Auteur Topic: Kruijswijk wint Koninginnerit  (gelezen 7173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Kruijswijk wint Koninginnerit
« Gepost op: 21 mei 2016, 17:39:30 »
[attachimg=1]

Kruijswijk koning van koninginnenrit

Steven Kruijswijk heeft zaterdag in de veertiende etappe definitief zijn kandidatuur voor een podiumplaats in de Giro d'Italia bevestigd. Sterker nog, de kopman LottoNL-Jumbo is na zijn puike optreden in de koninginnenrit door de Dolomieten een van de grootste favorieten voor de eindzege. Op sensationele wijze greep hij de roze trui.

Kruijswijk deelde bijna al zijn concurrenten bergop een flinke tik uit. Alleen Esteban Chaves van Orica-GreenEdge kon volgen. In de laatste meters van de helse etappe sprintten de twee met Georg Preidler (Giant-Alpecin) op de ritzege. Chaves bleek uiteindelijk de snelste. Kruijswijk werd tweede, maar dat was genoeg om het roze te pakken. Met die tweede plaats sprokkelde de Nederlander ook nog zes bonificatieseconden. In het algemeen klassement heeft Kruijswijk nu een voorsprong van 41 seconden op Nibali.

Kruijswijk liet zijn concurrenten op de laatste van in totaal zes beklimmingen kennismaken met zijn fantastische vorm. Eerst kon de Nederlander op 27 kilometer van de meet, op de Passo Valparola, als enige reageren op een aanval van Astana-kopman Vincenzo Nibali, die in het klassement twee seconden voorsprong had op Kruijswijk.

Alejandro Valverde zakte op dat moment volledig door het ijs. Ook diens Movistar-teamgenoot en roze truidrager Andrey Amador verloor de aansluiting, waardoor de strijd om de leiding in het klassement volledig open kwam te liggen.

Het profiel van de 14e etappe van de Ronde van Italiƫ.

[attachimg=2]

Kruijswijk had na zijn antwoord op de demarrage van Nibali nog power over en besloot in zijn jacht op het roze het offensief te kiezen. Nibali betaalde de tol voor zijn eerdere versnelling en kon niet volgen.Chaves slaagde er met veel moeite in om aan te sluiten bij Kruijswijk, maar de Colombiaan was de enige. Samen reden ze naar de top, waar duidelijk werd dat de Nederlander virtueel in het roze reed. In de afdaling naar de finish hield Kruijswijk het gat met Nibali in stand en kreeg hij zelfs een kans op de ritzege.
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Kruijswijk wint Koninginnerit
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2016, 18:49:04 »
Ik dacht gezien te hebben dat de Colombiaan Chavez de beste was, het meeste werk in de achtervolging op zijn landgenoot Akapuma deed en ook uiteindelijk verdiend de rit won  :lol ;D
Die Kruijswijk heeft wel het vuur aan de lont gestoken  nadat Nibali zijn grootste concurrent voor de eindzege (dat dacht namelijk iedereen tot vandaag) Valverde in de vernieling reed .....


Vandaag dus een hele grootse prestatie van de Nederlander, die nu gebombardeerd wordt tot favoriet voor de eindzege in de Giro ....
Morgen zullen we al wijzer zijn wat hij individueel waard is, en de volgende week wat zijn ploeg waard is.
Mijn pronostiek .....
1. Chavez .... domweg omdat de voorlaatste bergrit met de slotklim van 13 km aan 7 percent gemiddeld, met zelfs de laatste 3 km aan meer dan 8 percent ..... daar moet deze rasklimmer van de rest kunnen wegrijden, met daarop een korte verschrikkelijke bergrit zaterdag .....
1. Kruijswijk ..... ik acht enkel Chavez in staat hem er te kunnen afrijden de laatste 2 bergritten .....
3. Nibali ..... alhoewel hij nog een kans maakt indien hij morgen geen extra tijd verliest en de voorlaatste bergrit (vrijdag ) niet wacht tot de laatste klim maar met zijn ploeg ten aanval trekt, dan kan alles nog ....


Valverde wordt de sleutel (ik bedoel dan Movistar) tot de overwinning, zelf kan hij nooit nog de Giro winnen maar het zou me niet verbazen moest hij volgende week een monsterploegvlucht op til zetten en zo alle favorieten afzonderen (behalve dan Nibali die een knecht heeft die beter bergop rijdt dan de kopman)


Ik heb genoten vandaag van Kruijswijk EN van Chavez .... meer van dat moois


De top 3 zou dus ook zo maar omgekeerd kunnen worden, hangt allemaal af wat er vrijdag (en in mindere mate morgen) gebeuren gaat .


Gaan ze wachten tot de slotklim .... dan zal niemand in staat zijn Kruijswijk naar huis te fietsen .....  (en dan is het kijken hoeveel tijd Chavez morgen terugpakt in de klimtijdrit)
Gaan ze vroeger zou rasklimmertje Chavez wel eens de lachende derde hond kunnen worden ....


Het belooft alvast zeer spannend te worden en ikzelf gun ze alle drie de eindzege .... van mij mag zelfs Valverde met de ganse ploeg me nog verrassen (daar vrees ik echter voor)


Anderzijds ben ik dan weer blij dat er weer iemand van de lage landen meestrijdt voor de winst in een van de grote rondes ... de voorbije jaren was het armoe troef, we moeten al terug naar mijn kindertijd om nog eens te kunnen juichen in de Ronde van Frankrijk bijvoorbeeld ....


En kwa amusementswaarde .... doe mij maar de Giro ... in de Vuelta zijn ze knettergek met beklimmingen met percentages boven de 22 percent, en de Tour, neen, de Giro doet mij al jaren meer genieten van de koers .....


Komaan Kruijswijk ..... morgen je compleet leegfietsen, dan een dagje rusten en je niet gek laten maken dinsdag, woensdag en donderdag ....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Kruijswijk wint Koninginnerit
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2016, 17:19:10 »
Kruijswijk ........ aiaiaiaiaiaiaiaiai ......
Tijdens de afdaling van de voorlaatste klim (hij kon niet wachten tot de volgende winter) ging Kruijswijk wat gratis sneeuw opzoeken ......


Chaves en Nibali waren met ploeg in het tussenstuk veel beter - wat ook logisch is, de Nederlander kwam haast alleen te zitten - en vooral op de slotbeklimming, waar Nibali nog driekwart minuut wegreed van de Colombiaan ......


Tussenstand voor de laatste bergrit .....
Chaves
Nibali op 44 seconden
Kruijswijk op 1m 05sec


Kan de Nederlander genoeg herstellen (vooral mentaal) van zijn domme valpartij en van de mentale en tijdsklap die hij vandaag heeft gekregen? (maar neen, nooit van zijn leven)
Of mag Nederland de roze droom opbergen? (uiteraard)
Ik gok op het laatste, laat Nederland de Oranje vlaggen maar bovenhalen voor het EK .....   :-\


Oops, vergeten, Nederland is zowat het enige Europese land dat niet mag deelnemen aan het EK voetbal in Frankrijk wegens "niets waard"  ;D :dance2 :douchen :lol


Ik vind het ook erg voor de Nederlander(s), maar een grote ronde duurt drie weken, en aan de meet worden de prijzen uitgereikt .... het EK duurt trouwens nog iets langer  :king:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Nibali wint de Giro
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2016, 18:34:18 »
Nibali was vandaag terug op de afspraak en trok ten aanval .... al snel werd duidelijk dat noch Chaves, noch Kruiswijk, noch Valverde deze aanval konden beantwoorden ...
De ploegstrategie, twee dagen na mekaar laten ze een vroege vluchter de krachten sparen die enkele honderden meters rust kan gunnen aan (tweemaal) een ontketende Nibali ....
Wat een vertoon, geen sprake meer van Kruiswijk (kan ook moeilijk na de tuimelpartij in de sneeuw gisteren) en zelfs niet meer van Chaves .....
Valverde komt op plaats 3, ten koste van Kruiswijk....


Alweer het bewijs dat ritten geen 250 km lang hoeven te zijn om oorlog te zien in de bergen, pure publiciteit voor het wielrennen.


De einduitslag
1. Nibali
2. Chaves
3. Valverde




4. Kruiswijk




In de Belgium Baloise Tour werd de rit vandaag geannuleerd na een massale valpartij, waarbij het ernstigste slachtoffer Stig Boeckx is, die in kritieke toestand per heli naar het ziekenhuis is gevlogen .... er gaan stemmen op van een schedelbreuk ... ziet er niet zo goed uit ....



"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal