Auteur Topic: Live from het SKW  (gelezen 274272 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #375 Gepost op: 24 september 2021, 14:41:49 »
Neem de tijd om in het Schipperskwartier te komen, want er is een heleboel afgesloten voor autoverkeer vanwege het WK wielrennen. :105:

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #376 Gepost op: 24 september 2021, 15:22:49 »

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #377 Gepost op: 4 oktober 2021, 22:19:26 »
Het is maar goed dat de oude SMS nog bestaat, die doet het ! :cochon

Offline Blaren

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #378 Gepost op: 5 oktober 2021, 00:48:44 »
whats up word weer opgestart, Fout bij uploading. :kissass

Offline deket

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 490
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #379 Gepost op: 6 oktober 2021, 21:19:41 »
SKW maandagavond en dinsdagavond gedeeltelijk afgesloten voor filmopnames
Dacht eerst dat dit voor het vervolg zou zijn van de goede serie Red Light maar blijkt om een Amerikaanse productie van Amazon te zijn met als titel : "Everybody loves diamonds " Betreffende de diamantroof van de eeuw in Antwerpen.
SKW nogal geliefd de laatste tijd als decor
En indien men jou zou betrappen kan je niet meer zeggen dat je van café d'Anvers ( inmiddels gesloten dancing ) komt maar dat je daar als figurant voor de opnames bent

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #380 Gepost op: 6 oktober 2021, 21:57:57 »

SKW nogal geliefd de laatste tijd als decor


Sex sells. Dat is al lang geweten.

Het probleem met veel producties waar het prostitutiewereldje een rol in speelt, is dat er heel vaak een stereotiep beeld wordt opgehangen, doorspekt met vooroordelen, en de mensen geloven alles wat ze bv op tv zien. Soms vind ik het angsaanjagend dat we in de media geïndoctrineerd worden door mensen die tegenwoordig zelfs als journalist vaak niet meer foutloos kunnen schrijven. Want volgens mij hebben die ten eerste geen inzicht in de belangrijke rol die zij spelen bij het tot stand komen van 'een mening' bij de mensen, en ten tweede hebben ze zelf weinig kaas gegeten van hoe je je op een eerlijke manier informeert over iets waar je een productie gaat over maken.

Soit, reclame voor het SKW is beter dan geen reclame.

Offline deket

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 490
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #381 Gepost op: 7 oktober 2021, 01:24:57 »
Jij hebt een punt maar wel gedeeltelijk gelijk
De makers van Red Light hebben behoorlijk wat onderzoek gedaan hoor
De oorspronkelijke bedenker van de destijds succesvolle reeks Matroesjkas 1 ook ,wijlen paul Coeck en die bleek in deze context niet tevreden met het eindprodukt gemaakt door Marc Punt
Veel hangt ook af van perceptie en hoe de kijker met de vooroordelen omgaat
Dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is daar zijn de tv-en filmmakers niet mee aan het liegen,maar in welke sector gaat wel alles naar wens?

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #382 Gepost op: 7 oktober 2021, 11:33:35 »
In Red Light herkende ik al cafés uit Antwerpen (o.a. op ossenmarkt), maar de beelden uit het red light district komen 'm.i. toch niet vaak uit het skw....
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline Boy22

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 103
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #383 Gepost op: 7 oktober 2021, 14:27:39 »
In Red Light herkende ik al cafés uit Antwerpen (o.a. op ossenmarkt), maar de beelden uit het red light district komen 'm.i. toch niet vaak uit het skw....
En het chinese restaurant zag je ook en een stukje van de naam villa tinto

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #384 Gepost op: 7 oktober 2021, 15:17:26 »
klopt,
en dan zie je in dezelfde scene plots weer een achtergrond die zeker niet uit het SKW komt.
verwarrend :-)

In Red Light herkende ik al cafés uit Antwerpen (o.a. op ossenmarkt), maar de beelden uit het red light district komen 'm.i. toch niet vaak uit het skw....
En het chinese restaurant zag je ook en een stukje van de naam villa tinto
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #385 Gepost op: 7 oktober 2021, 17:00:51 »
klopt,
en dan zie je in dezelfde scene plots weer een achtergrond die zeker niet uit het SKW komt.
verwarrend :-)
TV, feuilletons, films... nog veel meer fake en acteerwerk dan in onze hobby.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #386 Gepost op: 7 oktober 2021, 17:08:13 »

Veel hangt ook af van perceptie en hoe de kijker met de vooroordelen omgaat
Dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is daar zijn de tv-en filmmakers niet mee aan het liegen,maar in welke sector gaat wel alles naar wens?
Dat klopt wel, maar je vergeet een hoofdregel van video opnames: de maker heeft een machtig indoctrinatiemiddel in handen, namelijk de cameralens die in onze plaats bepaalt waar we naar kijken. In de reële wereld kiezen we zelf onze locatie en we kijken naar wat ons boeit. In een opname doet de regisseur dat in onze plaats.

Het volgende tovermiddel is de montage. Knip weg wat niet in het kraam past en laat de rest staan.

Het gaat inderdaad in elke sector wel érgens eens fout, en de wereld van de seksindustrie is zeker geen heiligenbeeldenboekje, maar makers van producties hierover, hebben de neiging om datgene te laten zien wat de mensen willen zien om hun vooroordelen bevestigd te krijgen.

Dat gebeurt trouwens ook met volle teugen in producties over om het even welk ander onderwerp.

Offline deket

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 490
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #387 Gepost op: 7 oktober 2021, 17:24:09 »
In Red Light herkende ik al cafés uit Antwerpen (o.a. op ossenmarkt), maar de beelden uit het red light district komen 'm.i. toch niet vaak uit het skw....


Er werd ook op de Amsterdamse wallen gefilmd
Ben daar al even niet meer geweest maar moet daar ook nogal veranderd zijn. Het Amsterdams stadsbestuur is wel al eens naar de werking van villa Tinto gaan kijken, evenals het bestuur van Brussel, Luik en Oostende
Maar ik herinner mij nog goed de tijd dat het Schipperskwartier 3 keer zo groot was,ja zo oud is deze opa al.

Offline Kippenneuker

  • Held
  • *****
  • Berichten: 796
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #388 Gepost op: 7 oktober 2021, 17:54:18 »
Er werd ook op de Amsterdamse wallen gefilmd
Ben daar al even niet meer geweest maar moet daar ook nogal veranderd zijn. Het Amsterdams stadsbestuur is wel al eens naar de werking van villa Tinto gaan kijken, evenals het bestuur van Brussel, Luik en Oostende
Maar ik herinner mij nog goed de tijd dat het Schipperskwartier 3 keer zo groot was,ja zo oud is deze opa al.


De tijd dat we nog rondjes reden met de auto ........ mooie herinneringen aan mijn allereerste bezoekjes toen maar ik heb het SKW toch liever zoals het vandaag is, compact, proper en veilig!

Offline deket

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 490
    • Bekijk profiel
Live from het SKW
« Reactie #389 Gepost op: 8 oktober 2021, 12:55:34 »
Er werd ook op de Amsterdamse wallen gefilmd
Ben daar al even niet meer geweest maar moet daar ook nogal veranderd zijn. Het Amsterdams stadsbestuur is wel al eens naar de werking van villa Tinto gaan kijken, evenals het bestuur van Brussel, Luik en Oostende
Maar ik herinner mij nog goed de tijd dat het Schipperskwartier 3 keer zo groot was,ja zo oud is deze opa al.


De tijd dat we nog rondjes reden met de auto ........ mooie herinneringen aan mijn allereerste bezoekjes toen maar ik heb het SKW toch liever zoals het vandaag is, compact, proper en veilig!

Dat rondjes rijden,hoorde je nooit op de radio . Filles te Antwerpen Zakstraat(hawel) oude Manstraat,Schippersstraat en zo naar rechts in een vierkant rijden met dan even stoppen aan destijds de beste frituur van Antwerpen aan het Falconplein. Een 29jaar geleden verkeersvrij gemaakt
Maar aan de Brusselse Aarschotstraat kan je nog steeds langs met de auto,alleen herinner ik mij ook een ramenbuurr vlak bij het Rogierplein waar men ook in vierkantjes reed
Ach, de tijd van toen,,