Auteur Topic: Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)  (gelezen 465568 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline VJ

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #165 Gepost op: 3 augustus 2013, 14:13:11 »
Zomer 2013 part 1.1: Vijfdaagse Premiere in Panthera

Zaterdag begon mijn vijfdaagse, die op het vliegveld van Frankfurt zou eindigen. Voordat ik Hessen ging aandoen, was het eerst tijd voor een tussenstop in Ratingen om het vrijkaartje van de partytombola in te wisselen (dank :))). Een fijne treinverbinding en een even fijn geplaatst hotelletje, brachten mij al rond twaalven bij de club.

In de lockerruimte waren Paola en Aura bezig hun haartjes te drogen… eigenlijk jammer dat ik deze dames hier al tegen kwam, want Paola had duidelijk nog haar ochtendsmoel opstaan… hierdoor stond er meteen al een rood vlaggetje bij dit meisje en tegen de tijd dat ik haar plagerige en uitdagende kant te zien kreeg, was het te laat om nog iets te doen.

Eerst een paar koppen koffie gedaan en wat rond gelopen. Ik zag eigenlijk alleen dames die ik niet kende en er leken al wat Hollanders te zijn. Ook een paar goed bedoelde aanbiedingen afgeslagen en het viel toch wel op dat alle meiden die ik ooit wel eens in de club gezien had (en inmiddels waren binnengedruppeld) me gedag kwamen zoenen… waarbij Andrea meteen wilde weten of Laurent ook zou komen. Van Denisa kreeg ik te horen dat mijn Hongaartje met de Dolfijntjes, inmiddels ook al een tijdje niet meer in Dupont zit… zo kom je nog eens wat te weten. Over het algemeen zou je overigens kunnen zeggen dat de optiek van de dames niet bijzonder goed is. Weinig dames zijn die een mooi lijf met een mooi snoetje combineren (Denisa nog het meest)… aan het begin van de dag was de ‘to do list’ dan ook niet erg groot. Het is dan wel veelzeggend dat ik aan het eind van de avond met mijn handen in het haar zat omdat er nog iets van 5 dames waren die ik nog wel op de kamer wilde ;).

Op een gegeven moment zat ik aan de bar en flirte wat met de langslopende Aura (genoeg gelezen om te weten dat dit een goed idee was)… tien seconden later twee handen voor mijn ogen en een tijdje afgewisseld tussen knuffelen, tongzoenen en kletsen. Toen de vervolgvraag er aan leek te komen, dacht ik nog even dat dit wel wat anders was dan de kleuterspeelzalen in Velbert en Bruggen (waar ik nog niet zo lang geleden was)… duidelijk dat ik nog in de verkeerde mindset zat, want de vervolgvraag ging over een bankje om serieus met presalen te beginnen ;D. Op een bankje dan nog uitgebreid liggen tongen en prutsen… voordat we naar een kamer gingen. Heel strak lijfje trouwens, al vind ik haar gezicht niet echt mooi… uitstraling is dan wel weer geweldig.

Staand tongzoenen en aan elkaar zitten. Een beetje vingeren was makkelijk geregeld (ondanks dat ze wel heeel strak is). Na een tijdje op bed verder. Pijpen was heel behoorlijk, maar inderdaad niet zo geweldig als Alexa uit Babylon(waar SS laatst terecht een vergelijkinkje mee maakte)… pussy sliden/droogneuken was ‘out of this world’. Tot op het randje (met veel hilariteit als gevolg) en eigenlijk lekkerder dan de rest van wat we deden. Op een gegeven moment vroeg ze of 69 mocht en zonder dat er nou echt iets is bereikt, was het wel geil om te zien (en voelen) hoe reactief ze was. Zoals gezegd, is ze behoorlijk strak… en eigenlijk was het neuken wat moeizaam. Toch op meerdere manieren geprobeerd, maar uiteindelijk weer naar pijpen overgestapt. Eigenlijk ben ik niet echt van de FT’s en doe ik het alleen als het bij hele goede sessies zo uitkomt (Alexa in Babylon bv). Eerste sessie van de trip en ik heb sowieso wel het idee dat klaarkomen tijdens een FT een stuk langer duurt dan ‘normaal’… het was me wel een orgasme zeg, en natuurlijk bleef Aura tot het laatste moment doorgaan… om me daarna stralend aan te kijken en plagerig haar roze tongetje liet zien; daar was dus echt geen tissue aan te pas gekomen :o. Meteen nog maar even wat tongzoenen om het af te leren en beneden netjes het uurtje met FT afgerekend.

Inmiddels waren er nog wat mij bekende Hollanders gearriveerd… sowieso ontzettend veel Nederlanders (meer dan de rest dat uit Duitsers, Zweden en Ieren bestond), waarvan de meesten ook nog forum (schrijvers) waren. Eigenlijk de hele middag en avond buiten gezeten met gezellige landgenoten en meestal ook een aantal goedgemutste dames erbij… de ongedwongenheid en lol is zo een groot contrast met veel andere clubs… zeker als er wat cocktails worden geschonken hier en daar. Het eten was overigens weer goed twee maal en Ilaria kon het allemaal wederom maar moeilijk aan.

Terwijl ik met MiniME aan het praten was, kwam Andrea wel heel erg haar best doen. Ik kreeg nogmaals te horen dat het zeker geen misser zou zijn (wat ik eigenlijk ook wel wist), dus na een hoop gezoen in nek en oren, beantwoorde ik de tongzoen maar. Na een tijdje naar een bank binnen voor het ‘echte voorspel’, ook al wat pijpen en vingeren… en naar een kamer. Tja, wat moeilijk om er iets over te zeggen. Pijpen goed met vele succesvolle deepthroat pogingen, bij het neuken werd goed meegedaan en veel aanzetten tot tongzoenen van haar kant. Van te voren ook goed tongzoenen, vingeren, pussysliden… het deed me alleen niet zo veel :-P. Nadat het rubbertje gevuld was, vroeg ze dan ook of ik het ok vond… en zei daarna dat ze wist dat het niet helemaal je van het was. Echt enorm lullig, want ik kan me echt niet indenken wat ze nou meer had kunnen doen. Dus niet geweldig, zonder dat Andrea daar echt veel schuld aan heeft… service is in principe top; hoerenlopers kunnen echter raar zijn.

Wederom met de verschillende landgenoten en dames in de tuin gehangen. Heel leuk gekletst met Maria (althans, meegedaan met MM)… die daarna in de tuin vol aan de gang ging, met alle meiden die lachend toekeken… daarna was de douche een tijdje buiten commissie, omdat de twee gesprekspartners die voor iets anders nodig hadden :)).

Een tijdje later een-op-een met Maria in de tuin staan praten… een meisje dat eigenlijk enkele kledingsmaten buiten mijn normale ‘beuteschema’ zit (eerlijk is eerlijk), maar wel een ontzettend leuk koppie heeft; daarnaast ook heel spontaan en intelligent. Een paar zoentjes en wederom naar een bankje voor het echte voorspel. Bijna in tegenstelling tot wat je zou verwachten, ontzettend zacht en langzaam zitten zoenen… schoentjes uit, en liggend verder met zoenen en knuffelen. Best wel lang voordat we naar een kamer gingen… ook hier allemaal goed, pijpen sterk en neuken top… zelden zo sterk het idee gehad dat een DVP het neuken ook lekker vond… alleen het pussysliden was wat aan de voorzichtige kant, maar dat is maar een klein dingetje. Uiteindelijk gewoon een top sessie met een ontzettend leuk meisje dat ik aan het begin van de dag nooit als optie had gezien ;).

Zo als te verwachten, weer wat met landgenoten zitten kletsen. Tijdens dit alles was DJ Sunny aan het draaien voor een lege zaal… op een gegeven moment toch wat kerels en meiden binnen; en zelfs wat gedans. Zoals het hoort hadden de Roemeentjes hun schoenen uit en lieten de kontjes schudden, toen Christina om een kusje vroeg…weet ook niet echt meer wat er precies gebeurde, maar even later werd er driftig getongzoend… echt discotongzoenen. Wegens gebrek aan schoenen leek het haast of ik haar moest optillen.

Na een tijdje samen naar de kino en het bed daar opgezocht. Dit soort semi dronken escapades – op de dansvloer ten alle tijden een fles bier in mijn klauwen (tap was heel lang gewoon lauw) – eindigt meestal snel en teleurstellend… maar niet met Christina. Met haar op het bed staand verder tongzoenen en eenmaal op bed een hoop vrolijk geknuffel… en een minuut of twintig stevig en geil pussy sliden. Heel veel gelach, natte tongzoenen, vingeren ging makkelijk. Echt heel leuk… neuken zag ik niet zo zitten, dus toen we zo ver waren als we met het sliden zouden komen, met de hand verder. Daar ik met een vinger in haar zat, deed zij voorzichtig maar hetzelfde :dance2…een geile tongzoen erbij: pop!

Nul haast om weg te komen en nog een tijdje vrolijk en zweterig liggen knuffelen. Al snel duidelijk waarom ze in zo een goede bui was: nog een kwestie van uren voordat ze weer naar haar zoontje kon. Echt een schatje.

Na wederom met een nieuwe forum beer kennis te hebben gemaakt, bevond ik me plotseling weer in de bar met Aura die met haar kont tegen me aan zat te schuren en al grabbelend tongzoenden we een tijdje. Het was tien voor twee, dus al had ik nog puf gehad, dan nog zou iets doen moeilijk worden. Dan maar naar buiten zodat er gerookt kon worden… je had ze moeten zien zitten, al die Hollanders met een meisje van half hun leeftijd in de armen :)); we voegden ons er maar snel bij.

Kennelijk was die Ier met Amerikaans accent (dat ie Ier was, kwam van een van de dames) wat jaloers omdat ik Aura had ‘ingepikt’. Die gast was wel lachen, maar ook al sinds vroeg in de middag aan de vodka redbull. Hoe meer ie zich er me ging bemoeien, hoe dichter Aura tegen me aankroop. Zo met zijn allen blijven liggen tot de dames rond een uurtje of half drie feierabend kregen.

Panthera; ik zou het optickfickers niet aanbevelen… maar qua service en contact met de meiden is het echt geweldig. Hoe langer je blijft, hoe langer de ‘to do list’ wordt… dat zegt wel genoeg denk ik… en dan moet ik nog 4 dagen!

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #166 Gepost op: 10 augustus 2013, 08:50:47 »
Gisteren voor het eerst in bijna 2 maanden nog eens naar HP getrokken (met dank aan het vrijkaartje relaxxxboard!!! ;D). Een kameraad meegenomen om de 2 uur lange autorit te verlichten en ter plaatse met nog 2 andere ijsberen (licky luke en eagelke) afgesproken om de dode momenten tussen de kamergangen een beetje op te vangen.

We zijn bewust pas om 13u15 de parking opgereden, want voor 13u15 valt er toch maar zelden iets te beleven in HP. Ook nu was er nog maar weinig actie toen wij de centrale ruimte betraden. Ik heb toen hoop en al 5 meisjes (oa Paula, Beatriz en Denisa) en een 3-tal ijsberen geteld. Dankzij de aankomst van mijn collega's en mijzelf werd de mannelijke populatie maw in 1 klap verdubbeld!

Aangezien er vandaag een nieuw clubbezoek gepland staat (aan Sixsens of toch maar terug HP), wou ik gisteren maar 2 keer kameren en ik heb dan ook een lange, rustige aanloop genomen: veel met mijn collega ijsberen gepraat, pintjes gedronken, gerust in de tuin en op het dakterras, lekker gegeten... Ik heb pas tegen 20u voor de eerste keer gekamerd (met Beatriz), een dik uurtje later gevolgd door een kamergang met Paula. 2 uitstekende kamergangen. Voor meer details: zie hun topics.

