Auteur Topic: slopende wedstrijden niet voetbal of tennis, maar scheiden is oorlog  (gelezen 1461 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Gisteren zag ik in een flits een slopende tenniswedstrijd op Wimbledon, zie:
http://www.telegraaf.nl/telesport/tennis/7036667/__ISNER_WINT_LANGSTE__DUEL_OOIT__.html?p=3,2


Echter mijn gedachten zijn niet bij tennis of voetbal, nee ik vecht mijn eigen wedstrijd. Als gewone persoon kun je ook in een oververmoeiende strijd terecht komen. Een marathongevecht waar je nooit om gevraagd hebt of voor gewaarschuwd bent. Dit drama heet scheiden en zeer binnenkort ga ik het 6e jaar in om te scheiden van mijn ex. De ellende de verdraaiingen, het is ongelovelijk wie en wat je in een proces kan worden aangedaan. Ik verzelg in mijn ellende, het is me gewoon te veel, ik haat het huwelijkssysteem en snap begot niet meer waarom je bij het kopen van een huis een notaris moet hebben die je voorlicht over erfdienstbaarheden, vervuilde grond en olietanks.


Nee als je de misser van je leven gaat begaan, mag je zonder te weten waar je aan begint iets tekenen, waar de overheid van gaat bepalen hoe en je vermogen en bezittingen worden verdeeld wanneer je ex vreemd gaat. Vandaag in de soap hoger beroep deel zoveel. De rechter merkte op dat hij eens in de 3 jaar een hoger beroep krijgt waar een 2 comparitie van partijen is na een 2 tal getuigenverhoren. Zo dan denk je mooi dan zal hij nu wel eens gaan beslissen. Nee hoor weer papier aanleveren, het dossier is in 1 plastic tas niet meer te tillen het betreft ondertussen 3 ordners en een 15 cm papier.


Het is werkelijk ongelovelijk die houden slechts elkaar aan het werk. Het zal op zijn vroegst eind dit jaar worden. Ondertussen is de hele zaak niet eens meer in normale bewoordingen uit te leggen.  Het is een drama waar je geen grip op krijgt en wat ook niet meer lijkt te eindigen. Zo levert de tegenpartij van sommige zaken doodleuk geen documenten aan en dan kan er niet over worden beslist. Daarom zal ook het hoger beroep ook niet het einde worden van deze scheiding, nee, het zal blijven doorgaan. Bij de notaris zal de verdeling niet kunnen worden gecomplementeerd, waarna een volgende rechtzaak en hoger beroep zal volgen.


Ja ik hoor de relaxte rakkers al denken, je zit lekker in je ruime huis en je hebt alles gewonnen (en terecht !!) wat er te winnen viel. Helaas zo voelt het voor mij helemaal niet ik voel de machteloosheid tegen het rechtssysteem om een eerlijke en rechtvaardige scheiding te regelen waar een party willens en wetens gewoon tegen alles in blijft verweren. Die besluiteloosheid en die machteloosheid maakt dat er heren als Joran van der Sloot nogmaals hun gang kunnen gaan.


Iedereen zal nu op dit moment wel naar het Nederlands voetbal kijken waarvan Johan Cruijf ooit zei " Voetbal is oorlog" of zoals ik aanhaalde was de wedstrijd op wimbledon een record marathonstrijd. Deze moet ik nu doorstaan, ik heb de strijd om als witte dwangarbeider voor mij ex te moeten werken kunnen ontwijken, maar voor je de helft van je eigen bezittingen terug te krijgen zak ik nu even door mijn hoeven. Dit kost zoveel energie, snipperdagen, advokaatkosten en papier dat ik durf te stellen dat dit persoonlijker erger is dan dood gaan.


Groet, Foots  :'(
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.