Auteur Topic: Touristische tips voor Pataya  (gelezen 18266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Touristische tips voor Pataya
« Gepost op: 26 februari 2014, 15:57:27 »
Heren, rakkers,




Hier een busseltje tips voor touristische dingen die je allemaal in Pattaya kan doen. Pattaya is 99% sex, maar die 1% tourisme is ook absoluut zeker de moeite waard.

[attachimg=13]

Hotels
Te kust en te keur, in alle prijsklassen. Vraag na of ze girlfriendfriendly zijn, dat is een extra bedrag wat je moet betalen als je een vriendin meeneemt op kamer, want met een extra van 500 of 600 Baht of 1000 Baht valt je hotel anders simpelweg duurder uit.
Kijk naar ligging die je wil midden in Pattaya en alles op loopafstand of iets verder weg uit de drukte en met je scootertje er naartoe kunnen rijden en kijk dan naar de prijsklasse, bijna eindeloos de mogelijkheden.

Vervoer
Kijk in Pattaya kun je als tourist gebruik maken van openbaar vervoer zoals een Songthaew een pickup waar je voor 10 of 20 Baht een stuk mee mee kan rijden. Ook taxi's kun je nemen of je kunt bij sommige gasten achterop de motor klimmen voor een paar Baht of een Tuk-tuk.

[attachimg=14]

Eigen vervoer
Het gemakkelijkste vind ik echter eigen vervoer en dat kun je daar gemakkelijk huren in de vorm van en lichte scooter/motor. Vooral een automaatje kan bijna iedereen wel berijden en die zijn superhandig, superzuinig en kosten je 150-200 baht per dag. Dat is 3 of 4 euro.

[attachimg=15]

Zware motoren
Voor het dubbele of wat meer kun je ook een zware motor huren, rijd je hier in Europa ook een Yamaha R1 dan kun je dat daar ook doen. Echter heb je geen ervaring hier en kruip je met wat drank op op een R1 dan is dat de snelste manier voor naar het Bangkok-Pattaya hospitaal te komen. Zware motoren hebben niet veel nut.


[attachimg=16]


Wel leuk als je een dikke custom hebt om over de snelweg naar de de tiger zoo of de krokodillen farm te rijden, dan is het fijner om bij die rit wat stabielers te rijden.


Restaurants
Tja ook te kust en te keur. Te veel om op te noemen. Toch pik ik er 1 uit Boathouse in Jomtien, Bezegeld met een kwaliteitsmerk voor "clean food" en voor een 200-300 Baht eet je er werkelijk de lekkerste dingen ook gewone westers eten. Wekenlang daar elke dag gegeten, die mij kennen weten dan wel wat ik bedoel. Op maandag en donderdag komt er en bruine nep Elvis zingen. Of je daarvan houd kan ik niet zeggen, maar ik vond het zeker wel amusant, afijn met de toespelingen van die Elvis op mijn stiefdochter met minirokje (de oude geilaard) en mijn zoon die onder tafel kroop, ik heb me een bult gelachen.
http://www.jomtien-boathouse.com/restaurant.html


Het hotel vond ik minder kamers zijn me te klein en geen zwembad, maar het restaurant is heerlijk en Elvis is gewoon amusant.


De attracties:
Het strand van Pattaya is maar druk en vies en voor het strandgevoel is Jomtien of Naklua veel beter. Daar kun je ook jetski's huren, maar ook dat is soms een touristen val, want dan heb jij de jetski kapot gemaakt en zul je moeten dokken. Tja ik had een fantastische Jetski ervaring voor 600 Baht een half uurtje over de dikke golven geraced, echt heel heel erg leuk. Die grijns en dat zoute water in mijn gezicht, onbetaalbaar, heerlijk.

[attachimg=17]

Sri Ratcha tiger zoo
Ook leuk voor een middagje vertier is de Sri ratcha tiger zoo of de olifantenshow. Dat herinnert me aan een leuk voorval dat ik had bij de olifantenshow. Daar moest je op de grond gaan liggen als tourist en dan doet de olifant of hij op je wil trappen, maar dat doet hij niet hij stapt keurig over je heen. Dit was een paar keer prima gegaan en eigenlijk heel saai. Maar toen gebeurde er iets waardoor de hele show voor mij de moeite waard was, want de olifant moest plassen en dan komt er wat. Ik lag dubbel van het lachen want wat doe je als je op de grond ligt met een olifantenpoot in de lucht en die begint te zeiken. Nou dan komt er een paar emmers plas op de grond en je kunt niet 1,2,3 opstaan ofwel die tourist werd letterlijk in de zeik genomen. Tja dat had ik en ik heb er van genoten.


