Auteur Topic: Amsterdam algemeen  (gelezen 163057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #15 Gepost op: 22 december 2012, 16:48:38 »
Volgens mij zijn ze dan inmiddels iets goedkoper geworden. Een jaar geleden dacht ik dat de prijs nog 6 euro was voor 57 minuten. Hoe bedenken ze dat??? Niet voor 1 uur maar voor 57 minuten of elke gedeelte ervan!!  :o  :o  :o. En dat was ook nog eens een aanpassing op een prijs van 2,80 per half uur of een gedeelte ervan  ???
Ik lees op deze link http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/per-stad/amsterdam/de-bijenkorf dat het inmiddels 2 euro per 21 minuten zou zijn; maar mogelijk gaan daar stiekem nog 57 seconden vanaf  >:D
Parkeren op straat kost al jarenlang 5 euro per uur, 6 euro voor 57 min o.i.d. is het nooit geweest. Voor parkeergarages was het zo dat je altijd minimaal een uur moest aftikken, ook al parkeerde je maar tien minuten. Dat is nu aan het veranderen, je gaat alleen betalen voor geparkeerde minuten. Maar hoe ver de garages hier mee zijn, weet ik niet. Ik parkeer zelden in garages, eigenlijk alleen op straat. Ik weet de weg, garages liggen in mijn ogen niet op handige plekken en via de telefoon betaal je per minuut. En sommige garages staan er om bekend dat auto's er nogal eens leeggehaald worden terwijl je er niet om hebt gevraagd.


Maar ach, ook al zou er gratis geparkeerd kunnen worden in het centrum dan kun je beter je tijd besparen want de Red Light District is al jaren totaal de moeite niet meer waard.
Gelukkig telt Amsterdam 3 RLD's. Zeker in de andere twee zitten toppertjes, maar ook op de Wallen zitten sterren. Je moet ze wel weten te vinden natuurlijk.

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #16 Gepost op: 22 december 2012, 17:13:33 »
Wat de 57 minuten betreft bedoelde ik parkeergarage De Bijenkorf en niet de parkeerplaatsen op straat. Daar hoefde je overigens maar voor half uren af te tikken. Voor uren aftikken is iers van de laatste jaren maar kennelijk is dat nu veranderd naar 21 minuten volgens de link die ik eerder aangaf.

Maar ach, ook al zou er gratis geparkeerd kunnen worden in het centrum dan kun je beter je tijd besparen want de Red Light District is al jaren totaal de moeite niet meer waard.
Gelukkig telt Amsterdam 3 RLD's. Zeker in de andere twee zitten toppertjes, maar ook op de Wallen zitten sterren. Je moet ze wel weten te vinden natuurlijk.
De andere twee zijn volgens mij één aan de andere kant van de Damrak en de andere vlak bij het Rijksmuseum. Zijn naar mijn weten twee kleine straten waarin vooral latijns Amerikaanse dames zitten en ook wat Roemeense. Vind je echt dat daar toppertjes zitten? Kan ook een smaakkwestie zijn natuurlijk, zelf val ik meer op west-europese dames en die worden erg zeldzaam in Amsterdam.

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #17 Gepost op: 22 december 2012, 17:29:55 »
De andere twee zijn volgens mij één aan de andere kant van de Damrak en de andere vlak bij het Rijksmuseum. Zijn naar mijn weten twee kleine straten waarin vooral latijns Amerikaanse dames zitten en ook wat Roemeense. Vind je echt dat daar toppertjes zitten? Kan ook een smaakkwestie zijn natuurlijk, zelf val ik meer op west-europese dames en die worden erg zeldzaam in Amsterdam.

