Auteur Topic: Volledig off topic  (gelezen 30050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Volledig off topic
« Gepost op: 16 november 2013, 12:45:50 »

De ramp van de tyfoon in de Filipijnen is intussen voldoende duidelijk een stuk groten dan de jaarlijkse tyfoons. Zelden zovaak de woorden Samar en Leyte gehoord dan de laatste dagen. Blijkbaar weet nu iedereen waar Tacloban ligt en zijn de donaties van overal in de wereld dan ook volop in gang geschoten.


Echter de Filipijnen is niet zomaar een land, het is van de ene kant het mooiste land van de wereld, maar met ook hele donkere kanten en die spelen nu op om de ramp zo mogelijk flink uit te nutten. Zo waren de Duitsers de eerste die met een Lufthansa vliegtuig op Manila landen, maar daar gelijk de "officials" ontmoeten die eerst importbelasting op de hulpgederen kwamen eisen.


Nu een week na de ramp bereiken de hulpgoederen nog steeds niet de bestemming, want geloof het of niet, maar van het deel van de hulpgoederen die ze nu wel doorlaten, moeten natuurlijk wel de verpakking krijgen van de politicus die deze actie gebruikt/misbruikt om reclame te maken voor zijn volgende verkiezing. Triest, maar dat is nu eenmaal een donkere kant van de Filipijnen die men nauwelijks kan omzeilen.


Zelden ben ik een fan van militair ingrijpen van de USA, maar liefst zie ik de hulpgoederen per vrachtvliegtuig gedropt worden op de eilanden zelf, inclusief een aantal gewapende parachutisten die dit gecontroleerd kunnen uitdelen aan hulpbehoevenden. Zo hoeven de mensen niet te plunderen en en krijgen politici en soortgelijke locale struikrovers geen kans.


Ook goed te weten is dat een van de strengste religieuze stromingen in de Filipijnen "Iglesia ni Christo" waar de mensen verplicht 10 % van hun inkomsten moeten doneren en daardoor prachtige kerken hebben overal in de Filipijnen, maar nu met de ramp geen mensen toelaten voor onderdak, tja je zou ook eens wat terug doen voor je mensen. Kortom ook via deze wegen komt er geen hulp of moet je iets in die trant verwachten.


Helaas het ligt niet in mijn macht om dat te veranderen en ik zie de hulpacties met lede ogen aan. Intussen zie ik de beelden via facebook verschijnen zoals deze:


[attachimg=1]


Vertaald: brother foreign countries give a big donation. What is the plan ?

Het antwoord is echter even triest als van de EU hulpgelden aan Griekenland. Of men koopt onroerend goed in de USA of men stopt het veilig in een Zwitserse bankrekening.


Ik kon ook een beeld posten van een dode baby in de modder, maar ondanks dat ik deze zelf wel gezien heb vond ik dat te verschrikkelijk om te posten. Uiteraard maken de "hulpacties" wel gebruik/misbruik van deze beelden. Dat maakt voor mij de ramp alleen maar erger en moeilijk te verteren, voor de vele die wel gered hadden kunnen worden vermits men enig inzicht en kennis van het land heeft.


Mede daarom vond ik de actie van Dupke naast geweldig als mens ook precies op de juiste plaats.


Intussen duurt de ramp voort, bereiken hulpgoederen niet of nauwelijks de mensen en de politici zijn druk bezig om de winst binnen te halen. Ik heb intussen een stichting gevonden waarvan ik de indruk heb dat die wel effectief te hulp schiet en wij hebben daar intussen wat gedoneerd. In de hoop dat het goed word besteed, garanties net als in de sexbusiness heb je niet, koop dan een TV zoals ik zo vaak heb aangehaald.


Toch ben en blijf ik het het mooiste land ter wereld vinden. Nuchter bekeken kun je de Westerse regeringen met hun belastingen zien als gelegaliseerde struikrovers die gestructureerd hun bevolking beroven en de Filipijnse doet het op welliswaar vervelende momenten maar meer incidenteel. Goed denk daar maar eens over na, tenzij je het hier allemaal geweldig vind in het Westen.


Om af te sluiten met wat muziek hier het meest bekende "export" product op muzikaal gebied. Het is een van vroeger jaren nummer 1 in vele landen, Anak van Freddie Aquilar. Trouwens niet denken dat Freddie een haar beter is want intussen volgt hij als dikke zestigjarige de westerse mode en heeft een vriendin van 16 jaar. Tja dat geeft dit nummer weer een een typisch Filipijns tintje. Voor de buitenwereld prachtige zinnen, maar van binnen zo rot als een mispel. Dat is dan ook exact waarom je donders goed moet weten wat je daar wel of niet doet.


Freddie Aguilar -- Anak (Child) -- English Version


Ik voeg tevens de Engelse versie bij:


Freddie Aguilar -- Anak (Child) -- English Version


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.