[attachimg=18]


Krokodillen farm
De krokodillenfarm is ook zeker een bezoekje waard. ik vond vooral leuk dat je een kippetje kon kopen voor 50 Baht en dat je dan staande op een brug dit kippetje aan een hengel kon voeren aan honderden krokodillen die je lekker kunt laten ruiken en dan laten happen naar de kip. Goddelijk, ik kreeg er geen genoeg van en sterk en snel dat die beesten zijn dat is ongelofelijk. Primitief maar echt geweldig, alleen had ik mijn ex aan die hengel vast moeten binden. Ik ga dat absoluut zeker nog een keer doen zodra ik er weer ben, awel met de kippetjes dan.


[attachimg=10]
[attachimg=11]

Ook een aanrader is om in het restaurant wat krokodil te eten en de krokodillen sate, nee ik maak geen grapjes, is goed te doen, lijkt wat op kip sate. Tenslotte kun je dan terug hier ruig zeggen dat je een krokodil hebt opgegeten hahaha.
Zeker niet overslaan, primitieve driften zijn nu eenmaal de mooiste die in het leven bestaan.


Mini Siam
Ook een variant op Madurodam hier met bouwwerken van over de gehele wereld. Is ook best aardig voor een uitstapje.

[attachimg=9]

Ripley's believe it or not
Weet dat ik een cultuurbarbaar ben, maar ik heb in Ripley mijn ogen echt uitgekeken en me zeker geamuseerd. De entree was toen 400 Baht en dat is het zeker waard. Het zit in het winkelcentrum, dus is gemakkelijk te vinden ook hebben ze een soort van gecrashted vliegtuig op het dak staaan, dus je kunt het haast niet missen. Tja een eregenachtige dag heb ik niet meegemaakt, maar een middagje naar Ripley zou ik zeker niet overslaan.

[attachimg=7]

De Kartbaan
Ja ja in Pattaya kun je naar de kartbaan en ook deftige karts huren en lekker scheuren (let op en niet verbranden van de zon). Ook samen met je zoon lekker rondscheuren, het kan allemaal.


[attachimg=5]
[attachimg=6]


Ook hebben ze offroad karts en ook kun je op de racebaan wel eens racemotoren huren en je een coureur wanen. Dit is geen flauwekul, maar bedenk dat het niet de prijs is maar ken je eigen beperkingen. Er zijn leuke dingen dan het hospitaal daar van binnen te bezichtigen.


[attachimg=8]

De shopping mall
Woon je hier in NL of Belgie dan is het advies om weinig kleren me te nemen en sla daar een nieuwe klerenkast is. Voor en paar euro heb je een nieuwe broek, kortom sla daar gelijk wat in, verdien je gelijk een stuk terug van je vliegticket. Een echte aanrader voor flink te shoppen voor kleren is in Bangkok Pratunam een verschrikkelijk grote kleding markt en alles voor een habbekrats.


[attachimg=12]


Haal wel overal alle bonnetjes er van af om bij de douane in NL of B geen importheffing te krijgen. Dit kun je ook met elektronica doen, maar daar bespaar je weinig op ten opzichte van hier, zeker als je garantie wil kunnen claimen als je weer terug bent.

Tandarts
Awel de Nederlanders zijn nu eenmaal niet meer gezegend met hun ziektekostenverzekering en de aanvullende polissen voor tandarts zijn veel te duur en vergoeden nog maar een deel van de schikbarend belachelijke prijzen die het systeem zo gemaakt heeft. Het heeft ook niets meer met de kostprijzen van een behandeling te maken. Goed ik heb daarentegen een echt hoerenlopers alternatief:
Kijk houd de aanvullende premie in je zak en mocht je een kroon of brug nodig hebben, vlieg dan naar Thailand, neem hier je brug of kroon (via de CZ heb je ook Thaise kronen en bruggen) en voor het geld wat je bespaard op de behandeling neem je lekker een paar weken vakantie hier.


[attachimg=3]
[attachimg=4]

Zo'n tip krijg je nu eenmaal niet van de NL-se overheid, wel hier gratis van Foots op RB. Doe ermee wat je wil. Maar zo zou ik het doen als ik in NL woonde, in Bels denk ik dat dit jezelf niet zo veel kost als in NL. Mocht dit wel zo zijn, hier de "oplossing".


Ko Lan en Ko Samet
Kijk vlakbij Pattaya kun je een dagje naar Ko Lan gaan met de boot, daar kun je genieten van mooi strand en meer rust. Wil je een wekend terugtrekken uit Pattaya, kun je naar Ko Samet gan en je waant je in een oase van rust. En dat allemaal binnen handbereik, wat dat betreft biedt Pattaya ook heel veel voor touristisch ingestelde hoerenlopers, of romatische GFE trips, maar pas op voor verliefdheidsgevaar. Verliefdheid resulterend in long stay visa of trouwen kennen geen happy endings. Uiteindelijk bleek het een stukje toneelspel wat je kocht, want eens komt het ware gezicht naar boven.


[attachimg=1]
[attachimg=2]


Doet niets af aan de schoonheid van beide eilanden, kortom geniet ervan als je er voor in bent. Duiken, snorkelen, jetski, lekker lui rondwandelen, het is allemaal.

Condo's
Kijk er zijn genoeg buitenlanders die zich in Pattaya of omgeving gevestigd hebben, Jomtien heeft voor mijn gevoel de beste basis. Lekker in 10-15 minuten rijden dan ben je midden in Pattaya en toch lekker rustig in een strandoord van kwaliteit wonen.Hhier zijn ook werkelijk honderden appartementgebouwen met condo's te huur of te koop.

Mijn advies is altijd eerst goed kijken en huren om te kijken hoe het bevalt. Kopen is zo gedaan, maar er vanaf komen is weer een andere zaak. Net als vrouwen.
http://pattayacondoguide.com
http://www.pattayaprestigeproperties.com
http://www.pattayacondosandhomes.com
En nog honderden meer, dus fantaseer er maar eens lustig op los hoe je je oude dag wil invullen. In een verzorgingshuis hier of misschien toch iets ehh ...... anders  ?

[attachimg=19]

Nou deze lijst met touristische tips is bijna onuitputtend en ik kan helaas onmogelijk volledig zijn. Pattaya is een stad met vele vele mogelijkheden. Het is modern, goedkoop en voor sex zijn de mogelijkheden hier eindeloos. Ook voor langere tijd zul je niet snel vervelen hier is echt heel heel veel te doen.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Touristische tips voor Pataya
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2014, 17:51:26 »
Oh de bungeejump is ook best spectaculair in Pattaya, was ik nog bijna vergeten.


[attachimg=1]
[attachimg=2]


Voor meer info:
http://www.pattayabungyjump.com


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline noglangnietuitgewandeld

  • Held
  • *****
  • Berichten: 681
    • Bekijk profiel
Touristische tips voor Pataya
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2014, 19:42:31 »
Ik heb wel eens een paar weken met een los/vaste scharrel opgetrokken.  Dat heeft een voordeel dat je op plaatsen komt die je in je eentje niet zo snel aan zou doen, maar die toch ook wel hun charme hebben. We zijn toen een paar dagen naar Koh Samet geweest. Dat was 100 kilometer met de taxi naar Ban Phe, voor 1000 baht ( koopje, had zij geregeld), en dan met het veerbootje naar het eiland. Is niet ver. Samet heeft prachtige stranden. En een verschrikkelijk slecht wegennet. Met een stel medereizigers in de achterbak van een klein truckje al hotsend en uiteindelijk met een paar blauwe plekken in een klein dorpje aangekomen, waar we voor 800 baht een bungalowtje huurden. Het was de moeite waard, alleen, neem wel een meisje mee, want op het eiland zelf verwacht ik niet dat je snel iets zult scoren. 

Tiger Zoo en Crocodile Farm gedaan. Alsmede de Floating Market, waarvan ik niet wist dat er een was in Pattaya. Ziehier:

https://www.google.nl/search?q=floating+market+pattaya&rlz=1C1CHFX_nlNL567NL567&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=PzIOU6rELIaoywPEj4Eo&ved=0CDEQsAQ&biw=1366&bih=630

Maar wat ook heel mooi was, Nong Nooch Garden. Ziehier:

https://www.google.nl/search?q=nong+nooch+garden+pattaya&rlz=1C1CHFX_nlNL567NL567&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ADIOU662BMuBywOKhIDgBw&ved=0CFMQsAQ&biw=1366&bih=630

Dan is er nog de Sanctuary of Truth, een groot houten tempel complex. Nu boeit mij dat niet zo, maar voor de liefhebbers, ziehier:

https://www.google.nl/search?q=sanctuary+of+truth+thailand+pattaya&rlz=1C1CHFX_nlNL567NL567&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DDUOU_O2EeKvygOA1YCoDw&ved=0CDEQsAQ&biw=1366&bih=630
Echtgenote is verleden tijd van echt genieten.
Copulare necesse est.