In het Singel/Oude Nieuwstraat/Spuistraat gebied vind je nog wel een stel westeuropese dames, maar vaak ouder. Ook zit er een stel Nederlandse meisjes die eruit zien zoals pakweg driekwart van de Amsterdamse meisjes tegenwoordig, dus caramel- of mokkakleurig ipv wit/blond/blauwe ogen. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #18 Gepost op: 25 december 2012, 02:08:47 »
Weinig posts hier. Ken Amsterdam als mijn broekzak, voor vragen roept u maar.

Wel ik heb een vraag : hoe zit dat nu met die inkrimping van de raambuurten in Amsterdam? Enkele jaren geleden zijn er raampanden opgekocht door de stad en hebben ze daar van die mode-etalages van gemaakt...

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2013, 18:37:25 »
Wel ik heb een vraag : hoe zit dat nu met die inkrimping van de raambuurten in Amsterdam? Enkele jaren geleden zijn er raampanden opgekocht door de stad en hebben ze daar van die mode-etalages van gemaakt...

De eerste modeateliers zijn al weg. Daar komt ook steeds meer kritiek op, er blijkt steeds meer gebruik gemaakt van te worden door niet-Amsterdammers die hun kans schoon zien een bedrijf te beginnen in Amsterdam terwijl het nadrukkelijk de bedoeling was dat Amsterdamse starters hier voordelig een toko konden opbouwen.

Dat opkopen van panden is nog steeds gaande, maar heel langzaam, vanwege de crisis en toch ook wel oplopende kritiek: juist vanwege het vele geld dat ermee gemoeid en het geringe effect. Het idee is de monocultuur op de Wallen en omgeving (coffeeshops, hoerenkasten, souvenirwinkels en fastfood tenten) te doorbreken en er duur toerisme van te maken, lees peperdure yuppenwoningen, dure restaurants en kunstgaleries. Ex-wethouder Asscher (nu minister sociale zaken in de landsregering) hamerde ook voortdurend op de vrouwenhandel en uitbuiting. Hij is aanhanger van het Zweedse model (=totaal verbod op prostitutie, waarbij alleen de hoerenloper strafbaar is). Maar op dat gebied is de vraag natuurlijk of het dan niet allemaal ondergronds (illegale prostitutie) gaat.

Het oorspronkelijke plan gaat er vanuit de hoerenkasten allemaal worden geconcentreerd op de Oudezijds Achterburgwal (de gracht waar ook Casa Rosso zit). De St. Annenstraat, Oudekerksplein en omgeving moeten dan omgetoverd tot een sjieke buurt. Daarachter zit echter de Warmoesstraat wat zo mogelijk een nog grotere zooi is (alleen maar fastfood, souvenirs en coffeeshops). Het grote voorbeeld is de aan de andere kant van de Wallen gelegen Zeedijk. Dit was ooit (jaren 70/80) een no-go area waar openlijk drugs werden verhandeld, Chinezen elkaar overhoop schoten en niet-junks die er zich durfden te vertonen ongestoord werden beroofd. Dat is nu een gemoedelijke straat waar je goedkoop en lekker Aziatisch kunt eten en homo's hun eigen kroegen hebben.
Voor de verduidelijking: Google kaartje

Overigens kom ik nog heel veel mensen tegen die denken dat de Wallen gevaarlijk zijn. Geloof daar niks van, als je niet al te dom bent, overkomt je niets. Dus geen peperdure camera losjes over de schouder en drugs op straat kopen (=geen dope maar zand of waspoeder). Alleen als een Engelse voetbalclub tegen Ajax speelt moet je oppassen (voor stenen of bierglazen).


« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 18:43:22 door TnA Addict »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2013, 19:35:45 »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2013, 17:57:02 »

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2013, 20:47:32 »
Brabantse nachten zijn lang, Amsterdamse nachten zijn kort (van 0400 uur tot 0900 uur dus).
Is natuurlijk een wassen neus, nu al kom je tussen 4 en 9 nog nauwelijks temeiers tegen, zeker op de Wallen. Rond het Singel zit er om die tijd nog wel wat maar ook niet veel.

Amsterdamse prostitutieramen 's nachts dicht :


http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130226_00484110

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2013, 20:52:56 »
Tja, daar zal de gemiddelde hoerenloper niet wakker van liggen.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2013, 21:36:33 »
In Amsterdam is het gedaan met even naar de hoeren te lopen achter het raam voor je gaat werken.  De ramen moeten daar sluiten met de café's.  Dat wil zeggen: gesloten ramen van 4 uur 's morgens tot 9 uur ' s morgens.  Het zou op die momenten veel te gevaarlijk zijn voor de hoeren om te werken en de pooiers zouden dan ook zeer actief zijn.  Ik blijf me verbazen over de vindingrijkheid van politici  :douchen.
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #25 Gepost op: 9 maart 2013, 13:35:37 »

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #26 Gepost op: 1 augustus 2013, 15:43:42 »
Amsterdamse Walletjes verliezen op alle vlakken terrein



http://www.standaard.be/cnt/dmf20130801_00677709

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Amsterdam algemeen
« Reactie #27 Gepost op: 1 augustus 2013, 23:53:35 »
Amsterdamse Walletjes verliezen op alle vlakken terrein



http://www.standaard.be/cnt/dmf20130801_00677709

De grap is dat Amsterdam geen rooie cent heeft en onlangs iedereen kon lezen dat onteigenen een enorme kostenpost is. Gaat wel even duren dus voordat de gereformeerden op het stadhuis echt kunnen juichen. Dat de rechter het geloofwaardig vond dat Amsterdam wel geld voor dezed operatie zou hebben, bewijst maar weer eens dat justitie in dit land een zooitje is.

JacoGillongo

  • Gast
Amsterdam algemeen
« Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2014, 11:01:35 »
Just before the city of Amsterdam started buying property in the RLD, the Dollebegijnensteeg and around were the best part. Going there you would almost always find one or more exceptional beauties and after seeing a few beauties, tension grew too high and you had to choose and be quick.
After the purchases of the city, the Oudekennissteeg and Stoofsteeg became the places to be. But somehow that didn't really work out all that well. Girls kept moving back to Dollebegijnensteeg and around when they could.
Now things have changed again and it seems Amsterdam has lost it's touch of providing us with large amounts of beautiful ladies.
Then I walked all of Amsterdam RLD two times. I found out that the beauties are scattered all over the place. In the northern part of Oudezijds Achterburgwal (around Moulin Rouge, Banana bar, Erotic museum) I never found anything interesting in years. Now there are some very beautiful ladies there. Same goes for Sint Annenstraat.
So, there still are plenty of beauties in Amsterdam but you have to actually walk for them  ;D.

guest7191

  • Gast
Amsterdam algemeen
« Reactie #29 Gepost op: 10 augustus 2014, 12:42:40 »
Brandpunt Reporter - De slag om de Wallen
Uitgezonden maart/april 2014

Amsterdam maakt schoon schip op de Wallen. De gemeente wil criminelen aanpakken, de vrouwenhandel uitbannen en minder prostitutie in het hart van de hoofdstad.

"Onder elke steen die we optillen, zit ongedierte", zei de voormalige Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher een paar jaar geleden over het Wallen-gebied. Het wereldberoemde red light district zou in handen zijn gevallen van de georganiseerde misdaad. Drugsbendes, witwassers en vrouwenhandelaren maakten volgens Asscher, nu vice-premier, de dienst uit in het hart van de hoofdstad. Dus besloot de gemeente de bezem door de Wallen te halen en orde op zaken te stellen. Wat is er terechtgekomen van die schoonmaakoperatie? Brandpunt Reporter doet verslag vanuit de rood verlichte loopgraven.

Deel1:
http://www.npo.nl/brandpunt-reporter/27-03-2014/KN_1656378

Deel2:
http://www.npo.nl/brandpunt-reporter/03-04-2014/KN_1656379