  O0

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2014, 21:12:34 »
Kijk dan beschermt de provider je toch maar mooi weer van al die nuttigheid die je overal op internet tegen komt. Altijd fijn zo'n oplettende vader die je netjes in het gareel houd.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline aamu

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2014, 13:25:01 »
Tussen de lokale bus en de taxi's tussen Manila en Angeles zitten ook de wat meer voor toeristen opgezette busdiensten van bijvoorbeeld Swagman hotel of Southern Cross hotel.

Prijs is 600 pesos (10 euro) bij de laatste. Ik heb er in Februari prima mee gereisd. Duurder dan de lokale bus voor 150 pesos en je wordt in Angeles ook voor je hotel afgezet.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2014, 16:57:57 »
naar AC regel ik denk ik gewoon vervoer van uit het hotel. wel duurder maar safe als ik het goed begrijp.

Het is mijn bedoeling om ook een paar dagen naar Sabang te gaan. Is dat te doen voor een firsttimer als ik? In Nederland vind ik het al een ramp als ik met de NS naar Schiphols reis ::)

Offline noglangnietuitgewandeld

  • Held
  • *****
  • Berichten: 681
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2014, 21:04:28 »
Vorig jaar gedaan van Angeles naar Sabang. Maar ik ontkwam niet aan een overnachting in Manila. Met de bus van Angeles naar Manila, en van het busstation klein stukje met de trike naar het City State Towers hotel. Daar koop je een kaartje voor de bus naar Batangas inclusief de ferry naar Sabang. Vertrek de volgende ochtend om 9 uur. Ergens tussen 14 en 15 uur in Sabang dacht ik.
Echtgenote is verleden tijd van echt genieten.
Copulare necesse est.

Offline dupke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 321
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #13 Gepost op: 3 augustus 2014, 23:10:22 »
ik heb het deze trip in de andere richting gedaan.

Om een idee te geven over de reistijd .. ik en Foots zijn rond 11 uur 's morgens in Sabang vertrokken met de boot naar Batangas, dan doorgereisd met de bus naar Manila en dan op de bus naar Dau ( Angeles)

We hebben nergens meer dan een 15 tal minuten gewacht en waren niet voor donker ( 18 uur in Angeles)

Wil je dat in de omgekeerde richting doen.. dat is doenbaar mits je erg vroeg uit de veren bent in Angeles omdat ik je niet aanraad om na 14 uur nog een boot van Batangas naar Sabang te nemen.

Ik reken op minimaal 6 uur per bus van Angels naar Batangas, dus je zal voor 8 uur 's morgens moeten vertrokken zijn. Niet echt haalbaar in angeles als je de nacht ervoor nog gefeest  hebt, dus de beste optie is na het uitslapen rond de middag naar uitchecken in je hotel, op je gemak gaan ontbijten en zo tegen 14 uur naar het City state tower in Manila,

Daar vervoer naar Sabang regelen zoals nog lang niet uitgewandeld gedaan heeft

De overtocht met de boot duurt ongeveer 1u15 minuten, dus de rit van manila naar batangas een kleine 3 uur en reken voor Angeles naar Manila ook maar op 3 uur

naar AC regel ik denk ik gewoon vervoer van uit het hotel. wel duurder maar safe als ik het goed begrijp.

Het is mijn bedoeling om ook een paar dagen naar Sabang te gaan. Is dat te doen voor een firsttimer als ik? In Nederland vind ik het al een ramp als ik met de NS naar Schiphols reis ::)

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Hotels en vervoer naar Angeles City
« Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2014, 17:37:30 »
Volgens het "trutje" is het maar 4 uur en 1 minuutje :)) :))