Ik heb me zowel voor, tijdens als na mijn kamergangen uitstekend geamuseerd. Er hing, zoals zo vaak, een (te?) rustige, relaxte sfeer in de club, het eten was weer heel lekker en het was aangenaam praten met mijn collega ijsberen. Voor collega licky luke was het het eerste bezoek aan HP (het was ook mijn eerste kennismaking irl met hem). Het is een heel toffe kerel om mee in een club te vertoeven en hij heeft zich gisteren uitstekend geamuseerd in HP. Bob zal hem ongetwijfeld nog vaker zien passeren!

Tegen de avond waren er eindelijk meer ijsberen aanwezig (toen ik rond 1u vertrok, telde ik toch een 15-tal mannen in de centrale ruimte en in de tuin), maar blonken vele dames wel uit in afwezigheid. Hoewel Sunny weer zijn uiterste best deed om de sfeer er in te houden, lukte dat gisterenavond niet zo goed door de onevenwichtige verhouding mannen/vrouwen. Denisa en Evelina kronkelden om de zoveel tijd wel eens rond de danspaal, maar daarbuiten was het maar kalmpjes.

Hoe dan ook: ik heb me gisteren uitstekend geamuseerd (mede met dank aan mijn collega ijsberen!) en waarschijnlijk zullen ze me vanavond al terug zien in HP!
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #167 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:15:41 »
Vandaag weer in HP beland en het volgende een uur na aankomst op een ander forum geschreven. De conclusie van vandaag volgt straks nog:

Ik heb een hele dag getwijfeld: alleen naar HP of toch maar naar Sixsens (met 2 kameraden, zoals al sinds langere tijd gepland stond). De beslissing is letterlijk op het allerlaatste moment gevallen (onderweg toen ik moest kiezen rechts naar Sixsens of links naar HP) en het is dan toch HP geworden.

Bij mijn aankomst om 19u stond de parking afgeladen vol. Ik had geluk dat er net een wagen weg reed en ik de vrijgekomen plaats kon innemen, anders had ik mij op straat moeten parkeren. Rustig een douche genomen en mij vervolgens naar de bar begeven. Zoals gevreesd, bevond ik mij in een witte zee. Mannen, mannen en nog eens mannen. En tussen al dat mannelijk geweld... Hoop en al 3 vrouwen: Sabrina, Aura en Denisa. Paula was nergens te bekennen.

Ik heb vandaag nog niet veel gegeten, dus ik wou sowieso de avond starten met een lekkere, warme maaltijd. Het bestellen nam jammer genoeg zo'n 20 minuten in beslag en nu, nog eens 20 minuten later, ziet het er niet naar uit dat ik mijn eten snel voorgeschoteld zal krijgen.

Ach, dan spelen we maar een beetje met onze smartphone en praten we af en toe met een meisje dat komt polsen of er straks eventueel een kamergang in zit.

Voor de zekerheid daarnet al eens nagevraagd: Beatrice is inderdaad Roemeense. En ik moet zeggen: ze is nog liever en leuker dan ik me van gisteren herinnerde. Ze heeft mij vanavond al meerdere keren aan het lachen gekregen. Als Paula nog lang achterwege blijft, zit een nieuwe kamergang met Beatrice er zeker in. Of we halen de gemiste kamergang van gisteren met Evelina in. Ze kwam me daarnet een kusje geven en ik moet zeggen: Piet reageerde onmiddellijk. Met die topgriet moet ik toch echt dringend eens op de kamer gaan.

Enfin. Ik ga verder wachten op mijn eten en we zien wel hoe het straks nog loopt!
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #168 Gepost op: 11 augustus 2013, 04:52:48 »
Even het vervolg van mijn daarstraks gestarte verhaal en daarbij ineens ook de conclusies van een (zaterdag)avondje HP:

Positief was dat, niet lang nadat ik onderstaand bericht gepost had, mijn eten plots toch klaar was (ongeveer een half uur nadat ik het besteld had). Maar de maaltijd viel jammer genoeg sterk tegen. Moet van het minst lekkere geweest zijn dat ik al in HP gegeten heb. Het was dat ik razende honger had, want anders had ik het bord quasi onaangeroerd laten staan. Het viel mij ook op dat de overige maaltijden die rondgedragen werden, er ook niet echt smakelijk uitzagen. Zwartgeblakerd vlees, rauwe frieten, onverzorgde presentaties op het bord... Waarschijnlijk kon de kok de drukte niet aan. En dat gold btw ook voor de meid die de bestellingen moest opnemen en die de bar draaiende moest houden. Dat liep ook serieus in het honderd. Jammer.

Wat die drukte (die overvloed aan mannen) betreft: ik ben vele uren met Paula op de kamer geweest, dus misschien is mijn indruk niet 100% representatief, maar het leek mij toch dat die grote groep mannen de ganse avond aanwezig was (toch zeker tot 22u), maar dat zij niet veel kamerden. Dat beeld werd mij ten andere bevestigd door Andrea en Beatrice, die niet echt te spreken waren over al die passieve (Duitse) ijsberen.

Tegen middernacht aan, toen ik mij nog eens een kwartier in de bar bevond, viel mij wel op dat het merendeel van de passieve ijsberen ondertussen verdwenen was (op een groepje na dat volgens mij vele uren aan één en hetzelfde tafeljte in de tuin is blijven plakken) en dat de sfeer in de bar ondertussen wel goed zat (itt eerder op de avond toen er gewoon een ongezellige drukte heerste). Sunny speelde weer goeie muziek, enkele meiden waren aan het dansen, enkele ijsberen genoten daar zichtbaar van... Het zat wel goed. Ik heb niet gezien hoe dat verder geëvolueerd is, aangezien ik de rest van de avond/ nacht met Paula op een kamer heb doorgebracht.
Toen ik om 2u15 een laatste keer de bar betrad, was bijna iedereen verdwenen. Evelina zat nog bij een ijsbeer op de schoot en ik heb bij het drinken van een cola nog even gepraat met collega forummer Satanic Surfer. Het was echter dringend tijd om het clubbezoek af te sluiten.

Bob nog een vriendelijk handje geschud en richting lockers vertrokken met gemengde gevoelens. Ik heb mij uitstekend geamuseerd, maar dat was voornamelijk dankzij Paula. Moest zij niet zoveel uren met mij hebben doorgebracht, vrees ik dat de sfeer in HP mij gisterenavond tijdens die eerste uren te onaangenaam was en zou ik de club waarschijnlijk redelijk snel verlaten hebben voor een andere club.

Oh ja: een paar honderd meter buiten HP, hield de politie een alcoholcontrole. Ik was safe!. Komt ervan als je je uren op een kamer afzondert hé.
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline satanic surfer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 673
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #169 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:54:29 »
Oops, wordt deze kwibus kortelings vermeld in één der verslagen van mederakker Kanariepiet, nou, dan ook een kort verslagje over een blitzbezoekje gister want erg veel tijd kon 'k niet doorbrengen in Ratingen. Aankomst rondom 21u30, parking vol, no prob, snelsnel een uitermate handig monteerbaar afdakje ineengeknutseld over m'n koekendoos op wielen en stond ie droog op de straatkant, een mens moet improviseren somtijds. Vriendelijke ontvangst etc., club rein en netjes, geen menu besteld wegens geen honger, drankjes werden snel en met de glimlach toegereikt door enkele bardames waaronder de ravissante Julia. Enkele bekannten uit Duitsland met een aantal notoire opperhoofden, een quasi amicale babbel met een anonieme Franstalige die naast prima Roemeenskennis als extraatje ook een gezellige praatvaar is, dus dat was buitenmatig gezellig. Goede damesline-up had ik de indruk, tijdens de uurtjes dat 'k er was leek het me dat de meeste dames niet om werk verlegen zaten, geen idee hoe het daarvoor was. Een runde gequatscht dus met een boel Duitsers, Maria die overmatig kwam socializen in de handen van m'n franstalige kompaan gemanouvreerd, en voorts was het wel duidelijk dat er qua damesoptie ditmaal slechts één optie was, excusi... De goeierd had nog enkele heren op haar agenda staan leek het wel, en kamerde druk zoals betaamt op haar laatste werkdagje voor een maand vakantsie. No prob, heb me prima vermaakt de eerste 2 uur mit Kollegen moppie...

ALINA dus vanaf 23.30 tot sluitingstijd, veel meer moet daar niet over gemeld worden behoudens dat de la der superlatieven uitgeput is aangaande haar performantie, enige "sympathie" komt daar misschien wel bij om de hoek kijken. Na douchen in een uitbollende club rondom sluitingsuur op Kanariepiet gestuit, een frisdrankje genuttigd in z'n gezelschap aan de bar, gezellig. Een ravissante Roemeense nog gedag gezoend en vakantiewensjes enzo, je kent dat halfbakken sentimenteel P6-gedoe en simpelweg opplooidak bijeengebonden en met kurkdroge wagen richting elders getuft...

Fazit: blitzbezoekje simpelweg samen te vatten als, 2 uur quatschen, 2,5 uur favoën, naja, u hoort me generlei mekkeren...Excusi nog aan een Duitse kollege voor de uitgelopen sessie, maar zo gaat dat somtijds...

Peace out!

Offline sunny

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #170 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:29:15 »
KanariePiet: Deine Kritik am Essen kann ich nicht wirklich nachvolziehen. "Notgedrungen" ess ich ja nun jedes Wochenende im Panthera. Und mir schmeckt es vorzüglich. Diese Woche das Rindersteak mit Champignons-Creme-Sauce und das Schnitzel Hawai getestet und für (sehr) gut befunden  koch

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #171 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:41:34 »
Sunny: ik ben nu toch ook al een 15-tal keer in HP geweest en zoals ik al zo vaak geschreven heb, was en is het lekkere eten in HP voor mij inderdaad net 1 van de redenen om de club te bezoeken. Maar gisteren viel het eten mij dus eens heel hard tegen. En ik was heus niet de enige ijsbeer die er zo over dacht.

Dinsdag ben ik er al weer. Dan zal het niet zo druk zijn en dan verwacht ik dus terug 2 lekkere maaltijden, zoals ik ze al zo vaak heb mogen smaken in HP!
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #172 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:18:41 »
Dinsdag ben ik er al weer.
Ik geef alvast een gedeelte van de aanwezigheidslijst van dinsdag:
Heute Dinstag ist anwesig: PAULA  ;D :017:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline licky luke

  • DVP fluisteraar...
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1405
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #173 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:48:32 »
Dinsdag ben ik er al weer.
Ik geef alvast een gedeelte van de aanwezigheidslijst van dinsdag:
Heute Dinstag ist anwesig: PAULA  ;D :017:

DREAM ON....

Zodra KanariePiet er is, is de status van PAula: ABWESEND (ofwel: bij KanariePiet)!

De vraag die rijst is deze: Is er nog leven na(ast) Paula?
Ik zal het snel zelf eens aan een uitgebreid onderzoek onderwerpen...

Voor KanariePiet: alvast veel plezier en de groeten aan Paula!
Een relatie is met z'n tweeën een probleem oplossen dat je in je eentje niet hebt ...

Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #174 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:10:16 »
Er moet en zal leven zijn na(ast) Paula. Ik heb me de voorbije maanden/jaren heus niet bekwaamd in het 'ijsbeer' en 'rakker' zijn  :pompe om dat allemaal voor de eerste de beste (super)griet overboord te smijten. Ik geniet teveel van het veelvuldig neuken met veel te mooie vrouwen om dat zomaar voor een DVP overboord te smijten, hoe groot mijn klik met haar ook is. Maar inderdaad: mijn plan voor dinsdag is wel degelijk zoveel mogelijk tijd met Paula door te brengen. En ik denk ook wel, dat zij daar ook voor te vinden zal zijn :happy.

En licky. Wat dat uitgebreid bezoek over het leven na Paula betreft: je laat maar weten wanneer het je past om eens samen naar PSR te gaan hé! :)) :pica
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Offline licky luke

  • DVP fluisteraar...
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1405
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #175 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:51:51 »
Afgelopen vrijdag samen met o.a. KanariePiet en zijn vriend voor de eerste keer in Panthera geweest en me daar wegwijs laten maken door eerstgenoemde.

We zijn na het omkleden aan de bar begonnen met bierproeven (lekker tap!) en dat ging wel erg lekker, zelfs iets te lekker. Daar kwam o.a. Andrea naar KanariePiet toe en al ras werd duidelijk waarom: Belgische pralinekes... waar dames blijkbaar verzot op zijn. Na een tijdje zagen we eagelke en ook met hem heb ik zeer vriendelijk kennis gemaakt. Gezellig, ook al waren er nog maar weinig andere beren en dames. Zowel KanariePiet als zijn Belgische vrienden werden meermalen heel vriendelijk en lief begroet door de binnendruppelende dames waardoor ik een erg leuke indruk van deze club en bijbehorende dames kreeg. Aldus mijn bevindingen:

PARKING/ENTREE:
Prima geregeld, makkelijk een parkeerplaatsje gevonden (rond 13:00 uur, alwaar ik voor mijn eerste bezoek een afspraak met KanariePiet en zijn vriend had.
Entree zeer vriendelijk, korte uitleg gehad en verder door KanariePiet laten rondleiden (tof). Theke herkende hem en zijn vriend wat voor mij altijd een goed teken is (klantherkenning = klantenbinding)
Kleine kanttekening: ik ben de badjassen en met name de handdoeken van SixSense gewens dus dan zijn de handdoeken hier een beetje een allerhande kleurige verzameling. Echter geen enkel probleem om eennieuwe te vragen, alles uiterst vriendelijk verzorgd.

LOCKERS / KLEEDKAMERS / DOUCHES / TOILETTEN:
Wederom prima, erg schoon en de douches hebben een regelbare warmte en een lekker dikke straal. De ouches zijn bovendien centraal in een semi ronde ruimte geplaatst dus het kan er ook erg knus worden (zie de sfeerimpressie foto's elders).

BAR/ZITRUIMTE:
Ook prima, Bar groot genoeg, soms onbemand maar nooit lang, hele lieve barjhuffrouw die ons zeer snel van het gevraagd bier uit den tap voorzag en dat ook daarna heel consequent volhield. Water staat ook in een literfles op een dienblad met glazen op de bar dus dat kun je zelf inschenken als de barjuffrouw even weg is of druk is met andere gasten.
Veel bankjes, prettig geplaatst waardoor openbare sex niet meteen voor iedereen kijkplezier betekent, mij maakt dat zelf niet uit maar er waren beren die het prettig vonden om in de openbare ruimte toch een beetje "privé" op een bankje te kunnen foezelen met hun dame. Ieder zijn zin, allemaal blij...

BUITENGEDEELTE (BEGANE GROND):
Tja, hier moet deze jongen natuurlijk toegeven bij de luxe paardjes ofwel de verwende klasse te behoren, met mijn favoriete club SixSense in het achterhoofd. Maar goed, vergeet nooit je afkomst heeft men mij altijd gezegd en dus eens goed onderzoeken en evalueren. Met het buitengebeuren is op zich niks mis, alleen jammer dat het allemaal smal is, zo'n strook van ruim 2-3(?) meter naast het gebouw. Logischerwijs is er natuurlijk ook niet veel meer ruimte als je je club op een bedrijventerrein plaatst, maar gelukkig is er ook nog een dakterras (zie verderop). In het buitengedeelte staan bankjes, tafels, ligbedjes, een barbeque (deze avond helaas niet gebruikt) en een buffetmeubel (bijv. voor salades e.d. als ik het goed heb gezien, helaas deze avond ook buiten gebruik). De buitenplaats is deels overdekt dus als er een druppel valt hoeft niet iedereen halsoverkop door de (smalle) deur naar binnen te vluchten.

KINO:
Moet ik nog onderzoeken, indruk volgt na een volgend bezoek (dat zeker zal plaatsvinden!)

MASSAGERUIMTE:
Die moet zich op de begane grond ergens bevinden maar ik heb ze niet kunnen vinden (ook niet echt gezocht eerlijk gezegd. Info/aankondiging/aanwezigheid van een masseur/masseuse heb ik niks van gemerkt, moet ik volgende keer bij de inkom maar eens naar informeren...

EERSTE VERDIEPING:
Kamers om te stoeien (2 ervan gezien, schoon, voldoende groot) en wellness met o.a. sauna, relaxruimte, voetenbadruimte enzovoorts. Deze avond geen kip (lees: ijsbeer of DVP) te bekennen en hier en daar zelfs licht uit. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt en zal ook dit gedeelte van mijn evaluatie nog even uit moeten uitstellen. Alles zag er in ieder geval clean en goed verzorgd uit, dat is al zeer positief!

TWEEDE VERDIEPING:
Alias dakterras, alwaar het prettig vertoevenis. Zitbanken, zitjes met hier en daar een tafeltje, een met glazen deuren af te sluiten ruimte grote koelkast met o.a. flessen bier en water, wederom prima verzorgd. Houten vlondervloertjes en (kunst)grasmatten geven het geheel een beetje meer sfeer zodat je toch de indruk krijgt in een "echte" tuin te zitten. Ook erg leuke lokatie voor presales en ander gefoemel...

DAMES:
Meer dan voldoende goed uitziende en vriendelijke dames (dat is natuurlijk mijn smaak, dat weet ik, maar ik ben niet snel tevreden...). Geen echt gejaag door de dames, zeker geen aggressief gejaag, alleen af en toe een intieme begroeting die ik zelf erg prettig vond (en kleine Luke ook!). Zodra ja een dame beter wilt leren kennan ga je samen op een bankje zitten en mogen de remmen los. Over het algemeen wordt dit met beide handen (en meer...) aangegrepen voor de presales fase.

De dames rekenen 40 euro per half uur, dus ook 80 voor een heel uur. Afrekenen doe je tegenwoordig na de sessie bij je locker, zowel de kamergang als de extra's (zelf deze keer geen extra's laten doen).

Op donderdag, vrijdag en zaterdag is het blijkbaar FKK dag waardoor de dames in principe geheel naakt lopen. Ik heb echter ook wat dames gezien in een visnetjes of andersoortig niemandalletje, dus wat mij betreft viel dat ook grotendeels onder FKK. Lekker om meteen al het vlees te zien dat je later in de kuip hebt... Ik ben er zelf op een vrijdag geweest en de volgende keer zal op een niet-FKK dag zijn, om de creativiteit en fantasie van de dames op het gebied van spannende lingerie te kunnen beoordelen.

Over het algemeen schijnt het er voor een uur of één (13:00) niet erg druk te wezen, zowel niet qua beren alsook niet qua dames. Ik was er rond één uur en vanaf dat moment liep het langzaam maar zeker vol. Handig als je eerst even wilt klimatiseren en/of kletsen met wat andere beren, eventuel onder genot van een hapje en drankje.

ETEN / DRINKEN:
Ik ben, samen met o.a. KanariePiet, zijn vriend en later ook nog eagelke, na binnenkomst aan de bar gaan zitten onder het genot van een lekker getapt pilsje (en nog een, en nog een, ...). Ontbijt e.d. heb ik dus (nog) niet meegemaakt. Je mag voor de inkomprijs 2x kiezen van de à la carte menukaart en dan wordt je eten door de kok bereidt en aan de bar bezorgd. Ik heb tweemaal heerlijk gegeten, moest echter de tweede keer erg lang wachten omdat het al weer wat drukker was.

EINDCONCLUSIE:
Zoals je kunt lezen heb ik nog niet alles uitvoerig kunnen ontdekken en evalueren, dus er is nog werk aan de winkel. Mijn eerste indruk is echter zeer positief, zowel qua inrichting/verzorging alsook de aanwezige dames en de algemene sfeer. Op het favo-lijstje dus, om binnenkort verder te evalueren...
Een relatie is met z'n tweeën een probleem oplossen dat je in je eentje niet hebt ...

Offline Rob

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #176 Gepost op: 12 augustus 2013, 21:18:54 »
Verkeerde dag?

Haus Panthera doet zichzelf een beetje te kort met het logo welke net niet strak genoeg is om professioneel over te komen. Ook zijn zij ongeveer de enige die de foto's niet stylen of fotoshoppen, wat overigens wel weer lekker eerlijk is. Ik had dan ook de indruk dat het geen volledige saunaclub zou zijn, maar niets is minder waar. 

Bij binnenkomst loop je niet tegen een balie aan maar eerder tegen een trap. Voor de eerste keer in die tent kijk je dan maar een beetje naar links en rechts waarbij op de rechter kant een kamer is met alsnog de verwachte balie. Daar werd ik keurig geholpen en de richting naar de kleedruimte werd gewezen.

Die kleedruimte was voldoende. Netjes en hygiënisch maar niet meer dan dat. Even zoeken naar de douches want daar moet je een hoekje voor om en al richting bar huppelen om daar te komen. De douche is een ronde ruimte waar je met zijn vieren (of als je wilt met meer) in een rondje moet gaan douchen.

De bar is keurig in orde en het viel me op dat op het moment dat de bardame weg was één van de andere dames het even over nam. De koffie is heerlijk daar. De dame die me dit gaf was Andrea.
Ze heeft me rondgeleid door het gebouw en ik kwam slechts een 10-tal dames tegen, hooguit 15. Kerels waren er nog minder, ik denk hooguit 5 tot 10.

De wellness ruimtes zijn leuk, maar meer een aaneengesloten ruimte met kamers of ruimtes voor de verschillende facetten. Bovenop is er een heerlijk dakterras gerealiseerd.

Na nog een rondje alleen verkend te hebben kwam ik tot de conclusie dat dezelfde Andrea me het meest aansprak. Uiteindelijk zijn we weer op het dakterras beland waar ze zeker een half uur tot drie-kwartier haar best heeft gedaan in de zogenaamde pre-sale. Terwijl eigenlijk na een 15 minuten de kamervraag al positief was beantwoord. Ik vond dit kadootje zeker niet erg en liet het gebeuren.

Met haar ben ik een uur op kamer geweest. De kamers zijn overigens erg goed voor elkaar. De bedden lijken wat iel, maar zijn zeker erg stevig. Andrea is bijna 25, ze komt oorspronkelijk uit Roemenië maar heeft de laatste 6 jaar in Spanje gewerkt. Ze heeft halflang bruin haar, bruine ogen, 1.60-1.65 en een heerlijk kontje. Cupje b, kleine c schat ik, geen siliconen.

Heerlijke tijd met haar gehad. Ze geeft je het gevoel haar op te winden. Noem het een combi tussen GFE en wederzijdse lust. Ze doet veel en laat veel toe. Ze lijkt van sex te genieten en dat geeft toch een prettig gevoel.
Ze wilde me nog een half uur langer laten liggen maar ik vond een uur wel genoeg dus heeft ze de laatste 5 minuten gebruikt om me voor de tweede keer tot een hoogtepunt te brengen. Super leuke dame.

Na een douchje, wandelingetje en zelfs voetbal gekeken te hebben was het nog steeds erg rustig. Er liepen twee leuke dames rond die helaas bezet waren, maar de rest viel eigenlijk een beetje tegen. Drie keer heb ik een dame de nodige "vielleicht spater' moeten verkondigen en bij de laatste zelfs aangegeven dat ik geen geld aan haar uit ging geven toen ze na de tweede kutsmoes mijnerzijds nog steeds achter me aan bleef lopen. Bleek ze én geen Duits te kunnen én geen Engels... tja dan houdt het voor mij een keertje op qua talen.

Om half zes vond ik het wel genoeg geweest maar wilde eigenlijk nog een klein verzetje. Daar kwam Dea net op het juiste moment langs lopen. Leuke verschijning met enorm Tribale achter op haar rug. Verder pikzwart lang haar tot haar billen, grote echte borsten en ik schat zo'n 1,60. Ze is iets voller dan gemiddeld maar dit misstaat zeker niet.

Beetje rare kamergang, omdat de vraag erg snel kwam en ik eigenlijke alleen nog maar mijn kruit wilde verschieten voordat ik in mijn auto zou stappen. Ze is erg emotieloos, maar wel weer gezellig in het praten. Geen super half uurtje dus.

Douchen en naar huis. In de auto bedacht ik me dat Panthera een club is waar de randvoorwaarden best wel goed zijn. Netjes, hygiënisch, gezellig (bij meer drukte) en de koffie is goed. Ook een lekker muziekje en voldoende wellness, hoewel ik de jacuzzi een beetje mis. Dat de grootste Kino rommelig was en zonder beeld op de tv, dat zal wel een simpele reden hebben. Het enige wat écht ontbrak waren de dames. Het zal de combinatie tussen maandag en vakantie zijn die daarvoor heeft gezorgd. Daar moeten we de volgende keer maar achter komen of dit vermoeden klopt.

Groeten Rob
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2013, 10:34:38 door Rob »

Offline Laurent74

  • Held
  • *****
  • Berichten: 550
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #177 Gepost op: 12 augustus 2013, 21:44:03 »

De bar is keurig in orde en het viel me op dat op het moment dat de bardame weg was één van de andere dames het even over nam. De koffie is heerlijk daar. De dame die me dit gaf was Andrea.
Ze heeft me rondgeleid door het gebouw en ik kwam slechts een 10-tal dames tegen, hooguit 15. Kerels waren er nog minder, ik denk hooguit 5 tot 10.

De wellness ruimtes zijn leuk, maar meer een aaneengesloten ruimte met kamers of ruimtes voor de verschillende facetten. Bovenop is er een heerlijk dakterras gerealiseerd.

Na nog een rondje alleen verkend te hebben kwam ik tot de conclusie dat dezelfde Andrea me het meest aansprak. Uiteindelijk zijn we weer op het dakterras beland waar ze zeker een half uur tot drie-kwartier haar best heeft gedaan in de zogenaamde pre-sale. Terwijl eigenlijk na een 15 minuten de kamervraag al positief was beantwoord. Ik vond dit kadootje zeker niet erg en liet het gebeuren.

Met haar ben ik een uur op kamer geweest. De kamers zijn overigens erg goed voor elkaar. De bedden lijken wat iel, maar zijn zeker erg stevig. Andrea is bijna 25, ze komt oorspronkelijk uit Bulgarije maar heeft de laatste 6 jaar in Spanje gewerkt. Ze heeft halflang bruin haar, bruine ogen, 1.60-1.65 en een heerlijk kontje. Cupje b, kleine c schat ik, geen siliconen.

Heerlijke tijd met haar gehad. Ze geeft je het gevoel haar op te winden. Noem het een combi tussen GFE en wederzijdse lust. Ze doet veel en laat veel toe. Ze lijkt van sex te genieten en dat geeft toch een prettig gevoel.
Ze wilde me nog een half uur langer laten liggen maar ik vond een uur wel genoeg dus heeft ze de laatste 5 minuten gebruikt om me voor de tweede keer tot een hoogtepunt te brengen. Super leuke dame.



Rob ,
Andrea is Roemeense. Haar draadje, met haar foto's, is hier : http://relaxxxboard.com/index.php?topic=8980.msg36300#msg36300

Ik denk dat 50% van denieuwe bezoekers bij Panthera met haar zijn begonnen  :mistress

Offline Rob

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #178 Gepost op: 13 augustus 2013, 10:59:37 »

De bar is keurig in orde en het viel me op dat op het moment dat de bardame weg was één van de andere dames het even over nam. De koffie is heerlijk daar. De dame die me dit gaf was Andrea.
Ze heeft me rondgeleid door het gebouw en ik kwam slechts een 10-tal dames tegen, hooguit 15. Kerels waren er nog minder, ik denk hooguit 5 tot 10.

De wellness ruimtes zijn leuk, maar meer een aaneengesloten ruimte met kamers of ruimtes voor de verschillende facetten. Bovenop is er een heerlijk dakterras gerealiseerd.

Na nog een rondje alleen verkend te hebben kwam ik tot de conclusie dat dezelfde Andrea me het meest aansprak. Uiteindelijk zijn we weer op het dakterras beland waar ze zeker een half uur tot drie-kwartier haar best heeft gedaan in de zogenaamde pre-sale. Terwijl eigenlijk na een 15 minuten de kamervraag al positief was beantwoord. Ik vond dit kadootje zeker niet erg en liet het gebeuren.

Met haar ben ik een uur op kamer geweest. De kamers zijn overigens erg goed voor elkaar. De bedden lijken wat iel, maar zijn zeker erg stevig. Andrea is bijna 25, ze komt oorspronkelijk uit Bulgarije maar heeft de laatste 6 jaar in Spanje gewerkt. Ze heeft halflang bruin haar, bruine ogen, 1.60-1.65 en een heerlijk kontje. Cupje b, kleine c schat ik, geen siliconen.

Heerlijke tijd met haar gehad. Ze geeft je het gevoel haar op te winden. Noem het een combi tussen GFE en wederzijdse lust. Ze doet veel en laat veel toe. Ze lijkt van sex te genieten en dat geeft toch een prettig gevoel.
Ze wilde me nog een half uur langer laten liggen maar ik vond een uur wel genoeg dus heeft ze de laatste 5 minuten gebruikt om me voor de tweede keer tot een hoogtepunt te brengen. Super leuke dame.



Rob ,
Andrea is Roemeense. Haar draadje, met haar foto's, is hier : http://relaxxxboard.com/index.php?topic=8980.msg36300#msg36300

Ik denk dat 50% van denieuwe bezoekers bij Panthera met haar zijn begonnen  :mistress

Helemaal gelijk Laurent, Het zal de desillusie zijn geweest. ;-)

De bovenste foto's in haar draadje doen haar overigens geen recht toe, ze is veel leuker. ;-)


Offline KanariePiet

  • De 500 meiden voorbij😎
  • Held
  • *****
  • Berichten: 6807
  • Aangenaam: KP, gediplomeerd hoerenloper ;)
    • Bekijk profiel
Haus Panthera, Ratingen (ten noorden van Düsseldorf airport)
« Reactie #179 Gepost op: 14 augustus 2013, 09:57:47 »
Ik ben gisteren voor de 3de keer in 5 dagen naar HP geweest. Aangezien ik weet dat het er qua mannen op een dinsdag héél rustig kan zijn, een kameraad meegenomen, die afgelopen vrijdag ook aanwezig was, en die zich toen zo goed geamuseerd had, dat hij er ook niet snel genoeg terug kon staan. Zo was ik tenminste verzekerd van goed gezelschap.

Nu ben ik dus op korte tijd op een vrijdag (FKK), een zaterdag (FKK) en een dinsdag (geen FKK) naar HP geweest. Vooral qua sfeer zijn het 3 totaal uiteenlopende dagen geworden:

-Vrijdag (in HP geweest van 13u15 tem sluiting) was qua sfeer een goede dag, mede omdat ik toen met 3 toffe collega ijsberen aanwezig was. Er waren net genoeg mannen aanwezig, de vrouwen blonken jammer genoeg soms wel uit in afwezigheid, maar over het algemeen heerste er de ganse dag/ avond een leuke sfeer.

-Zaterdag ben ik pas tegen 19u aangekomen en op dat moment waren er héél veel ijsberen aanwezig. Er heerste een ongezellige drukte in de bar en sommige meisjes waren ongelukkig omdat er naar hun zin, ondanks de vele mannen, niet voldoende gekamerd werd. Ik was alleen daar en vond de sfeer zó hard tegenvallen, dat ik de club na een goed uur terug verlaten zou hebben, moest net op dat moment de DVP waar ik mee wou kameren, niet in de bar binnengekomen zijn. Vreemd hoe die vrijdag en die zaterdag qua sfeer zo totaal verschillend waren.

-Gisteren ben ik van 13u tem 1u in de club geweest en waren er de ganse dag, zoals verwacht, héél weinig mannen aanwezig. Vrouwen waren er daarentegen meer dan voldoende: ik heb regelmatig een 10-tal beschikbare vrouwen geteld in de bar/tuin. Gisteren lieten de vrouwen het gelukkig niet aan hun hart komen dat er weinig gekamerd werd. Andrea, Morena, Beatrice, Evelina, Bianca, Maria... zijn heel frequent met mijn kameraad en mij komen 'stoeien', zelfs nadat we zegden dat een kamergang met hen er gisteren niet zou inzitten. Ook leuke 'spelletjes' ondergaan: Andrea die me van kop tot teen volhing met glittertjes (die er in de douche gelukkig makkelijk af gingen), Bianca die mijn ballen in de bar aan een grondige inspectie onderwierp (zitten daar silliconen in  :-\:017:) en het nodig vond om er een paar andere meisjes bij te roepen om eens te 'voelen', Morena die mijn sikje met haar zwarte maskara bijkleurde omdat ze mijn haarlekur niet donker genoeg vond, Maria die mijn lippen verfde met haar lippenstift (aardbei, jammie ;D)...
Om middernacht hadden de Bulgaarse meisjes ook een verjaardagsfeestje georganiseerd voor Claudia die vandaag jarig is. Ik heb het niet meegemaakt, want ik zat toen op een kamer, maar volgens mijn kameraad moet het heel leuk geweest zijn. Echt allemaal tof maw :pica!

Ik heb gisteren 2 keer gegeten. Het was dezelfde kok van zaterdag, maar gisteren was het eten toch terug van veel betere kwaliteit dan zaterdag (zal toen dus, zoals ik geschreven had, aan de drukte gelegen hebben). 1 kanttekening: als 1ste maaltijd had ik de steak champignon met frietjes besteld, maar ik heb een steak provençale met aardappeltjes gekregen. Nu: het heeft gesmaakt, dus ik ga zeker niet klagen.

In de namiddag was Illaria de barvrouw van dienst (zotte doos => leuk als altijd, en uitstekende bediening), 's avonds werkte er een blonde meid die ik nog nooit gezien had (waarschijnlijk nieuw) en die duidelijk nog zoekende was. Er liep vanalles mis. Maar... het was een lekker ding, dus het is haar vergeven ;D!

Ik ben gisteren naar HP getrokken met het voornemen veel tijd met Paula door te brengen en enkel met haar te kameren. Ondanks de vele aandacht van de andere meisjes is dat zo ook geschied. Zie Paula haar topic.

Conclusie na 3 dagen: HP is en blijft een leuke club, maar, zeker als je alleen gaat, kan de sfeer toch wel eens tegenvallen. De club heeft echter meer dan voldoende troeven om een bezoek te rechtvaardigen: lekker eten, vriendelijk personeel en vooral: topmeiden die, als ze er zin in hebben, het je zowel buiten als op de kamer héél erg naar je zin kunnen maken!

Na mijn '3-daagse' ga ik HP nu weer enkele maanden links laten liggen, het is weer tijd voor andere clubs (GT, ACA, PSR ...), maar ze zien er mij eind dit jaar zeker nog eens terug!
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum