Auteur Topic: Wouter Weylandt  (gelezen 3714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lordnelson

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Wouter Weylandt
« Gepost op: 9 mei 2011, 21:16:08 »
Een zwarte dag voor de wielersport. De Belg Wouter Weylandt (26) is maandag om het leven gekomen in de derde etappe van de Ronde van Italië. De renner van Leopard-Trek kwam gruwelijk ten val in de afdaling van de Passo del Bocco. Hij liep zwaar hoofdletsel op.


 
 Toegesnelde omstanders verlenen Weylandt de eerste hulp.
 Al snel wordt duidelijk dat het er niet goed uit ziet. Niet veel later volgt het trieste nieuws dat Weylandt overleden is.  Weylandt werd ter plekke zo'n 40 minuten gereanimeerd. Artsen moesten zijn helm los snijden. Vervolgens werd de Belg met een helikopter overgebracht naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Alle medische hulp was echter tevergeefs. Giro-dokter Giovanni Tredici bevestigde het trieste nieuws. "Ondanks een snelle behandeling was er niets wat we konden doen. Hij had een schedelbreuk en verschillende wonden in zijn gezicht."

De beelden leken veel op die Fabio Casartelli, die tijdens de Tour de France van 1995 door een val om het leven kwam.

Al vrij snel na de val maakte de Giro-organisatie bekend dat de podiumceremonie na de etappe niet doorging. Dat voorspelde al niet veel goeds. Weylandt is de vierde renner die in de Giro d'Italia om het leven komt.

Giro niet op programma
Oorspronkelijk stond de Giro dit jaar helemaal niet op het programma van Weylandt. Na een sleutelbeenbreuk van zijn ploeggenoot Daniele Bennati werd hij toch naar Italië gestuurd. Volgens Belgische media zou Weylandt in september voor de eerste keer vader worden.

De in Gent geboren sprinter werd zondag in Parma nog negende in de massasprint. In de Giro van vorig jaar - toen hij nog uitkwam voor Quick Step - won Weylandt de derde (!) etappe, met aankomst in Middelburg. Op één dag na is dat precies één jaar geleden.

De derde etappe ging van Reggio Emilia naar Rapallo, over 173 kilometer.

Volg Telesport nu ook op Facebook!

lordnelson

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Wouter Weylandt
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2011, 21:28:23 »
Triestig inderdaad, ik heb de beelden maar uit respect zal ik deze niet plaatsen.
Mij was het duidelijk vanaf ik de beelden zag, en je hoorde het gewoon aan de commentatoren van Sporza. Zoiets voel je gewoon aan.
Wouter laat een zwangere partner na.


RIP.


Dit is het nieuwsbericht met gecensureerde beelden (en maar beter ook)
o7'o Wouter Weylandt (1984-2011) o7'o



« Laatst bewerkt op: 9 mei 2011, 21:33:27 door sexmachine »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline lordnelson

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Wouter Weylandt
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2011, 22:11:19 »
De beelden had ik ook weggelaten uit respect. Ook niet nodig vind ik .Maar de pers moet haar werk ook doen( denken ze)
Ik wens zijn vriendin en familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Rust zacht Wouter






lordnelson

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Karl over Wouter
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2011, 12:34:00 »
Bij de dood van een van mijn grote helden, schreef Karl al een pakkend stukje over hoe VDb zijn laatste koers won, de Belcanto-classic, en in de laatste ronde een wielertoerist van eeuwige glorie hield. Triest genoeg was dat de laatste koers die VDB ooit wist te winnen.
Vandaag doet Karl het weer, niet als reporter die zijn werk moet doen, maar als mens... .

Het was trouwens hij die vanaf seconde één besefte dat de dood toe had geslagen, maar toch hoopte, tegen beter weten in, op goed nieuws.
Helaas.
Hier een screenshot van zijn ode aan, zijn visie op, ... .
[smg id=3668 align=left width=700]
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline lordnelson

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Wouter Weylandt
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2011, 12:24:10 »
Monument dode wielrenner vernield
De gedenksteen voor wielrenner Wouter Weylandt in het Vlaamse dorp Zwijnaarde is vernield. Weylandt verongelukte in mei dit jaar in de Giro d'Italia.
MONUMENT DODE WIELRENNER VERNIELD
Foto

Initiatiefnemer van het monument Pat Cosyn noemt het puur vandalisme en spreekt van een harteloze daad. Voorbijgangers ontdekten het vernielde monument.

Namen landgenoten
Op de steen staan naast die van Weylandt ook de namen van zijn landgenoten en voormalig wielrenners Dimitri de Fauw en Frederiek Nolf. Die overleden in 2009, Nolf stierf in z'n slaap tijdens de Ronde va