Auteur Topic: Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian  (gelezen 17050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guest7191

  • Gast
"Stafbaar stellen prostitutie" + gesprek met een wandelaar

Jacobine Geel ontvangt journaliste Renate van der Zee. Zij is zeer begaan met het lot van vrouwen waaronder prostituees. Het liefst ziet Van der Zee dat de klanten strafbaar worden gesteld.

Vanaf 7:50 is wandelaar Fabian uit Nijmegen aan het woord:
http://www.npo.nl/schepper-co/03-03-2014/KN_1656665


Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2014, 00:30:22 »
Ik heb de uitzending helemaal bekeken. Ik vind het gedurfd van Fabian dat hij zo met zijn hoofd op de tv durft te komen en zijn verhaal te doen. De uitzending begint al met: 'wat is gedwongen prostitutie?' Het hoeft geen betoog dat dames die een pooier hebben en dus verplicht dit werk moeten doen onder de noemer gedwongen prostitutie vallen. Daarover zal geen verschil van mening zijn, mag ik hopen.

Dames die uit geldnood de prostitutie in gaan wordt ook gezien als gedwongen prostitutie. Dat zette mij wel aan het denken. In mijn ruim 30-jarige P6 carriere heb ik al met heel veel dames gesproken. Ik maak lange dates, dus ik hoor nog wel eens wat. Veruit de meeste dames die ik heb bezocht doen dit werk, omdat ze een kind hebben (vader niet meer in beeld), familie onderhouden, willen een eigen zaak beginnen in het land van herkomst, een huis kopen enz.. Het zijn de verhalen van de dame, de waarheid achter deze waarheid moet maar worden aangenomen.
Ik ben pas 1 dame tegengekomen die dit werk zou blijven doen als ze een grote geldprijs zou winnen. Gewoon, omdat ze een nymfomane is en daarom dit werk met plezier doet! En ook dat moet maar worden aangenomen voor waarheid.

Ik sprak laatst op de chat van dit forum een gewaardeerd medelid, die aangaf dat alle dames die in een club wonen of op een kamer wonen zoals bijvoorbeeld in Aken op een of andere wijze gedwongen prostitutie bedrijven.

Door de bezoeker van een prostituee strafbaar te stellen wordt het probleem kleiner, aldus de dame die werd geïnterviewd door Jacobine Geel. De geïnterviewde is een vrouw en heeft veel onderzoek gedaan bij de ramen. Heeft huilende dames aangetroffen die dit werk alleen voor het geld doen.
Mannen zullen ongetwijfeld een andere mening hebben. De vraag is, wanneer is sprake van gedwongen prostitutie. Is er sprake van gedwongen prostitutie als vrouwen uit geldnood dit werk doen? Als het antwoord met ja wordt beantwoord, dan kom ik heel vaak bij dames die in de gedwongen prostitutie zitten. Als je er wat dieper over nadenkt zou je een relatie kunnen leggen tussen klant en dame. Zo lang er klanten zijn, zullen er ook dames zijn die hun geldnood met prostitutie proberen op te lossen. Ikzelf voel dat (nog) niet zo. Ik ben wel benieuwd naar andere meningen van leden van dit forum.

Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2014, 22:59:08 »
Om even in te pikken op wat die dame zei.  Een dame uit Spanje, hoog opgeleid, criminologe.  Geen meid die dus maar tot haar twaalfde naar school is geweest en bijna vanzelfsprekend het moeilijk zal hebben om een baan te vinden.  Nee, hoe triest is het gesteld in Spanje als de hoogopgeleiden, criminologe (waar niet direct een teveel aan is, wereldwijd) al geen werk meer vinden (want je maakt me niet wijs dat die dame niet eerst heeft geprobeerd om daar terug werk in te vinden).  Kijk, wat zei madam nu ook weeral?  Die dame wil haar zoon laten studeren, vader heeft kanker en haar huis moet afbetaald worden.  Ze vindt geen werk en zet uiteindelijk de stap in de prostitutie, goed overwogen allicht maar zonder alternatief.  Het alternatief van de dame op tv is dan: huis verkopen, kind niet laten studeren, medicatie tegen kanker en de behandelingen stop zetten bij haar vader.  Hoe iemand kan redeneren?

Straf de mannen, maak zo'n wet.  Zie hoelang dat in Frankrijk duurt.  Weet hoe de mannen het de dames wijsmaken dat zo'n wet er zit aan te komen.  De dames gaan zeker en vast niet hun gsm-nummer geven zodat je ondergronds met hen in contact kan blijven treden.  Ik denk het net wel maar ook dat gelooft die mevrouw op tv niet.  Ze is een beetje naïef . 

Dus, de mannen straffen --> hoeveel meer verkrachtingen telt Zweden momenteel dan een paar jaar geleden (50 % meer, heeft allicht niets te maken met die agressie en het kwijt moeten, mevrouw van de tv). 
Dus, de mannen straffen --> ondergronds en geen enkel spoor meer van de malafide personen die er eventueel achter zitten.  Maar ja, de pooiers aanpakken, wie gaat dat doen.  De politie???  Die scheten het in hun broek als ze meer moeten doen dan een fietser zonder licht beboeten.

Je zou natuurlijk ook geld kunnen pompen (de G7 bijvoorbeeld) om het leven overal in de wereld leefbaar te maken maar ik vrees dat de rijken als Obama en consoorten hier zeer zeker niet aan denken want die zullen niet anders reageren als de big managers van grote bedrijven die het niet kunnen redden met minder dan pakweg € 7000 per maand :douchen
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2014, 00:43:31 »
@seksenfun.....Thanks voor je reactie en mening!
Ik ben wel benieuwd naar je mening omtrent gedwongen prostitutie. Wat in de film duidelijk naar voren kwam is, dat dames die uit geldnood of wat er ook mee in verband kan worden gebracht, als gedwongen prostitutie worden aangemerkt. Wat is jouw beeld daar bij?
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2014, 00:48:52 »
En wat denken de heren van een relatie die een dame aangaat met een meneer om haar toekomst financieel beter te maken ?
Ofwel misschien doet mijn vriendin dit wel omdat ik meer geld heb dan haar ?


Ben ik dan een klant die je moet beboeten of is de finitie van DVP dat er meerdere heren voor het financiele spel gebruik moeten maken van de sexuele diensten ?


Kortom als mijn vriendin aangefte doet, ben ik dan klant en strafbaar ?Dit gaat toch nergens eindigen zo'n wazige onduidelijke grens. Althans voor mij komt het allemaal over als dat je alleen nog maar gelegaliseerde sex mag hebben in een huwelijk. Terug in de bijbel duiken, maar ook daar vind je hoeren in terug en werd de klant ook niet bestraft !


Waar volgens welke feministiche religie begint ik klant te worden of heb ik een relatie met iemand, dat is los van de verkrachtingen ook nog een vraag die ik niet beantwoord zie worden. Komt er een verbod op 1 night stands ? Mogen mensen pas een relaltie beginnen na goedkeuring van meneer pastoor of moet ik een neukvergunning bij de lokale politie aanvragen waar mijn vriendin vooraf geconsulteerd wordt over haar motieven ?


Tja ik zal het wel veel te breedschalig zien en is het alleen maar voor de uitwassen uit te bannen, waar je nooit de grens van kan bepalen, want niemand verbied iemand om met iemand anders iets af te spreken en niemand verbied mij om een financieel kado achter te laten voor het leuke consultatiegesprek. Misschien moeten we de mannelijke klanten van een vrouwelijke psychiater ook maar controleren. Dit gaat allemaal natuurlijk over een zeer wazige onduidelijke grens waar even gemakkelijk mee gefoezeld word.


Wellicht dat de politiek m=nog wel eens tot de conclusie komt dat ze nog nooit een probleem hebben opgelost en dat ze feitelijk daar ook niet voor in staat zijn. De overheid is het probleem niet de oplossing. Dat ze de economie kunnen sturen is ook al een illusie die ze hebben en als de economie prima draaide hadden veel vrouwen geen behoefte aan dit werk. Kortom laat ze aan de oorzaak werken en ze ook vooral niet met de economie bemoeien, want ook daar hebben ze bewezen geen verstand van.


Zo dat was naast mijn filisofisch preek over onduidelijke grenzen ook gelijk wat politiek tegengas. Kunnen anderen weer op voort borduren


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2014, 08:13:13 »
Wat ik ook nog zelf wilde toevoegen.

De economie.  Wat heeft Europa voor Europa gedaan, voor de zwakke broertjes?  Ik denk dan maar even aan Griekenland.  Het land bijna in de uitverkoop gezet.  De banken zijn er daar nu weer wat beter van geworden.  Jan modaal is beduidend armer geworden.  Als er maar geen instroom Griekse "gedwongen" hoertjes op ons afkomt nu.

De vrijheid (hier heeft madam de feministe, mannenhaatster van de tv, als je het mij vraagt een raakpunt met foots, - luister eens naar de ondertoon, lees eens tussen haar regels, ze beschouwd de brave man op tv, die hoeren bezoekt, als een stuk vuil, een schepsel (scheldwoord in Nederland).  Dus die vrijheid, waar zij zo voor staat (in geuren en kleuren).  Nu kon de Spaanse mevrouw nog kiezen tussen snel tijdelijk veel geld verdienen als prostituee (hoewel zeker niet haar eerste keuze) of landloper worden in Spanje (en haar zoon dan).  De Spaanse dame komt voor een verschrikkelijke keuze te staan doordat de economie naar de kloten wordt geholpen door onze politici maar had nog een vrije keuze.  Als het van de madam op de tv afhangt, die ook voor vrijheid is, had de Spaanse madam geen keuze maar moest ze op straat gaan leven, of in een krot, haar zoon zijn studies stoppen en de kankerbehandeling van haar vader stop zetten.  Bravo!!! madam van de tv, journalistje!!

Minderheden, een klein groepje.  Daar had madam van de tv, journalistje, het ook nog zo vaak over.  We moeten niet naar minderheden kijken.  We moeten naar de massa kijken.  We moeten dus geen regels maken voor die paar DVP's die het uit vrije wil doen, we moeten het doen voor de massa die "gedwongen" worden.  En ja, wat is gedwongen.  Wel, madam van de tv, zwijg dan zelf over hetgene je vertelde over die DVP's.  Ze vertelde dat die verschrikkelijke dingen meemaakten.  Afgeschoten worden door klanten en heel de dag vastgeketend zitten aan een bed en heel de dag door mannen haar dan tegen betaling mogen afranselen met de zweep.  Ik wandel al 30 jaar en heb geen weet van dat mijn dames worden neergeschoten en ben nog nooit aanbeland in een prostitutiehuis waar de dame op mij lag te wachten om geslagen te worden met de zweep, vastgeketend aan het bed  :douchen.
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline licky luke

  • DVP fluisteraar...
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1405
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2014, 23:45:10 »
Fictief, doch zeer goed voorstelbaar....

Vandaag was ik voor zaken bij de bank. Vroeger deden die iets met geld, tegenwoordig met verzekeringen of zo, ik weet het niet meer, maar dat even terzijde.

Ik werd geholpen door een jongedame die duidelijk met het verkeerde been uit bed was gestapt en een dusdanig lang gezicht had dat ze er een aantal maal bijna over struikelde. Een duidelijk gevalletje van "ik heb een hekel aan mijn baan"-type.

En opeens kreeg ik het benauwd en begon angstig om me heen te kijken... ik zat hier dus als KLANT van een DAME die dit een heKeL aan dit WERK had en het misschien wel eens NOODGEDWONGEN deed omdat ze geen andere baan kon vinden... WAS IK NU STRAFBAAR ???? Oei oei, gevaarlijk....


Je zou bijna nergens meer klant willen zijn want als je geholpen wordt door iemand die dat werk noodgedwongen doet help je eigenlijk zijn/haar benarde situatie in stand TE houden en ben je dus gewoon TUIG dat BESTRAFT moet worden!

Eerlijk gezegd denk ik dat mevrouw van der Zee eens een flinke beurt moet krijgen, zodat ze alles weer wat scherper ziet en misschien ook nog eens helder kan gaan nadenken. Het probleem is echter: WIE GAAT DAT DOEN? Ik denk dat ieder van ons wel eerlijk zal moeten toegeven dat ie dat alleen NOODGEDWONGEN zou doen en dan zou mevrouw van der Zee dus STRAFBAAR zijn...

Een relatie is met z'n tweeën een probleem oplossen dat je in je eentje niet hebt ...

Offline Balthasar

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 253
    • Bekijk profiel
Schepper & Co: Klant strafbaar stellen prostitutie + interview wandelaar Fabian
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2015, 19:42:46 »
In Zweden wordt iets al gauw aangemerkt als verkrachting en heeft het ook alles te maken met de toestroom van Islamitische asielzoekers en gelukszoekers.

Enfin, door geldnood gedwongen vind ik wat flauw. Ik werk ook omdat ik anders het zou moeten doen met een uitkering en ik daar niet alles van kan kopen en doen wat ik zou willen. Als het geld aan een boom in mijn tuin zou groeien, zou ik ook stoppen met werken. Wellicht dat ik na een tijdje uit verveling wel weer wat zou gaan werken, maar in eerste instantie zou ik er zeker mee stoppen. Werk ik dan ook gedwongen?

Dwang kan dus beter gedefinieerd worden als zijnde dwang door 'n ander persoon, niet door een situatie. Wat hebben we dan nog over wat je onder dwang zou kunnen scharen?

 1. De dames met een vriendje dat op hun kap leeft. Vriendje heeft nooit gestudeerd, mevrouw ook niet en hij vindt het wel best dat zij (relatief) veel geld pakt in de prostitutie. Dan hoeft hij niet veel uit te voeren. De relatie is redelijk serieus te noemen. Hij liegt haar niet voor. Komt vaak voor, ook heel vaak in raambuurten en Duitse saunaclubs. Is er wat mis mee? Nee, m.i. niet.

2. De dames die voor worden gelogen door hun vriendjes. Vriendje lief belooft van alles, maar dat is allemaal voor later. Eerst moet er wel geld verdiend worden en wel in de prostitutie. Daar is veel geld te verdienen en dan hoeft mevrouw maar heel even door de zure appel heen te bijten. Op het pad richting het einddoel gebeurt er natuurlijk van alles waarvoor het vriendje geld nodig heeft. Is hier wat mis mee? Het is in feite oplichting, zoals een DVP ook weleens een klant oplicht met zielige verhalen. Veel meer niet, er is geen geweld, de dame heeft er in principe zelf voor gekozen om het werk te doen en geeft het geld niet af onder bedreiging maar op basis van gelogen verhalen. Komt dit vaak voor? Ja, veel dames achter de ramen en in Duitse saunaclubs zitten in deze situatie. Dat gaat dan met name over de wat jongere dames.

3. Zie #2, maar dan de variant waarbij het vriendje gewelddadig wordt of haar bedreigt/chanteert als mevrouw niet productief genoeg is of wil stoppen. Is hier wat mis mee? Ja, hier is wat mis mee en dit zou je gedwongen prostitutie zoals het bedoeld is kunnen noemen. De DVP kan nu immers niet meer volledig zelf bepalen wat ze met haar geld doet, hoe ze werkt, hoe lang ze werkt, of ze werkt, etc. Komt dit vaak voor? Ja. Ook dit komt vaak voor. Volgens mij wel minder vaak dan #2.

4. Dames die onder valse voorwendselen worden gelokt en dan in een situatie als in #3 terechtkomen, maar dan zonder relatie. Daar is natuurlijk van alles mis mee. Het komt m.i. echter weinig voor en al helemaal niet vaak in relatief 'open' gelegenheden als bv. saunaclubs.

5. Dames die weten waarvoor ze komen, het niet zelf willen regelen en degene die alles voor hen regelt (werkplek, woonplek, vervoer, etc) daarvoor vergoeden. Iets mis mee? M.i. niet.

De financiële situatie zorgt m.i. nauwelijks voor instroom. Het heeft meer met mentaliteit te maken. Je ziet hier nauwelijks hoertjes uit Griekenland of Somalië. Eerder uit landen als Colombia, Dominicaanse, Cuba en bv. Roemenië, Hongarije en Bulgarije. Bij een eventuele uitbreiding ga je er ook weer veel zien uit Albanië en Moldavië en een stuk minder uit bv. Servië, Kroatië of Bosnië.

Het Zweedse model is m.i. geen oplossing, het Nederlandse model echter ook niet. Waar in Zweden veel ondergronds is gegaan, is dat in Nederland ook het geval. Veel bonafide bordeelhouders hebben hun zaak failliet zien gaan omdat ze niet op kunnen tegen concurrentie via internet en vanuit hotels en woningen. Bonafide ondernemers hebben 100.000 regels na te leven, iemand die via internet adverteert houdt zich niet aan al die regeltjes en is vaak ook onzichtbaar voor bijvoorbeeld de fiscus. Ik geloof dat de helft van alle bordelen failliet is gegaan sinds de opheffing van het bordeelverbod.  En dan is het nog eens 'n  paradijs voor pooiers.

M.i. zou je het zwarte circuit via internet hard moeten aanpakken. Controle daarop is nauwelijks mogelijk en voor een pooier is dat eenvoudig werken op die manier. Klanten bestraffen lijkt me dan ook prima. Je zou het legale aanbod dat zich nog enigszins aan regels wil houden (bordelen, clubs, bars, etc) weer in het zadel moeten helpen.