Auteur Topic: Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei  (gelezen 5263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Gepost op: 24 november 2010, 20:13:31 »
Relaxxxe rakkers,
 
Het is genoegzaam bekend dat ik Belgie verkies boven Nederland en hoewel ik in aanvang een vrijheidsvluchteling was heb ik enorme financiele voordelen gevonden op mijn pad. Hier volgt binnenkort de vergelijking van de heilige koeien die ik uit NL importeer en ik zal meteen de voor en de nadelen noemen, eerlijk en objectief zoals ik mezelf graag zie.
 
Wel dat nieuwe auto's in Belgie veel goedkoper zijn ongeveer 40% is een feit wat te wijten is aan de illegale BVB/BPM heffing volgens de EU norm, die NL ook nog eens belast met 19 % BTW.
Dat de autobelasting een fractie is t.o.v. NL is minder goed bekend, vooral zware SUV op diesel zijn in vergelijking heel erg goedkoop. Voor een gewone middenklasser op diesel 1200 euro per jaar in NL komt dat hier in B. op 367,50. De Verzekeringen zijn wel duurder, mede door de hogere assurantiebelasting van 15 % versus 7 % in NL. Goed uiteraard maar pindanootjes vergeleken de rest.
 
De papierwinkel in B voor auto's is zeker meer, hier willen ze een gelijkvormigheidsattest zien dat de auto of motor volgens bepaalde specificaties is gebouwd. En voor motoren is er geen omnium, vlaams voor all-risk verzekering voor motoren te verkrijgen. Goed tot daar even mijn ei. Wordt vervolgt.
 
Groet, Foots  8) ;D
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2010, 21:44:03 »
Korte aanvulling tijdens de rust vd CL
Hier, dus daar, Belgenland dus, kies je vrij waar je je bouwgrond koopt, zet je een huis neer zoals jij dat wil.
Hier, daar dus, loop je niet het risico je sleutel in het verkeerde sleutelgat te steken omdat alle huizen in de straat er hetzelfde uitzien.

Bouwgronden (voor Nederlanders, dat is een betaalbaar stuk grond waar je een huis kan op bouwen) zijn hier betaalbaar, en hebben niet de grootte van een honden- of kippenhok.

Daar, hier dus, kies je vrij je huisarts, en neen, hij hoeft niet in je eigen wijk te wonen, je kiest vrij je tandarts, ... .
Een bezoekje aan de huisarts kost je misschien een dikke 4 euro.

Naschoolse kinderopvang kost je een geweldige som van 70 euro per maand, in Nederland slechts 300, en helaas moet je in België niet doorbetalen tijdens de schoolvakantie...

Sorry, tweede helft, ole Michel, ole Leo...


note sexmachine: voor Pica, hier kan je Messi volgen



« Laatst bewerkt op: 24 november 2010, 21:48:37 door sexmachine »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2010, 21:43:21 »
Relaxxxe rakkers,
 
Vandaag de autokeuring ondergaan. Wat een verschil met NL ! Hier hoef je niet weken van te voren af te spreken, maar je kunt er a la minuut heen rijden of telefonisch een afspraak maken voor de volgende dag of overmorgen. Je komt in een keurfabriek met meerdere lijnen, ik was gelijk aan de beurt, papieren, de uitlaatgasse, de lampen, de vering en de remmen iedere stap ging vrij rap. Het leek wel een fabriek ! Langs de kassa en ook daar proton ofwel pinnen en het enige wat ze zeggen is saluu.
 
Ho wacht ik wilde nog effe weten wat ik allemaal nog moet doen hierna voor de platen te bekomen, maar ze gaan ervan uit dat je alles weet of snapt, want voor de belgen is het waarschijnlijk zo klaar als een klontje. Nu nog langs de verzekering en die vraagt de platen aan bij de DIV. Thuis nog eens opgezocht op internet en eigenlijk is het makkelijk zat. Verder mijn complimenten, want door de procedure zo uit te voeren rijdt er eigenlijk niemand zonder btw afdracht, technische keurin en verzekering rond. Streng, formeel, maar zeker veel beter geregeld dan in anarchistisch NL waar veel en veel minder strak geregeld is en met regelmaat de zaak niet klopt.
 
Oh de kosten vandaag 60 euro voor de keuring en binen 30 minuten buiten, eigenlijk bijna hetzelfde als de ramenprijs. Trouwens nog een heel pikant detail wat me meteen opviel is dat het keuringsstation direct gelegen is naast een club, echt geweldig. Ik hou er volgende keer rekening mee, want dit is werkelijk perfect. Vroeger liet ik ook wel een mijn banden vervangen bij het tyrecenter naast Eindhoven prive. Da's veel beter dan in de kou een koffie drinken terwijl je wacht.
 
