Auteur Topic: Algemene belevenissen Mondial (50739 Köln)  (gelezen 309807 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline mentholbear

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 418
    • Bekijk profiel
Algemene belevenissen Mondial (50739 Köln)
« Reactie #105 Gepost op: 14 april 2023, 01:17:08 »
BAKLAVA

Op de 27e van de 3e me afgevraagd of ze bij Mondial nou nog wel baklava hebben, aangezien ik die bij zusterclub Samya gemist had.

Door drukte op de wegen pas tegen het middag uur hun parking opgereden en d'r stonden al een aantal wagens.
Heel hekwerk met draaideuren bij de entree als ware een disco. Maar dat bleek allemaal buiten gebruik en je kon er zo langslopen.
De 40 euro aan entree afgetikt en wachten op m'n badjas. Dementholbear bleek echter vergeten te zijn dat er geen badjas inbegrepen zit bij deze tent, maar alleen een handdoek.
Gelukkig heb ik standaard in m'n wellness tas ook een badjas en handdoeken mee. Dus even terug naar de auto, zodat deze koukleum wat warmer rond kon lopen. En dat ik ook m'n spulletjes ergens bij me kon stoppen.

De kelder in en me wezen opfrissen. 1 kant van de kleedruimte met douches wordt flink geventileerd, getuige het mega gezoem van de molen. De toilet kant helaas wat minder. Haakjes hoef je niet naar te zoeken, aangezien ze geen badjassen verwachten.
De douches aan mijn lockers kant waren krachtig en geen vervelende drukknoppen, maar een hendel. Niet zo milieubewust, wel zo comfortabel.

Na me omgekleed te hebben eerst even maar wat eten. Het is al lang geleden dat ik er voor het laatst was, maar het restaurant is een stukje groter geworden.
Een erfenis van corona wat is blijven hangen is het verdwijnen van de self service. Er stond een hotel belletje om iemand van de keuken te laten opdraven die het eten voor je opschept. Ook kan die een omeletje voor je maken. Tot 15:00 kun je er brunchen. Daarna is er pas weer om 19:00 eten. Nadeel vond ik dat ze in die tussentijd het restaurant gedeelte afsluiten. Ik had daar graag gezeten om wat te typen of te lezen.
Het eten vond ik prima te doen en gevarieerd genoeg dat er voor ieder wel wat te halen viel.

Een verkennend tochtje door de club leerde dat het dakterras helaas verbouwd werd en je hooguit er net een klein stukje was om er een peukje te staan roken ofzo. Het zou rond de zomer weer gereed moeten zijn.
Dan maar hun wellness even bekeken. Die lijkt ook onder handen te zijn genomen. Een Turkse stoom sauna en een hete Finse sauna waren er beschikbaar die beide goed op temperatuur waren. De stoom cabine rook ook niet muf, wat de week er voor helaas wel bij de zuster club het gevalqq was. Wat ik wel miste waren hoofdsteuntjes in de Finse sauna. Zelf maar creatief met handdoek geweest. En ook jammer dat je niet kunt opgieten. Aan de andere kant verkleint dat ook weer de kans op storingen als een paar malloten er emmers overheen gaan gooien :(
En hoewel met de hendels je niet telkens hoefde te drukken, vond ik de temperatuur van het water minder goed in te stellen. Het was voor mij wat te heet.

De rustruimte was overdag redelijk te doen, hoewel de muziek in de bar nogal gehorig was. Vooral in de avond. De zachte ligbankjes waren wel comfortabel. En met wat tafeltjes erbij kon je ook je drankje bij je houden. Wat ik wel anders zou hebben gedaan was de LED sfeerverlichting niet aan de onderzijde van het plafond te doen, maar met iets zodat het licht naar boven gaat ipv in je ogen schijnt als je er onder ligt.
De Kino stond er werkeloos bij. Er werd niks op gedraaid. En de club lijkt me ook niet bepaald gericht op publieke actie. Misschien leuk voor tijdens voetbal matches ofzo.

Net als zuster club Samya hangen er in de kleedruimtes camera's. Een ook Mondial heeft kleine kluisjes voor je waardevolle spulletjes die met dezelfde sleutel als je locker gesloten kan worden. Erg praktisch. Hier hangt er ook een camera zodat er geen lui met boormachines ofzo te werk gaan...

Tot zover de hardware van de club. De software vond ik niet verkeerd. Er was genoeg variatie. Van slanke dames tot wat vollere dames. Olietankers had ik er niet gezien. Wel viel me op dat met het sluiten van de brunch, om 15:00 ook een groep van de dames met pauze gingen. Handig om te weten als je alleen tot 17:00 ofzo hebt.
De prijzen begonnen vanaf 40p20 en vergelijkbaar met de ramen. Ik kan me herinneren dat dit voorheen 30p20 was.
In de sauna van een regelmatige bezoeker vernomen dat ene Catalea wel goed zou zijn. En hoewel ze milieubewust, fraai en vriendelijk was, bleek na 10 minuten de show alweer voorbij.
Ook de overige dames leken voor mijn gevoel van de afwerkkamertjes te zijn, dat ik geen joker kaarten getrokken heb.
Rond het middaguur circa 7 dames. Bij vertrek rond 21:00 circa 30 dames en 15 heren.

Na een avondmaal genoten van enkele stuks baklava als desert. En na nog wat wellness rondjes de tent weer verlaten.
Het was leuk om de club weer es gezien te hebben en ook de veranderingen aanschouwt te hebben. Maar mijn plekje is het toch niet. De rust kamer die bijvoorbeeld niet rustig genoeg is, vond ik jammer om niet even te kunnen dutten voor de reis terug.
Wel kon ik door de club met m'n e-reader zitten. Hoewel dames en personeel kwamen aangeven dat mobieltjes verboden waren, was na een check dat het een e-reader was en geen camera had, het geen probleem ermee te blijven zitten.

Mondial, wellicht tot ooit!