Auteur Topic: DIT WORDT LEUK  (gelezen 19831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
DIT WORDT LEUK
« Gepost op: 13 september 2019, 12:32:54 »
Lees en geniet (lees: lees en huiver)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/13/online-shoppen-binnenkort-enkel-nog-mogelijk-met-kredietkaart-en/


De gevolgen van deze richtlijn is me nu al duidelijk ....
Google en facebook (ik laat de online winkels nog terzijde) hebben nu het recht om inzicht te vragen in je bankrekening(en).
Zalig toch, firma's die al herhaalde malen veroordeeld zijn in schending van de privacy, tesamen al miljarden dollars boeten daarvoor hebben betaald, krijgen nu "automatisch" inzicht in eenieders bankrekening.
Hoe, automatisch? Je moet als "klant" toch toestemming geven?
Echt? laten we stellen dat ze wel zo intelligent zijn om hun algemene voorwaarden even te veranderen, waar jij als klant je altijd moet mee akkoord verklaren, of de transactie gaat niet door.
Daar even in de regeltjes zetten (die je moet aanvinken, anders no deal) dat ze het recht hebben je bankrekening in te kijken ....


Waar gaan we heen, de wereld is al naar de kloten, en Europa gaat er nog een schpje bovenop doen.
Wat is het volgende? Onze lonen worden eerst op de rekeningen van Facebook gestort, en als die het goed vinden, storten ze het deel waar ze geen opmerkingen over hebben door? Ga je pinnen bij lokale bakker kan die ook je bankrekening checken? Maar neen, het volgende is .... afschaffen van cash geld (zogezegd de strijd tegen zwart geld aangaan, maar eigenlijk een verdoken vorm om de volledige controle uit te voeren op wat ieder van ons op zijn bankrekening staan heeft)
Ik ga terug ruilhandel drijven, één koe (die van de VR26/8 gaat geveild worden, onze dragonder)  voor wat internetspullen  :lol


Wij zijn de sigaar .....


Voor diegenen die mij als een doemdenker beschouwen, zeg me eens hoe we het dan moeten interpreteren, en uiteraard gaan ze hun reglement aanpassen, zo hebben ze nog meer macht en kunnen ze ongestraft de privacy van de mensen verder schenden...


Banken en internetbedrijven zoals facebook en anderen lachen zich nu al een breuk ....


Ik zal jullie al eens een klein voorbeeldje geven van een "kleine" schending ... zet je locatieservice op je mobieltje aan (of Waze eens naar een bepaald adres) en stop met je wagen 1 minuut voor de Krefel .... open facebook dezelfde dag ... en ja hoor ....
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal