Auteur Topic: Saunaclub vs saunacomplex. Een vergelijking  (gelezen 8188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijze grijze

  • Gast
Saunaclub vs saunacomplex. Een vergelijking
« Gepost op: 22 april 2014, 14:41:17 »
Recentelijk was ik in de gelegenheid om gratis een dagje Thermae 2000 te bezoeken - een groot saunacomplex boven op de Cauberg in Valkenburg. Zo’n dagentreekaart vertegenwoordigt een waarde van EUR 32,50. Nu ben ik niet zo’n saunaliefhebber. Beter gezegd ik geef er niks om. Ik prefereer een lekkere jacuzzi en een lekker, niet te koud, zwembad. Maar ja, het was gratis, dus….

Als je voor uitgebreide wellnessfaciliteiten gaat dan is Thermae 2000 helemaal “the place to be”. Daar kan geen enkele saunaclub tegenop. Het zwembad is uiteraard gigantisch en bestaat uit een binnen- en een buitengedeelte. Overal zijn bubbelgedeeltes geïntegreerd. Zeer gezellige plekjes die ik dan ook tot bebbelbaden heb omgedoopt, want hier kun je inderdaad een dagje wat afbebbelen met de dames. Je praat dan weliswaar niet met gewillige jonge naakte Oostbloktienertjes, maar eerder met Mien Doorsnee, Trees Modaal en ook Gé Braadslee is ruim vertegenwoordigd. Voordeel: je raakt er niet snel van opgewonden. Daarom hangen er ook nog eens overal bordjes met de tekst: “Zoenen en bij elkaar op de schoot zitten, worden door sommige bezoekers als aanstootgevend ervaren!

Het uitzicht vanaf de top van de Cauberg is natuurlijk ook geen straf: ik herhaal het nog maar eens; wie sjoen os Limburg is. Het saunagedeelte zelf bevat wel 8 à 10 verschillende sauna’s; elk verschillend in temperatuur, vochtigheidsgraad en beleving. Op een gegeven moment kreeg ik van iemand de tip om aan een opgieting mee te doen. Met honing. Dat rook wel lekker, maar die verhoogde luchtvochtigheid, was weer een domper op de beleving. Toen kreeg iedereen een potje honing met de opdracht je daarmee in te smeren. Wat een plakzooi. Zo moet een warme snee toast zich voelen. Volgende keer neem ik wel honing mee om het er door een lieve meid af te laten likken.

Enfin, ik hervond dus maar weer eens de bevestiging dat het hele saunagebeuren aan mij niet besteed is,

Ofschoon je een gegeven paard niet in de bek moet kijken en ik dus geen entree hoefde te betalen, was dit dagje echter nog een aardige sigaar uit eigen doos geworden. Rekent u even mee?

Eten en drinken zijn niet bij de prijs inbegrepen. Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte etenswaren te consumeren, of zelf drinken mee te brengen. Je bent dus verplicht alle eten en drinken gedurende de dag in de sauna zelf aan te schaffen. Elke frisdrank kost EUR 2,50. Voor 6 consumpties, enkele tapas en een diner ’s avonds, diende ik EUR 48,= af te rekenen. Een hele dag parkeren kost je EUR 7,=.

Dan ben je verplicht in een badjas rond te lopen. Heb je er geen dan kun je die huren à EUR 7,50/dag. Een badlaken kost EUR 5,50/dag en slippers koop je voor EUR 6,50/paar. (als pakket betaal je hiervoor EUR 17,50) Je betaalt voor het omruilen van de handdoek als hij te vochtig geworden is elke keer EUR 1,=

Je begrijpt waar ik naar toe wil. De entreeprijs van een saunaclub vergeleken met de kosten van een dagje luxe saunacomplex. In het ongunstigste geval had me het dagje saunacomplex me dus: 32,50 + 48 + 7 + 17,50 + 4 (ruilen handdoek) in totaal EUR 109,=! gekost. Vergelijk dat maar eens met de entreekosten van de saunaclubs. Waar eten, drinken, parkeren, badjas, onbeperkt handdoeken en slippersgebruik bij de prijs zijn inbegrepen.

Bij het verlaten kreeg ik nog een bon mee voor 50 % korting op de dagentree. De bon is geldig tot 31-08-2014. Ik zal er geen gebruik van maken, maar als je hem wilt hebben, stuur me maar een IM. Voor de hele maand juni adverteert men trouwens met een gereduceerd entreetarief van EUR 16,25 voor iedereen.

Oh, en ik zie net op hun website: www.thermae.nl dat in het kader van hun 25-jarig jubileum de entree morgen trouwens voor iedereen helemaal gratis is. Doe er je voordeel mee.

Adieë tsezame
Wijze Grijze

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Saunaclub vs saunacomplex. Een vergelijking
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2014, 22:44:36 »
Tja dat wist ik al op voorhand want ik kijk altijd hoe een bedrijf zijn geld verdiend. Het dan ook zo dat in saunaclub je tussen allerlei hoertjes door moet lopen en daardoor is het wat voordeliger geprijsd.


Zonder gekheid, een saunaclub met alles wat er bij hoort is voor een horeca gelegenheid echt niet duur. Koop maar eens ergens het eten en wat drankjes en al ga ja maar naar een heel gewoon zwembad van de gemeente dan zit je al rap tussen de 30 en de 60 euro, goh wat toevallig.


Je kunt het ook zo zien dat je het optisch genot gratis erbij krijgt, of wellicht dat deze de verleiding is om meer te ontspannen. Gratis of aanbiedingen die je niet kan geloven zijn vaak nep, staat ook op de site van bv marktplaats.


Wil trouwens niet zeggen dat Thermae slecht is helemaal niet, zelfs zijn ze niet duur als je het vergelijkt met andere sauna/wellness gelegenheden. Dat je daar Toos Hopeloos en Patries Erisietsaanmijnfiets tegenkomt zal ook niet verbazen in een gemengde sauna. Zowiezo is dan elke horeacagelegenheid in NL of Belgie wel te mijden want NERGENS lopen de Oosteuropese top modellen in lingerie rond.


En zo zie je maar Wijze Grijze, het is zelfs zo erg met jou dat je tot ons bedenkelijke niveau van hoerenlopers bent gezakt dat je eigenlijk niet meer anders kunt denken. Nu ben je dan ook voorgemasseerd om verder te zakken in hoerenloperskennis door het hebben van een vrouw financieel door te rekenen in vergelijking met een regelmatig clubbezoekje en dat zul je tot de verbazende conclusie komen dat een vrouw duurder is, je vrijheid beperkt, en dat je dan elke keer met dezelfde naar kamer moet.


Ik geloof dat ik weer op mijn   :bud  ben terecht gekomen, allemaal jouw schuld WG  ;) :))


Groet, Foots  O0




P.S. Ik heb trouwens wel vervolgcursussen in de aanbieding. Cursus 2a: Hoe zorg ik dat mijn vriendin geld oplevert en Cursus 2b Hoe kom ik van een geldverslindende vrouw af in NL zodat ik nog geld overhoud overhoud voor de clubs ? Cursus 2c is alleen voor vrouwen en dat is hoe alimenteer ik mijn ex arm, maar die geef ik alleen aan vrouwen van niet-RB leden. Vrouwen van Provla leden krijgen deze tegen een gereduceerd tarief.
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.