Auteur Topic: VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE  (gelezen 30115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Gepost op: 26 september 2020, 10:10:26 »
Niks nieuws onder de zon, maar toch ....

Voor de Nederlanders die naar Antwerpen komen vanaf 1 oktober, gelden bij een file de volgende regels ...
Makkelijk aan de hand van een youtube filmpje uiteraard.


En nog een kleine opmerking ..... eigenlijk moesten jullie dit al doen vanaf september 2011, om mij op mijn moto door te laten  ;D

bron: vrt.be
Mag ik de reddingsstrook gebruiken wanneer ik met de motor rijd?
Jazeker. Motorrijders mogen al "filefilteren" tussen de linker- en middenrijstrook sinds de zogenoemde Wet Schouppe van 2011. De reddingsstrook biedt hen zelfs een extra veilige ruimte, al moeten ze wel artikel 16.2 van de wegcode blijven respecteren: het snelheidsverschil tussen een motorrijder en het andere verkeer mag niet hoger dan 20 kilometer/uur zijn. Het is dus niet de bedoeling dat motorrijders van de vrije ruimte hun persoonlijke snelle rijstrook gaan maken. En natuurlijk moeten ze de reddingsstrook direct ontruimen zodra er hulpdiensten aankomen.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2020, 11:25:53 »
Dit systeem is afgekeken van de franse tolwegen want die zijn breed genoeg, maar in belgie zijn ze niet zo breed en moet iedereen in een Fiat 500.En wat als er vrachtwagens op de weg zitten met een  uitzonderlijke ladingbreedte.De befaamde spitsstoken in Nederland van 2m breedte en er dan met een Vito van 1.99m overheen crossen, dat is lachen geblazen.
Afijn conclusie :WE  ZULLEN WEL ZIEN HOE DIT AFLOOPT, ambtenaren vanachter het buro. We hebben toch een pechstrook ?

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2020, 11:30:05 »
Dit systeem is afgekeken van de franse tolwegen want die zijn breed genoeg, maar in belgie zijn ze niet zo breed en moet iedereen in een Fiat 500.En wat als er vrachtwagens op de weg zitten met een  uitzonderlijke ladingbreedte.De befaamde spitsstoken in Nederland van 2m breedte en er dan met een Vito van 1.99m overheen crossen, dat is lachen geblazen.
Afijn conclusie :WE  ZULLEN WEL ZIEN HOE DIT AFLOOPT, ambtenaren vanachter het buro. We hebben toch een pechstrook ?
Pechstroken zijn voor takelwagens, en jullie denken ook dat jullie wagens uitzonderlijk breed zijn, zoals jullie piemeltje  ;D   (grapje he Blaren)

Trouwens, de regel is eigenlijk al in voege van 2011, alleen hebben mensen met een BMW twee rijstroken nodig en zijn richtingaanwijzers een zeer dure optie  :dance2 :lol :lol :lol
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2020, 11:48:52 »
alleen hebben mensen met een BMW twee rijstroken nodig en zijn richtingaanwijzers een zeer dure optie  :dance2 :lol :lol :lol
Mensen met een BMW waren wel hun tijd al jaren vooruit he, want op de autosnelweg respecteerden zij altijd al de 1,5 meter afstand als zij achter iemand anders rijden.

 :lol_hitting:

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2020, 12:18:35 »
Dit systeem is afgekeken van de franse tolwegen want die zijn breed genoeg, maar in belgie zijn ze niet zo breed en moet iedereen in een Fiat 500.En wat als er vrachtwagens op de weg zitten met een  uitzonderlijke ladingbreedte.De befaamde spitsstoken in Nederland van 2m breedte en er dan met een Vito van 1.99m overheen crossen, dat is lachen geblazen.
Afijn conclusie :WE  ZULLEN WEL ZIEN HOE DIT AFLOOPT, ambtenaren vanachter het buro. We hebben toch een pechstrook ?
Pechstroken zijn voor takelwagens, en jullie denken ook dat jullie wagens uitzonderlijk breed zijn, zoals jullie piemeltje  ;D   (grapje he Blaren)

Trouwens, de regel is eigenlijk al in voege van 2011, alleen hebben mensen met een BMW twee rijstroken nodig en zijn richtingaanwijzers een zeer dure optie  :dance2 :lol :lol :lol
Een BMW is aan mij niet besteed helaas, want ja die dames kosten ook MONEY.
Maar een sprintje ertegen wil ik nog wel eens winnen met mijn hybride aandrijving en ik geloof niet dat ik achter aan gezeten heb met de grootte van mijn piemeltje :lol

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2020, 12:25:10 »
alleen hebben mensen met een BMW twee rijstroken nodig en zijn richtingaanwijzers een zeer dure optie  :dance2 :lol :lol :lol
Mensen met een BMW waren wel hun tijd al jaren vooruit he, want op de autosnelweg respecteerden zij altijd al de 1,5 meter afstand als zij achter iemand anders rijden.

 :lol_hitting:
Met SNOEK achter een BMW aanrijden en dan met de luchtvering iets optillen. :lol_hitting:

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16212
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2020, 12:27:37 »
en ik geloof niet dat ik achter aan gezeten heb met de grootte van mijn piemeltje :lol
Dat bedoelde ik nu net, denken dat de piemel groter is, en je dan van rijstrook vergissen  zonder je richtingaanwijzers te gebruiken :lol_hitting:

Het is enkel 2 cm, maar een hele wereld van verschil  ;D ;D ;D ;) ;) ;) ;) ;)

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2020, 12:42:58 »
Waarom legt een BMW rijder zijn sleutel op de tafel als hij met een vrouwtje praat ?
Hij wil daarmee zeggen :BEN MET WONING.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
VANAF 1 OKTOBER BIJ FILE
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2020, 01:46:31 »
Mijn maat heeft ooit ook eens geprobeerd om een meisje te imponeren met een sleutel van een chique auto, maar hij was vergeten zijn fietsklemmen van zijn broekspijpen te verwijderen.

 ;D ;D ;D :lol ;D ;D ;D