Auteur Topic: reisverslag Filipijnen  (gelezen 5946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
reisverslag Filipijnen
« Gepost op: 26 september 2014, 09:46:47 »
Natuurlijk schrijf ik even een verslagje van mijn belevenissen op de Filipijnen.

Ik had dus de vlucht geboekt bij KLM met een tussen stop in Taiwan. Vlucht verliep prima, in Taiwan moet je even uit het vliegtuig  met je handbagage, die ook weer even gescand word.  Al met al is het niet meer dan een rondje lopen van de uitgang weer terug naar de gate en instappen. In het vliegtuig krijg je 2 formuliertjes die je in moet vullen. 1 voor de douane en 1 om eventueel iets aan te geven. Nu ben ik altijd een beetje zenuwachtig  bij de Douane. Zeker omdat ik al had gelezen dat de luchthaven van de Manilla niet tot de meest veilige van de wereld  behoort. De beambte van de emigratie was uiterst vriendelijk en gaf me al snel de stempel in mijn pas poort.

Op de bagage band lag mijn tas al, het ging voorspoedig tot nu toe.   Dan moet ik nog met mij tas door de douane, pfff ik kan nergens  mijn declarations formulier vinden. Ik kijk een beetje verschrikt rond. Op de balie bij de beambte zie ik een stapeltje formulieren liggen en vraag hem of in een nieuwe in mag vullen? Hij vraagt of ik niks heb aan te geven? Nee ? Dan snel door lopen.   

Ik had met het Swiss chalet geregeld dat zij me zouden komen ophalen . Zij hadden een hele beschrijving gemaild  hoe te lopen en wat te doen.  Zij gaan echter er vanuit dat je aan komt in terminal 1 en KLM maakt sinds een paar maanden gebruik van terminal 3.  Maar tot mijn grote vreugde zie ik al snel een man met een bordje van het Swiss chalet in terminal 3. Ik vraag hem of ik snel eerst even wat peso’s mag pinnen . Helaas wil dit niet lukken met mijn Maestro kaarten, dus meteen maar voor een stukje gebruik gemaakt van mijn back-up geld en een paar 100 euro`s omgewisseld.

3.5 uur later sta ik onder de douche in mijn kamer.  Ik ben nog goed wakker en ga maar eens op verkenning uit. Weer een paar uur later lig ik met een dame uit de Redbar op mijn bed.  Na de  oefeningen en een uurtje slaap zeg ze dat ze gaat, dit word niks, kom van de week nog maar eens terug ? Ze durft nog wel te vragen naar een tip, ik antwoord dat zullen van de week nog wel eens zien.

Tegen de middag word ik wakker. Een ontbijtje in het chalet en opzoek naar een werkende ATM. Dit begint nog een probleem te worden 10 tallen geprobeerd. 1 automaat geeft  1x 4000 peso`s  verder nergens niets. Ik heb wel euro`s bij me. Maar dat is niet veel meer dan ik nodig heb voor, Hotels en eten. Ik bel mijn bank, ja meneer u heeft alles juist in gesteld, ze zouden moeten werken. Maar ja met de Filippijnen hebben wij ook niet zo veel ervaring. U kunt ons altijd terug bellen(?)

Ik besluit om maar gewoon in de Q bar een  biertje te gaan doen. Het  is rond een uur of 15:00 en er is eigenlijk nog niks te doen.  De serveerster vraagt wat ik drinken wil en of zij ook iets krijgt. Ik een biertje graag. Ik raak in gesprek met de dame naast mij ze is wel aardig en grijpt me een paar x  tussen mijn benen. Haar geef ik graag een drankje. Haar collega’s vragen waarom zij wel . ik zeg , kijk maar eens wat ze met me doet en wijs naar mijn jonge heer. Meteen heb ik een aantal handen  op mijn jonge heer . er word door mijn broek heen gewoon mee gespeeld. Dus kan ik niet achterblijven  en geef de bezige handjes een drankje. (oei bedenk ik me nog, hou je budget in de gaten) de voor de zoveelste x vragende serveerster krijgt weer niks.

Ik besluit Michelle mee te nemen  voor wat  te eten en een barhop. Ze besteld een bord eten en eet dat voor de helft op  en laat de rest in pakken voor haar vriendin zegt ze. Later als we weer langs de Q bar lopen geeft ze dit af en haar vriendin is duidelijk dankbaar. We doen een paar bars en belanden dan in mijn bed. De seks is niet geweldig en ze trekt al haar broeken daarna weer aan. Weer verkeerd gekozen denk ik. Maar ik had meerdere leuke meiden gezien in de Q bar. Morgen maar een andere proberen. Fout gedacht. Als je eenmaal gekozen hebt in een bar kom je er niet meer van af. Als je in de bar komt word je meisje opgetrommeld. Ik weet zeker dat ze zelfs 1x thuis is opgehaald toen ik in de bar kwam.

Jammer want ik had wel een leuk poppetje gespot wat ik ook wel wilde proeven. Ik heb haar op een gegeven moment ook naast Michelle voor een drankje gevraagd. Dit was een goede zet. Michelle zij dat ze niet jaloers was, maar niet veel later zij ze dat ze dit niet kon accepteren.  Ik zeg als ik voor jou kies moet je wel heel, heel erg aardig voor me zijn. Sinds dien was ze gewoon een engeltje. De serveerster die in het begin steeds om een drankje vroeg had de moed op gegeven. Ze kwam mijn bestelling opnemen en vroeg of Michelle ook een drankje mocht. Natuurlijk en neem zelf ook iets antwoord ik. Grote ogen keken mij aan???? Ik zeg ja,  meisjes die vragen worden overgeslagen. Als  ik de Q bar binnen kom word niet alleen Michelle  opgetrommeld maar ook de andere serveersters weggejaagd. Als de dienst ervan de serveerster opzit werd er gewoon gevraagd om een x af te rekenen. Dan had de serveerster haar tip binnen.

Gelukkig kan ik ondertussen geld opnemen met mijn creditkaard. De dagen beginnen zich volgens een vast patroon af te spelen. Ontbijten, geld pinnen, bar, eten, dutje, bar en oefenen. Het word tijd voor de volgende stap. Op naar Sabang.

P.S. Foots wat alinea's gemaakt voor de leesbaarheid

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
reisverslag Filipijnen
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2014, 14:02:51 »
Een glimach kon ik niet onderdrukken toen je de serveerster het NL-se gezegde "kinderen die vragen worden overgeslagen" uit probeerde te leggen. Dat is zooooo vreemd in hun ogen, dat kun je hun niet uitleggen. Neem volgende keer drop mee, kun je wederom lachen.

Angeles City een vloek en een zegen. Een stadje waar absoluut niets anders te doen is dan freten zuipen en neuken. Lijkt ideaal, maar wat je al zegt na een paar dagen hetzelfde ritueel wil je weg. Ik ben gek op Filipijnen, maar langer dan 5-7 dagen in Angeles dan heb je het echt wel gehad.

Gelukkig zijn er vele andere leuke bestemmingen zeker met een lekkere Filipina en dan begint de echte pret. De natuur, het leven en vooral de cultuur zal zorgen dat je vriendinneke u volledig in de watten legt. Een droom en zoals elke droom kan dat uiteraard ook ontaarden in een nachtmerrie. Het is en blijft een avontuur.

In Pattaya Thailand wat vaak wordt vergeleken is het heel anders. Daar is echt veel en veel meer te doen toeritisch gezien, qwa ontwikkeling veel en veel beter en daar kun je zelfs als westerling nog wel wonen, met wat aanpassingen en wetenwaardigheden. De Thaise dames spreken doorgaans minder goed engels en zijn minder GFE en doorgaans professioneler qwa beroep.

Ik ben heel erg benieuwd naar Sabang, want AC zal niet meteen in je hart kruipen. Sabang AC on the sea, the beach for the Manilla babes, geen dame die je daar niet op een witte jaagt.

Groet, Foots  O0

P.S. Hoe was Swiss Chalet en ik neem aan dat je Hans zijn kookkunsten hebt geproefd ?
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline frogger

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
reisverslag Filipijnen
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2014, 19:49:26 »
Sabang.

in het orchidee Resort via Swagman een kaatje gekocht naar Ermita. Ik zat helemaal alleen in een luxe auto. Bij het Swagman hotel gevraagd naar  de reis naar Sabang. Ik kreeg een  beetje raar ontwijkend antwoord. Swagman is niet mijn hotel. Dus opzoek naar het City state towerhotel om te vragen of ik daar een kaartje kan kopen. Het is ondertussen 21:30 uur. Ik loop de straat uit en ga links af en kom bij een bar waar ik op lees bij het hotel te zijn. Binnen word ik hartelijk welkom geheten door alleen maar vriendelijke dames.  Je kon er van alles kopen, maar zeker geen kaartje naar Sabang.   Ik voelde me daar in die buurt niet echt veilig, dus meteen weer weg gegaan en de andere kant op gegaan. Waar ik al snel het tower hotel  vond. De bewaker vertelde vriendelijk dat als ik me om 8:00 s morgens zou melde ik mee zou kunnen met de bus.

Bus reis en overtocht prima geregeld. In Sabang stond de duik instructeur, die ik via mail had geregeld mij op te wachten. Rond de middag zat ik in mijn appartement.  Even later zat ik met een duikfles op mijn rug in het bad te oefenen. Helaas is een frogger niet gemaakt om onder water adem te halen. De volgende ochtend nog een paar uur geprobeerd, maar helaas. Ik besluit dat dit mijn vakantie niet gaat verpesten. Dus ik bedank de duikinstructeur. En ga op onderzoek uit in Sabang.

Het is een geinig dorpje, of beter straatje. Ik vind het knap dat jullie altijd de namen weten van de tenten waar je bent geweest. Ik deed vaak eten in de Big Appel. Biertje in het Cafeetje  aan het einde van het gangetje waar je links moet naar de Appel. Bij alle 2  veel freelancers.  En s avond in de bar waar er een grote tafel in het midden staat waar de dames om de beurt hun dans kunsten vertonen.

Ik zit tussen 2 leuke meiden in. Alle bij een drankje. Komt de mamasan zich er mee bemoeien. Ze vraagt of ik ( ze heten er allemaal) Michelle wil betalen. Ze zegt ze heeft grote tieten. Ik antwoord, ik hou niet van grote tieten. Mamasan trekt zo een ander meisje erbij. Kijk zij heeft kleiner tieten. Ik voel me boos worden. Zo ga je niet om met mensen. Mamasan  voeld aan dat ze me met rust moet laten. Een paar drankjes later betaal ik bij een andere mamasan voor Michelle. Die later Elsy blijkt te heten. Elsy hou ik de dagen op Sabang  bij me. Ik ben zelf even met haar naar hun huis geweest. Er woonden een 15 tal meiden. De hele veranda hing vol met bh’s  .

Ik had een leuke tijd met haar. Ze zij dat haar baby ziek was en dat ze morgen naar huis ging. Ik vroeg weet je helaat de boot gaat en welke bus je met hebben. Ja verder zij ze niks. S avond ga ik nog naar de bar. Er word meteen aan haar collega’s gevraagd waar Michelle is. Ze blijkt gewoon in het huis  te zijn???? Ik vond het wel raar, maar  het is haar wil.

Wat me in het geheel ook wel opgevallen  is dat er veel armoede is. Ik heb het daar nu best wel moeilijk mee. Ik bestel een pizza, er blijven 3 stukken over. Vraagt de serveerster of ze die aan de freelancers mag geven.  Ik vraag of Elsy mee gaat eten. Ik zie aan haar dat er iets is, zegt ze ik denk aan mijn vriendin, die heeft erge honger. Voor die 400 peso`s meer mag zij natuurlijk ook mee.

Maar ook in Angels. Michelle eet haar eten voor de helft op en laat de rest in pakken voor haar vriendin. Michelle en Teresa gaan mee eten, ik laat me verrassen. Er word (te)veel besteld. Maar alles wat er over is word ingepakt en mee genomen.  De mooise avond was wel de laatste, Michele en Teresa mee. Hey daar loopt mijn nichtje, hey daar is mijn huisgenote. Even later zit ik met 7 meiden aan tafel. Er word van alles besteld. Ik raak het overzicht kwijt. Ik trek aan de bel. Teresa, Serveerster bij de q bar vraagt na wat er allemaal besteld is en wat de kosten zijn. 2850 peso`s ik geef akkoord en ik  heb genoten. 8 buikjes rond en  zeker nog  voor 8 man eten later.

Dat  ervaar ik wel als heel mooi, Als ze bij een kostumeer kunnen score,  denken ze ook aan hun vrienden collega`s. Maar geeft me ook een droevig gevoel. Ik had best  wat meer voor hun willen/ kunnen betekenen.