Groet, Foots  8) ;D
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline Rolly

  • In geld, vrouwen en in wijn...is vreugd en deugd...maar ook venijn.
  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 708
  • Rolly kijkt altijd uit naar mooie brunettes.
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2010, 21:59:56 »
Relaxxxe rakkers,
 
Vandaag de autokeuring ondergaan. Wat een verschil met NL ! Hier hoef je niet weken van te voren af te spreken, maar je kunt er a la minuut heen rijden of telefonisch een afspraak maken voor de volgende dag of overmorgen. Je komt in een keurfabriek met meerdere lijnen, ik was gelijk aan de beurt, papieren, de uitlaatgasse, de lampen, de vering en de remmen iedere stap ging vrij rap. Het leek wel een fabriek ! Langs de kassa en ook daar proton ofwel pinnen en het enige wat ze zeggen is saluu.
Groet, Foots  8) ;D

Hmmm, ik heb 2 weken geleden ook mijn auto laten keuren. Ben er zaterdag ochtend naar toe gereden en moest 5 minuten wachten want er stond een andere auto op de brug. Prijs was €50,=, net als bij de ramen. Er werd gratis 1 lampje vervangen..... Handrem iets gesteld......en een voorwiel nog even gebalanceerd want de keurmeester vond dat die trilde(had ik niet gemerkt). Ook ik was van een nieuw keurings bewiijs voorzien binnen 30 minuten. Heb trouwens cash betaald.

Rolly
Vivir es amar, amar es vivir.....y la vida es un ilusion.
Si joda, flota o vuela....alquilarla.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2010, 22:39:01 »
Rolly,
 
Jij praat over APK, ik praat over toelatingskeuring voor importeren van een auto. Maar dat maakt hier volgens mij geen verschil. In NL mag je naar een RDW station, niet een standdaard garage.
 
Groet, Foots  ;D
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:53:57 »
Kijk in NL kunnen ze tenminste een wereldrecord kabinetvorming doen en zie hier het resultaat:


http://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgverzekering/13134159/__Zorgpremie_loopt_op_tot_482_euro_per_maand__.html


Er moest wel een konijn uit de hoge hoed komen, werkelijk verbijsterend. Geruststelling voor de NL-ers dat is niet voor de zorg, maar de zorgpremie is al jaren een ordinaire belastingmaatregel die zo genoemd wordt voor het volk wat zand in de ogen te strooien.


Helemaal gek zijn ze, maar dat wist ik al. Ben superblij in Belgie te mogen wonen en ein dit jaar zal mijn premie van 80 euro per jaar wel wat omhoog gaan. Nee hier breken ze andere wereldrecords regeringen vormen, maar ik weet niet of de Nederlanders hier blij mee zijn met dit wereldrecord.


Nederland is wereldkampioen belasting betalen heb ik ooit gezegd, ipv. wereldkampioen voetbal. 2012 was het jaar van de waarheidsvinding. Succes met deze Paarse coalitie, je paars betalen dat is het enige wat je in NL nog rest.


En niet denken dat ik iets tegen NL-ers heb, ik vind het gewoon verschrikkelijk om te zien waar deze ellende naar toe leidt. Alle Nederlanders worden gruwelijk genaaid met woekerhypotheken, woekerprijzen voor woningen, terroristenprijzen voor bouwgrond woekerpensioenen, wacht wat je daar nog van krijgt !!!! Woekerbelasting voor zorg, auto's afval en kinderopvang.


Het is in en intriest, wordt wakker ! En als de volgende storting naar Griekenland komt van een 31 miljard terwijl ze reeds 170 % geleend hebben van hun BNP, en nu nog elk jaar 5 tot 10 % tekort komt, kan ieder kleuter uitrekenen dat die het daar niet mee redden. Denk zelf eens diep na waarom je werkelijk daar MOET wonen, de buurlanden Zowel Belgie als Duitsland zijn zoveel beter. Leuk leven in NL is echt definitief gedaan op bijna alle gebied.


Groet, Foots  O0

Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Nederland vs Belgie, mijn ei, zeg maar gerust struisvogel ei
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2012, 18:31:07 »
Blijkbaar was ik een voorloper, intussen klaagt heel NL steen en been.
Het communisme is terug in NL, alles wat je verdient is van de staat en de 50 jarigen die nu massaal door de bedrijven gedumpt gaan worden mogen na 2 jaar WW ook hun huis op gaan eten, kortom alles gaat naar de staat. Nederlandse regering wordt rijk, NL burgers zijn definitief de spreekwoordelijke klos.


Iedereen kon mijn relaas hier al jaren lezen, maar ja Foots is gewoon een gefrustreerde eikel die voor de belasting is weggevlucht uit NL werd er dan gedacht. Tja iemand die te ver voor de muziek uitloopt wordt niet gehoord, of gezien. Intussen zijn er zelfs al strips die de ware aard van de NL regering beeldend weergeven.


http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window.jsp?id=http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01074/Poenscheppers_1074823d.jpg&caption=%20&copyright=%20&artid=13144730&artsec=binnenland&artparsec=binnenland&arttit=Rutte%20en%20Samsom%20als%20striphelden


Het is trouwens wel een van origine Belgische strip, dat wil ik nog even toevoegen.
Zo ik ben mijn ei over NL weer kwijt.


Groet, Foots  O0
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.